Re: 7 Wonders / 7 Cudów Świata
: 29 lis 2012, 17:45
Z tego, co widzę, nie opisy tylko same imiona zamienione miejscami.
Fascynaci planszówek - łączcie się!
https://www.gry-planszowe.pl/
Wielokrotnie, w wielu miejscach, wypowiadałem się w kwestii wydawania dodatków po polsku. Nie mam nic do dodania.Legun pisze:Dobre wieści, choć fakt, że nie dało się spolszczyć nazw kart, źródłem satysfakcji zupełnie nie jest.
Ani opisy, ani imiona, tylko grafiki kartVeridiana pisze:Z tego, co widzę, nie opisy tylko same imiona zamienione miejscami.
Wiem, czytałem i rozumiem. A jednak czasem w duszy coś załka...Nataniel pisze:Wielokrotnie, w wielu miejscach, wypowiadałem się w kwestii wydawania dodatków po polsku. Nie mam nic do dodania.Legun pisze:Dobre wieści, choć fakt, że nie dało się spolszczyć nazw kart, źródłem satysfakcji zupełnie nie jest.
Mnie nie bardzo wyjaśnia.ernin pisze:tytuł "(fan expansion for 7 Wonders)" chyba wszystko wyjaśnia ...
Rozumiem, czyli trzeba sobie go wydrukować samemu. Szkoda, ze nigdy nie będzie oficjalnie wydany. (A może jest jakiś cień nadziei?)Martin_Valdez pisze:Dodatek zaprojektowany przez fanów, czyli nie jest oficjalną pozycją wydaną przez Wydawcę i nie dostaniesz go w sklepie. Możesz wejść w jego posiadanie samemu sobie go robiąc w oparciu o przygotowane przez projektantów pliki.
Jest trochę kart liderów, które punktują lub dają pieniądze za zwycięstwa militarne. Zwróć też uwagę, że jest to mechanizm samoregulujący się - im więcej ludzi uważa, że militaria są nieważne, tym mniej w nie idzie i tył łatwiej uzyskać przewagę. Jeśli zaś nie "idą w czerwone", to zbierają niebieskie bądź zielone i tam z kolei robi się tłoczno. Tym samym trudniej tam uzyskać przewagę a to oznacza, że łatwiej jest w czerwonych...Reid666 pisze:Ogólnie wraz z każdym dodatkiem militaria coraz bardziej tracą na znaczeniu. W grze pojawia się coraz więcej kart z tarczami (tym samym trudniej wywalczyć przewagę) ale liczba punktów zwycięstwa się nie zmienia.
Tylko że to jedni z najsłabszych liderów w grze, o wiele gorsi od liderów naukowych czy nawet "zółtych" i "niebieskich". Bo jak tu porównać:Jest trochę kart liderów, które punktują lub dają pieniądze za zwycięstwa militarne.
I tak i nie, łatwiej uzyskać przewagę nad tymi którzy odpuszczą, ale dużo trudniej nad tymi którzy chcą brnąć w ostry konflikt. Jest więcej kart z tarczami przypadających na gracza (zarówno czarnych jak i czerwonych) a to nic dobrego bo ciężko uzyskać przewagę minimalnym kosztem.Zwróć też uwagę, że jest to mechanizm samoregulujący się - im więcej ludzi uważa, że militaria są nieważne, tym mniej w nie idzie i tył łatwiej uzyskać przewagę.
I własnie w tym problem, im więcej niebieskich albo zielonych, tudzież żółtych ( z liderami) uzbierasz, tym lepiej! Natomiast z czerwonymi jest na odwrót: im więcej ich uzbierasz, tym większy koszt poniosłeś aby uzyskać stałą liczbę punktów.Jeśli zaś nie "idą w czerwone", to zbierają niebieskie bądź zielone i tam z kolei robi się tłoczno. Tym samym trudniej tam uzyskać przewagę a to oznacza, że łatwiej jest w czerwonych...
Jakoś nie lubię rezygnować z części dodatku, szczególnie tak małego jak Miasta, toż to przecież ledwo 27 czarnych kart. Już wystarczająco boli że karty dla 6-7 graczy z podstawki pewnie nigdy nie ujrzą światła dziennego a i te dla 5 rzadko mają taką przyjemność.Jest faktem, że niektóre karty dają silniejszy bonus niż inne. Lecz jednym z uroków obu dodatków jest to, że można sobie odrzucać część kart, dalej zachowując spory element niepewności.
Niestety z Miastami jakoś nie miałem przyjemności grać we dwójkę, za to z Liderami sporo i też z mam mieszane uczucia.Właśnie wczoraj doszliśmy do wniosku (po przeanalizowaniu ostatnich kilku partii), że w grze dwuosobowej trzeba koniecznie usunąć karty kopiowania zielonych. Wraz z licznymi zielonymi liderami, dają one zbyt duże możliwości.
Na bardzo tu pomogła zmiana sposobu wybierania kart. Każdy zaczyna z 5 liderami:Reid666 pisze: Niestety z Miastami jakoś nie miałem przyjemności grać we dwójkę, za to z Liderami sporo i też z mam mieszane uczucia.
Super! Tylko, że najpierw muszę nadrobić zaległości, bo jeszcze nie mam drugiego dodatkujax pisze:Na rebelu juz zapowiedź Wonder Packa - 4 nowe cudy (w tym znany już Manneken Pis).
Super
Pojawia się kilka nowych opcji: mumifikacja liderów, budowa etapów cudu nie w kolejności czy punktowanie etapu w zalezności jakiego koloru kartę w tym celu zużyliśmy.
Must buy:)