Strona 123 z 153

Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)

: 23 maja 2019, 21:02
autor: ShapooBah
Jan_1980 pisze: 23 maja 2019, 12:17 Mam takie pytanie: czy ta gra jest bardziej przygodowa czy bardziej strategiczna?
Ktoś kiedyś porównał tę grę do komputerowych Heroes Might and Magic. To chyba najlepiej opisujące porównanie, a przy tym rozwiewające wszelkie wątpliwości dotyczące tego tytułu

Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)

: 24 maja 2019, 00:29
autor: pan_satyros
ShapooBah pisze: 23 maja 2019, 21:02
Jan_1980 pisze: 23 maja 2019, 12:17 Mam takie pytanie: czy ta gra jest bardziej przygodowa czy bardziej strategiczna?
Ktoś kiedyś porównał tę grę do komputerowych Heroes Might and Magic. To chyba najlepiej opisujące porównanie, a przy tym rozwiewające wszelkie wątpliwości dotyczące tego tytułu
Między innymi ja ją do H3 porównywałem i podtrzymuję niegdysiejszą opinię. Co do pytania - moim zdaniem więcej tu strategii i optymalizacji. Przygoda owszem jest obecna, ale to raczej ramy tej optymalizacji - to co sprawia, że ta nie jest sucha, czy nużąca. Nie spodziewaj się fabuły.

Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)

: 24 maja 2019, 08:20
autor: Darkstorm
Fabuła scenariuszy jest w stylu: Kopalnie zostały zajęte przez potwory. Oczyść je.

Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)

: 24 maja 2019, 08:39
autor: Eremita
Halloween pisze: 23 maja 2019, 17:22
Jan_1980 pisze: 23 maja 2019, 12:17 Mam takie pytanie: czy ta gra jest bardziej przygodowa czy bardziej strategiczna?
Klimatu jest mniej niz w grach przygodowych np.Magia i Miecz.
Grałem dużo w jedno i drugie i absolutnie się nie zgadzam. Według mnie Mage Knight ocieka klimatem.
Fabułę ma prawie nieistniejącą, ale klimat, wg. mnie najgęstszy ze wszystkiego co grałem. To jeden z powodów dla których to moja ulubiona gra.
Zresztą Magia i Miecz też ma fabułę tylko szczątkową.

Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)

: 24 maja 2019, 10:25
autor: c08mk
Eremita pisze: 24 maja 2019, 08:39 ... wg. mnie najgęstszy ze wszystkiego co grałem ...
Jak dla mnie też MK ma świetny klimat. Nie ma dużo tekstów fabularnych ale te co są, są owiane tajemniczością przez co rozgrywka to jest jak wkraczanie w nowy nieznany świat.

Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)

: 24 maja 2019, 10:33
autor: Jan_1980
Dzięki za odpowiedzi.
Jeszcze 1 pytanie: czy w MK jest kampania czy same pojedyncze scenariusze?

Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)

: 24 maja 2019, 10:36
autor: skiba
Jan_1980 pisze: 24 maja 2019, 10:33 Dzięki za odpowiedzi.
Jeszcze 1 pytanie: czy w MK jest kampania czy same pojedyncze scenariusze?
Pojedyncze scenariusze. Na BGG jest kampania fanowska fajna porobiona. Jest też polska "Łzy zapomnianych" do ściągnięcia z internetu :-)

Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)

: 24 maja 2019, 10:41
autor: Super
W pudełku są scenariusze do zagrania z doskoku, ale gra jest skonstruowana tak, że można bazę scenariuszy rozszerzać o fanowskie, lub pisać sobie własne. Zawsze bardziej interesowała mnie ta część optymalizacyjna gry, więc nie znam żadnych dodatkowych scenariuszy, ale pamiętam, że jakaś fanowska kampania kiedyś powstała nawet po polsku, więc coś na pewno można znaleźć :)

Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)

: 24 maja 2019, 12:55
autor: RUNner
Halloween pisze: 23 maja 2019, 17:22
Jan_1980 pisze: 23 maja 2019, 12:17 Mam takie pytanie: czy ta gra jest bardziej przygodowa czy bardziej strategiczna?
Klimatu jest mniej niz w grach przygodowych np.Magia i Miecz.
Ale dałeś przykład klimatycznej gry :) Ja w MK znajduję klimat mimo uproszczonej fabuły, bo cała rozgrywka to taka droga po planszy, która mi osobiście długo zostaje w pamięci. Klimat jest zawsze sprawą bardzo indywidualną i trudną do zdefiniowania. Być może ta prosta fabuła sprawia, że jest więcej miejsca dla wyobraźni?

Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)

: 24 maja 2019, 13:49
autor: pan_satyros
Klimat oczywiście jest. Stąd porównanie do pojedynczej misji Heroes 3. Tam też fabuła nikła, ale zewsząd otacza nas magiczny, spójny świat, który chce się dosłownie odkrywać wraz z rozwojem bohatera.

Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)

: 24 maja 2019, 14:14
autor: Damon22
Rigidigi pisze: 16 maja 2019, 15:58 Liczę, że wkrótce pojawią się opinie osób, które z gra zetknęły się po raz pierwszy.
Po kilkunastu partiach, 1 i 2 osobowych, jestem nadal pod takim wrażeniem, że ciężko coś konkretnego napisać. Po prostu najlepsza gra na świecie i nie ważne, że we wszystkie nie grałem :D
Obawy wszystkie rozwiane. Downtime? Żaden, w końcu można spokojnie pooglądać ilustracje, figurki, żetony... :wink: Trudność? Świetny scenariusz wprowadzający, który bez nudy można zagrać kilka razy. Ataki żywiołami trzeba wciągnąć na sucho wg instrukcji, a nie brać na logikę :wink: Fabuła? A na co to komu, nie ma na to czasu. To gra dla ludzi z wyobraźnią :wink: Długi czas gry? Zależy ile czasu delektujemy się komponentami... Jak mamy ogarnięte zasady można to przebiec w czasie do 2 godz.
I nie przeszkadza mi organizer w pudełku (wielkim jak na wielką grę przystało :D ), setup nie jest zbyt długi.
Jeśli chodzi o regrywalność jeszcze długo nie rozpakuję dodatków.

Z tego miejsca chciałbym podziękować Panu Tomaszowi Doboszowi za trafną recenzję, która mnie przekonała do zakupu.
Ja swojego planszowego Graala już mam!
Ocena bgg 11/10, bo Hero Realms i Aeon's End to świetne gry, a Mage Knight jest genialna!

Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)

: 24 maja 2019, 14:32
autor: Eremita
Damon22 pisze: 24 maja 2019, 14:14Ataki żywiołami trzeba wciągnąć na sucho wg instrukcji, a nie brać na logikę :wink:
Ojej. Ale Vlaada tak to obmyślił żeby było intuicyjnie i np. dla mnie to działa. Przed ogniem bronisz się lodem i odwrotnie.
Czy dla Ciebie byłoby intuicyjniej gdyby przed ogniem bronić się ogniem czy o coś innego chodzi?
Pytam bo też sobie po trochu tworzę planszówki i to są cenne dla mnie dane.

Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)

: 24 maja 2019, 14:35
autor: Damon22
Pisałem o tym w temacie Zasady.
Jest tak, że jak Ciebie atakują żywiołem to musisz się bronić innym lub podwójnym zwykłym. Wróg ma Twoje żywioły w d... Ilość ataku ma się zgadzać.

Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)

: 24 maja 2019, 14:42
autor: Eremita
Damon22 pisze: 24 maja 2019, 14:35 Pisałem o tym w temacie Zasady.
Jest tak, że jak Ciebie atakują żywiołem to musisz się bronić innym lub podwójnym zwykłym. Wróg ma Twoje żywioły w d... Ilość ataku ma się zgadzać.
No nie w d...
Ale ok, kumam już w czym rzecz.

Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)

: 24 maja 2019, 14:47
autor: Damon22
Sprawa z Blokiem ma sens, pewnie specjalnie zrezygnowano z tego, że by nie było zbyt skomplikowanie.
Mi to po prostu rzuciło się w oczy wczoraj jak mi brakło 1 pkt, żeby pokonać wroga:
Kupiłem sobie super fajną jednostkę, która ma fajny atak, np. 4 ogniem i nie mogę pokonać zwykłego "zielonego leszcza" ze zwykłym pancerzem 5... :D

Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)

: 24 maja 2019, 22:59
autor: Darkstorm
A ja jedną kartą ściągnąłem żonie smoka z przed nosa 8) 8) 8) 8) 8) Uwielbiam tę grę :D :D :D

Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)

: 25 maja 2019, 00:42
autor: Halloween
RUNner pisze: 24 maja 2019, 12:55
Halloween pisze: 23 maja 2019, 17:22
Jan_1980 pisze: 23 maja 2019, 12:17 Mam takie pytanie: czy ta gra jest bardziej przygodowa czy bardziej strategiczna?
Klimatu jest mniej niz w grach przygodowych np.Magia i Miecz.
Ale dałeś przykład klimatycznej gry :) Ja w MK znajduję klimat mimo uproszczonej fabuły, bo cała rozgrywka to taka droga po planszy, która mi osobiście długo zostaje w pamięci. Klimat jest zawsze sprawą bardzo indywidualną i trudną do zdefiniowania. Być może ta prosta fabuła sprawia, że jest więcej miejsca dla wyobraźni?
Znajdz osobe w naszym wieku i spytaj ja o klimatyczna gre planszowa. Na 80% padnie Magia&miecz. To uniwersalny wspolny mianownik.

Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)

: 29 maja 2019, 08:00
autor: Jan_1980
Na ile osób realnie jest ta gra? Kiedy pojawia się zbyt duży downtime?

Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)

: 29 maja 2019, 08:19
autor: margrabius
Na 3 max. Choć jak masz ekipę optymalizatorów to przy 3 osobach masz rozgrywkę ponad 6 godzin.

Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)

: 29 maja 2019, 08:20
autor: Gambit
Jan_1980 pisze: 29 maja 2019, 08:00 Na ile osób realnie jest ta gra? Kiedy pojawia się zbyt duży downtime?
Moim zdaniem 3 osoby to maksimum dobrego. Chociaż dla niektórych już to może okazać się zbyt dużym składem.

Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)

: 29 maja 2019, 09:50
autor: pan_satyros
Gambit pisze: 29 maja 2019, 08:20
Jan_1980 pisze: 29 maja 2019, 08:00 Na ile osób realnie jest ta gra? Kiedy pojawia się zbyt duży downtime?
Moim zdaniem 3 osoby to maksimum dobrego. Chociaż dla niektórych już to może okazać się zbyt dużym składem.
3 dobrze znające grę jeszcze da radę, ale tylko jeśli potrafimy czerpać przyjemność z obserwowania cudzych ruchów. My z grubsza gramy tylko w duecie. Z racji braku mocno ogranych znajomych.

Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)

: 31 maja 2019, 11:28
autor: Halloween
Jan_1980 pisze: 29 maja 2019, 08:00 Na ile osób realnie jest ta gra? Kiedy pojawia się zbyt duży downtime?
Ja grałem tylko w podstawke i to było dawno: solo i na dwóch.
Już na dwóch było długo i kolega pamiętam, że się trochę nudził. Co chciałem przez to ukazać: MK mimo bardzo wysokich ocen to nie jest uniwersalny tytuł - może nużyć nawet osoby, które normalnie grają w gry. To nie Twilight Imperium ale mimo wszystko MK zakłada, że gracze mają dużo czasu i są przygotowani.

Także jeżeli nie masz dwóch hardcorowych kompanów - których jesteś pewien, że dadzą radę z cierpliwością i skupieniem to bym powiedział, że to raczej gra solo i na dwóch.

No chyba, że dodatki przyspieszają gre?

Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)

: 31 maja 2019, 11:45
autor: Eremita
Halloween pisze: 31 maja 2019, 11:28No chyba, że dodatki przyspieszają gre?
Hahahahhahahahha.

Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)

: 31 maja 2019, 14:24
autor: Błysk
Jan_1980 pisze: 29 maja 2019, 08:00 Na ile osób realnie jest ta gra? Kiedy pojawia się zbyt duży downtime?
Ja grałem we wszystkich chyba konfiguracjach poza solo. Na 3 grało się najprzyjemniej, ale (jak przy prawie każdej grze), przy ogarniętych graczach gra się całkiem sprawnie. U nas jak nie odkrywaliśmy żetonu wroga z niewiadomej to na starcie tury zazwyczaj tylko egzekwowaliśmy to, co zaplanowaliśmy podczas tury poprzedników.

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

: 31 maja 2019, 23:32
autor: pan_satyros
Tyle w temacie QC u Wizkids
Spoiler:
Po lewej 2012, po prawej "Ultimate Edition"
jakość plastiku i malowanie - bez porównania. Wrażenie obcowania z najtańszą "chińszczyzną" niestety ;/ a to akurat element używany stale, przez całą partię, więc jakiś tam dyskomfort pozostaje.