Strona 14 z 91

Re: Mare Nostrum

: 12 cze 2015, 13:46
autor: rastula
mulek18 pisze:
Banan2 pisze:Nowe progi dodane :)
Wiedziałem, że prędzej czy później jakiś artbook się pojawi ... :?
Pozdrawiam
artbooki to zło. Po co to komu :evil:


mulek to specjalnie żebyś nie wspierał, taki antystreach :)

Re: Mare Nostrum

: 12 cze 2015, 13:53
autor: Odi
Już właściwie nie ma nic sensownego do dodania.

Następny to chyba będzie zestaw re-themingowy na kolonializm albo kosmos :wink:

Re: Mare Nostrum

: 12 cze 2015, 13:56
autor: karawanken
A mnie się artbook najbardziej podoba :D

Re: Mare Nostrum

: 12 cze 2015, 14:05
autor: Iesthir
Odi pisze:Już właściwie nie ma nic sensownego do dodania.

Następny to chyba będzie zestaw re-themingowy na kolonializm albo kosmos :wink:
Skoro Art book już wleciał to pozostały chyba faktycznie tylko ulepszenia komponentów (lepsze karty, grubszy karton itp.) + jakieś kolejne mikrododatki w stylu 1 bohater/3 karty celów itp.

Swoją drogą to chyba najsłabsza kampania KS w której biorę udział. Praktycznie zero komunikacji (myślałem, że przynajmniej aktualizacja z nowymi SG jest standardowym minimum...) i SG sztucznie wyjęte z gry (twórcy sami mówili, że przerobili grę, tak żeby używała nowych torów, które doszły jako SG, o takich niezbędnych elementach jak zasłonki dla graczy nie wspominając) nie zachęcają to pozostania. Ale wsparcie Phalanx i sukcesy poprzednich KS Academy Games (a raczej ich dostarczenie ;-)) sprawiły, że zdecydowałem się pozostać z KS a nie czekać na wersję Retail.

Re: Mare Nostrum

: 12 cze 2015, 14:27
autor: ozy
Dziękuję za wsparcie! (I za życzenia zdrowia) :)
Lagi to wina Origins, ale te się już skończyły. Najważniejsze są bardzo pozytywne opinie, również wśród tych co w MN grali po kilkadziesiąt partii.
A co do kolejnych streczy to jesteśmy dopiero w połowie akcji. :)

Re: Mare Nostrum

: 15 cze 2015, 10:38
autor: ozy
Dla tych co nie śledzą komentarzy: post Uwego Eickerta sprzed 5 godzin:
We will be posting some more great stretch goals Monday afternoon USA eastern time!
Olivier and Serge continued working throughout the weekend to implement all of the great ideas you have been requesting.
These include:
- Mythological Heroes and Wonders,
- 6th player expansion, including another entire map board extension of the Iberian Peninsula and North Africa, Legions, Trireme, Fortresses, player screen and Empire Forum Map!
-Unique Legion Meeples for each Empire, including Cathaginian Elephants, Egyptian Chariots, Greek Hoplites,
- and more!
Hehe. :)

Re: Mare Nostrum

: 16 cze 2015, 12:42
autor: ozy
I stało się ciałem, będą słoniki. :)

http://www.phalanxgames.pl/blog/2015/06 ... orecenzja/

Re: Mare Nostrum

: 16 cze 2015, 15:02
autor: Iesthir
ozy pisze:I stało się ciałem, będą słoniki. :)

http://www.phalanxgames.pl/blog/2015/06 ... orecenzja/
Słoniki fajne, ale 10k na nic nie wnoszące do gry ulepszenie do black core już mniej.
A kolejne 10k za jeden (!) kartonowy znacznik do bohatera, który został odblokowany wcześniej (!!) jako część mini dodatku (!!!) to już przegięcie.
Upgrade wcześniej odblokowanych tokenów Myrmidonów, Triremy i Mauzoleum też słabe. A już czuję, że niedługo odblokowany znacznik Odyseusza będzie kolejny raz odblokowany jako wersja 3d.

Może narzekam i marudzę, ale trochę wkurza mnie odblokowywanie 2x tego samego celu, a trochę tego w tej kampanii jest. Już bym wolał, żeby zamiast 2 celi po 10k zrobili 1 na 20k, ale już docelowy. A tu taki sobie chłyt marketingowy wymyślili i co zrobisz, nic nie zrobisz...

Re: Mare Nostrum

: 16 cze 2015, 15:41
autor: warran
ozy pisze:I stało się ciałem, będą słoniki. :)

http://www.phalanxgames.pl/blog/2015/06 ... orecenzja/
Im dłużej patrzę na to, co ma się znaleźć w pudełku i na kolejne SG, tym bardziej się ślinię na myśl o grze. Jak dojdą słoniki, to zaleję sąsiadów.

Re: Mare Nostrum

: 16 cze 2015, 16:09
autor: Lord Voldemort
W zasadzie to koniki do rydwanow juz mam, tzn. od Corki pozycze ;-)

Re: Mare Nostrum

: 16 cze 2015, 18:12
autor: Pan_K
Wydaje się, że mogliby w ogóle nie dawać nowych SG. Pęd jest tak potężny, że ludzie będą wspierać tak czy owak. W tej sytuacji dodawanie nawet tak drobnych nowości jest prawie że wyrazem dobrej woli ze strony wydawcy ;)

Re: Mare Nostrum

: 17 cze 2015, 09:12
autor: swiety_1984
Iesthir pisze:Słoniki fajne, ale 10k na nic nie wnoszące do gry ulepszenie do black core już mniej.
A kolejne 10k za jeden (!) kartonowy znacznik do bohatera, który został odblokowany wcześniej (!!) jako część mini dodatku (!!!) to już przegięcie.
Upgrade wcześniej odblokowanych tokenów Myrmidonów, Triremy i Mauzoleum też słabe. A już czuję, że niedługo odblokowany znacznik Odyseusza będzie kolejny raz odblokowany jako wersja 3d.

Może narzekam i marudzę, ale trochę wkurza mnie odblokowywanie 2x tego samego celu, a trochę tego w tej kampanii jest. Już bym wolał, żeby zamiast 2 celi po 10k zrobili 1 na 20k, ale już docelowy. A tu taki sobie chłyt marketingowy wymyślili i co zrobisz, nic nie zrobisz...
No to ja musze male dementi, choc jak wiadomo o gustach się nie dyskutuje.

Znacznik Odyseusza nie jest "dodawany do wczesniej odblokowanego bohatera" (choc zapewne znajduje sie w dodatku "Troja" - ale nadal odblokowywany był dodatek a nie bohater). Co wiecej, ten kartonik bedzie dostępny tylko dla wspierających na KS jako exclusive. Czyli dla rozgrywki strategicznego znaczenia nie ma, ale będzie zapewne pomocny. Jak będzie kolejny próg który zmieni go w figurkę drewnianą/plastikową to ja w to wchodzę.

I tym samym poruszamy 2 z twoich kwestii (upgrade znaczników Mauzoleum itd.). Słabo wygląda wg. Ciebie że autor chce rozwinąć najpierw grę, a potem ewentualnie ją ulepszyć? Oczywiscie mógł dać to od razu na próg 380k zamiast 300k, ale... gdyby na dzien dzisiejszy akcja wspierania się skończyła, to jako gracze moglibyśmy cieszyć się z tych 3 dodatków. Znaczniki byłyby kartonowe, ale by były. W drugim przypadku zwyczajnie byśmy obeszli się smakiem.

I ostatnia rzecz z którą po części się zgadzam to czarne wypełnienie kafli. Nic do gry nie wnosi? Jasne że nie. Mogliby tego nie ujawniać i miałbyś losowo: albo świetne wizualnie znaczniki z nieodznaczającym się wypełnieniem, albo dobre znaczniki ktore jednak szarością mogłyby estetów gryźć w oczy. Dla mnie jest to zachowanie bardzo fair mówiące: "słuchajcie, jak dołożycie jeszcze trochę do projektu to gra będzie się zwyczajnie.... lepiej prezentować, bo przy niższej kwocie nie będziemy mogli Wam zapewnić jednolitych kolorystycznie znaczników".

Dlatego tez mam zupełnie inną opinię - progi co 10k są dla mnie mega uczciwe i pokazujące: chcemy dobrej gry, dlatego dajemy Wam możliwość odblokowania dodatków/rozszerzeń abyście mogli się nimi cieszyć nawet przy niższym wsparciu dla projektu. A później te dodatki i rozszerzenia przy odrobinie zaufania możemy ulepszyć, aby ich odbiór był jeszcze lepszy.

Do mnie przemawia to bardziej niżwysokie progi i albo sie uda i od razu będzie wypas, albo dupa blada i obchodzimy się smakiem wspominając przy rozgrywkach że "mogło być tak pięknie".

Re: Mare Nostrum

: 17 cze 2015, 09:31
autor: Cierń
O ile się nie mylę to grey core lub black core to w uproszczeniu kwestia jakości wykonania elementów - rodzaj rdzenia dla papieru/tektury - przy kartach ma to spore znaczenie, imo stretch goal całkiem sensowny.

Re: Mare Nostrum

: 17 cze 2015, 15:19
autor: Iesthir
Cierń pisze:O ile się nie mylę to grey core lub black core to w uproszczeniu kwestia jakości wykonania elementów - rodzaj rdzenia dla papieru/tektury - przy kartach ma to spore znaczenie, imo stretch goal całkiem sensowny.
Różnica pomiędzy Grey core a Black core jest tylko jedna: Kolor. Grey core to szara tektura, taka jaką standardowo widzi się w grach. Black core to dokładnie ta sama tektura tylko czarna.
W przypadku kart, Black core używa się po to, żeby pod światło nie było widać jaka to karta a w przypadku kafli (tak jak w Mare Nostrum) po to, żeby boki zamiast szarych były czarne. Tyle. Zmiana Grey Core oprócz czystej estetyki nie ma wpływu na jakość elementów.

[quote-"swiety_1984"]No to ja musze male dementi, choc jak wiadomo o gustach się nie dyskutuje.

Znacznik Odyseusza nie jest "dodawany do wczesniej odblokowanego bohatera" (choc zapewne znajduje sie w dodatku "Troja" - ale nadal odblokowywany był dodatek a nie bohater). Co wiecej, ten kartonik bedzie dostępny tylko dla wspierających na KS jako exclusive. Czyli dla rozgrywki strategicznego znaczenia nie ma, ale będzie zapewne pomocny. Jak będzie kolejny próg który zmieni go w figurkę drewnianą/plastikową to ja w to wchodzę.[/quote]

Tak jak wspomniałeś, o gustach się nie dyskutuje. Ja po prostu nie lubię jak odblokowuje się dodatek do dodatku do dodatku... ;)
I tym samym poruszamy 2 z twoich kwestii (upgrade znaczników Mauzoleum itd.). Słabo wygląda wg. Ciebie że autor chce rozwinąć najpierw grę, a potem ewentualnie ją ulepszyć? Oczywiscie mógł dać to od razu na próg 380k zamiast 300k, ale... gdyby na dzien dzisiejszy akcja wspierania się skończyła, to jako gracze moglibyśmy cieszyć się z tych 3 dodatków. Znaczniki byłyby kartonowe, ale by były. W drugim przypadku zwyczajnie byśmy obeszli się smakiem.
Tak jak pisałem. Taką przyjęli strategię marketingową i nic na to nie poradzę, że mi się nie podoba. Od początku kampanii było widać, że gra została sztucznie okrojona, żeby zaniżyć próg od którego zostanie ufundowana. Customowe meeple które od początku były na grafikach z grą, podobnie plansze odblokowane jako cele dodatkowe, które jak się okazuje były kluczowym elementem gry (w jednym z updateów autorzy powiedzieli, że zostały wprowadzone jako znaczące usprawnienie) i również znajdowały się na wizualizacjach.
Dla mnie nie wygląda to tak, że autor (albo raczej wydawca) chciał rozwinąć grę a potem ją ulepszyć. Dla mnie wygląda to tak, że autor stworzył grę, potem ją wyciął i powrzucał wycięte elementy jako cele dodatkowe z powodów marketingowych. Zauważ, że grafika przedstawiające grę obejmuje od razu cele do 55k a nie podstawkę za 15k.
I ostatnia rzecz z którą po części się zgadzam to czarne wypełnienie kafli. Nic do gry nie wnosi? Jasne że nie. Mogliby tego nie ujawniać i miałbyś losowo: albo świetne wizualnie znaczniki z nieodznaczającym się wypełnieniem, albo dobre znaczniki ktore jednak szarością mogłyby estetów gryźć w oczy. Dla mnie jest to zachowanie bardzo fair mówiące: "słuchajcie, jak dołożycie jeszcze trochę do projektu to gra będzie się zwyczajnie.... lepiej prezentować, bo przy niższej kwocie nie będziemy m4ogli Wam zapewnić jednolitych kolorystycznie znaczników".

Dlatego tez mam zupełnie inną opinię - progi co 10k są dla mnie mega uczciwe i pokazujące: chcemy dobrej gry, dlatego dajemy Wam możliwość odblokowania dodatków/rozszerzeń abyście mogli się nimi cieszyć nawet przy niższym wsparciu dla projektu. A później te dodatki i rozszerzenia przy odrobinie zaufania możemy ulepszyć, aby ich odbiór był jeszcze lepszy.

Do mnie przemawia to bardziej niżwysokie progi i albo sie uda i od razu będzie wypas, albo dupa blada i obchodzimy się smakiem wspominając przy rozgrywkach że "mogło być tak pięknie".
Nie mówię, że progi nie są uczciwe. Gdybym tak uważał to bym gry nie wspierał. Ja po prostu powiedziałem, że nie podoba mi się strategia którą przyjął autor/wydawca. Nie jestem specjalistą, ale trochę się orientuje w tym jak gry są wydawane i jak prowadzone są kampanie KS stąd taka a nie inna jest moja opinia. Może wynika to częściowo z mojej niewiedzy, ale tak już jest.

Re: Mare Nostrum

: 22 cze 2015, 21:44
autor: ozy
To by podsumować dyskusję: Uwe zapowiedział właśnie, że w ramach strecza będzie 6ty gracz i rozszerzona na zachód plansza. :)

Re: Mare Nostrum

: 23 cze 2015, 18:50
autor: panda_09
ozy pisze:To by podsumować dyskusję: Uwe zapowiedział właśnie, że w ramach strecza będzie 6ty gracz i rozszerzona na zachód plansza. :)
Obrazek

Re: Mare Nostrum

: 23 cze 2015, 20:42
autor: rastula
nie powiem, że słabe bo skoro w cenie to nie ma co narzekać :)... ale akurat nigdy raczej nie zagram w 6 graczy :)...

no a żetony drogie ...(wiem, wiem niby wysoka jakość - ale ilości i rodzaj nie sprzyjają np wykorzystaniu w innych grach) ...

no ale powiedzmy że całkiem sporo za te 60$ dostaniemy - oby kurs dolara sprzyjał...

Re: Mare Nostrum

: 23 cze 2015, 21:42
autor: Lothrain
A do KS można tylko kredytówkę podpiąć, czy są jakieś tańsze opcje?

Re: Mare Nostrum

: 23 cze 2015, 21:54
autor: piwoslaw
Ja podpiąłem płatniczą. Mam nadzieję że bedzie ok i wszystko zadziała.

Re: Mare Nostrum

: 23 cze 2015, 22:03
autor: rastula
Każdą można.

Re: Mare Nostrum

: 23 cze 2015, 22:04
autor: AkitaInu
można podpiąć zwykłą debetową, ale musi mieć możliwość płatności internetowych plus trzeba pamiętać żeby limit płatności internetowych zmienić na odpowiednią kwotę (u mnie to jest 100, 200, 500 i 1000) , Bo inaczej nie zadziała

Re: Mare Nostrum

: 23 cze 2015, 22:59
autor: nahar
Wspierać, wspierać. Rydwany i słonie rulezzzz!

Może dojdzie do 400k to będzie 6 gracz.

Re: Mare Nostrum

: 23 cze 2015, 23:00
autor: AkitaInu
Jeszcze 13 dni, spokojnie dobije i przebije ;)

_____________________________
Wysłane z telefonu, przepraszam za błędy ;)

Re: Mare Nostrum

: 23 cze 2015, 23:36
autor: rastula
400 to raczej bez problemu. 500 jest wyzwaniem.

Re: Mare Nostrum

: 24 cze 2015, 09:33
autor: cohlerc1
Jak wygląda koszt wysyłki? Pierwsza gra do Polski za darmo? Kolejna kopia w jednym pledge 20$? 3 W jednym pledgu 20 $ + 8 $ ? Tak to zrozumiałem z odpowiedzi autora na KS