Strona 13 z 21
Re: Race for the galaxy
: 09 lut 2014, 12:19
autor: Bowman
Dołączając się do pytań o RvI
Karta Imperium Cloaking Technology nie może być łączona z Rebel Pact gdyż Rebel Pact redukuje zapłatę za siły militarne a nie odwrotnie (czerwona strzałka za nią czarna obwódka planety) zgadza się?
Kolejna sprawa czy Rebel Pact mógłbym połączyć np. tylko z Robotami Replikującymi i obniżyć koszt planety do – 4? Myślę, że nie bo Rebel Pact jest redukcją za siły militarne (czerwona strzałka za nią czarna obwódka planety) .
I ostatni problem. Mając na stole powiedzmy Roboty Replikujące oraz Imperium Cloaking Technology. Moja siła militarna wynosi 2. Chcę wystawić niemilitarną planetę o koszcie 6 jako militarną. Obniżam Robotami jej wartość do 4 i odrzucam Imperium Cloaking Technology redukując koszt o kolejne 2 czyli w sumie obronność planety wynosi 2. Można tak?
Re: Race for the galaxy
: 09 lut 2014, 13:33
autor: Sztefan
Bowman pisze:Dołączając się do pytań o RvI
Karta Imperium Cloaking Technology nie może być łączona z Rebel Pact gdyż Rebel Pact redukuje zapłatę za siły militarne a nie odwrotnie (czerwona strzałka za nią czarna obwódka planety) zgadza się?
Dokładnie
Bowman pisze:
Kolejna sprawa czy Rebel Pact mógłbym połączyć np. tylko z Robotami Replikującymi i obniżyć koszt planety do – 4? Myślę, że nie bo Rebel Pact jest redukcją za siły militarne (czerwona strzałka za nią czarna obwódka planety).
Jest jak piszesz, a dokładniej Rebel Pact daje żniżkę przy korzystaniu ze zdolności pozwalającej wystawić kartę militarną jako niemilitarną. W związku z tym efekty tych dwóch kart się nie łączą.
Bowman pisze:
I ostatni problem. Mając na stole powiedzmy Roboty Replikujące oraz Imperium Cloaking Technology. Moja siła militarna wynosi 2. Chcę wystawić niemilitarną planetę o koszcie 6 jako militarną. Obniżam Robotami jej wartość do 4 i odrzucam Imperium Cloaking Technology redukując koszt o kolejne 2 czyli w sumie obronność planety wynosi 2. Można tak?
Nie można. Pierwsza z możliwości wykorzystania ICT pozwala w fazie III wystawić kartę niemilitarną jako militarną. W związku z tym nie działają zniżki do kart niemilitarnych.
Re: Race for the galaxy
: 20 lut 2014, 20:46
autor: gafik
Gra z przejęciami (Takeover).
Jeżeli nie mam jakichś specjalnych bonusów (np. 2x settle) to chcąc przejąć świat nie mogę oprócz tego kolonizować normalnie?
Albo kolonizuję, albo przejmuję tak?
Re: Race for the galaxy
: 20 lut 2014, 22:16
autor: Andy
Tak.
Re: Race for the galaxy
: 02 mar 2014, 21:49
autor: Bea
Chciałam zapytać o działanie dwóch kart z pierwszego dodatku:
- Damaged Alien Factory - O co chodzi z tym odrzucaniem kart? Po co odrzucać kartę by produkować na tym świecie skoro można normalnie produkować?
- Ancient Race - Ta karta ma cechę która nakazuje zrzucić się aż do 3 kart zamiast do czterech podczas przed pierwszą rundą? To jest raczej utrudnienie, czy daje ona coś w zamian?
Re: Race for the galaxy
: 02 mar 2014, 22:09
autor: Indar
1. Właśnie nie można. Zasada zapisana na karcie jest ważniejsza od podstawowych zasad - w tym przypadku musisz "zapłacić" aby móc na niej wyprodukować surowiec.
2. Coś pomieszałaś. Na początku rozgrywki odrzucasz DWIE, w przypadku startowego świata Ancient Race musisz odrzucić trzy. Utrudnienie, jakieś na pewno - chodzi o to że "zielone" surowce są droższe przy sprzedaży, przynajmniej w/g mnie to jest powodem odrzucania trzech.
Edycja, odrzucasz do 4, w przypadku AR do 3 - masz racje, źle przeczytałem.
Re: Race for the galaxy
: 02 mar 2014, 22:21
autor: Bea
Indar pisze:1. Właśnie nie można. Zasada zapisana na karcie jest ważniejsza od podstawowych zasad - w tym przypadku musisz "zapłacić" aby móc na niej wyprodukować surowiec.
Tyle, że na kacie jest napisane: you
may discard... Czyli nie muszę tego robić, ale wtedy nie wyprodukuję nic? Dlaczego nie napisali że
muszę odrzucić kartę, żeby wyprodukować na tym świecie? W instrukcji jeszcze jest jakaś dodatkowa informacja że można odrzucić kartę pozyskana z Diversified Economy ale wtedy nie pozyskuję kart za zrobienie tego... Przyznam, ze nic z tego dalej nie rozumiem
Indar pisze:2. Coś pomieszałaś. Na początku rozgrywki odrzucasz DWIE, w przypadku startowego świata Ancient Race musisz odrzucić trzy. Utrudnienie, jakieś na pewno - chodzi o to że "zielone" surowce są droższe przy sprzedaży, przynajmniej w/g mnie to jest powodem odrzucania trzech.
Edycja, odrzucasz do 4, w przypadku AR do 3 - masz racje, źle przeczytałem.
Czyli dobrze myślę, ta karta to utrudnienie na starcie?
Re: Race for the galaxy
: 02 mar 2014, 22:27
autor: Indar
Kurka, ale namieszałaś
NIE MUSISZ odrzucać, ale wtedy nie wyprodukujesz. Tak napisali, i nie ma co kombinować więcej. Zasada jest taka jak napisałem, Chcesz produkować - odrzuć z ręki kartę, nie chcesz - nie odrzucasz i w związku z tym nie produkujesz.
Co do zapisu w instrukcji to nie wiem o czym mówisz, możesz zacytować? W każdym razie nie znam żadnej innej zasady dotyczącej Damaged Alien Factory poza tym co napisałem powyżej.
Tak, można to nazwać utrudnieniem - albo z drugiej strony ułatwieniem, bo "zielone" drożej sprzedajesz.
Re: Race for the galaxy
: 02 mar 2014, 22:34
autor: Bea
Indar pisze:Kurka, ale namieszałaś
NIE MUSISZ odrzucać, ale wtedy nie wyprodukujesz. Tak napisali, i nie ma co kombinować więcej. Zasada jest taka jak napisałem, Chcesz produkować - odrzuć z ręki kartę, nie chcesz - nie odrzucasz i w związku z tym nie produkujesz.
Co do zapisu w instrukcji to nie wiem o czym mówisz, możesz zacytować? W każdym razie nie znam żadnej innej zasady dotyczącej Damaged Alien Factory poza tym co napisałem powyżej.
Czyli Damaged Alien Factory to po prostu kolejne utrudnienie?
Tymczasem z polskiej instrukcji:
"Gracz do produkcji tego towaru może odrzucić kartę pozyskana dzięki Diversified Economy ale nie możne wtedy pozyskać karty za zrobienie tego (gdyż jedna zdolność nie może byś przerwana inną).
Re: Race for the galaxy
: 02 mar 2014, 23:00
autor: Indar
Niesłusznie to nazywasz utrudnieniem. Zwróć uwagę że Damaged Alien Factory jest stosunkowo łatwym do wystawienia militarnym światem Alien (produkcyjnym!). Ta jego łatwość wyłożenia jest równoważona przez zasadę odrzucania karty przy produkcji. Czyli coś za coś.
Zapis podany niżej odnosi się do zasady specjalnej Diversified Economy, która polega na tym że za każdy pozyskany surowiec (max 3 różne) dostajesz kartę na rękę. Dalej masz napisane jak należy rozpatrywać Diversified Economy w przypadku posiadania i korzystania z Damaged Alien Factory.
Re: Race for the galaxy
: 02 mar 2014, 23:09
autor: Bea
Indar pisze: Zwróć uwagę że Damaged Alien Factory jest stosunkowo łatwym do wystawienia militarnym światem Alien (produkcyjnym!). Ta jego łatwość wyłożenia jest równoważona przez zasadę odrzucania karty przy produkcji. Czyli coś za coś.
.
Tylko, że jeśli jest to świat startowy, to wszystkie wykłada się równie łatwo, a jednak niektóre przynoszą dodatkowo jakieś korzyści.
Re: Race for the galaxy
: 02 mar 2014, 23:16
autor: Indar
Każdy świat startowy jest inny, każdy ma plusy i minusy. Ja widząc DAF jako startowy raczej zawsze się cieszę, niezależnie od kart na ręku. To taki pomocniczy świat dobry jak brakuje Ci "kasy" na początku, zawsze ktoś zagra "produkcję" i będziesz miała surowiec który ew. opchniesz za kilka kart.
Re: Race for the galaxy
: 02 mar 2014, 23:33
autor: Bea
Indar pisze: To taki pomocniczy świat dobry jak brakuje Ci "kasy" na początku, zawsze ktoś zagra "produkcję" i będziesz miała surowiec który ew. opchniesz za kilka kart.
No ale szczególnie jak ci brakuje "kasy" to właśnie jak wyprodukujesz na tym świecie, skoro do produkcji odrzucasz kartę?
Re: Race for the galaxy
: 03 mar 2014, 01:15
autor: Svartisen
Bea pisze:
No ale szczególnie jak ci brakuje "kasy" to właśnie jak wyprodukujesz na tym świecie, skoro do produkcji odrzucasz kartę?
W grze 2 osobowej zaawansowanej biorę jako jedną z akcji explore +1,+1 - wtedy mam pewność, że dam radę wyprodukować. Gorzej jeśli masz do dyspozycji tylko 1 akcję na turę. Niemniej jednak, nawet jeśli nie uda się skorzystać za każdym razem z możliwości produkcyjnych DAF, to bardzo dobry świat - żółte planety produkcyjne są rzadkie, a ta jest wyjątkowo tania i możesz nawet z nią wystartować. Jak dla mnie się równoważy - gdyby ta planeta mogła zbyt łatwo produkować, byłaby zbyt silna.
Re: Race for the galaxy
: 06 mar 2014, 08:40
autor: gafik
Bea pisze:Indar pisze: Zwróć uwagę że Damaged Alien Factory jest stosunkowo łatwym do wystawienia militarnym światem Alien (produkcyjnym!). Ta jego łatwość wyłożenia jest równoważona przez zasadę odrzucania karty przy produkcji. Czyli coś za coś.
.
Tylko, że jeśli jest to świat startowy, to wszystkie wykłada się równie łatwo, a jednak niektóre przynoszą dodatkowo jakieś korzyści.
Zalety
1. Świat startowy za 2 PZ.
2. Od razu mamy dostęp do obcej technologii - żółte towary
3. Wyprodukowanie żółtego towaru za 1 kartę to nie jest zły deal
W końcu jest on DAMAGED, więc musi być trudniej
DAF nie jest taki zły
Re: Race for the galaxy
: 06 mar 2014, 08:55
autor: Indar
Dokładnie.
A teraz Bea porównaj to ze startową "Earth's Lost Colony", która w/g tego jak mówisz "nie jest utrudnieniem". Różnica jest kolosalna na korzyść DAF.
Re: Race for the galaxy
: 06 mar 2014, 10:04
autor: Olgierdd
Bea pisze:Tylko, że jeśli jest to świat startowy, to wszystkie wykłada się równie łatwo, a jednak niektóre przynoszą dodatkowo jakieś korzyści.
Chcę tylko zwrócić uwagę, że nierozdane światy startowe powinny być wtasowane w talię.
I też uważam, że DAF jest dobrym światem startowym. Jest na tyle uniwersalny, że można z nim bezpiecznie zacząć nawet gdy pierwsza ręka nie kreuje żadnej strategii.
Z kaflami celów DAF jest jeszcze lepszy.
Re: Race for the galaxy
: 06 mar 2014, 10:14
autor: Curiosity
Przerabialiśmy już dyskusję na ten temat
kilka miesięcy rok temu...
http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... 25#p405209
Re: Race for the galaxy
: 06 mar 2014, 11:09
autor: skanna
Bea pisze:
Czyli dobrze myślę, ta karta to utrudnienie na starcie?
Źle myślisz - świat startowy jak każdy inny, w sumie korzystnym bonusem - przychodzi od razu z wyprodukowanym towarem, więc w pierwszej akcji robisz Consume-Trade i masz na ręce 7 kart, o ile dobrze pamiętam, żaden świat startowy nie daje tylu kart w bonusie.
Re: Race for the galaxy
: 06 mar 2014, 11:25
autor: Indar
Teoretycznie na to samo wyjdzie z Alpha Centauri. Tylko że tu "sprzedajesz" za 3 - ale na początku odrzucasz tylko dwie. Przy Ancient Race inaczej, sprzedajesz za 4, ale na początku odrzucasz trzy.
Re: Race for the galaxy
: 06 mar 2014, 11:26
autor: gafik
skanna pisze:Bea pisze:
Czyli dobrze myślę, ta karta to utrudnienie na starcie?
Źle myślisz - świat startowy jak każdy inny, w sumie korzystnym bonusem -
przychodzi od razu z wyprodukowanym towarem, więc w pierwszej akcji robisz Consume-Trade i masz na ręce 7 kart, o ile dobrze pamiętam, żaden świat startowy nie daje tylu kart w bonusie.
Coś mi tu nie gra. Czy na pewno rozmawiamy o tym samym świecie?
Światy produkcyjne nie wchodzą do gry z towarem.
Re: Race for the galaxy
: 06 mar 2014, 11:42
autor: Indar
Chyba mowa o startowych światach windfall, tak wynika z moich obliczeń.
Re: Race for the galaxy
: 06 mar 2014, 12:49
autor: skanna
gafik pisze:skanna pisze:Bea pisze:
Czyli dobrze myślę, ta karta to utrudnienie na starcie?
Źle myślisz - świat startowy jak każdy inny, w sumie korzystnym bonusem -
przychodzi od razu z wyprodukowanym towarem, więc w pierwszej akcji robisz Consume-Trade i masz na ręce 7 kart, o ile dobrze pamiętam, żaden świat startowy nie daje tylu kart w bonusie.
Coś mi tu nie gra. Czy na pewno rozmawiamy o tym samym świecie?
Światy produkcyjne nie wchodzą do gry z towarem.
Ancient race jest windfallem.
Re: Race for the galaxy
: 06 mar 2014, 13:37
autor: Bea
No tak, przekonaliście mnie, ma pewne zalety, ale to chyba trzeba więcej pograć, żeby je docenić
Mam jeszcze pytanie, czy mogę zabrać z drugiego dodatku same karty akcji dla szóstego gracza i grać w sześć osób tylko na podstawce i pierwszym dodatku?
Re: Race for the galaxy
: 06 mar 2014, 13:57
autor: Olgierdd
Może być mały problem z ilością dostępnych kart, ale nie powinno to sprawić, że gra będzie niegrywalna.