Strona 13 z 15

Re: The Great Wall (Kamil Cieśla, Robert Plesowicz, Łukasz Włodarczyk)

: 21 lis 2022, 18:00
autor: OlazRed
Reloxart14 pisze: 21 lis 2022, 15:36 Wiecie może czy jest gdzieś online udostępniona zawartość upgrade packa i instrukcji 2.0? Najlepiej po polsku.
Instrukcje znajdziesz tutaj, natomiast nie widzialem nigdzie udostepnionych elementow z upgrade packa.
Zgaduje, ze w momencie, gdy AR zacznie rozsylac reprint, to bedzie mozna zalapac sie na jakies dodatkowe upgrade packi. I nie wykluczone, ze nawet po tej kampanii, bedzie mozna nawiazac kontakt i w jakis sposob takowy uzyskac.

Re: The Great Wall (Kamil Cieśla, Robert Plesowicz, Łukasz Włodarczyk)

: 21 lis 2022, 19:40
autor: shuji
Serio jak kupię teraz w sklepie grę to nie będę w stanie nigdzie dostać tego upgrade packa ?

Re: The Great Wall (Kamil Cieśla, Robert Plesowicz, Łukasz Włodarczyk)

: 21 lis 2022, 21:38
autor: Lukashi
Reloxart14 pisze: 21 lis 2022, 15:36 Wiecie może czy jest gdzieś online udostępniona zawartość upgrade packa i instrukcji 2.0? Najlepiej po polsku.
Nie wiem czy po polsku i niestety nie pamiętam gdzie, pewnie na stronie AR, ale jest gdzieś plik bo mi ostatnio mignął

Re: The Great Wall (Kamil Cieśla, Robert Plesowicz, Łukasz Włodarczyk)

: 23 lis 2022, 20:55
autor: brutusss
Instrukcja 2.0 po polsku udostępniona:

https://www.dropbox.com/s/ru89aujnusbbl ... D.pdf?dl=0

Re: The Great Wall (Kamil Cieśla, Robert Plesowicz, Łukasz Włodarczyk)

: 25 lis 2022, 23:57
autor: shuji
Hej, pytanie do ogranych - które dodatki polecacie odrazu na start? Z tego co widzę są trzy -strech gole, ancient beats i Black powder? Zakładając że gra będzie grana, ale nie mega często (od czasu do czasu).

Czy to są dodatki z gatunku takich które warto odrazu pomieszać z podstawką (ulepszają grę) czy raczej takie które lepiej żeby wchodziły po xx rozgrywek jak zacznie gra byc powtarzalna ? (zwiekszaja regrywalnosc / wydłużają jej okres życia ) ?

Re: The Great Wall (Kamil Cieśla, Robert Plesowicz, Łukasz Włodarczyk)

: 26 lis 2022, 00:56
autor: Haniel
shuji pisze: 25 lis 2022, 23:57 Hej, pytanie do ogranych - które dodatki polecacie odrazu na start? Z tego co widzę są trzy -strech gole, ancient beats i Black powder? Zakładając że gra będzie grana, ale nie mega często (od czasu do czasu).

Czy to są dodatki z gatunku takich które warto odrazu pomieszać z podstawką (ulepszają grę) czy raczej takie które lepiej żeby wchodziły po xx rozgrywek jak zacznie gra byc powtarzalna ? (zwiekszaja regrywalnosc / wydłużają jej okres życia ) ?
Jeśli od czasu do czasu ma być grane, to imo kilka razy (2-3 chociaż) warto ograć podstawkę, a potem dorzucić SG. Bp już jest mocniej skomplikowanym dodatkiem i na granie od czasu do czasu chyba nie ma sensu. Bestie są dość małe, więc teoretycznie można dorzucić dowolnie, ale też lepiej zagrać samą podstawkę raz czy dwa :)

Re: The Great Wall (Kamil Cieśla, Robert Plesowicz, Łukasz Włodarczyk)

: 26 lis 2022, 02:06
autor: Hardkor
shuji pisze: 25 lis 2022, 23:57 Hej, pytanie do ogranych - które dodatki polecacie odrazu na start? Z tego co widzę są trzy -strech gole, ancient beats i Black powder? Zakładając że gra będzie grana, ale nie mega często (od czasu do czasu).

Czy to są dodatki z gatunku takich które warto odrazu pomieszać z podstawką (ulepszają grę) czy raczej takie które lepiej żeby wchodziły po xx rozgrywek jak zacznie gra byc powtarzalna ? (zwiekszaja regrywalnosc / wydłużają jej okres życia ) ?
Bestie imo są słabe. swoje sprzedałem.
SG - spoko są, dodają 5 gracza. Imo jak nie grasz w 5 osób to nie jest to must have.

Black Powder - najlepszy, ja bym brał

Re: The Great Wall (Kamil Cieśla, Robert Plesowicz, Łukasz Włodarczyk)

: 26 lis 2022, 08:34
autor: japanczyk
Hardkor pisze: 26 lis 2022, 02:06 Bestie imo są słabe. swoje sprzedałem.
A ty grales w koncu z nimi?
Zagrales tez z Ghengis Khanem z SG? Bo dla mnie to najfajniejsza zmianandla gry podstawowej dla ktorej warto miec SG

Re: The Great Wall (Kamil Cieśla, Robert Plesowicz, Łukasz Włodarczyk)

: 26 lis 2022, 12:10
autor: shuji
Haniel pisze: 26 lis 2022, 00:56
shuji pisze: 25 lis 2022, 23:57 Hej, pytanie do ogranych - które dodatki polecacie odrazu na start? Z tego co widzę są trzy -strech gole, ancient beats i Black powder? Zakładając że gra będzie grana, ale nie mega często (od czasu do czasu).

Czy to są dodatki z gatunku takich które warto odrazu pomieszać z podstawką (ulepszają grę) czy raczej takie które lepiej żeby wchodziły po xx rozgrywek jak zacznie gra byc powtarzalna ? (zwiekszaja regrywalnosc / wydłużają jej okres życia ) ?
Jeśli od czasu do czasu ma być grane, to imo kilka razy (2-3 chociaż) warto ograć podstawkę, a potem dorzucić SG. Bp już jest mocniej skomplikowanym dodatkiem i na granie od czasu do czasu chyba nie ma sensu. Bestie są dość małe, więc teoretycznie można dorzucić dowolnie, ale też lepiej zagrać samą podstawkę raz czy dwa :)
Dzięki za odpowiedzi ! Sorka za drążenie tematu, ale to dla mnie ważne, bo jestem na zakupie tej gry dziś/jutro. Poprawcie mnie jeśli się mylę:
1. Strech gole - więcej tego samego (karty, artefakty, 5 gracz), ewentualnie rozwinięcie już obecnych mechanik. Dodatek można dołączyć od 1 czy 2 gry i jest ok.
2. Black Powder - nowe mechaniki, dużo zmian - raczej dla graczy, którzy mocno eksloatują grę i chcą dodać nowe rzeczy tj. zwiększyć regrywalność. Czyli spoko po np. 50 grach, ale od początku nie ma sensu
3. Ancient beasts - tu właśnie nie mam jasności? To mocno komplikuje i lepiej dołożyć po X grach czy "poprawia" albo "rozwija" podstawkę tak, że można już na początku?

Re: The Great Wall (Kamil Cieśla, Robert Plesowicz, Łukasz Włodarczyk)

: 26 lis 2022, 12:47
autor: Haniel
Haniel pisze: 26 lis 2022, 00:56 Dzięki za odpowiedzi ! Sorka za drążenie tematu, ale to dla mnie ważne, bo jestem na zakupie tej gry dziś/jutro. Poprawcie mnie jeśli się mylę:
1. Strech gole - więcej tego samego (karty, artefakty, 5 gracz), ewentualnie rozwinięcie już obecnych mechanik. Dodatek można dołączyć od 1 czy 2 gry i jest ok.
2. Black Powder - nowe mechaniki, dużo zmian - raczej dla graczy, którzy mocno eksloatują grę i chcą dodać nowe rzeczy tj. zwiększyć regrywalność. Czyli spoko po np. 50 grach, ale od początku nie ma sensu
3. Ancient beasts - tu właśnie nie mam jasności? To mocno komplikuje i lepiej dołożyć po X grach czy "poprawia" albo "rozwija" podstawkę tak, że można już na początku?
1. Tak, plus tam jest jeszcze Szczur, który jest trochę w stronę ekonomii (mała nowa mechanika) oraz Genghis Khan (też dodaje mechanikę), który trochę urozmaica walkę i daje z niej więcej punktów oraz dodaje nowy warunek końca (w bp też jest nowy warunek końca).
2. Powiedzmy, że tak, chociaż to 50 to chyba przesadzone, bo 6+ grach luźno można grać z bp, jeśli ktoś chce wincyj. Ale od początku bez sensu go wrzucać, bo może przytłoczyć.
3. Bestie mają bonusy dla lokacji i gracze muszą nimi zarządzać warunkowo. To raczej lekki dodatek, który można ogarnąć praktycznie od razu, więc tak kwestia preferencji czy się go chce czy nie :)


Ps
Kupuj w ciemno, dobra gra :D

Re: The Great Wall (Kamil Cieśla, Robert Plesowicz, Łukasz Włodarczyk)

: 26 lis 2022, 13:01
autor: shuji
Haniel pisze: 26 lis 2022, 12:47 Kupuj w ciemno, dobra gra :D
Ok, to biorę wszystko oprócz black powder. Łącznie z surowcami premium :)

Niestety nie ma nigdzie maty. Ktoś moze robił własnym sumptem i poratuje swoją praktyką ?:)

Re: The Great Wall (Kamil Cieśla, Robert Plesowicz, Łukasz Włodarczyk)

: 26 lis 2022, 16:43
autor: Haniel
shuji pisze: 26 lis 2022, 13:01 Ok, to biorę wszystko oprócz black powder.
To był taki żarcik, jakby co, bo jestem autorem, więc nie wiem, czy mi możesz ufać do końca, jak mówię, że dobra :d

Re: The Great Wall (Kamil Cieśla, Robert Plesowicz, Łukasz Włodarczyk)

: 26 lis 2022, 16:47
autor: shuji
Haniel pisze: 26 lis 2022, 16:43 To był taki żarcik, jakby co, bo jestem autorem, więc nie wiem, czy mi możesz ufać do końca, jak mówię, że dobra :d
Nie wiedziałem, że jesteś autorem i nie zajarzylem że to zarcik. Przez Ciebie już złożyłem zamówienie... :D

Ale rozumiem, że jak gra będzie grana kilka razy w roku to podstawka + Sg + bestie to dobry zestaw ? Nie przytłoczy odrazu ?

Re: The Great Wall (Kamil Cieśla, Robert Plesowicz, Łukasz Włodarczyk)

: 26 lis 2022, 18:54
autor: Hardkor
shuji pisze: 26 lis 2022, 16:47 Przez Ciebie już złożyłem zamówienie... :D
Spokojnie shuji. Będzie git. Zawsze mogłeś pisać to bysmy na mojej kopii zagrali

Re: The Great Wall (Kamil Cieśla, Robert Plesowicz, Łukasz Włodarczyk)

: 27 lis 2022, 18:27
autor: Lukashi
Ja w ogóle lubię nowym osobom pokazywać zestaw podstawka + bannerman z SG (i tylko to, no może jeszcze advisorzy/taktyki/generałowie ale już niekoniecznie artefakty) + ze dwa zestawy hordy z core podmienić na te z coopa, ale tylko jeśli przy stole jest ktoś, kto zna grę na wylot i będzie spokojnie też pilnował zasad (ja). Nowym nowym poleciłbym czystą podstawkę na początek i dodawać powoli moduły z SG. Przy pierwszej grze zwróćcie uwagę żeby sobie nie wtasować komponentów do coopa przypadkiem, bo te grają osobno.

Tak jak już było mówione potwierdzam do sporadycznego grania same SG bo tam są mniejsze moduły i nie powinno przytłoczyć z drugiej strony Genghis Khan daje już poczucie grania w dodatkiem.

BP raczej do regularnej gry bo tam już się dość dużo dzieje, z drugiej strony fajnie czasem dołożyć sobie asymetryczne jednostki choćby tylko do podstawki ;)

Re: The Great Wall (Kamil Cieśla, Robert Plesowicz, Łukasz Włodarczyk)

: 27 lis 2022, 18:38
autor: shuji
Lukashi pisze: 27 lis 2022, 18:27 Ja w ogóle lubię nowym osobom pokazywać zestaw podstawka + bannerman z SG (i tylko to, no może jeszcze advisorzy/taktyki/generałowie ale już niekoniecznie artefakty) + ze dwa zestawy hordy z core podmienić na te z coopa, ale tylko jeśli przy stole jest ktoś, kto zna grę na wylot i będzie spokojnie też pilnował zasad (ja). Nowym nowym poleciłbym czystą podstawkę na początek i dodawać powoli moduły z SG. Przy pierwszej grze zwróćcie uwagę żeby sobie nie wtasować komponentów do coopa przypadkiem, bo te grają osobno.

Tak jak już było mówione potwierdzam do sporadycznego grania same SG bo tam są mniejsze moduły i nie powinno przytłoczyć z drugiej strony Genghis Khan daje już poczucie grania w dodatkiem.

BP raczej do regularnej gry bo tam już się dość dużo dzieje, z drugiej strony fajnie czasem dołożyć sobie asymetryczne jednostki choćby tylko do podstawki ;)
Dzięki za obszerny opis. Bardzo pomoże.

A możesz jeszcze go rozwinąć o ancient beats ?

Re: The Great Wall (Kamil Cieśla, Robert Plesowicz, Łukasz Włodarczyk)

: 27 lis 2022, 20:21
autor: sasquach
Lukashi pisze: 27 lis 2022, 18:27 Ja w ogóle lubię nowym osobom pokazywać zestaw podstawka + bannerman z SG (i tylko to, no może jeszcze advisorzy/taktyki/generałowie ale już niekoniecznie artefakty)
Tylko, że w ten sposób strasz nie zaburzasz balans gry. Dodanie samych bannermanów bez pozostałych elementów z Czyngis-Chana powoduje, że niektóre strategie, które wcześniej były równoważne, teraz stają się lepsze od innych.

Re: The Great Wall (Kamil Cieśla, Robert Plesowicz, Łukasz Włodarczyk)

: 28 lis 2022, 09:16
autor: japanczyk
sasquach pisze: 27 lis 2022, 20:21 Tylko, że w ten sposób strasz nie zaburzasz balans gry. Dodanie samych bannermanów bez pozostałych elementów z Czyngis-Chana powoduje, że niektóre strategie, które wcześniej były równoważne, teraz stają się lepsze od innych.
Strasznie? Jedyne co robisz to dajesz dodatkowa mozliwosc wystawienia wojska - nic to nie zaburza, a otwiera gre bardziej na atakowanie hordy.
Ta gra jest mega modułowa, balans w tym wypadku wiele od podstawki nie odjezdza

Re: The Great Wall (Kamil Cieśla, Robert Plesowicz, Łukasz Włodarczyk)

: 28 lis 2022, 09:32
autor: Namurenai
japanczyk pisze: 28 lis 2022, 09:16Jedyne co robisz to dajesz dodatkowa mozliwosc wystawienia wojska - nic to nie zaburza, a otwiera gre bardziej na atakowanie hordy.
Ta gra jest mega modułowa, balans w tym wypadku wiele od podstawki nie odjezdza
Czekaj czekaj. Co?
Przecież jeśli masz gołą podstawkę i dodasz do niej dodatkową możliwość wystawiania wojska, to znaczy, że premiujesz wszystko, co ma synergię z wojskiem (od generałów i advisorów, przez hordy, po cele).
Co oznacza, że jeśli ktoś "jak do tej pory" chciał grać ekonomicznie, budując mury, ogarniając sobie tylko troszkę poletko za murem (co w podstawce jest viable strategy przy ekonomicznym generale/advisorach), to teraz będzie miał dużo trudniej w nadgonieniu tych graczy, którzy robią "hordę w mordę!" / którym wylosował się akurat militarny generał (np taki, który mówi "za każdym razem jak wysyłasz X, dostań Y").

Nie twierdzę "O tak, balans leży i kwiczy", ale pisanie, że to nie zaburza "wiele" balansu z podstawki jest absurdem :wink:

Re: The Great Wall (Kamil Cieśla, Robert Plesowicz, Łukasz Włodarczyk)

: 28 lis 2022, 09:48
autor: japanczyk
Namurenai pisze: 28 lis 2022, 09:32 Czekaj czekaj. Co?
Przecież jeśli masz gołą podstawkę i dodasz do niej dodatkową możliwość wystawiania wojska, to znaczy, że premiujesz wszystko, co ma synergię z wojskiem (od generałów i advisorów, przez hordy, po cele).
Przypomnij sobi jak dziala bannerman - daje ci zaledwie (albo az) mozliwosc wystawienia 2 dodatkowych zolnierzy niezaleznie od kart ataku. Tyle, nic wiecej.
To nie jest "hurr, durr, balans lezy" - w grach, w ktore gralem nie bylo to obszernie utylizowane - wciaz ma swoj koszt i trzeba poswiecic troche na przygotowanie takiej opcji
Namurenai pisze: 28 lis 2022, 09:32 Co oznacza, że jeśli ktoś "jak do tej pory" chciał grać ekonomicznie, budując mury, ogarniając sobie tylko troszkę poletko za murem (co w podstawce jest viable strategy przy ekonomicznym generale/advisorach), to teraz będzie miał dużo trudniej w nadgonieniu tych graczy, którzy robią "hordę w mordę!" / którym wylosował się akurat militarny generał (np taki, który mówi "za każdym razem jak wysyłasz X, dostań Y").
Wciaz moze ogarniac to poletko ekonomicznie i byc on par z graczami lecacymi po wojsko.

Re: The Great Wall (Kamil Cieśla, Robert Plesowicz, Łukasz Włodarczyk)

: 28 lis 2022, 11:06
autor: sasquach
No to ja mam inne doświadczenia. U nas gra z bannermanami zdecydowanie przesunęła balans.

Re: The Great Wall (Kamil Cieśla, Robert Plesowicz, Łukasz Włodarczyk)

: 28 lis 2022, 11:25
autor: Haniel
Wall faktycznie jest bardzo modułowy i o ile wszyscy gracze znają grę, to można robić jakieś eksperymenty, tak jak pisał Łukasz i powinno obejść się bez większych dramatów :)
Ale nowym graczom ja bym jednak nie pokazywał inaczej niż normalnie.

Ps
Czytałem, że ktoś myślał o wrzuceniu wydarzeń z coopa do gry pvp, jestem ciekaw czy może ktoś tak grał? :D I jakie były wrażenia? :D

Re: The Great Wall (Kamil Cieśla, Robert Plesowicz, Łukasz Włodarczyk)

: 28 lis 2022, 22:08
autor: Lukashi
Imo dopóki wszyscy gracze mają te same opcje a nie na przykład komuś damy bannermana a komuś nie to jest ok. Tak, gra otwiera się trochę bardziej (chociaż nie aż tak mocno, bannerman wymaga trochę setupu żeby go używać) na grę militarną, ale z drugiej strony aspekt militarny z moich obserwacji jest zwyczajnie trudniejszy dla nowych graczy i dużo łatwiej sobie grę położyć nieumiejętnym attack orderem czy ratowaniem żołnierzy niż grą ekonomiczną (pewnie dlatego, że eko w zasadzie tylko rozwijamy i tutaj nie ma źle, a żołnierzy trzeba zdobywać, opłacać, tracić, inwestować itd.). Bannerman trochę przed tym chroni i przy odpowiednim poziomie chęci da się jeszcze od tego w miarę odbić. No i chociaż jego działanie jest drobne to stałe (a nie mocne ale skokowe jak w przypadku attack orderu), więc gracz szybciej ma szansę uczyć się na swoich i cudzych błędach.

Nie mówię, że należy tak grać, tylko że ja tak lubię robić ;)

O balans bym się nie bał, to i tak jest gra w eksplorowanie możliwości a nie posiedzenie z kalkulatorem. W każdym razie ja się nie boję i eksperymentuję, ale pewnie jako autor mam trochę łatwiej ;)

Co do bestii - do sporadycznego grania i tak brałbym SG, a tam tych modułów już trochę jest, do częstszego chyba wolałbym BP + SG niż SG + Bestie. Wyobrażam sobie sytuację, gdzie komuś taki rodzaj modułu siądzie bardzo i będzie chciał sobie wzbogacać smak gry w różne strony rozwoju bestiami, ale to nie wiem czy nie lepiej zagrać najpierw ze szczurem z SG i zobaczyć czy taki bonus na lokacji to coś dla nas. Bestie działają trochę podobnie tylko na różne aspekty gry + ich mechanika jest trochę bardziej rozbudowana, na przykład można je rozwijać w trakcie gry, ale idea jest podobna - wzmacniamy konkretne akcje w grze, potem ktoś to przedstawi i inne akcje będą mocniejsze itd.

Tak czy inaczej - miłej gry i liczę, że niezależnie od wyboru pudełek będzie się podobać! ;)

Re: The Great Wall (Kamil Cieśla, Robert Plesowicz, Łukasz Włodarczyk)

: 29 lis 2022, 10:48
autor: Haniel
A no i przede wszystkim polecam naukę walla z nowej instrukcji (ar ostatnio udostępnili w pl na gamefoundzie) :D

Re: The Great Wall (Kamil Cieśla, Robert Plesowicz, Łukasz Włodarczyk)

: 05 gru 2022, 23:30
autor: OlazRed
Reloxart14 pisze: 21 lis 2022, 15:36 Wiecie może czy jest gdzieś online udostępniona zawartość upgrade packa i instrukcji 2.0? Najlepiej po polsku.
Jednak znalazla sie zawartosc tego upgrade packa do print & play, ale tylko po angielsku:
https://www.dropbox.com/sh/btojzvi8t6r7 ... 0hiMa?dl=0