Space Hulk (Richard Halliwell)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
mig
Posty: 4046
Rejestracja: 24 lip 2010, 16:41
Lokalizacja: Konin
Been thanked: 4 times

Re: Space Hulk.

Post autor: mig »

Zagrałem dziś ponownie w trzy osoby (na nieco innych zasadach kooperacji niż poprzednio - dwóch graczy kierujących space marinesami miało łącznie czas wg klepsydry; punkty dowodzenia do użytku wspólnego). Ponownie było świetnie - skład nowy ale wrażenia identyczne:)
Byś może lepiej mechanicznie działa na parę, ale fun z wersju multi (zwłaszcza dla osoby, która nie przepada za dwuosobówkami) jest ogromny.

W każdym razie, póki co, do grania w trzy osoby spokojnie mogę polecić ;) 8)
Planszostrefa - 11%, 3 Trolle - 5%
Mam / Chcę mieć / Sprzedam
Awatar użytkownika
Wintermute
Posty: 945
Rejestracja: 22 wrz 2013, 15:01
Lokalizacja: Warszawa

Re: Space Hulk.

Post autor: Wintermute »

mig pisze:Zagrałem dziś ponownie w trzy osoby (na nieco innych zasadach kooperacji niż poprzednio - dwóch graczy kierujących space marinesami miało łącznie czas wg klepsydry; punkty dowodzenia do użytku wspólnego). Ponownie było świetnie - skład nowy ale wrażenia identyczne:)
Byś może lepiej mechanicznie działa na parę, ale fun z wersju multi (zwłaszcza dla osoby, która nie przepada za dwuosobówkami) jest ogromny.

W każdym razie, póki co, do grania w trzy osoby spokojnie mogę polecić ;) 8)
To najlepsza (jedyna?) metoda na granie w wiecej niz dwie osoby... Polecam opcje z oddzielnym losowanie Comman Points na squad.

Jako fan gry ciesze sie, ze zalapalo i emocjonujacych rozgrywek zycze...

Ku chwale Imperatora!
Alien Frontiers, Descent 2ed, D&D: Drizzt, Doom, Dreadfleet, Fortune & Glory+Exp, Ghost Stories, High Command, LOTR LCG, Middle-Earth Quest, Sid Meier's Civilization, Space Hulk, Warhammer Quest ACG, War of the Ring + Exp, Warzone, X-Wing
ajfel
Posty: 626
Rejestracja: 17 mar 2009, 11:02
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Space Hulk.

Post autor: ajfel »

Plasma Cannon wg czwartej edycji:
http://www.blacklibrary.com/Images/BL/b ... hulk-1.png

Udostępnione przez blacklibrary - jakby ktoś chciał narzekać że promuję piractwo etc ;-)

http://www.blacklibrary.com/new-at-bl/s ... files.html
Awatar użytkownika
Wintermute
Posty: 945
Rejestracja: 22 wrz 2013, 15:01
Lokalizacja: Warszawa

Re: Space Hulk.

Post autor: Wintermute »

ajfel pisze:Plasma Cannon wg czwartej edycji:
http://www.blacklibrary.com/Images/BL/b ... hulk-1.png

Udostępnione przez blacklibrary - jakby ktoś chciał narzekać że promuję piractwo etc ;-)

http://www.blacklibrary.com/new-at-bl/s ... files.html
To taki flamer tylko nie ma limitu ammo?
Alien Frontiers, Descent 2ed, D&D: Drizzt, Doom, Dreadfleet, Fortune & Glory+Exp, Ghost Stories, High Command, LOTR LCG, Middle-Earth Quest, Sid Meier's Civilization, Space Hulk, Warhammer Quest ACG, War of the Ring + Exp, Warzone, X-Wing
ajfel
Posty: 626
Rejestracja: 17 mar 2009, 11:02
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Space Hulk.

Post autor: ajfel »

Wintermute pisze: To taki flamer tylko nie ma limitu ammo?
Lepszy od flamera, bo:
- nie ma limitu amunicji
- można nim niszczyć drzwi

Gorszy od flamera, bo:
- sekcja nie pali się w turze genestealers, nie można strzelić w pustą
- nie można strzelić do sekcji w której jest genokrad, jeśli nie mamy nic w polu widzenia
Awatar użytkownika
Wintermute
Posty: 945
Rejestracja: 22 wrz 2013, 15:01
Lokalizacja: Warszawa

Re: Space Hulk.

Post autor: Wintermute »

ajfel pisze:
Wintermute pisze: To taki flamer tylko nie ma limitu ammo?
Lepszy od flamera, bo:
- nie ma limitu amunicji
- można nim niszczyć drzwi

Gorszy od flamera, bo:
- sekcja nie pali się w turze genestealers, nie można strzelić w pustą
- nie można strzelić do sekcji w której jest genokrad, jeśli nie mamy nic w polu widzenia
Hmm, to potestuje sobie nastepnym razem. Kurcze, jeszcze mnie przekonasz do urozmaicenia SH :)
Alien Frontiers, Descent 2ed, D&D: Drizzt, Doom, Dreadfleet, Fortune & Glory+Exp, Ghost Stories, High Command, LOTR LCG, Middle-Earth Quest, Sid Meier's Civilization, Space Hulk, Warhammer Quest ACG, War of the Ring + Exp, Warzone, X-Wing
Awatar użytkownika
sewhoe
Posty: 343
Rejestracja: 20 lis 2012, 13:21
Lokalizacja: Sanok
Has thanked: 4 times
Been thanked: 7 times

Re: Space Hulk.

Post autor: sewhoe »

ajfel pisze: - nie można strzelić do sekcji w której jest genokrad, jeśli nie mamy nic w polu widzenia
ale pisze że celem może być Gienek, drzwi lub puste pole


Dodatkowo wydaje mi się że jest jeszcze więcej zasad dla plazmy, a to co widzimy to tylko jedna strona. Bądź co bądź plazma potrafi się grzać i sprawić bubu swojemu właścicielowi i nie sądzę aby ten aspekt pominęli w Space Hulku.
ajfel
Posty: 626
Rejestracja: 17 mar 2009, 11:02
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Space Hulk.

Post autor: ajfel »

sewhoe pisze:
ajfel pisze: - nie można strzelić do sekcji w której jest genokrad, jeśli nie mamy nic w polu widzenia
ale pisze że celem może być Gienek, drzwi lub puste pole
Racja, zatem ten mankament odpada.
sewhoe pisze: Dodatkowo wydaje mi się że jest jeszcze więcej zasad dla plazmy, a to co widzimy to tylko jedna strona. Bądź co bądź plazma potrafi się grzać i sprawić bubu swojemu właścicielowi i nie sądzę aby ten aspekt pominęli w Space Hulku.
To możliwe, nie jest też nic napisane o overwatchu że można/nie można używać (tak na logikę zakładam że nie).
Ale SpaceHulk w stosunku do 40stki jest mocno uproszczony, nie zdziwiłbym się gdyby pominęli kwestię grzania.
Awatar użytkownika
Wintermute
Posty: 945
Rejestracja: 22 wrz 2013, 15:01
Lokalizacja: Warszawa

Re: Space Hulk.

Post autor: Wintermute »

sewhoe pisze: Dodatkowo wydaje mi się że jest jeszcze więcej zasad dla plazmy, a to co widzimy to tylko jedna strona. Bądź co bądź plazma potrafi się grzać i sprawić bubu swojemu właścicielowi i nie sądzę aby ten aspekt pominęli w Space Hulku.
To możliwe, nie jest też nic napisane o overwatchu że można/nie można używać (tak na logikę zakładam że nie).
Ale SpaceHulk w stosunku do 40stki jest mocno uproszczony, nie zdziwiłbym się gdyby pominęli kwestię grzania.[/quote]

Heh, znalazlem opis jak to dziala w 4ed:
The rules chapter includes all the new rules you’ll need to play with Deathwing Terminators. There are a number of new weapons. Most new rules are well written and easy to understand. I particularly like how the Plasma Cannon is handled. You can fire it as often as you would like in a turn, but each shot adds a counter. Place a counter for each plasma shot fired. At the end of a turn in which you fired the Plasma Cannon more than once, the Genestealer player rolls a die. If their roll is less than the number of counters, the weapon explodes and kills the welder. There are also rules for Deathwing Knights; they are not used in the three pre-designed missions, but they can be used when designing your own.
Alien Frontiers, Descent 2ed, D&D: Drizzt, Doom, Dreadfleet, Fortune & Glory+Exp, Ghost Stories, High Command, LOTR LCG, Middle-Earth Quest, Sid Meier's Civilization, Space Hulk, Warhammer Quest ACG, War of the Ring + Exp, Warzone, X-Wing
ajfel
Posty: 626
Rejestracja: 17 mar 2009, 11:02
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Space Hulk.

Post autor: ajfel »

Brzmi fajnie. Jeżeli wszystkie plasma counters schodzą na początku tury, to grzanie nie jest groźne. Zwykle będzie się strzelało raz, okazjonalnie dwa razy w turze, trzy prawie nigdy jak sądzę.
There are also rules for Deathwing Knights; they are not used in the three pre-designed missions, but they can be used when designing your own.
Ech... czyli będę musiał nabyć jeszcze jeden box Deathwinga i złożyć modele w wersji Deathwing Knights... o ile rzecz jasna dorwę te reguły.

Ciekawe też jakie reguły wymyślili dla Space Wolves, bo oni mają swoje nietypowe zabawki na wyposażeniu.

No i muszę posypać głowę popiołem, bo wychodzi na to, że czwarta edycja jest lepsza od trzeciej. Po pierwsze: ma misje nie publikowane wcześniej, po drugie: ma dodatki, po trzecie: wprowadza garść nowych reguł (turbo lift użyty w kilku misjach, torpedy abordażowe + to, co w dodatkach). Na razie widzę tylko jedną wpadkę z tym opcjonalnym strzelaniem na overwatchu.
Awatar użytkownika
Wintermute
Posty: 945
Rejestracja: 22 wrz 2013, 15:01
Lokalizacja: Warszawa

Re: Space Hulk.

Post autor: Wintermute »

ajfel pisze:Brzmi fajnie. Jeżeli wszystkie plasma counters schodzą na początku tury, to grzanie nie jest groźne. Zwykle będzie się strzelało raz, okazjonalnie dwa razy w turze, trzy prawie nigdy jak sądzę.
There are also rules for Deathwing Knights; they are not used in the three pre-designed missions, but they can be used when designing your own.
Ech... czyli będę musiał nabyć jeszcze jeden box Deathwinga i złożyć modele w wersji Deathwing Knights... o ile rzecz jasna dorwę te reguły.

Ciekawe też jakie reguły wymyślili dla Space Wolves, bo oni mają swoje nietypowe zabawki na wyposażeniu.

No i muszę posypać głowę popiołem, bo wychodzi na to, że czwarta edycja jest lepsza od trzeciej. Po pierwsze: ma misje nie publikowane wcześniej, po drugie: ma dodatki, po trzecie: wprowadza garść nowych reguł (turbo lift użyty w kilku misjach, torpedy abordażowe + to, co w dodatkach). Na razie widzę tylko jedną wpadkę z tym opcjonalnym strzelaniem na overwatchu.
No wlasnie brzmi to niezle i sam sie nad kupnem modeli zastanawiam. Mam Deathwingi z ktoregos starter boksa do 40stki a tam chyba nie bylo plasmy... A Deathwing Knights to juz w ogole oddzielna armia:)

Zrobili to na co mialem nadzieje - zaczeli wypuszczac te smieszne ibooki z dodatkowymi misjami. I dosc sprytne jest to, ze mozna je wykorzystac z 3ed... I oczywiscie kupic dodatkowe figurki...

Dodatkowo te ibookowe mission files maja interaktywne Mission Status Display:
The Mission Status Display is excellent! It looks and functions just like the mock digital display included in the Space Hulk game, except it is digital and you can actually use it when playing the game. It works great, and I only have two minor gripes: 1. It doesn’t randomize the number of command points you have each turn. 2. You can’t change the weapon displays to the plasma cannon and cyclone missile launcher.
Jak nabede ibooka ze space wolves to sie podziele jakie zasady i bronie wprowadzili.
Alien Frontiers, Descent 2ed, D&D: Drizzt, Doom, Dreadfleet, Fortune & Glory+Exp, Ghost Stories, High Command, LOTR LCG, Middle-Earth Quest, Sid Meier's Civilization, Space Hulk, Warhammer Quest ACG, War of the Ring + Exp, Warzone, X-Wing
Rascone
Posty: 6
Rejestracja: 17 wrz 2014, 10:46

Re: Space Hulk.

Post autor: Rascone »

Fiu fiu fiu, robi się naprawdę ciekawie :D Dodatki, suplementy, czekam na więcej. Na co dzień siedzę w battlu, ale coraz bardziej zadowolony jestem, że zainwestowałem w SH. Możliwość grania różnymi składami robi imponujące wrażenie. Szczególnie cieszę się ze Space Wolfs i Deathwing Knights.

Ciekaw jestem czy wprowadzą możliwość gry Chaos Space Marines lub demonami :mrgreen: Szczerzę wątpię, ale może jednak ...
Awatar użytkownika
Wintermute
Posty: 945
Rejestracja: 22 wrz 2013, 15:01
Lokalizacja: Warszawa

Re: Space Hulk.

Post autor: Wintermute »

Rascone pisze:Fiu fiu fiu, robi się naprawdę ciekawie :D Dodatki, suplementy, czekam na więcej. Na co dzień siedzę w battlu, ale coraz bardziej zadowolony jestem, że zainwestowałem w SH. Możliwość grania różnymi składami robi imponujące wrażenie. Szczególnie cieszę się ze Space Wolfs i Deathwing Knights.

Ciekaw jestem czy wprowadzą możliwość gry Chaos Space Marines lub demonami :mrgreen: Szczerzę wątpię, ale może jednak ...
Oficjalnie to daawno temu w Space Hulk Campaigns bodajze mozna bylo chaosiakami zagrac... Jak poguglasz Advanced space hulk to znajdziesz fanowskie zasady wprowadzajace Chaos space marines i demony.
Alien Frontiers, Descent 2ed, D&D: Drizzt, Doom, Dreadfleet, Fortune & Glory+Exp, Ghost Stories, High Command, LOTR LCG, Middle-Earth Quest, Sid Meier's Civilization, Space Hulk, Warhammer Quest ACG, War of the Ring + Exp, Warzone, X-Wing
ajfel
Posty: 626
Rejestracja: 17 mar 2009, 11:02
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Space Hulk.

Post autor: ajfel »

No tak, ale w 1 edycji Chaos Space Marines nie mieli żadnych reguł specjalnych.
Wprowadzono ich na potrzeby rozgrywek Terminatorzy przeciw Terminatorom (w Campaigns afair była jedna misja do takiego grania).
Awatar użytkownika
Wintermute
Posty: 945
Rejestracja: 22 wrz 2013, 15:01
Lokalizacja: Warszawa

Re: Space Hulk.

Post autor: Wintermute »

Hm, przejrzalem datasleety. Duzo fluffu, po 3 misje (przejrzalem na szybko, ale mam wrazenie, ze niektore to juz gdzies widzialem/gralem), zasady specjalne. Najlepiej maja chlopcy z deathwinga - plasma cannon, cyclone missile launcher z dwoma rodzajami glowic; halberd of caliban, mace of absolution, flail of unforgiven - bonusy do walki wrecz. No i dostaja apothecary - jak jest blisko terminatora to leczy na 4-6.

Space wolves dostaja tylko frost ace i doswiadczonych kolegow, ktorzy wygrywaja remisy w walce wrecz.

Ultramarines - cyclone missile launcher.

Generalnie to obstaje przy swoim - do samej gry to wiele nie wnosi - ot, kolejne ulatwienia dla marinow, zwlaszcza w najgorszej dla nich walce wrecz. Ale zgrabnie napisane historie sa niezla wkretka w uniwersum 40stki... No i cena za jednego troche chlodzi...
Alien Frontiers, Descent 2ed, D&D: Drizzt, Doom, Dreadfleet, Fortune & Glory+Exp, Ghost Stories, High Command, LOTR LCG, Middle-Earth Quest, Sid Meier's Civilization, Space Hulk, Warhammer Quest ACG, War of the Ring + Exp, Warzone, X-Wing
Awatar użytkownika
Koshiash
Posty: 958
Rejestracja: 01 sty 2010, 17:45
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 43 times
Been thanked: 134 times

Re: Space Hulk.

Post autor: Koshiash »

Pytanie do osób, które zakupiły swoje egzemplarze: czy u Was po rozpakowaniu również widoczne są odgniecenia od figurek w sąsiadujących z nimi żetonach?
Awatar użytkownika
mig
Posty: 4046
Rejestracja: 24 lip 2010, 16:41
Lokalizacja: Konin
Been thanked: 4 times

Re: Space Hulk.

Post autor: mig »

Koshiash pisze:Pytanie do osób, które zakupiły swoje egzemplarze: czy u Was po rozpakowaniu również widoczne są odgniecenia od figurek w sąsiadujących z nimi żetonach?
Tak.
Planszostrefa - 11%, 3 Trolle - 5%
Mam / Chcę mieć / Sprzedam
Awatar użytkownika
Koshiash
Posty: 958
Rejestracja: 01 sty 2010, 17:45
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 43 times
Been thanked: 134 times

Re: Space Hulk.

Post autor: Koshiash »

mig pisze:
Koshiash pisze:Pytanie do osób, które zakupiły swoje egzemplarze: czy u Was po rozpakowaniu również widoczne są odgniecenia od figurek w sąsiadujących z nimi żetonach?
Tak.
Konkretna odpowiedź :wink:. Czy u Ciebie również jest to arkusz z Blipami, których rewersy powinny być identyczne?
Awatar użytkownika
mig
Posty: 4046
Rejestracja: 24 lip 2010, 16:41
Lokalizacja: Konin
Been thanked: 4 times

Re: Space Hulk.

Post autor: mig »

Koshiash pisze:
mig pisze:
Koshiash pisze:Pytanie do osób, które zakupiły swoje egzemplarze: czy u Was po rozpakowaniu również widoczne są odgniecenia od figurek w sąsiadujących z nimi żetonach?
Tak.
Konkretna odpowiedź :wink:. Czy u Ciebie również jest to arkusz z Blipami, których rewersy powinny być identyczne?
Tak :mrgreen:

Edit: dostrzegłem odgniecenia na kilku blipach ale być może są na innych również. Szczerze mówiąc, to przed Twoim postem raczej celowałem, że powstały już w czasie użytkowania :) Z tym, że są bardzo niewielkie, żeby je dostrzec trzeba się solidnie przypatrzeć. Na przebieg gry nie mają żadnego wpływu :)
Ostatnio zmieniony 26 wrz 2014, 08:19 przez mig, łącznie zmieniany 2 razy.
Planszostrefa - 11%, 3 Trolle - 5%
Mam / Chcę mieć / Sprzedam
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4060
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 25 times

Re: Space Hulk.

Post autor: AkitaInu »

U mnie jest na tych strzalkach odbite ;)

_____________________________
Wysłane z telefonu, przepraszam za błędy ;)
Awatar użytkownika
Koshiash
Posty: 958
Rejestracja: 01 sty 2010, 17:45
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 43 times
Been thanked: 134 times

Re: Space Hulk.

Post autor: Koshiash »

@mig: Właśnie o wpływ na grę się niepokoję - na arkuszu wygląda to źle. Może rzeczywiście będzie lepiej po ich wypchnięciu (z czym poczekam na odpowiedź od GW).

@AkitaInu: Szczęściarz... :wink:
ajfel
Posty: 626
Rejestracja: 17 mar 2009, 11:02
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Space Hulk.

Post autor: ajfel »

Wintermute pisze:po 3 misje (przejrzalem na szybko, ale mam wrazenie, ze niektore to juz gdzies widzialem/gralem)
Bo to są stare, pozmieniane misje. Pozmieniano mapy, gdyż te z 1/2 ed. wykorzystywały różne nietypowe kafle, które były dołączane do WhiteDwarfów.

Z tego co mówisz, to nowych reguł trochę jest, ja tam chętnie popróbuję.
Terminatorów z cyclone też do tej pory w SpaceHulku nie było - jak to działa?
Awatar użytkownika
Wintermute
Posty: 945
Rejestracja: 22 wrz 2013, 15:01
Lokalizacja: Warszawa

Re: Space Hulk.

Post autor: Wintermute »

ajfel pisze:
Wintermute pisze:po 3 misje (przejrzalem na szybko, ale mam wrazenie, ze niektore to juz gdzies widzialem/gralem)
Bo to są stare, pozmieniane misje. Pozmieniano mapy, gdyż te z 1/2 ed. wykorzystywały różne nietypowe kafle, które były dołączane do WhiteDwarfów.

Z tego co mówisz, to nowych reguł trochę jest, ja tam chętnie popróbuję.
Terminatorów z cyclone też do tej pory w SpaceHulku nie było - jak to działa?
Wieczorem podesle jak to dziala bo z glowy nie pamietam a nie mam pod reka:)
Alien Frontiers, Descent 2ed, D&D: Drizzt, Doom, Dreadfleet, Fortune & Glory+Exp, Ghost Stories, High Command, LOTR LCG, Middle-Earth Quest, Sid Meier's Civilization, Space Hulk, Warhammer Quest ACG, War of the Ring + Exp, Warzone, X-Wing
ajfel
Posty: 626
Rejestracja: 17 mar 2009, 11:02
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Space Hulk.

Post autor: ajfel »

Super, dzięki z góry.
O tych frost axach i innych zabawkach od walki wręcz też mógłbyś w miarę możliwości.
Awatar użytkownika
costi
Posty: 3416
Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Space Hulk.

Post autor: costi »

maciejo pisze:Odpowiedź dla wszystkich,którzy do mnie napisali.
Kolorowa instrukcja do najnowszej wersji SH3 z podpisami pod obrazkami ma ok 220 MB,nie za bardzo wiem jak to mam Wam wysłać. :?
Wszystko inne,czyli reguły solo,stara instrukcja i scenarisze wysłałem :D
Dropbox, skydrive, etc.
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
ODPOWIEDZ