Race for the Galaxy - pytania o zasady
Re: Race for the galaxy
Dołączając się do pytań o RvI
Karta Imperium Cloaking Technology nie może być łączona z Rebel Pact gdyż Rebel Pact redukuje zapłatę za siły militarne a nie odwrotnie (czerwona strzałka za nią czarna obwódka planety) zgadza się?
Kolejna sprawa czy Rebel Pact mógłbym połączyć np. tylko z Robotami Replikującymi i obniżyć koszt planety do – 4? Myślę, że nie bo Rebel Pact jest redukcją za siły militarne (czerwona strzałka za nią czarna obwódka planety) .
I ostatni problem. Mając na stole powiedzmy Roboty Replikujące oraz Imperium Cloaking Technology. Moja siła militarna wynosi 2. Chcę wystawić niemilitarną planetę o koszcie 6 jako militarną. Obniżam Robotami jej wartość do 4 i odrzucam Imperium Cloaking Technology redukując koszt o kolejne 2 czyli w sumie obronność planety wynosi 2. Można tak?
Karta Imperium Cloaking Technology nie może być łączona z Rebel Pact gdyż Rebel Pact redukuje zapłatę za siły militarne a nie odwrotnie (czerwona strzałka za nią czarna obwódka planety) zgadza się?
Kolejna sprawa czy Rebel Pact mógłbym połączyć np. tylko z Robotami Replikującymi i obniżyć koszt planety do – 4? Myślę, że nie bo Rebel Pact jest redukcją za siły militarne (czerwona strzałka za nią czarna obwódka planety) .
I ostatni problem. Mając na stole powiedzmy Roboty Replikujące oraz Imperium Cloaking Technology. Moja siła militarna wynosi 2. Chcę wystawić niemilitarną planetę o koszcie 6 jako militarną. Obniżam Robotami jej wartość do 4 i odrzucam Imperium Cloaking Technology redukując koszt o kolejne 2 czyli w sumie obronność planety wynosi 2. Można tak?
- Sztefan
- Posty: 1697
- Rejestracja: 01 wrz 2006, 17:18
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 1 time
Re: Race for the galaxy
DokładnieBowman pisze:Dołączając się do pytań o RvI
Karta Imperium Cloaking Technology nie może być łączona z Rebel Pact gdyż Rebel Pact redukuje zapłatę za siły militarne a nie odwrotnie (czerwona strzałka za nią czarna obwódka planety) zgadza się?
Jest jak piszesz, a dokładniej Rebel Pact daje żniżkę przy korzystaniu ze zdolności pozwalającej wystawić kartę militarną jako niemilitarną. W związku z tym efekty tych dwóch kart się nie łączą.Bowman pisze: Kolejna sprawa czy Rebel Pact mógłbym połączyć np. tylko z Robotami Replikującymi i obniżyć koszt planety do – 4? Myślę, że nie bo Rebel Pact jest redukcją za siły militarne (czerwona strzałka za nią czarna obwódka planety).
Nie można. Pierwsza z możliwości wykorzystania ICT pozwala w fazie III wystawić kartę niemilitarną jako militarną. W związku z tym nie działają zniżki do kart niemilitarnych.Bowman pisze: I ostatni problem. Mając na stole powiedzmy Roboty Replikujące oraz Imperium Cloaking Technology. Moja siła militarna wynosi 2. Chcę wystawić niemilitarną planetę o koszcie 6 jako militarną. Obniżam Robotami jej wartość do 4 i odrzucam Imperium Cloaking Technology redukując koszt o kolejne 2 czyli w sumie obronność planety wynosi 2. Można tak?
- gafik
- Posty: 3692
- Rejestracja: 25 lip 2011, 14:59
- Lokalizacja: pole, łyse pole... ale mam już plan!
- Has thanked: 56 times
- Been thanked: 125 times
Re: Race for the galaxy
Gra z przejęciami (Takeover).
Jeżeli nie mam jakichś specjalnych bonusów (np. 2x settle) to chcąc przejąć świat nie mogę oprócz tego kolonizować normalnie?
Albo kolonizuję, albo przejmuję tak?
Jeżeli nie mam jakichś specjalnych bonusów (np. 2x settle) to chcąc przejąć świat nie mogę oprócz tego kolonizować normalnie?
Albo kolonizuję, albo przejmuję tak?
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: Race for the galaxy
Chciałam zapytać o działanie dwóch kart z pierwszego dodatku:
- Damaged Alien Factory - O co chodzi z tym odrzucaniem kart? Po co odrzucać kartę by produkować na tym świecie skoro można normalnie produkować?
- Ancient Race - Ta karta ma cechę która nakazuje zrzucić się aż do 3 kart zamiast do czterech podczas przed pierwszą rundą? To jest raczej utrudnienie, czy daje ona coś w zamian?
- Damaged Alien Factory - O co chodzi z tym odrzucaniem kart? Po co odrzucać kartę by produkować na tym świecie skoro można normalnie produkować?
- Ancient Race - Ta karta ma cechę która nakazuje zrzucić się aż do 3 kart zamiast do czterech podczas przed pierwszą rundą? To jest raczej utrudnienie, czy daje ona coś w zamian?
-
- Posty: 1073
- Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
- Lokalizacja: Łomża
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 41 times
- Kontakt:
Re: Race for the galaxy
1. Właśnie nie można. Zasada zapisana na karcie jest ważniejsza od podstawowych zasad - w tym przypadku musisz "zapłacić" aby móc na niej wyprodukować surowiec.
2. Coś pomieszałaś. Na początku rozgrywki odrzucasz DWIE, w przypadku startowego świata Ancient Race musisz odrzucić trzy. Utrudnienie, jakieś na pewno - chodzi o to że "zielone" surowce są droższe przy sprzedaży, przynajmniej w/g mnie to jest powodem odrzucania trzech.
Edycja, odrzucasz do 4, w przypadku AR do 3 - masz racje, źle przeczytałem.
2. Coś pomieszałaś. Na początku rozgrywki odrzucasz DWIE, w przypadku startowego świata Ancient Race musisz odrzucić trzy. Utrudnienie, jakieś na pewno - chodzi o to że "zielone" surowce są droższe przy sprzedaży, przynajmniej w/g mnie to jest powodem odrzucania trzech.
Edycja, odrzucasz do 4, w przypadku AR do 3 - masz racje, źle przeczytałem.
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: Race for the galaxy
Tyle, że na kacie jest napisane: you may discard... Czyli nie muszę tego robić, ale wtedy nie wyprodukuję nic? Dlaczego nie napisali że muszę odrzucić kartę, żeby wyprodukować na tym świecie? W instrukcji jeszcze jest jakaś dodatkowa informacja że można odrzucić kartę pozyskana z Diversified Economy ale wtedy nie pozyskuję kart za zrobienie tego... Przyznam, ze nic z tego dalej nie rozumiemIndar pisze:1. Właśnie nie można. Zasada zapisana na karcie jest ważniejsza od podstawowych zasad - w tym przypadku musisz "zapłacić" aby móc na niej wyprodukować surowiec.

Czyli dobrze myślę, ta karta to utrudnienie na starcie?Indar pisze:2. Coś pomieszałaś. Na początku rozgrywki odrzucasz DWIE, w przypadku startowego świata Ancient Race musisz odrzucić trzy. Utrudnienie, jakieś na pewno - chodzi o to że "zielone" surowce są droższe przy sprzedaży, przynajmniej w/g mnie to jest powodem odrzucania trzech.
Edycja, odrzucasz do 4, w przypadku AR do 3 - masz racje, źle przeczytałem.
-
- Posty: 1073
- Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
- Lokalizacja: Łomża
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 41 times
- Kontakt:
Re: Race for the galaxy
Kurka, ale namieszałaś
NIE MUSISZ odrzucać, ale wtedy nie wyprodukujesz. Tak napisali, i nie ma co kombinować więcej. Zasada jest taka jak napisałem, Chcesz produkować - odrzuć z ręki kartę, nie chcesz - nie odrzucasz i w związku z tym nie produkujesz.
Co do zapisu w instrukcji to nie wiem o czym mówisz, możesz zacytować? W każdym razie nie znam żadnej innej zasady dotyczącej Damaged Alien Factory poza tym co napisałem powyżej.
Tak, można to nazwać utrudnieniem - albo z drugiej strony ułatwieniem, bo "zielone" drożej sprzedajesz.

NIE MUSISZ odrzucać, ale wtedy nie wyprodukujesz. Tak napisali, i nie ma co kombinować więcej. Zasada jest taka jak napisałem, Chcesz produkować - odrzuć z ręki kartę, nie chcesz - nie odrzucasz i w związku z tym nie produkujesz.
Co do zapisu w instrukcji to nie wiem o czym mówisz, możesz zacytować? W każdym razie nie znam żadnej innej zasady dotyczącej Damaged Alien Factory poza tym co napisałem powyżej.
Tak, można to nazwać utrudnieniem - albo z drugiej strony ułatwieniem, bo "zielone" drożej sprzedajesz.
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: Race for the galaxy
Czyli Damaged Alien Factory to po prostu kolejne utrudnienie?Indar pisze:Kurka, ale namieszałaś![]()
NIE MUSISZ odrzucać, ale wtedy nie wyprodukujesz. Tak napisali, i nie ma co kombinować więcej. Zasada jest taka jak napisałem, Chcesz produkować - odrzuć z ręki kartę, nie chcesz - nie odrzucasz i w związku z tym nie produkujesz.
Co do zapisu w instrukcji to nie wiem o czym mówisz, możesz zacytować? W każdym razie nie znam żadnej innej zasady dotyczącej Damaged Alien Factory poza tym co napisałem powyżej.
Tymczasem z polskiej instrukcji:
"Gracz do produkcji tego towaru może odrzucić kartę pozyskana dzięki Diversified Economy ale nie możne wtedy pozyskać karty za zrobienie tego (gdyż jedna zdolność nie może byś przerwana inną).
-
- Posty: 1073
- Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
- Lokalizacja: Łomża
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 41 times
- Kontakt:
Re: Race for the galaxy
Niesłusznie to nazywasz utrudnieniem. Zwróć uwagę że Damaged Alien Factory jest stosunkowo łatwym do wystawienia militarnym światem Alien (produkcyjnym!). Ta jego łatwość wyłożenia jest równoważona przez zasadę odrzucania karty przy produkcji. Czyli coś za coś.
Zapis podany niżej odnosi się do zasady specjalnej Diversified Economy, która polega na tym że za każdy pozyskany surowiec (max 3 różne) dostajesz kartę na rękę. Dalej masz napisane jak należy rozpatrywać Diversified Economy w przypadku posiadania i korzystania z Damaged Alien Factory.
Zapis podany niżej odnosi się do zasady specjalnej Diversified Economy, która polega na tym że za każdy pozyskany surowiec (max 3 różne) dostajesz kartę na rękę. Dalej masz napisane jak należy rozpatrywać Diversified Economy w przypadku posiadania i korzystania z Damaged Alien Factory.
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: Race for the galaxy
Tylko, że jeśli jest to świat startowy, to wszystkie wykłada się równie łatwo, a jednak niektóre przynoszą dodatkowo jakieś korzyści.Indar pisze: Zwróć uwagę że Damaged Alien Factory jest stosunkowo łatwym do wystawienia militarnym światem Alien (produkcyjnym!). Ta jego łatwość wyłożenia jest równoważona przez zasadę odrzucania karty przy produkcji. Czyli coś za coś.
.
-
- Posty: 1073
- Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
- Lokalizacja: Łomża
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 41 times
- Kontakt:
Re: Race for the galaxy
Każdy świat startowy jest inny, każdy ma plusy i minusy. Ja widząc DAF jako startowy raczej zawsze się cieszę, niezależnie od kart na ręku. To taki pomocniczy świat dobry jak brakuje Ci "kasy" na początku, zawsze ktoś zagra "produkcję" i będziesz miała surowiec który ew. opchniesz za kilka kart.
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: Race for the galaxy
No ale szczególnie jak ci brakuje "kasy" to właśnie jak wyprodukujesz na tym świecie, skoro do produkcji odrzucasz kartę?Indar pisze: To taki pomocniczy świat dobry jak brakuje Ci "kasy" na początku, zawsze ktoś zagra "produkcję" i będziesz miała surowiec który ew. opchniesz za kilka kart.
Re: Race for the galaxy
W grze 2 osobowej zaawansowanej biorę jako jedną z akcji explore +1,+1 - wtedy mam pewność, że dam radę wyprodukować. Gorzej jeśli masz do dyspozycji tylko 1 akcję na turę. Niemniej jednak, nawet jeśli nie uda się skorzystać za każdym razem z możliwości produkcyjnych DAF, to bardzo dobry świat - żółte planety produkcyjne są rzadkie, a ta jest wyjątkowo tania i możesz nawet z nią wystartować. Jak dla mnie się równoważy - gdyby ta planeta mogła zbyt łatwo produkować, byłaby zbyt silna.Bea pisze: No ale szczególnie jak ci brakuje "kasy" to właśnie jak wyprodukujesz na tym świecie, skoro do produkcji odrzucasz kartę?
Ashes to ashes, dice to dice...
- gafik
- Posty: 3692
- Rejestracja: 25 lip 2011, 14:59
- Lokalizacja: pole, łyse pole... ale mam już plan!
- Has thanked: 56 times
- Been thanked: 125 times
Re: Race for the galaxy
ZaletyBea pisze:Tylko, że jeśli jest to świat startowy, to wszystkie wykłada się równie łatwo, a jednak niektóre przynoszą dodatkowo jakieś korzyści.Indar pisze: Zwróć uwagę że Damaged Alien Factory jest stosunkowo łatwym do wystawienia militarnym światem Alien (produkcyjnym!). Ta jego łatwość wyłożenia jest równoważona przez zasadę odrzucania karty przy produkcji. Czyli coś za coś.
.
1. Świat startowy za 2 PZ.
2. Od razu mamy dostęp do obcej technologii - żółte towary
3. Wyprodukowanie żółtego towaru za 1 kartę to nie jest zły deal
W końcu jest on DAMAGED, więc musi być trudniej

DAF nie jest taki zły
-
- Posty: 1073
- Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
- Lokalizacja: Łomża
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 41 times
- Kontakt:
Re: Race for the galaxy
Dokładnie.
A teraz Bea porównaj to ze startową "Earth's Lost Colony", która w/g tego jak mówisz "nie jest utrudnieniem". Różnica jest kolosalna na korzyść DAF.
A teraz Bea porównaj to ze startową "Earth's Lost Colony", która w/g tego jak mówisz "nie jest utrudnieniem". Różnica jest kolosalna na korzyść DAF.
- Olgierdd
- Posty: 1837
- Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 85 times
- Been thanked: 93 times
Re: Race for the galaxy
Chcę tylko zwrócić uwagę, że nierozdane światy startowe powinny być wtasowane w talię.Bea pisze:Tylko, że jeśli jest to świat startowy, to wszystkie wykłada się równie łatwo, a jednak niektóre przynoszą dodatkowo jakieś korzyści.
I też uważam, że DAF jest dobrym światem startowym. Jest na tyle uniwersalny, że można z nim bezpiecznie zacząć nawet gdy pierwsza ręka nie kreuje żadnej strategii.
Z kaflami celów DAF jest jeszcze lepszy.
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 9159
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 3064 times
- Been thanked: 2666 times
- Kontakt:
Re: Race for the galaxy
Przerabialiśmy już dyskusję na ten temat kilka miesięcy rok temu...
http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... 25#p405209
http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... 25#p405209
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
- skanna
- Posty: 1337
- Rejestracja: 22 lis 2007, 20:43
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 22 times
Re: Race for the galaxy
Źle myślisz - świat startowy jak każdy inny, w sumie korzystnym bonusem - przychodzi od razu z wyprodukowanym towarem, więc w pierwszej akcji robisz Consume-Trade i masz na ręce 7 kart, o ile dobrze pamiętam, żaden świat startowy nie daje tylu kart w bonusie.Bea pisze: Czyli dobrze myślę, ta karta to utrudnienie na starcie?
offtopikowa specjalistka - z góry przepraszam, to niezależne ode mnie i moich palców ;-)
-
- Posty: 1073
- Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
- Lokalizacja: Łomża
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 41 times
- Kontakt:
Re: Race for the galaxy
Teoretycznie na to samo wyjdzie z Alpha Centauri. Tylko że tu "sprzedajesz" za 3 - ale na początku odrzucasz tylko dwie. Przy Ancient Race inaczej, sprzedajesz za 4, ale na początku odrzucasz trzy.
- gafik
- Posty: 3692
- Rejestracja: 25 lip 2011, 14:59
- Lokalizacja: pole, łyse pole... ale mam już plan!
- Has thanked: 56 times
- Been thanked: 125 times
Re: Race for the galaxy
Coś mi tu nie gra. Czy na pewno rozmawiamy o tym samym świecie?skanna pisze:Źle myślisz - świat startowy jak każdy inny, w sumie korzystnym bonusem - przychodzi od razu z wyprodukowanym towarem, więc w pierwszej akcji robisz Consume-Trade i masz na ręce 7 kart, o ile dobrze pamiętam, żaden świat startowy nie daje tylu kart w bonusie.Bea pisze: Czyli dobrze myślę, ta karta to utrudnienie na starcie?
Światy produkcyjne nie wchodzą do gry z towarem.
- skanna
- Posty: 1337
- Rejestracja: 22 lis 2007, 20:43
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 22 times
Re: Race for the galaxy
Ancient race jest windfallem.gafik pisze:Coś mi tu nie gra. Czy na pewno rozmawiamy o tym samym świecie?skanna pisze:Źle myślisz - świat startowy jak każdy inny, w sumie korzystnym bonusem - przychodzi od razu z wyprodukowanym towarem, więc w pierwszej akcji robisz Consume-Trade i masz na ręce 7 kart, o ile dobrze pamiętam, żaden świat startowy nie daje tylu kart w bonusie.Bea pisze: Czyli dobrze myślę, ta karta to utrudnienie na starcie?
Światy produkcyjne nie wchodzą do gry z towarem.
offtopikowa specjalistka - z góry przepraszam, to niezależne ode mnie i moich palców ;-)
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: Race for the galaxy
No tak, przekonaliście mnie, ma pewne zalety, ale to chyba trzeba więcej pograć, żeby je docenić 
Mam jeszcze pytanie, czy mogę zabrać z drugiego dodatku same karty akcji dla szóstego gracza i grać w sześć osób tylko na podstawce i pierwszym dodatku?

Mam jeszcze pytanie, czy mogę zabrać z drugiego dodatku same karty akcji dla szóstego gracza i grać w sześć osób tylko na podstawce i pierwszym dodatku?