Oczywiście się zgadzam, znam te zasady, po prostu niejasno się wysłowiłem. Chciałem rozdzielić kwestię "rozbrojenia ASAP niekorzystnego wydarzenia" (bo ten mechanizm w IC istnieje - odpalasz niedziałające wydarzenie albo właśnie odpalasz je póki mało szkodzi) od istniejącego w TS mechanizmu "znacznego opóźnienia wybranych niekorzystnych wydarzeń" poprzez trzymanie takiej karty na ręce i wyrzucaniu w kosmos dopiero po dotasowaniu drugiej części decku (aby wróciła do gry dopiero po 6-7 rundach). Ten drugi w IC nie istnieje, i może się okazać że przez korzystny układ kart pozbawisz przeciwnika jego najlepszych wydarzeń a on nie będzie mógł Ci tym samym odpłacić - czyli pewnie przegra przez losowy układ kart.hancza123 pisze: ↑30 maja 2018, 13:52 Highlander pisze: "W TS generalnie kombinuje się jak opóźnić niekorzystne wydarzenia, ale one i tak w końcu nadejdą i się wydarzą"
No nie, to nie jest tak. W TS trzeba zarządzać negatywnymi wydarzeniami aby występowały w momentach kiedy najmniej zaszkodzą. Generalnie trzeba w miarę możliwości szybko je odpalać aby jednorazowy efekt zaszedł, a karta wypadła z gry. Są po temu 2 powody: po pierwsze złe wydarzenie nastąpi w sposób kontrolowany, a nie niespodziewany, po drugie karta z wydarzeniem przeciwnika trwale wypada z gry i struktura talii zmienia się na korzyść.
Są wydarzenia przeciwnika które warto odpalić jak najszybciej bo później zaszkodzą bardziej, a są takie które faktycznie warto odwlekać w nieskończoność bo są paskudne a ich efekt w drugiej połowie gry będzie znacznie łagodniejszy. Przykładowo:
De Gaulle, Fidel, Układ Warszawski - lepiej mieć to od razu z głowy
Destalinizacja - odwlekaj tak długo jak się da, trzymaj jako zakładnika, potem ta karta będzie już bez znaczenia
(Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje
- Highlander
- Posty: 1635
- Rejestracja: 15 gru 2013, 00:09
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 101 times
- Been thanked: 152 times
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne
-
- Posty: 3660
- Rejestracja: 04 lis 2009, 14:12
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 152 times
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne
Highlander, a może w następnych rozgrywkach w Stalingrad spróbujemy:
- przez pierwsze 2 rundy Ruscy nie mogą używać karty snajpera, celem jest sprawdzić czy są inne sposoby aby przetrwać Ruskim niż tylko ten
- zastosujmy zasadę mulligana: w dowolnym momencie można wymienić dowolną ilość kart na nowe, płacąc za to utratą 1-2 kart: może to załagodzić losowość i dobranie nieprzydatnych kart
Ja bym pociągnął jeszcze Stalingrad. Pierwszy raz trafiłem na kogoś kto też chce tą grę zgłębić bardziej niż 1-2 partie.
Porównałem strukturę decków obu stron, ilości tych najistotniejszych kart, Niemcy/Ruscy:
Uranus: 0/6
Air Supply: 4/0
Dive Bombers: 4/2
Fog of War (anulujesz wydarzenie przeciwnika): 3/3
Heavy Weapons (dubluje siłę jednostki): 3/1
Snajper: 2/3
Propaganda War (przeciwnik nie dostaje kart za lokacje): 2/3
Scouts: 2/2
- przez pierwsze 2 rundy Ruscy nie mogą używać karty snajpera, celem jest sprawdzić czy są inne sposoby aby przetrwać Ruskim niż tylko ten
- zastosujmy zasadę mulligana: w dowolnym momencie można wymienić dowolną ilość kart na nowe, płacąc za to utratą 1-2 kart: może to załagodzić losowość i dobranie nieprzydatnych kart
Ja bym pociągnął jeszcze Stalingrad. Pierwszy raz trafiłem na kogoś kto też chce tą grę zgłębić bardziej niż 1-2 partie.
Porównałem strukturę decków obu stron, ilości tych najistotniejszych kart, Niemcy/Ruscy:
Uranus: 0/6
Air Supply: 4/0
Dive Bombers: 4/2
Fog of War (anulujesz wydarzenie przeciwnika): 3/3
Heavy Weapons (dubluje siłę jednostki): 3/1
Snajper: 2/3
Propaganda War (przeciwnik nie dostaje kart za lokacje): 2/3
Scouts: 2/2
Ostatnio zmieniony 01 cze 2018, 21:15 przez hancza123, łącznie zmieniany 1 raz.
- Markus
- Posty: 2470
- Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 578 times
- Been thanked: 279 times
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne
Czyli 20/18
Nie tak źle. Pytanie bardziej o siłę tych wydarzeń.
Nie tak źle. Pytanie bardziej o siłę tych wydarzeń.
- Highlander
- Posty: 1635
- Rejestracja: 15 gru 2013, 00:09
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 101 times
- Been thanked: 152 times
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne
jak liczysz Dive Bombers to licz tez artylerie która ma druga strona (bardzo podobne dzialanie)
- Muad
- Posty: 704
- Rejestracja: 07 sty 2016, 21:57
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 114 times
- Been thanked: 66 times
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne
Versailles 1919
Czekam na instrukcje, może za jakiś czas.Póki co tylko tyle pokazali
Spoiler:
wytłumaczę i zagram: seria COIN, seria Next War, Labyrinth (War on Terror + Awakening), Churchill, Pericles, Diuna. Paxy: Emancipation + Pamir
=============
Moja kolekcja | Oczekujące | Na oku | Mam LotR TCG (Decipher) PL
=============
Moja kolekcja | Oczekujące | Na oku | Mam LotR TCG (Decipher) PL
- Jan_1980
- Posty: 2515
- Rejestracja: 18 maja 2016, 18:18
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 75 times
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne
Instrukcja do Red Winter raz przeczytana, przed wtorkiem będzie 2 razy. Hańcza wybierz stronę.
pzdr
pzdr
Czy gracze wojenni śnią o drewnianych owieczkach? TAK!
Moja kolekcja:
https://boardgamegeek.com/collection/user/Janek1980
Moja kolekcja:
https://boardgamegeek.com/collection/user/Janek1980
-
- Posty: 3660
- Rejestracja: 04 lis 2009, 14:12
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 152 times
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne
Artyleryja: 5/3 (Niemcy/Ruscy) przy czym jest ona słabsza od Stukasów bo zadaje 3 hity i 1 rumble, a nie 4 hity i 2 rumbleHighlander pisze: ↑31 maja 2018, 16:23 jak liczysz Dive Bombers to licz tez artylerie która ma druga strona (bardzo podobne dzialanie)
@Janek: to ja wybieram Sowietów!
- Highlander
- Posty: 1635
- Rejestracja: 15 gru 2013, 00:09
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 101 times
- Been thanked: 152 times
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne
Odpowiednio użyta może niemile zaskoczyćhancza123 pisze: ↑01 cze 2018, 18:51Artyleryja: 5/3 (Niemcy/Ruscy) przy czym jest ona słabsza od Stukasów bo zadaje 3 hity i 1 rumble, a nie 4 hity i 2 rumbleHighlander pisze: ↑31 maja 2018, 16:23 jak liczysz Dive Bombers to licz tez artylerie która ma druga strona (bardzo podobne dzialanie)
Generalnie ktoś już zrobił nawet ładne i czytelne zestawienie kart:
https://boardgamegeek.com/filepage/1173 ... ibution-ch
Ciekawostka: Niemcy mają tylko 4 karty "+3" i 3 karty "-3", razem 7 "trójek", co gorsza są one bardzo silne jako wydarzenia i szkoda ich używać na punkty.
Sowieci mają za to aż 8 kart "+3" i 5 kart "-3", razem 13 "trójek".
-
- Posty: 3660
- Rejestracja: 04 lis 2009, 14:12
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 152 times
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne
Ze struktury obu decków widać więcej jak należy grać..
We wtorek siadam z Jankiem do Finlandii, a jak ją skończymy i wystarczy czasu to i Stalingrad będę miał w zanadrzu. Przyniosę Holdfasta Deluxe na uboxing bo już dotarł Z QM to trochę potrwa bo Rebel go sprowadza.
We wtorek siadam z Jankiem do Finlandii, a jak ją skończymy i wystarczy czasu to i Stalingrad będę miał w zanadrzu. Przyniosę Holdfasta Deluxe na uboxing bo już dotarł Z QM to trochę potrwa bo Rebel go sprowadza.
- Odi
- Administrator
- Posty: 6492
- Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 617 times
- Been thanked: 972 times
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne
Time of Crisis i Maria mają dotrzeć do mnie dopiero za ok 2 tygodnie.
- Highlander
- Posty: 1635
- Rejestracja: 15 gru 2013, 00:09
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 101 times
- Been thanked: 152 times
- Odi
- Administrator
- Posty: 6492
- Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 617 times
- Been thanked: 972 times
-
- Posty: 3660
- Rejestracja: 04 lis 2009, 14:12
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 152 times
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne
Zapowiada się słabsza frekwencja. Ja bym jednak pograł tym bardziej że za tydzień nie pogram bo będę daleko za kołem podbiegunowym (Ekspedycja Tromso - Lofoty), a za 2 tygodnie będzie akurat we wtorek mecz Polska-Senegal na mundialu w Rosji.
- Jan_1980
- Posty: 2515
- Rejestracja: 18 maja 2016, 18:18
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 75 times
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne
Zasadniczo Hańcza to jesteśmy umówieni więc lepiej bądź:P
Czy gracze wojenni śnią o drewnianych owieczkach? TAK!
Moja kolekcja:
https://boardgamegeek.com/collection/user/Janek1980
Moja kolekcja:
https://boardgamegeek.com/collection/user/Janek1980
- Jan_1980
- Posty: 2515
- Rejestracja: 18 maja 2016, 18:18
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 75 times
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne
Gra powinna być już rozłożona.
Czy gracze wojenni śnią o drewnianych owieczkach? TAK!
Moja kolekcja:
https://boardgamegeek.com/collection/user/Janek1980
Moja kolekcja:
https://boardgamegeek.com/collection/user/Janek1980
- clown
- Posty: 1226
- Rejestracja: 13 sty 2009, 12:40
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 12 times
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne
Polecam obserwować także to:
https://www.boardgamegeek.com/boardgame ... -world-war
Nieco cięższa niż T&T, dużo większy "sandbox" no i ETO/PTO razem w jednym pudle. Gra wydaje się też być dobrze wyskalowana (trzy frakcje : Demokraci, Faszyści, Komuniści), plus dodatkowe podziały wewnątrz frakcji, czyli możliwość rozgrywki 2-5 graczy.
https://www.boardgamegeek.com/boardgame ... -world-war
Nieco cięższa niż T&T, dużo większy "sandbox" no i ETO/PTO razem w jednym pudle. Gra wydaje się też być dobrze wyskalowana (trzy frakcje : Demokraci, Faszyści, Komuniści), plus dodatkowe podziały wewnątrz frakcji, czyli możliwość rozgrywki 2-5 graczy.
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
- Highlander
- Posty: 1635
- Rejestracja: 15 gru 2013, 00:09
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 101 times
- Been thanked: 152 times
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne
Kojarzę że w którymś wątku (chyba o T&T lekko "szydziliśmy" z mapy. Śląsk nadmorski i pozbawiony przemysłu i surowców, Czechy bez przemysłu, Berlin na Łużycach, u Sovietów przemysł tylko w Moskwie, Szwecja i Persja bez surowców. Ale przyznaję się zasad nie czytałem może to jakoś nadrabiają.clown pisze: ↑04 cze 2018, 16:30 Polecam obserwować także to:
https://www.boardgamegeek.com/boardgame ... -world-war
Nieco cięższa niż T&T, dużo większy "sandbox" no i ETO/PTO razem w jednym pudle. Gra wydaje się też być dobrze wyskalowana (trzy frakcje : Demokraci, Faszyści, Komuniści), plus dodatkowe podziały wewnątrz frakcji, czyli możliwość rozgrywki 2-5 graczy.
-
- Posty: 3660
- Rejestracja: 04 lis 2009, 14:12
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 152 times
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne
Oglądam Holdfasta 1941-45 i śmieję się że to najbardziej przepłacona przeze mnie gra ever! No w sensie że relacja cena/zawartość pudełka
Grając w gry cywilne (Rising Sun, Ojciec Chrzestny..) przywykłem że za 200-300zł to otrzymujesz produkt wypasiony, jak chodzi o komponenty i przygotowanie graficzne, takie piękne i wielkie i z pięknymi planszami, milionem komponentów i plastikowymi figurkami... No a jak wygląda Holdfast??
No ale oczywiście nie o to chodzi... Chodzi o miodność gry a nie o komponenty. Gra ma być merytorycznie dobra, jeżeli do tego wykonana na wypasie to super.
Generalnie gry wojenne są drogie bo to jednak nisza. Coś dla elit, a nie dla gawiedzi. Gdy nakład jest tak nieliczny to gra musi być droga. No tak to sobie tłumaczę i znowu zadowolony
Grając w gry cywilne (Rising Sun, Ojciec Chrzestny..) przywykłem że za 200-300zł to otrzymujesz produkt wypasiony, jak chodzi o komponenty i przygotowanie graficzne, takie piękne i wielkie i z pięknymi planszami, milionem komponentów i plastikowymi figurkami... No a jak wygląda Holdfast??
No ale oczywiście nie o to chodzi... Chodzi o miodność gry a nie o komponenty. Gra ma być merytorycznie dobra, jeżeli do tego wykonana na wypasie to super.
Generalnie gry wojenne są drogie bo to jednak nisza. Coś dla elit, a nie dla gawiedzi. Gdy nakład jest tak nieliczny to gra musi być droga. No tak to sobie tłumaczę i znowu zadowolony
- clown
- Posty: 1226
- Rejestracja: 13 sty 2009, 12:40
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 12 times
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne
Oj, chyba jakąś błędną mapę oglądałeś. Szwecja i Persja mają surowce, w ZSRR są surowce na Kaukazie. Czechy również z przemysłem.Śląsk nadmorski i pozbawiony przemysłu i surowców, Czechy bez przemysłu, Berlin na Łużycach, u Sovietów przemysł tylko w Moskwie, Szwecja i Persja bez surowców.
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
- Highlander
- Posty: 1635
- Rejestracja: 15 gru 2013, 00:09
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 101 times
- Been thanked: 152 times
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne
Oglądałem tę mapę co jest wrzucona na BGG. Jakość słaba ale ikony przemysłu i łopaty było widać. Chyba że te ikony odpowiadają za coś innego.
- clown
- Posty: 1226
- Rejestracja: 13 sty 2009, 12:40
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 12 times
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne
Highlander - zapewniam Cię, że surowce są przeczytaj przepisy i Playbooka
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
- Jan_1980
- Posty: 2515
- Rejestracja: 18 maja 2016, 18:18
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 75 times
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne
Ktoś będzie jeszcze oprócz Zbyszka i mnie?
Czy gracze wojenni śnią o drewnianych owieczkach? TAK!
Moja kolekcja:
https://boardgamegeek.com/collection/user/Janek1980
Moja kolekcja:
https://boardgamegeek.com/collection/user/Janek1980
- niepooczach
- Posty: 169
- Rejestracja: 26 lip 2008, 09:17
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 22 times
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne
Niestety nie zapowiada się, że będzie z kim pograć, więc dzisiaj poczytam sobie zasady do Combat Commandera
-
- Posty: 3660
- Rejestracja: 04 lis 2009, 14:12
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 152 times
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne
Rozegraliśmy z Jankiem zgodnie z planem Red Winter: The Soviet Attack on Tolvajarvi.
Generalnie nie jestem fanem takich żetonówek bo zazwyczaj są dla mnie schematyczne, matematyczne, zbyt żmudne i długie. Zdecydowalem się zagrać ze względu na tematykę: wojna zimowa w Finlandii, ciekawy kontekst historyczny, ciekawe warunki pola walki pośród zimy, nocy, zamarzniętych jezior i pułapek nielicznej fińskiej armii.
Gra zaskoczyła mnie na plus bo jest dość szybka, emocjonująca, jest trochę decyzji do podjęcia, dylematów i problemów do rozwiązania. Sowieci są silniejsi i mają mocną artylerię ale mają problemy logistyczne oraz ciężko im poruszać się w trudnym terenie. Finowie kontrolują wąski przesmyk i nie ma wyjścia jak atakować Ruskimi po lodzie przez jeziora. Ciekawie pokazane są różne aspekty tamtej wojny: mus przemieszczania się po lodzie, trzymanie się blisko dróg które dają zaopatrzenie, zamarzanie wojsk jeżeli nie ogrzejesz ich przy ogniskach, zabójcze nocne rajdy Finów, to że dominuje noc i w nocy słabo widać...
Minusem gry jest to że cała gra to raptem jeden scenariusz! Gra jest dwukrotnego użytku, raz grasz aby poznać i raz aby zagrać już optymalnie i dobrze. Gra dotyczy jednego konkretnego epizodu: ataku na Tolvajarvi no i tylko tyle. To jakby mieć CoH czy CC: ale jeden scenariusz do grania, tyle że świetnie przygotowany i mocno rozbudowany.
Generalnie nie jestem fanem takich żetonówek bo zazwyczaj są dla mnie schematyczne, matematyczne, zbyt żmudne i długie. Zdecydowalem się zagrać ze względu na tematykę: wojna zimowa w Finlandii, ciekawy kontekst historyczny, ciekawe warunki pola walki pośród zimy, nocy, zamarzniętych jezior i pułapek nielicznej fińskiej armii.
Gra zaskoczyła mnie na plus bo jest dość szybka, emocjonująca, jest trochę decyzji do podjęcia, dylematów i problemów do rozwiązania. Sowieci są silniejsi i mają mocną artylerię ale mają problemy logistyczne oraz ciężko im poruszać się w trudnym terenie. Finowie kontrolują wąski przesmyk i nie ma wyjścia jak atakować Ruskimi po lodzie przez jeziora. Ciekawie pokazane są różne aspekty tamtej wojny: mus przemieszczania się po lodzie, trzymanie się blisko dróg które dają zaopatrzenie, zamarzanie wojsk jeżeli nie ogrzejesz ich przy ogniskach, zabójcze nocne rajdy Finów, to że dominuje noc i w nocy słabo widać...
Minusem gry jest to że cała gra to raptem jeden scenariusz! Gra jest dwukrotnego użytku, raz grasz aby poznać i raz aby zagrać już optymalnie i dobrze. Gra dotyczy jednego konkretnego epizodu: ataku na Tolvajarvi no i tylko tyle. To jakby mieć CoH czy CC: ale jeden scenariusz do grania, tyle że świetnie przygotowany i mocno rozbudowany.