Re: Might & Magic Heroes
: 17 gru 2012, 20:37
Widzę, że poprawne żetony pojawiły się na stronie wydawcy. Jeszcze bym chciał przypomnieć o pomocach gracza.
Fascynaci planszówek - łączcie się!
https://www.gry-planszowe.pl/
Kicia może jutro będzie światkiem pierwszej rozgrywkimatoozik pisze:Przecież żetony jeszcze w wypraskach, a kicia sobie śpi
To combo siadło mi akurat wyjątkowo szybko, nie mówię że aż tak dzieje się w każdej rozgrywce. Co robili inni gracze? To była dopiero 3 tura, więc niewiele mogli zrobić. Standartowy początek, farmili ile się dało, rozwijając przy okazju miasto. Nie ich wina że nie zdążyli jeszcze zbudować mocnego comba, po prostu nie siały im karty. W proponowanych kontrach podajesz 2 artefakty. Ja posiadałem 2 (miecz podwajający rany i buty pozwalające przechodzić przez nieprzejezdny teren), a gdy przeciwnik zdobył pierwszy artefakt (nie siadło mu nic wybitnie mocnego), od razu teleportowałem się do niego i mu go zabrałem Miał świeżo zbudowaną armię, tak że nie zostało mu już nic złota na odbudowę. Zasadzki nie miał, a ja miałem jakieś zwoje w pogotowiu, nawet już nie pamiętam jakich użyłem wtedy (możliwe że żywiołaki miałem). Zanim jego armia miała okazję uderzyć, otrzymał 8 ran od mojego herosa, co zmniejszyło ją o połowę, a po takim osłabieniu nie była mi w stanie zrobić zbyt wiele. W 3 turze nie mieli jeszcze po drugim herosie do odbijania moich kopalń, a ja miałem możliwość przechodzenia przez trudny teren i wymaganą ilość punktów zgromadził bym bardzo szybko (w końcu używałem 3x aktywacji herosa na turę). Tak jak wspomniałem, takie szybkie combo nie siada aż tak często. Ale chodzi mi o to że przy dobrej umiejętności startowej, mag bardzo szybko się rozwija i łapie mocne combo, które dostanie na pewno z kart umiejętności. Na 6 gier wyglądało to u nas tak:Red Baron pisze: Ok wykręciłeś naprawdę fajne combo (przy dużej dozie szczęścia) - gratuluję! Jednym z założeń gry były właśnie takie akcje. Zastanawia mnie tylko co w tym czasie kiedy ty się pakowałeś robili inni gracze? Bo to wygląda trochę tak jakby nic nie robili. Gdyby inny gracz wyrobił na swoim herosie jakieś combo sądzę że nie było by tak źle z nimi.
To co np. mogłoby solidnie zaszkodzić twojemu herosowi:
Arachne -1 do magii, Zastraszenie -2 kostki w pierwszej turze, Karty Tarota - wykluczają 1 umiejętność (np: Magie Pierwotną czy Lodowy Pocisk), na twoje dopakowane Licze z podwójnym życiem - jednostka z przebiciem daje radę. Ogólnie szybka armia np: z Zasadzką mogłaby sprawić że zanim twój heros zaatakuje stracisz swoje 4 jednostki.
Nadal uważam że opcji jest bardzo wiele i silny heros nie kończy gry, jest jeszcze mobilność przeciwników którzy mogą odbijać twoje kopalnie a co za tym idzie PP. Co do umiejętności z talii magii dla wojowników - opierające się na magii (mówię o pierwszej zasadzie) jest tylko Lodowy Pocisk oraz Magia Pierwotna. Pozostałych z powodzeniem można używać u wojownika.
Tak na marginesie: Czy jesteś może z Krakowa i bywasz w Artefakcie? Moglibyśmy skonfrontować nasze przekonania przy planszy?
Mnie osobiście grafika na instrukcji się nie podoba jak i sama instrukcja. Papier na którym wykonano ją jest ok ale sama treść jest trochę chaotycznie poukładana. Przez to podczas gry trzeba ciągle do niej zaglądać szukając w różnych miejscach czego się chce. Przydała by się karta pomocy graczy.Salah Ad-Din pisze:2. Instrukcja - papier i grafika po prostu rewelacja. [ Bardzo Dobra]
K6 jest bardzo fajna jednak na K8 "2" za bardzo przypomina na pierwszy rzut oka 7 co nam w grze często się zdarzało.Salah Ad-Din pisze:3. Kostki - klimatyczne [ Bardzo Dobra]
Krążki są ok chociaż figurki były by chyba lepsze. Jednak jak już są krążki mogły by być trochę mniejsze bo na polu nie mieszczą się np z kostką wpływu na kopalni.Salah Ad-Din pisze:4. Wizerunki Herosów - mają swój urok ,takie fajne masywne drewniane krążki. Wiadomo że lepsze by były figurki ,ale cena na to nie pozwala. [ Bardzo Dobra ]
Karty herosów są ok tylko miałem nadzieję, że będą z tektury. Teraz mam je umieszczone w foli ochronnej bohaterów z Talismana ale są one mniejsze na wysokość więc tak sobie pasują.Salah Ad-Din pisze:6. Karty Herosów - grafiki bardzo ładne , ale papier cienki i widać na nim odciski po palcach. [ Dobra ]
Znacznik zazwyczaj układamy na herosie a jak odchodzi z pola to znacznik wraca na swoje miejsce.Krążki są ok chociaż figurki były by chyba lepsze. Jednak jak już są krążki mogły by być trochę mniejsze bo na polu nie mieszczą się np z kostką wpływu na kopalni.
Karty są powlekane folią, co wydatnie wzmacnia i przedłuża iż żywotność.Karty herosów są ok tylko miałem nadzieję, że będą z tektury. Teraz mam je umieszczone w foli ochronnej bohaterów z Talismana ale są one mniejsze na wysokość więc tak sobie pasują.
Czy mozesz mi podac nazwe i dokladny tekst tych 3 kart (2 umiejetnosci i artefakt), bo mi sie to nie sumuje razem.Jasiek22 pisze:Grałem Nekro, tą czarodziejką z magią 5 i niezłą inicjatywą. Na starcie dobrałem kartę, która robiła ze rzucam tyloma kośćmi ile mam magii -1. Miałem 4 żółte potworki w okolicy, więc szybko zdobyłem następny poziom, przy którym dostałem umiejętność która do ataku pozwalała użyć magii i zapewniała dwie dodatkowe kostki. W sumie miałem 5 kostek z siłą 5. Jako skarb przy następnej walce dostałem miecz, który sprawiał że za każde trafienie zadaję 2 rany.
Wnioskując po załączonych zdjęciach kolorystyka jest dobrze stonowana. Nie wiem czy grałeś w Small World, ale tam jest tak bardzo kolorowo, że pod koniec pięciosobowej partii już mnie oczy bolą od patrzenia na planszę (a to tylko 1,5 godziny). Nie wyobrażam sobie wpatrywania się przez kilka godzin(!) w ostrą zieleń, szczególnie przy ilości szczegółów znajdujących się na kafelkach.Salah Ad-Din pisze:9. Kafelki Planszy - Tektura jest gruba i jakościowo dobra. Jednak zieleń na kafelkach jest taka mdła , zbyt mało kontrastowa. [ Dobra ]
10. Plansze Miast - Tektura jest gruba i jakościowo bardzo dobra. Natomiast kolorystyka tragiczna , tak jak by zabrakło pigmentu. Są strasznie smutne i takie "wyblakłe". Jest to o tyle dziwne iż na odwrocie grafiki są rewelacyjne. Zdecydowanie najbrzydszy element, a szkoda bo go mamy cały czas przed sobą podczas gry. Na zdjęciu nie widać tego przykrego wrażenia. [ Dostateczna ]
Ja nie mam takiego problemu w innych grach. Otaczający nas świat jest zdecydowanie bardzie kolorowy i kontrastowy ,a oczy mnie od oglądania jego też nie bolą. Nikt tu nie mówi o ostrej zieleni i nie zmienia to faktu że dało się to zrobić lepiej zwłaszcza plansze miastOlgierdd pisze:Nie wyobrażam sobie wpatrywania się przez kilka godzin(!) w ostrą zieleń, szczególnie przy ilości szczegółów znajdujących się na kafelkach.
Wynik na K6 porównujesz z siła jednostki atakującej.acmilan1899 pisze: Strona 13., Przebieg bitwy:
punkt 3 mówi - "Każdy wynik równy lub niższy od cechy oznacza trafienie i zadanie 1 rany wrogowi"
To znaczy, że im mniejsza siła jednostki tym trudniej ją zniszczyć? Absurd!
Nein! Wynik na kostce porównujesz z siłą jednostki która atakuje, a nie która jest atakowana.acmilan1899 pisze:Nie rozumiem, dlaczego nikt nie zauważył podstawowego błędu w instrukcji:
Strona 13., Przebieg bitwy:
punkt 3 mówi - "Każdy wynik równy lub niższy od cechy oznacza trafienie i zadanie 1 rany wrogowi"
To znaczy, że im mniejsza siła jednostki tym trudniej ją zniszczyć? Absurd!
Jak wyżej - jego siła jest brana pod uwagę, gdy on atakuje w celu sprawdzenia, czy on zadał obrażenia.acmilan1899 pisze:Pytanie kolejne: do czego służy bohaterowi siła w walce, skoro nie można go atakować?
To prawda! Wygodniej byłoby, gdyby zamiast tych liczb były symbole. Podejrzewam jednak, że produkcja nietypowych kości podniosłaby koszty produkcji (kiedyś M. Wallace wypowiadał się na ten temat przy okazji zapowiedzi Ankh-Mopork w wersji Deluxe).acmilan1899 pisze:W dalszej części opisu przebiegu bitwy mowa o tym, że wynik 1 na kostce zawsze daje ranę a 8 pudło. To po co w ogóle to oznaczenie 8 skoro mozna napisać X albo cokolwiek?
Sam jesteś bez sensuacmilan1899 pisze:Kolejny bezsens:
Strona 8., Ustawienie miast graczy
"Każdy gracz wrzuca do woreczka znacznik Potęgi. Następnie pierwszy gracz losuje jeden"
Te dwa zdania nie mają sensu.. Skoro są tam znaczniki to wiadomo, że wylosuję jeden. A w ogóle który to znacznik? Skąd mam wiedzieć, czy to ja będę zaczynać?
Tydzień trwa tak długo aż wszyscy gracze wykonają wszystkie swoje akcje (czyli, gdy wszystkim skończą się ich karty akcji - tj. będą je mieli odwrócone).acmilan1899 pisze:Strona 8., Przygotowanie talii Tygodni - nie napisano, ile trwa "tydzień". Rozumiem, że kartę zmienia się po skończeniu czterech akcji gracza?
Na stronie 19. masz opis jak działają karty umiejętności i tam jest wyjaśnione, że one mają dwie zasady - gorszą na górze a lepszą na dole. Ta lepsza jest używana albo zamiast słabszej (gdy jest słowo LUB) albo daje efekty dodatkowe (gdy jest słowo ORAZ), ale z korzystać z niej mogą tylko herosi, którzy mają symbole szkoły umiejętności takie jak karta umiejętności.acmilan1899 pisze:Strona 9. - OPIS KARTY HEROSA (F) - co oznacza "lepsza zasada"?
Nie.Dotarłem do ostatniej strony: czy mam rozumieć, że wystarczy 4 razy zagrać pozyskanie surowców z kopalni kryształów i mam 12 PP?
Gracz tę kartę otrzymuje po wybudowaniu Targowiska w swoim mieście - zasada opisana jest w rozdziale z budynkami. Od tej chwili może korzystać z czwartej karty-akcji .Strona 9. - dlaczego kartę akcji z symbolem wagi odkłada się rewersem do góry? Kiedy się ją odsłania?
Możesz nie chcieć w danym momencie użyć zasady miejsca (np: nie chcesz kolejnej aktywacji herosa ze Stajni, albo nie chcesz ulepszyć lub nie masz do ulepszenia żadnych jednostek - zasada Płatnerza).Str. 12. Dlaczego po pokonaniu istot z żetonu spotkania nie eksplorować pola, skoro to nie kosztuje nawet PR?
Umiejętności siły u każdego są takie same. Jeśli ktoś nie weźmie wojownika, może odstąpić przystani swoją talięmig pisze:Wielka prośba!
Czy ktoś mógłby podesłać mi skan kart umiejętności siły i magii dla frakcji Przystań? Nie było ich w moim pudle a pewnie w obecnym przedświątecznym zamieszaniu uda mi się od sklepu/wydawcy zdobyć je pewnie dopiero za parę dni. A gra musi być gotowa do użytku na 4 osoby już jutro wieczorem.
plissss....