Strona 13 z 110

Re: Summoner Wars

: 24 paź 2013, 12:29
autor: Bowman
Od premiery Polskiej edycji minęła już chwilka mam więc pytanie do osób dopiero rozpoczynających przygodę z Summoner Wars oraz do tych którzy znają dłużej ten tytuł. Którą armią najchętniej gracie? Nie chodzi mi tu o to która frakcja jest najlepsza/najsilniejsza/łatwa/trudna (niepotrzebne skreśl :D ) tylko po którą najczęściej sięgacie. Ja z czterech podstawowych najchętniej gram Krasnoludami.

Re: Summoner Wars

: 24 paź 2013, 13:09
autor: Adeptus
Ja to chyba najbardziej lubię gobliny: tanie jednostki, umiejętność fighterow, kombo horde attack i rage, umiejętność berserkera, rush, Mook araz The Eater sprawiają ze jest dużo kombinowania(co prawda na razie może z naście partii głownie gobliny vs krasnoludy bo drugą podstawkę kupiłem niedawno wiec to może się jeszcze szybko zmienić).

Re: Summoner Wars

: 24 paź 2013, 14:48
autor: kaszkiet
Moją ulubioną talią jest Mountain Vargath, dostępna w Master Secie. Jest to bardzo ofensywna armia, która premiuje przebywanie na połowie przeciwnika. Warto też wprowadzić Summonera do walki, bo zwiększa siłę sąsiadujących jednostek. Talia w wersji bez reinforcements (tylko taką mam) ma tylko jedną jednostkę strzelającą (jeden z championów). Reszta walczy wręcz, ale każda karta ma co najmniej 2 hp.

Re: Summoner Wars

: 24 paź 2013, 15:25
autor: Wassago
Co do koszulek, to do Summoner Wars pasują USA Chimera od Mayday Games

Re: Summoner Wars

: 25 paź 2013, 12:10
autor: Mitrel
Ja najczęściej gram elfami feniska, preferuje grę defensywną, a jednostki strzelające jak i czary tej rasy idealnie nadają się do tego typu strategii.

Re: Summoner Wars

: 25 paź 2013, 12:14
autor: pan_satyros
Ja bardzo lubię Płaszcze, Upadłe Królestwo i Plugastwo, a także Benders z Master Seta.

Re: Summoner Wars

: 25 paź 2013, 12:25
autor: xel4
Jak narazie grałem tylko i wyłącznie dwoma armiami. Ale ! Podoba mi się brutalna siła orków;)

Re: Summoner Wars

: 25 paź 2013, 15:30
autor: Karh
Propozycja: Jeśli scena turniejowa dojdzie do skutku proponuję założyć osobne forum karcianki. Choć pewnie już o tym pomyśleliście :>

Re: Summoner Wars

: 25 paź 2013, 20:40
autor: Kasper
Na chwilę obecną Gobliny bardzo dobrze wpisują się w mój ofensywny styl gry.

Re: Summoner Wars

: 30 paź 2013, 11:31
autor: Kasper
Czy na Gdańskim "Gramy" organizowany będzie turniej Summoner Wars? Jeśli tak, to czy w rozgrywkach turniejowych obowiązują inne zasady? - Kiedy ewentualnie się pojawią?

Re: Summoner Wars

: 30 paź 2013, 12:25
autor: FactoryOfIdeas
Oczywiście planujemy turnieje SW zarówno na gdańskim Gramy, jak i na zbliżającym się Falconie. Więcej szczegółów odnośnie zasad podamy wkrótce.

Re: Summoner Wars

: 30 paź 2013, 12:54
autor: Dabi
Oczywiście planujemy turnieje SW zarówno na gdańskim Gramy, jak i na zbliżającym się Falconie. Więcej szczegółów odnośnie zasad podamy wkrótce.
Super :)
Turniej na Falkonie to są już jakieś szczegóły? Przyjrzałbym się chętnie i jakby było w czasie odpowiednim to udział wziął.

Re: Summoner Wars

: 01 lis 2013, 23:38
autor: whst
Jakby ktoś jeszcze miał wątpliwości, jakie koszulki pasują (ja miałem :D) to tutaj macie fotkę karty w Mayday Chimera, pozdrawiam.

http://i.imgur.com/FpPEvUe.jpg

Re: Summoner Wars

: 04 lis 2013, 10:33
autor: JimmyPL
Jestem wreszcie po paru rozgrywkach Set: Elfy vs Orki no i gra jest genialna.
Jestem juz pewien ze zakupie wiecej bo gra jest tego warta, wspaniala gra taktyczna i jakbym mial porownac to chyba najlepsze porownanie to cos w stylu walki z komputerowych Heros of might and Magic. Do tego wciaga niesamowicie.

Re: Summoner Wars

: 05 lis 2013, 15:20
autor: FactoryOfIdeas
Recenzja SW na Gidlii TV: http://www.youtube.com/watch?v=GW3krqn-bn8

I mały przeciek - bardzo możliwe, że już na zbliżającym się Falconie będzie można kupić talie frakcji dla Plugastwa i Najemników :-)

Re: Summoner Wars

: 13 lis 2013, 11:50
autor: Dabi
No udało mi się poznać grę na Falkonie i muszę przyznać, że pozycja jest ciekawa. I ma potencjał.
Znacznie ciekawsza niż się wydawała taka na pierwszy rzut oka.
Gra cieszyła się sporym zainteresowaniem i niektórzy tłukli w nią cały konwent.
Mi za to udało mi się rozegrać nawet turniej - co prawda na początku jako, że nie grałem nie chcieli mnie dopuścić ;) Ale przekonałem jakoś, że jestem kompetetny i nie będę sprawiał na turnieju problemów.
Przypadły mi do gry Krasnoludy.
1 bitwa - vs Gobliny. Poznaję mechanikę w praniu i obserwuję jak działają moje karty. Nie mogę długo nabić many co w walce z goblinami nie powinno być trudne. Tak jednak jest - im dłużej trwa walka tym lepiej mi idzie. Nie mam murów zapasowych za to Gobsy mnożą się jak głupie. Odkrywam w momencie kiedy mój Summoner obrywa w walce wręcz, że może on strzelać. Wieję i w ostatniej rundzie obrywam combem od Goblińskiego summonera który ubija mi mojego. Porażka... - aha tak to działa.

2 bitwa - vs Gobliny. Mechanikę poznałem już i wiem co Gobliny umieją. Zaczynam podobnie. Jak wtedy ale zdecydowanie lepiej chronię Summonera. Niszczę mury i spycham powoli Gobsy do defensywy. One przywołują jakiegoś Trolokreta i niszczy mi prawą flankę. Uciekam od niego i bydle pada z głodu. Sam przywołuję swojego championa i zaczynam kontrę.
Goblin wspomagany kartą dającą praktyczną nieśmiertelność atakuje mojego szefa. Udaje mi się przetrwać i biję Goblina. Brakuje punkta czy dwóch obrażeń aby go ubić na śmierć. Koniec czasu - Remis - jest już niemal dobrze. Muszę grać szybciej i pilnować tego. Nie doszły mi mury na czas i miałem strasznie zapchaną rękę. To powód tego, że nie wygrałem. Muszę lepiej zarządzać ręką.

3 bitwa - vs Krasnoludy. Znam już swoją frakcję i znam przeciwnika. Zaczynam i biję się ze zmiennym szczęściej ale tutaj przeciwnicy (bo grałem z parą płci mieszanej) również mają zmienne szczęście. Pamiętam o istotności murów więc postanawiam wykorzystać taktykę króta zawiodła na gobliny. Uderzyłem w mury. Doszły karty oblężenie murów - za chwilę było za późno aby je chronić inżynierzy wysadzają mury.
Bez murów nie ma jednostek. Wdaje się w walkę i dzięki dostawom wojaków zdobywam przewagę. Zaganiam summonera w róg i zabijam bez problemów.

4 bitwa - vs Plugastwo. Frakcji nie znałem. Tylko tyle, że jest najnowsza a więc może być mocna. Widziałem jak bez problemów pokonało to coś na stoliku obok Przednią straż a przeciwnik grający tym miał bardzo pewną wygraną. Miałem obawy. Sam jednak przeciwnik wspominał, że tamten dał mu czas na działanie i spokojne mutowanie. Krasnalami trudno jest zrobić blitzkrieg ale można spróbować. Zaatakowałem jednostki zanim przybiorą na sile. Co prawda pojawiły się szybko jakieś mackowate stwory ale padając dawały dużo many a umiejętności obrońców nie pozwalały na zbytnie rozłażenie się paskud. Przywołałem czempiona który ze swoją zdolnością jest w stanie wytrzymać naprawdę potężne ataki (za to mniejsze go zabijają łatwo). Wspomagany kartą podnoszacą znacząco siłę ataku uderzył w odsłoniętego szefa mutantów i ubił. Zwycięstwo.

W lokalnym sklepie gra ma być promowana i jak będzie zapotrzebowanie to powstanie szybko scena turniejowa. Niska bariera wejścia również finansowa, dobry czas gry i odpowiednia porcja myślenia daje dobrą grę do tego typu rozgrywek.

Re: Summoner Wars

: 13 lis 2013, 12:40
autor: Darboh
Więcej takich wpisów :)
Która armia wygrała całość?

Będzie turniej na Nowej Gralicji?

Re: Summoner Wars

: 13 lis 2013, 14:16
autor: FactoryOfIdeas
Turniej pierwszego dnia wygrały Tundrowe Orki. Drugi dzień, to już bezapelacyjne zwycięstwo Najemników (w tym właśnie udział wziął Dabi - przy okazji dzięki za wpis i bardzo ciekawą rozmowę).

Na Nowej Gralicji prawdopodobnie się nie pojawimy - choć to jeszce nie przesądzone. Ale czynimy starania, żeby od początku stycznia ruszyła ogólnopolska scena turniejowa, także okazji do zmierzenia się z innymi na pewno nie zabraknie.

Re: Summoner Wars

: 13 lis 2013, 14:54
autor: Karh
FactoryOfIdeas pisze:
czynimy starania, żeby od początku stycznia ruszyła ogólnopolska scena turniejowa, także okazji do zmierzenia się z innymi na pewno nie zabraknie.

Kiedy można się spodziewac więcej informacji na ten temat?

Re: Summoner Wars

: 13 lis 2013, 15:04
autor: FactoryOfIdeas
Wkrótce - w międzyczasie odsłyłam do tegoż newsa:

http://www.gamesfanatic.pl/2013/10/15/s ... -co-dalej/

Re: Summoner Wars

: 13 lis 2013, 15:25
autor: Karh
Widziałem juz wcześniej niestety niewiele z niego wynika w kwestii turniejów. :)

Brak wytycznych co do frekfencji, którą możnaby uznać za "licencjonowany turniej", bo dla mniejszych miast to chyba najwazniejsza sprawa. Dopiero wtedy możnaby proponować pomoc w organizacji turniejów.

Tak więc, czekamy na jakieś konkrety :)

Re: Summoner Wars

: 13 lis 2013, 16:27
autor: Dabi
Turniej pierwszego dnia wygrały Tundrowe Orki. Drugi dzień, to już bezapelacyjne zwycięstwo Najemników (w tym właśnie udział wziął Dabi - przy okazji dzięki za wpis i bardzo ciekawą rozmowę).
A nie ma za co :)
Gra jest dobra i właśnie pod turnieje powinna sprawnie działać.
Mam nadzieję, że jak zdobędę większą liczbę środków wolnych to zakupię kilka frakcji.
Na razie badam teren ale mam kilku faworytów jeśli chodzi o frakcje ;) No i myślę promocja swoje zrobi. Karcianka w którą można pograć nawet turniejowo bez wyścigu zbrojeń i dużych nakładów z niebanalną mechaniką aczkolwiek prosta do wytłumaczenia to towar warty promocji.

Jeśli chodzi o wykonanie nie mam większych zastrzeżeń. Mata jest jaka jest. Spełnia swoją rolę i praktycznie tyle można o niej powiedzieć. Nie rwie się w palcach, karty są w porządku.

Re: Summoner Wars

: 13 lis 2013, 20:13
autor: Kasper
Dabi - Dwa pytania odnośnie turnieju: Czy zasady turniejowe różnią się czymś od tych podanych w instrukcji? I drugie: Frakcję którą chcesz grać wybierasz czy zostaje Ci przydzielona?
A poza pytaniami które frakcje to Twoi faworyci ? :D

Re: Summoner Wars

: 13 lis 2013, 21:20
autor: Dabi
Kasper pisze:Dabi - Dwa pytania odnośnie turnieju: Czy zasady turniejowe różnią się czymś od tych podanych w instrukcji? I drugie: Frakcję którą chcesz grać wybierasz czy zostaje Ci przydzielona?
A poza pytaniami które frakcje to Twoi faworyci ? :D
Oj ja żaden ekspert jestem a to takie moje spostrzeżenia póki co to takie na czuja.

Ale jeśli chodzi o zasady turniejowe to korzystano z programu turniejowego do Warmachiny/Horde (systemów bitewnych Privaterr Press) z co ważne limitem czasowym ustawionym na 45 minut. W przypadku nieskończenia gry w czasie dogrywało się turę i jak się nie rozstrzygnęło to remis.

Faworyci...

Na chwilę obecną chciałbym pograć Najemnikami (manipulacja maną oraz zasobami zarówno swoimi jak i przeciwnika), Upadłym Królestwem (tanie jednostki których śmierć nie za bardzo nas boli oraz rosnąca moc jednostek wraz z mordowaniem przeciwnika)oraz Przednią Strażą (synergia jednostek oraz ciekawe zdolności defensywne + klimat).

Re: Summoner Wars

: 13 lis 2013, 22:43
autor: Christoforos
Na Falkonie było powiedziane, że szczegółowe zasady turniejowe są w trakcie tworzenia, więc zapewne nie wszystkie szczegóły są jeszcze dograne.
Mi się grało świetnie moimi goblinami, choć podobnie jak w warunkach domowych przegrałem z krasnoludami. Dużo zabawy, ale przekonałem się, że bardzo dużo zależy od tego jak przeciwnicy podchodzą do gry (chodzi o atmosferę i akceptację tego, że los gra tu również pewną rolę).