![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Zaczęlismy od zaestawu imprezówek - trzy Sipia i jedna Gibona. Z Sipiowych zdecydowanie największy potencjał mają Minki. Naprawdę świetny pomysł - świeży, a jednocześnie generujący mnóstwo emocji i mocno "komunikacyjny". Z tego musi być fajna gra, to tylko kwestia dopracowania szczegółów. Tak jak mówiłem wczoraj spróbowałbym dać na każdej karteczce razem samogłoski albo spółgłoski. Warto też pomyśleć w systemie punktacji nad punktami dla narratora - żeby mu naprawdę zależało i żeby zdobywał np tym więcej punktów im mniej razy musiał pokazać słowo żeby zostało odgadnięte. W sumie punkty dla zgadującego tez mogłyby być tak przyznawane.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Z pozostałych to zarówno Da Vinci jak i Liczbostwory mają fajne pomysły w sobie ale jest tam na razie mało gry i zabawy, a sporo działań okołogrowych. W Da Vincim może spróbowałbym prostszych rysunków ale dał zasadę że narrator może opisywać to co widzi w poszczególnych klatkach tylko skojarzeniami tzn. nie "narysujcie wypukły łuk biegnący od lewego dolnego rogu do prawego dolnego" tylko raczej. "W tym kwadracie widzicie ostatni skrawek zachodzacego słońca". Może tak byłoby więcej zabawy w odgadywanie skojarzeń i ich rysowanie a mniej żmudnej pracy?
Liczbostwory na razie nie mają w sobie gry. Trzeba ją tu wymyślić i nie mam pomysłu. Póki co są raczej narzędziem edukacyjnym niz grą.
Potem były Skojarzenia Gibona. Sam pomysł jest fajny ale na razie nie chce działać. konkretne kategorie postaci i przedmiotów mocno ograniczają opcje i zwykle runda i tak kończy się szybkim zgadywaniem na oślep na podstawie jednego pasującego do postaci atrybutu.
Następnie zagrałem w Jaśkową Piramidę. Jestem pod dużym wrażeniem. Sprawnie działająca gra z bardzo pomysłową i pasująca do tematu mechaniką! Nie jest to gra rodzinna, bo choć próg wejścia jest faktycznie niski, to jest jednak gra stricte decyzyjna. Ale to nie wada, a cecha gry. Najsłabszym punktem jest downtime, bo jest tu nad czym pomyśleć ale nie mam pomysłu jak go ograniczyć. Pewnie gra na dwie akcje w turze jest gorsza? Sprawdzałeś to Jan? Z małych usprawnień zaproponowałbym sprawdzenie skrócenia Nilu
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Na koniec przetestowalismy szybko pomysł na Boćka i chyba nic z niego nie będzie. Dzięki za pomysły Stalker. Właśnie drugi wariant którego nie przetestowalismy wczoraj miał być taki że każdy gracz ma sekretny kolor a w swoim ruchu musi się ruszyć dwoma boćkami dwóch różnych kolorów. Może przy jednoczesnym dodaniu żab na stałe do pól
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Za tydzień będę was za to męczył grą quizową o makaronie.
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Dzięki jeszcze raz za spotkanie!