Strona 13 z 13
Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
: 02 mar 2025, 23:11
autor: connie_
Cześć, mam pytanie o kartę MAGICZNA METODA. Gramy w podstawkę w 2 osoby + rywal z Rodu Hagalów. Wszyscy mamy już po 3 dostępnych Agentów. Jeśli zagram tą kartę mając znacznik pierwszego gracza i wykonam 2 tury Agenta, to ile tur wykonuje potem rywal z Rodu Hagalów ? Po mnie 1 a potem jeszcze 2 czy już tylko 1 skoro ja mam już tylko 1 Agenta ?
Z góry dzięki za odpowiedź

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
: 02 mar 2025, 23:19
autor: kunass2
Rywal po Twoim zagraniu zagra dokładnie jedną turę. Gdy Ty będziesz wykonywał turę odkrywania (zakładając, że nie przywołasz agenta w żaden sposób), to rywal będzie miał 3 turę agenta. Na samym końcu Ty opuszczasz turę, a rywal wtedy ma turę odkrywania.
Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
: 06 cze 2025, 10:54
autor: Darkolius
Mam pytanie do Diuna Powstanie, na kartach czasami jest warunek o nazwie "Fremeńska więź", co to oznacza?
Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
: 06 cze 2025, 11:55
autor: dannte
Darkolius pisze: ↑06 cze 2025, 10:54
Mam pytanie do Diuna Powstanie, na kartach czasami jest warunek o nazwie "Fremeńska więź", co to oznacza?
Jest to wyjaśnione na ostatniej stronie instrukcji (okładka) pod hasłem "Fremeńska więź". W skrócie: aktywujesz ten efekt zawsze, jeśli masz więcej niż 1 kartę fremenów w grze.
Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
: 06 cze 2025, 17:01
autor: itsthisguyagain
Tak dokładnie ale zapobiegawczo doprecyzuję bo zdarzyło mi się zagrać z osobami, które grały kilkadziesiąt razy źle (i nawet się kłóciły, że grają dobrze)
Fremeńską więź aktywuje karta, która należy do frakcji femenów. Frakcje karty są wylistowane pod jej nazwą.
Twoje karty mogą znajdować się w jednym z kilku stanów: w talii, w ręku, na stosie kart odrzuconych i w grze.
Karta w grze oznacza, że ta karta została wyłożona z twojej ręki do gry aby wysłać agenta lub aktywować efekt odkrywania. Karty "w grze" trafiają na stos kart odrzuconych dopiero na koniec rundy w kroku sprzątania.
Możliwe jest więc zagranie karty z frakcji fremenów w turze agenta by ta karta aktywowała fremeńską więź innej karty wyłożonej w turze odkrywania.
Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
: 14 cze 2025, 22:31
autor: Darkolius
Jak mam rozumieć ceche tej karty że Bestia nie zdobywa punktów?

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
: 16 cze 2025, 01:14
autor: dannte
Darkolius pisze: ↑14 cze 2025, 22:31
Jak mam rozumieć ceche tej karty że Bestia nie zdobywa punktów?
Po prostu: nie zdobywa punktów, więc nie może wygrać gry. Ten rywal (jak i Lady Amber Metulli) są używane tylko w wariancie uproszczonym przy grze na 2 graczy. Więcej informacji w ramce na ostatniej stronie instrukcji uzupełniającej dla Rywali.