Doomtown: Reloaded (Dave Williams, Mark Wootton)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
xel4
Posty: 392
Rejestracja: 13 sie 2012, 17:39
Lokalizacja: Gliwice
Been thanked: 1 time

Re: Doomtown powraca, czyli LCG od AEG

Post autor: xel4 »

Umiejętność karty, która rozwiązuje problem mechaniki. Zawsze to jakieś rozwiązanie.

Lecz dalej nie podoba mi się, że mechanika na której jest oparta większa ilość rozwiązywania konfliktów w grze (poza pullem), jest w stanie wywalić Ci do discardu kluczowe karty. To chyba jedyna rzecz, która mnie osobiście w Doomtown:Reloaded się nie podoba.
Awatar użytkownika
gafik
Posty: 3651
Rejestracja: 25 lip 2011, 14:59
Lokalizacja: pole, łyse pole... ale mam już plan!
Has thanked: 55 times
Been thanked: 119 times

Re: Doomtown powraca, czyli LCG od AEG

Post autor: gafik »

xel4 pisze:Pal licho losowość. Znalazłem inny problem:P

Niestety istnieje możliwość, że przy odpowiedniej ilości pojedynków + początkowego low'ball'a (tak to się chyba nazywało). Możemy sobie przewinąć kluczowe karty. Dla przykładów wszystkich kolesiów. I gra się skończy przed 1 przetasowaniem talii.

Czy moje przypuszczenia są słuszne?
Jak mówili przedpiścy nie są słuszne. A nawet gdyby były to przecież przeciwnik może mieć ten sam problem ;)

BTW xel4, na miłość boską używaj "liczby" zamiast "ilości" do policzalnych:
...przy odpowiedniej ilości pojedynków..
... zgrywać karty z ręki, żeby dobrać większą ilość...
...wystawić większą ilości deedów...
...większa ilość rozwiązywania konfliktów...
Przepraszam że tak brutalnie, ale tyle tego było, że zęby bolą :)
Awatar użytkownika
Qlaqs
Posty: 493
Rejestracja: 17 lut 2008, 18:38
Lokalizacja: Toruń
Has thanked: 7 times
Been thanked: 14 times

Re: Doomtown powraca, czyli LCG od AEG

Post autor: Qlaqs »

Jak dobrze pamiętam to Hired Guns rozwiązuje problem ze spadajacymi kolesiami.
Moja skromna kolekcja to co mam, czego chce sie pozbyc i to co w drodze!
Awatar użytkownika
kempy
Posty: 723
Rejestracja: 17 paź 2011, 16:59
Has thanked: 20 times
Been thanked: 85 times

Re: Doomtown powraca, czyli LCG od AEG

Post autor: kempy »

xel4 pisze:
Co do wystawiania deedów. <ironia on>Jest w sens wystawiania dwóch pierwszy w inny sposób?:> <ironia off>
Oj oj, poczytaj sobie raport zwyciezcy turnieju na Gencon to sie dowiesz dlaczego w maczapie LD VS MCC Landslide wystawia sie z Deedsami inaczej niz standardowo.

Jak znajde czas to wyszukam ciekawe tlumaczenie dotyczace dlaczego w DT:R nalezy sie przestawic z myslenia znanego w innych karciankach. Chodzi o zmiane podejscia z 'co moge dociagnac z decku' na 'czego nie dociagne bo lezy w discardzie'. I na tym oprzec strategie gry. Przy sporym przemiale kart takie myslenie jest w tutaj wymagane. U nas gry koncza sie conajmniej jednym przewinieciem decka.

Co do losowosci pojedynkow, to moj obecny deck jest tak losowy ze w kazdej strzelaninie wyciagam co najmniej trojke o flushach, karetach czy 'five of a kind' nie mowiac. ;)
Legend of the Five Rings CCG
- [ Sun and Moon Discord ] -

Oracle of the Void Database ◄
Awatar użytkownika
xel4
Posty: 392
Rejestracja: 13 sie 2012, 17:39
Lokalizacja: Gliwice
Been thanked: 1 time

Re: Doomtown powraca, czyli LCG od AEG

Post autor: xel4 »

gafik pisze:Przepraszam że tak brutalnie, ale tyle tego było, że zęby bolą :)
Nawet nie zwróciłem uwagi. Jednym słowem - whatever.


kempy pisze:
xel4 pisze:
Co do wystawiania deedów. <ironia on>Jest w sens wystawiania dwóch pierwszy w inny sposób?:> <ironia off>
Oj oj, poczytaj sobie raport zwyciezcy turnieju na Gencon to sie dowiesz dlaczego w maczapie LD VS MCC Landslide wystawia sie z Deedsami inaczej niz standardowo.

Jak znajde czas to wyszukam ciekawe tlumaczenie dotyczace dlaczego w DT:R nalezy sie przestawic z myslenia znanego w innych karciankach. Chodzi o zmiane podejscia z 'co moge dociagnac z decku' na 'czego nie dociagne bo lezy w discardzie'. I na tym oprzec strategie gry. Przy sporym przemiale kart takie myslenie jest w tutaj wymagane. U nas gry koncza sie conajmniej jednym przewinieciem decka.
Reasumując. Uważacie że problem przewinięcia decka i kluczowych dla niego kart, których nie dociągne bo leżą w discardzie nie jest problemem mechaniki gry, a jej odmiennością/oryginalnością ?

Chyba za ciężkie dla mnie bym się przestawił;) Zostaje przy Netrunnerze;) choć Doomtowna nie odmówie nigdy!:)
Awatar użytkownika
Radeku
Posty: 167
Rejestracja: 07 lis 2011, 07:58
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Doomtown powraca, czyli LCG od AEG

Post autor: Radeku »

To się wypowiem troszkę.

Doomtown jest grą inna niż pozostałe dostępne na rynku. Nie można patrzeć pryzmatem przyzwyczajeń z innych karcianek .

Jest tu bardzo podobna, a nawet bardziej widoczna rzecz jak w netrunnerze. Grasz stołem, czyli to co masz na samym początku. Deck ma głownie służyć do przewijana tj do shootoutow, lowbowll itp.
Powiem także że shootout jest ostatecznością w pierwszej rundzie, nie warto się pchać (nawet kosztem oddania deedsa). Bardzo ważne aby się skupić na odpowiednich pozycjach.

Deckbulding jest tu bardzo dobrze zrobiony. Jak ktoś narzeka na losowość shootoutów można spokojnie tak zrobić rozkładkart, że zawsze się pociągnie odpowiednią wartościową figurę.
Awatar użytkownika
kempy
Posty: 723
Rejestracja: 17 paź 2011, 16:59
Has thanked: 20 times
Been thanked: 85 times

Re: Doomtown powraca, czyli LCG od AEG

Post autor: kempy »

xel4 pisze:
Reasumując. Uważacie że problem przewinięcia decka i kluczowych dla niego kart, których nie dociągne bo leżą w discardzie nie jest problemem mechaniki gry, a jej odmiennością/oryginalnością ?
W standardowej karciance w ktorej, zalozmy, nie ma kart szukajacych, twoja rozgrywka opiera sie glownie na wiedzy o tym co jest na stole, w rece o raz tym co pozostalo w decku. To co jest odrzucone ma nikly wplyw, przynajmniej w poczatkowej fazie. Nie masz tez pewnosci czy karta dla ciebie wazna jest na gorze talii czy na samym dole.

Decki w DT:R sa male. Dodajac szybkie zrzutki na kazdy Draw talia mieli sie bardzo szybko i karty ponownie wracaja do gry. Tutaj stos kart odrzuconych rosnie blyskawicznie i zmienna pod nazwa 'out of play' daje ci o wiele informacji. Karta kluczowa nie zrzucona, jest w decku i szansa dokopania sie do niej staje sie o wiele wieksza. Karta kluczowa zrzucona z kolei jest odpowiednikiem karty lezacej na samym dole decku w standardowej karciance. Roznica polega na tym, ze w DT:R to wiesz. Stad szybki przemial powoduje, ze w/w karta zaraz wroci do talii i bedzie szansa ja dociagnac z powrotem.

I to jest w DT:R piekne. Uff....

Chyba za ciężkie dla mnie bym się przestawił;) Zostaje przy Netrunnerze;) choć Doomtowna nie odmówie nigdy!:)
Keep the spirit! Zawsze mozna zamienic neurozlacze na wygodna kabure. ;)
Ostatnio zmieniony 05 paź 2014, 20:20 przez kempy, łącznie zmieniany 1 raz.
Legend of the Five Rings CCG
- [ Sun and Moon Discord ] -

Oracle of the Void Database ◄
Awatar użytkownika
xel4
Posty: 392
Rejestracja: 13 sie 2012, 17:39
Lokalizacja: Gliwice
Been thanked: 1 time

Re: Doomtown powraca, czyli LCG od AEG

Post autor: xel4 »

Kempy: Przekonujesz, tak bardzo logicznymi argumentami, że chyba parę razy jeszcze postawię swoją nogę w niejednym saloonie:)
Awatar użytkownika
Wikary
Posty: 59
Rejestracja: 17 wrz 2012, 23:16
Lokalizacja: Zabrze

Re: Doomtown powraca, czyli LCG od AEG

Post autor: Wikary »

Doomtown to gra, w której nie można się nastawiać że wyłożymy wszystko co chcemy. Bardzo ważne jest przewijanie play handu. Nie możemy zapchać się reakcjami shootoutami, cheatinami i drogimi lokacjami i postaciami bo wtedy nie będzie czym grać. Już przy składaniu talii trzeba założyć , które karty będziemy wykładać na stół (jak dojdą :P) a które mają zostać w talii abyśmy mogli je wykorzystać w shootoutach. Jak napisano wcześniej to zupełnie inna gra niż pozostałe karcianki. Ja ją kocham właśnie za tą odmienność i nieprzewidywalność. :D
Awatar użytkownika
xel4
Posty: 392
Rejestracja: 13 sie 2012, 17:39
Lokalizacja: Gliwice
Been thanked: 1 time

Re: Doomtown powraca, czyli LCG od AEG

Post autor: xel4 »

Wikary pisze:Doomtown to gra, w której nie można się nastawiać że wyłożymy wszystko co chcemy. Bardzo ważne jest przewijanie play handu. Nie możemy zapchać się reakcjami shootoutami, cheatinami i drogimi lokacjami i postaciami bo wtedy nie będzie czym grać. Już przy składaniu talii trzeba założyć , które karty będziemy wykładać na stół (jak dojdą :P) a które mają zostać w talii abyśmy mogli je wykorzystać w shootoutach. Jak napisano wcześniej to zupełnie inna gra niż pozostałe karcianki. Ja ją kocham właśnie za tą odmienność i nieprzewidywalność. :D
Panie Darku, Panie Darku to po grze z Tobą pojawiły się wspomniane wątpliwości:)

Marek.
Awatar użytkownika
Wikary
Posty: 59
Rejestracja: 17 wrz 2012, 23:16
Lokalizacja: Zabrze

Re: Doomtown powraca, czyli LCG od AEG

Post autor: Wikary »

xel4 pisze:
Wikary pisze:Doomtown to gra, w której nie można się nastawiać że wyłożymy wszystko co chcemy. Bardzo ważne jest przewijanie play handu. Nie możemy zapchać się reakcjami shootoutami, cheatinami i drogimi lokacjami i postaciami bo wtedy nie będzie czym grać. Już przy składaniu talii trzeba założyć , które karty będziemy wykładać na stół (jak dojdą :P) a które mają zostać w talii abyśmy mogli je wykorzystać w shootoutach. Jak napisano wcześniej to zupełnie inna gra niż pozostałe karcianki. Ja ją kocham właśnie za tą odmienność i nieprzewidywalność. :D
Panie Darku, Panie Darku to po grze z Tobą pojawiły się wspomniane wątpliwości:)

Marek.
Dlatego próbuje nakłonić Cię abyś spojrzał na grę inaczej niż na wszystko co do tej pory widziałeś i w co grałeś :)
Co innego też jest grać talią którą dostałeś i nie znasz mechanizmu jej działania a co innego gdy składasz ją od podstaw i znasz jej założenia.
Mam nadzieję, że jeszcze nie jedną partyjkę pokera rozegramy :)
Awatar użytkownika
Migdał
Posty: 224
Rejestracja: 21 wrz 2012, 20:29
Lokalizacja: Warszawa

Re: Doomtown powraca, czyli LCG od AEG

Post autor: Migdał »

Jestem właśnie na świeżo po lekturze instrukcji i dosłownie zaraz siadam do pierwszej partii ;-)
Po przejrzeniu kart mam jednak jedno pytanie, o co chodzi z karta Gunslinger? Co oznacza stwierdzenie "Cannot be included in decks"?
SPRZEDAM: Sword&Sorcery z dodatkami, Drakula, Zatoka Kupców z dodatkami.
Darboh
Posty: 861
Rejestracja: 18 wrz 2012, 09:15
Has thanked: 32 times
Been thanked: 19 times

Re: Doomtown powraca, czyli LCG od AEG

Post autor: Darboh »

Migdał pisze:Jestem właśnie na świeżo po lekturze instrukcji i dosłownie zaraz siadam do pierwszej partii ;-)
Po przejrzeniu kart mam jednak jedno pytanie, o co chodzi z karta Gunslinger? Co oznacza stwierdzenie "Cannot be included in decks"?
To jest token do tego:
Obrazek
repek
Posty: 178
Rejestracja: 23 kwie 2005, 15:31
Lokalizacja: Kraków

Re: Doomtown powraca, czyli LCG od AEG

Post autor: repek »

Większość uwag otrzymała odpowiednie odpowiedzi. :) [Hired guns, recruitment... a mamy też Raising Hell :) ].

Poza tym akurat w DT jest piękne to, że tutaj masz szansę wystawić startową ekipę. To raczej eliminuje losowość, a nie ją wzmacnia. Wciąż możesz mieć pecha przy startowej ręce, ale starting posse nie zostawia cię w ciemnej d... :) A to jest przecież bardzo częsta sprawa w innych karciankach, gdzie porno dojście rywala przy dennym twoim w zasadzie kończy grę.

W DT:R i tak to poprawili, bo dodali Travisa Moone'a, który pozwala zrobić mulligan. :)

Pozdro
"Jeśli Batman jest taki sprytny, to dlaczego nosi majtki na spodnie?"
Darboh
Posty: 861
Rejestracja: 18 wrz 2012, 09:15
Has thanked: 32 times
Been thanked: 19 times

Re: Doomtown powraca, czyli LCG od AEG

Post autor: Darboh »

Potencjalny rzeźnik gangów.
Spoiler:
Awatar użytkownika
kempy
Posty: 723
Rejestracja: 17 paź 2011, 16:59
Has thanked: 20 times
Been thanked: 85 times

Re: Doomtown powraca, czyli LCG od AEG

Post autor: kempy »

repek pisze:Poza tym akurat w DT jest piękne to, że tutaj masz szansę wystawić startową ekipę.
I co lepsze, postaci do startowej ekipy wybiera się po odsłonięciu kart Outfit. Co za tym idzie, można ustawić się pod konkretny, spodziewany matchup (quasi sideboard).
Legend of the Five Rings CCG
- [ Sun and Moon Discord ] -

Oracle of the Void Database ◄
Darboh
Posty: 861
Rejestracja: 18 wrz 2012, 09:15
Has thanked: 32 times
Been thanked: 19 times

Re: Doomtown powraca, czyli LCG od AEG

Post autor: Darboh »

Z nowych nowinek:
Obrazek

Ruszył anglojęzyczny deckbuilder online.
Awatar użytkownika
SeeM
Posty: 936
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Doomtown powraca, czyli LCG od AEG

Post autor: SeeM »

Darboh pisze:Z nowych nowinek
Kolejny jopek dla czarodziejów, sporo już tego mają. No i tylko 5 trudności, co turę będzie wchodzić.
+ (BGG)
Awatar użytkownika
Radeku
Posty: 167
Rejestracja: 07 lis 2011, 07:58
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Doomtown powraca, czyli LCG od AEG

Post autor: Radeku »

Niezła karta. Idziesz na town square walisz w każdego :).
Tommy Harden oraz Wendy już tak straszyć nie będą.
Darboh
Posty: 861
Rejestracja: 18 wrz 2012, 09:15
Has thanked: 32 times
Been thanked: 19 times

Re: Doomtown powraca, czyli LCG od AEG

Post autor: Darboh »

Radeku pisze:Niezła karta. Idziesz na town square walisz w każdego :).
Tommy Harden oraz Wendy już tak straszyć nie będą.
Niestety Hardena nie ruszysz bo on nie ma ability. Wendy jak najbardziej. Co nie zmienia faktu że hex dobry :)
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5246
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 528 times
Been thanked: 1852 times
Kontakt:

Re: Doomtown powraca, czyli LCG od AEG

Post autor: Gambit »

Patrzę na te karty z dodatków i jak sobie pomyślę, że w każdym rozszerzeniu karty mają być x4 to chyba odpuszczę sobie drugi Core Set. Na jednym też da się złożyć fajne talie, a potem...
Awatar użytkownika
Qlaqs
Posty: 493
Rejestracja: 17 lut 2008, 18:38
Lokalizacja: Toruń
Has thanked: 7 times
Been thanked: 14 times

Re: Doomtown powraca, czyli LCG od AEG

Post autor: Qlaqs »

Hmmm... ogólnie to ciężko się składa bo trzeba pamiętać by mieć 4x Max np 4 trefl.... a tam tyle dobrych kart :D
Moja skromna kolekcja to co mam, czego chce sie pozbyc i to co w drodze!
Awatar użytkownika
Radeku
Posty: 167
Rejestracja: 07 lis 2011, 07:58
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Doomtown powraca, czyli LCG od AEG

Post autor: Radeku »

To szkoda. Trzeba jakoś innaczej Tommiego ustrzelić.
Awatar użytkownika
charlie brown
Posty: 220
Rejestracja: 01 kwie 2006, 16:59
Been thanked: 1 time

Re: Doomtown powraca, czyli LCG od AEG

Post autor: charlie brown »

To szkoda. Trzeba jakoś innaczej Tommiego ustrzelić.
Z shotguna go ustrzel, z shotguna... :twisted:
repek
Posty: 178
Rejestracja: 23 kwie 2005, 15:31
Lokalizacja: Kraków

Re: Doomtown powraca, czyli LCG od AEG

Post autor: repek »

Jako gracze jesteśmy nieco zdani na siebie w kwestii rozkręcania zainteresowania grą. :)

Dlatego pozwolę sobie tutaj wrzucić link do krakowskiego turnieju, który odbędzie się w najbliższą niedzielę.

Howdy
"Jeśli Batman jest taki sprytny, to dlaczego nosi majtki na spodnie?"
ODPOWIEDZ