Strona 14 z 156

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

: 12 wrz 2016, 14:00
autor: Yavi
aira696 pisze:Po trzech grach, z czego trzecia baaardzo długa, stwierdzam, że jest naprawdę dobra. Kilometrowe combosy, negatywna interakcja, klimat, flavour texty krótkie i celne. Inna sprawa, że jako klasyczni eurogracze w okolicy 7 pokolenia Wskaźniki Globalne mieliśmy bardzo nisko- każdy budował swoją korpo i miał w nosie dobro wspólne 8) . Wyniki w trzecim podejściu ponad 100. Ale to nie jest gra na 1 raz z powodu ilości kart akcji.
My na razie po jakichś 8-10 partiach nadal nie mamy dość :P

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

: 12 wrz 2016, 14:05
autor: palladinus
Przy pierwszej ikonie na karcie Generatora pola elektromagnetycznego brakuje minusa.

Czyli z rzeczy do korekty: karty 015, 162, 190 mają błąd i jest źle przetłumaczony setup początkowej produkcji. Coś jeszcze?

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

: 12 wrz 2016, 14:17
autor: Yavi
palladinus pisze:Przy pierwszej ikonie na karcie Generatora pola elektromagnetycznego brakuje minusa.

Czyli z rzeczy do korekty: karty 015, 162, 190 mają błąd i jest źle przetłumaczony setup początkowej produkcji. Coś jeszcze?
Nie brakuje, akcje są tak zapisywane (bez minusów).
Czerwona strzałka oznacza, że to po lewej jest kosztem, a po prawej efektem :)

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

: 12 wrz 2016, 14:20
autor: conflagrate
palladinus pisze:Przy pierwszej ikonie na karcie Generatora pola elektromagnetycznego brakuje minusa.

Czyli z rzeczy do korekty: karty 015, 162, 190 mają błąd i jest źle przetłumaczony setup początkowej produkcji. Coś jeszcze?
Startowa produkcja to 1 plus ewentualne bonusy korporacji, tak? Bo tyle się domyśliłem z instrukcji (mogłoby faktycznie być to bardziej wypunktowane).

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

: 12 wrz 2016, 14:21
autor: Yavi
conflagrate pisze:
palladinus pisze:Przy pierwszej ikonie na karcie Generatora pola elektromagnetycznego brakuje minusa.

Czyli z rzeczy do korekty: karty 015, 162, 190 mają błąd i jest źle przetłumaczony setup początkowej produkcji. Coś jeszcze?
Startowa produkcja to 1 plus ewentualne bonusy korporacji, tak? Bo tyle się domyśliłem z instrukcji (mogłoby faktycznie być to bardziej wypunktowane).
W wariancie zwykłym tak, w korporacyjnym zero plus ewentualne bonusy.

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

: 12 wrz 2016, 14:32
autor: conflagrate
Yavi pisze:W wariancie zwykłym tak, w korporacyjnym zero plus ewentualne bonusy.
Korporacyjny to a czy b?
a) karty startowe korporacji
b) karty startowe korporacji + dodatek "Ery korporacyjnej"

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

: 12 wrz 2016, 14:37
autor: Yavi
conflagrate pisze:
Yavi pisze:W wariancie zwykłym tak, w korporacyjnym zero plus ewentualne bonusy.
Korporacyjny to a czy b?
a) karty startowe korporacji
b) karty startowe korporacji + dodatek "Ery korporacyjnej"
B, era korporacyjna. W opisie zasad ery korporacyjnej jest wzmianka o tym, że zaczyna się bez produkcji.

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

: 12 wrz 2016, 14:39
autor: conflagrate
In player order, players then reveal their chosen corporation, get their starting resources and production (if any), and then pay 3 M€ for each project card they keep.
Dzięki.
Ok, doczytałem w angielskiej.

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

: 13 wrz 2016, 13:52
autor: Yavi
W przerwach między sadzeniem lasów, budowaniem miast i rozwijaniem projektów naukowych na Czerwonej Planecie udało się nam przygotować recenzję Terraformacji Marsa :)

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

: 13 wrz 2016, 14:30
autor: Wincenty Jan
Recenzja tak dobra jak i sam tytuł. Polecam.

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

: 13 wrz 2016, 15:48
autor: Pan B
Ktoś grał na dwie osoby? Jak się skaluje i ile trwa czas rozgrywki 2-osobowej ?

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

: 13 wrz 2016, 15:51
autor: Jiloo
Pan B pisze:Ktoś grał na dwie osoby? Jak się skaluje i ile trwa czas rozgrywki 2-osobowej ?
http://planszowki.blogspot.com/2016/09/ ... enzja.html

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

: 13 wrz 2016, 15:52
autor: Wincenty Jan
Pan B pisze:Ktoś grał na dwie osoby? Jak się skaluje i ile trwa czas rozgrywki 2-osobowej ?
Powyżej Twojego pytania jest udostępniony link do recenzji gdzie autorzy odpowiedzą na Twoje pytania. Warto przeczytać.

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

: 13 wrz 2016, 16:06
autor: Pan B
Pan B pisze:Ktoś grał na dwie osoby? Jak się skaluje i ile trwa czas rozgrywki 2-osobowej ?
Wincenty Jan pisze:
Pan B pisze:Ktoś grał na dwie osoby? Jak się skaluje i ile trwa czas rozgrywki 2-osobowej ?
Powyżej Twojego pytania jest udostępniony link do recenzji gdzie autorzy odpowiedzą na Twoje pytania. Warto przeczytać.
Słusznie - wybaczcie, ślepota.
BTW świetna recenzja.

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

: 15 wrz 2016, 23:14
autor: yosz
To jeszcze ja dorzucę swoją kilkuminutową recenzję: https://www.youtube.com/watch?v=Wu2a75MleYA

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

: 16 wrz 2016, 09:25
autor: DarkSide
Jak ja się cieszę, że dałem się zhypować i kupiłem tę grę w ciemno. :mrgreen:
Wczoraj pierwsza partyjka w poznańskim pubie w wersji 3-osobowej. Wiadomo, że gra rozpoznawcza i mająca na celu załapanie ogólnego flow. Po pierwszych dwóch rundach/pokoleniach wszystko zaczęło iść sprawnie. Mimo że graliśmy w wersji dla początkujących, to zdaję sobie sprawę że mogliśmy przegapić jakieś niuanse, może nie takie punktowanie jak trzeba ale nie o to chodziło (ot choćby graliśmy całą talią, a podobno trzeba odrzucić jakieś karty korporacyjne, ale gdy się zorientowaliśmy po 1/3 rozgrywki to już tego nie robiliśmy, bo nie o to chodziło w tej konkretnej rozgrywce). Suma sumarum po 2,5h wyniki były na styk, bo między pierwszym a drugim oraz drugim i trzecim były 2 punkty różnicy (wyniki w okolicach 65 punktów). Kilka uwag i wrażeń:

1. Po wcześniejszej lekturze opinii pierwszych Marsjan graczy myślałem, że z oprawą graficzną będzie gorzej. Styl planszetek jak dla mnie ok. Do bólu praktyczny i czytelny więc po szybkim omówieniu ikonografii wiadomo było o co loto. Podobnie ze zdjęciami/grafikami na kartach. W ogóle mi to nie przeszkadzało i gdyby nie uwagi co do tego, to bym nawet nie zwrócił na to uwagi. Zaczynam podejrzewać co niektórych o czepialstwo :P

2. Kwestia Nagród i Tytułów. Szkoda że nie ma większej puli w postaci kart lub żetonów z których wylosowywano by na początku kilka. Coś jak ukryte karty bonusów w "Troyes". Podniosłoby to regrywalność, a tak liczba strategii grania pod te bonusy jest zredukowana. Zwłaszcza boli brak jakiejkolwiek nagrody bonusowej przy granie pod rośliny i żyjątka - akurat grałem w zielone i trochę bolało jak mnie koledzy dogonili w punktach na samych bonusach. Kto wie może podsunąłem pomysł na dodatek :roll:

3. Początek niemrawy (mało "kasiory") i wolno idzie podbijanie procentów tlenu i temperatury. Trochę jak początek Cywilizacji: Poprzez wieki. Ale z czasem jak się podbije swoje wskazniki to zaczyna się szaleństwo. Przesunięcie ostatnich 20-25% długości toru temperatury i tlenu odbyło się w ostatnich dwóch rundach.

4. Kilka pierwszych rozgrywek na pewno będzie poświęconych na poznanie talii. No ale to specyfika tego typu gier. W tym aspekcie przypomina RFTG, Civ TTA, czy Seasons. Zresztą złapałem się podczas rozgrywki na syndrom RFTG, czyli "ale fajne karty, chcę mieć je wszystkie, żal się którejś pozbywać" ;)

5. And last but not least.... Znalezliśmy błąd i przy okazji zapytanie do wydawcy: Karta "Importowane Gazy Cieplarniane". W tekście jest by produkcję ciepła podnieść o 3 poziomy, a na karcie jest ikona podniesienia produkcji ciepła o 1. Na innych kartach jest tak że jeśli poziom produkcji był podnoszony o więcej niż 1 poziom to ikonografia na karcie też o tym mówiła. Zatem jak winno być. Graliśmy tak że podniosłem o 1 poziom produkcję ciepła (na pewno miało to wpływ na wynik końcowy bo karta weszła w 1 lub rundzie czyli na samym początku).

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

: 16 wrz 2016, 09:32
autor: Wosho
2. Masz nagrode za największy kontrolowany obszar, poniekąd jest to dla stawiacza lasów ;)

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

: 16 wrz 2016, 09:49
autor: bukimi
DarkSide pisze:
2. Kwestia Nagród i Tytułów. Szkoda że nie ma większej puli w postaci kart lub żetonów z których wylosowywano by na początku kilka. Coś jak ukryte karty bonusów w "Troyes". Podniosłoby to regrywalność, a tak liczba strategii grania pod te bonusy jest zredukowana. Zwłaszcza boli brak jakiejkolwiek nagrody bonusowej przy granie pod rośliny i żyjątka - akurat grałem w zielone i trochę bolało jak mnie koledzy dogonili w punktach na samych bonusach. Kto wie może podsunąłem pomysł na dodatek :roll:
Oprócz nagrody za obszar, o której pisze Wosho, lasy dają punkty dla Twoich miast, czasem pieniądze za oceany, a do tego dodatkowe punkty za podnoszenie poziomu tlenu. W sumie - dają bardzo dużo, co uzasadnia ich dość wysoką cenę.

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

: 16 wrz 2016, 10:00
autor: Jiloo
Myślę, że Darkside nie miał na myśli lasów tylko karty z symbolami zwierzątek, mikrobów itp.

Tapnięte | keep-disco-evil

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

: 16 wrz 2016, 10:33
autor: rastula
tak, chodziło mu o mikroby...

ja tych kart wcale nie używałem - ale to tylko w pierwszej grze, bo chyba na tych bakteriach to najlepiej się kombosy buduje...

A Drakside marudzi na temat nagród i tytułów, bo przegapił wykupywanie praw do nich :D...

Co do karty , to już potwierdzono że graliśmy dobrze (bonus 1 poziom produkcji + 3 jednostki dobra).

Bardzo fajna gra!


Co do grafik to ja też absolutnie nie odczułem dysmofortu. Czułem się jakbym przeglądał jakieś czasopismo popularnonaukowe, "wiedzę i życie" czy coś takiego , powiem wręcz, że ta różnorodność jest OK.


Jeszcze jeden "błąd" który popełniliśmy (ale chyba nawet nie było takiej sytuacji) to "pola na których nie można budować miast i lasów" - jakoś sobie ubzdurałem, że są to oceany (OK), miasta z ikoną kopuły( stolica i 2 na satelitach) (OK) i lokacje opisane boldem (kratery) - na tych ostatnich można legalnie budować! ( nie znalazłem na ten temat nic w instrukcji ale BGG pomogło).

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

: 16 wrz 2016, 10:41
autor: DarkSide
Jiloo pisze:Myślę, że Darkside nie miał na myśli lasów tylko karty z symbolami zwierzątek, mikrobów itp.
Zarówno karty jak i poziom produkcji roślinnej. Analogiczne bonusy są dla stali i tytanu.

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

: 16 wrz 2016, 10:47
autor: rastula
DarkSide pisze:
Jiloo pisze:Myślę, że Darkside nie miał na myśli lasów tylko karty z symbolami zwierzątek, mikrobów itp.
Zarówno karty jak i poziom produkcji roślinnej. Analogiczne bonusy są dla stali i tytanu.
no tak, ale za stal i tytan nie punktujesz podczas gry, a za roślinki i owszem, dla mnie fair enough

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

: 16 wrz 2016, 10:50
autor: Yavi
rastula pisze: Jeszcze jeden "błąd" który popełniliśmy (ale chyba nawet nie było takiej sytuacji) to "pola na których nie można budować miast i lasów" - jakoś sobie ubzdurałem, że są to oceny (OK), miasta z ikoną kopuły( stolica i 2 na satelitach) (OK) i lokacje opisane boldem (kratery) - na tych ostatnich można legalnie budować! ( nie znalazłem na ten temat nic w instrukcji ale BGG pomogło).
Tak jest, te pola mają znaczenie tylko dla jednej karty, która pozwala wybudować coś na jednym z nich.
Pamiętajcie też grając, że w trybie korporacyjnym zaczyna się z zerowym poziomem produkcji a w podstawowym i tym normalnym z pierwszym :)

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

: 16 wrz 2016, 10:52
autor: aaxxee
DarkSide pisze:
5. And last but not least.... Znalezliśmy błąd i przy okazji zapytanie do wydawcy: Karta "Importowane Gazy Cieplarniane". W tekście jest by produkcję ciepła podnieść o 3 poziomy, a na karcie jest ikona podniesienia produkcji ciepła o 1. Na innych kartach jest tak że jeśli poziom produkcji był podnoszony o więcej niż 1 poziom to ikonografia na karcie też o tym mówiła. Zatem jak winno być. Graliśmy tak że podniosłem o 1 poziom produkcję ciepła (na pewno miało to wpływ na wynik końcowy bo karta weszła w 1 lub rundzie czyli na samym początku).
Yavi pisze:
Tomzaq pisze:Póki co zauważyłem błędy na dwóch kartach:
- karta nr 162 "Importowane gazy cieplarniane" - ikona mówi o zwiększeniu produkcji ciepła o 1, a opis o 3; biorąc pod uwagę koszt zagrania karty przyjmuję, że błąd w opisie (aczkolwiek współgraczka, która zagrała kartę twierdzi zupełnie odwrotnie :lol: )
1 produkcji ciepła. Potwierdziłem u autora.

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

: 16 wrz 2016, 10:52
autor: rastula
Yavi pisze:
rastula pisze: Jeszcze jeden "błąd" który popełniliśmy (ale chyba nawet nie było takiej sytuacji) to "pola na których nie można budować miast i lasów" - jakoś sobie ubzdurałem, że są to oceny (OK), miasta z ikoną kopuły( stolica i 2 na satelitach) (OK) i lokacje opisane boldem (kratery) - na tych ostatnich można legalnie budować! ( nie znalazłem na ten temat nic w instrukcji ale BGG pomogło).
Tak jest, te pola mają znaczenie tylko dla jednej karty, która pozwala wybudować coś na jednym z nich.
Pamiętajcie też grając, że w trybie korporacyjnym zaczyna się z zerowym poziomem produkcji a w podstawowym i tym normalnym z pierwszym :)
to są chyba kratery, a ta karta to wypływ lawy...

by the way - taki wypływ lawy oznaczamy kostką gracza (chyba tak bo po co inaczej byłoby na nim miejsce na takową) ?