Strona 14 z 19

Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)

: 16 maja 2021, 17:05
autor: Jareks1985
suibeom pisze: 16 maja 2021, 14:20 Gra nam bardzo podeszła, ale zastanawiam się, może ktoś z Was słyszał, czy Albi planuje wydać te dodatki, czy nie ma na co liczyć i brać te w wersji en?
Nie ma szans. Dodruku tez nie planują.
Szkoda, bardzo dobra gierka.

Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)

: 16 maja 2021, 17:21
autor: redber
Szkoda, bardzo dobra gierka.
Widać jednak nie na polski rynek.

Pamiętacie po ile była normalnie w sklepach, gdy była dostępna?

Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)

: 16 maja 2021, 17:32
autor: ZygfrydDeLowe
redber pisze: 16 maja 2021, 17:21
Szkoda, bardzo dobra gierka.
Widać jednak nie na polski rynek.

Pamiętacie po ile była normalnie w sklepach, gdy była dostępna?
Widziałem kiedyś na jakiejś czarnopoiątkowej promocji po 150 szelestów.
Ale nie pamiętam jaka była normalna cena sklepowa.

Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)

: 16 maja 2021, 17:32
autor: sasquach
redber pisze: 16 maja 2021, 17:21 Pamiętacie po ile była normalnie w sklepach, gdy była dostępna?
Koło 200, potem spadła do 150 nawet.

Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)

: 16 maja 2021, 17:44
autor: dwaduzepe
ja najtaniej po 180 pamietam

Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)

: 16 maja 2021, 17:46
autor: sasquach
dwaduzepe pisze: 16 maja 2021, 17:44 ja najtaniej po 180 pamietam
Sam za 160zł kupowałem.

Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)

: 16 maja 2021, 17:49
autor: rav126
Średnio w sklepach 200, 180 dało się znaleźć, a już w końcówce nakładu było promo za 150.podobnie z resztą było z Projektem Gaja i Ucztą dla Odyna. Mi się udało wyrwać używaną za 140.

Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)

: 28 maja 2021, 11:32
autor: Fiacik
Czy ktoś może wie kiedy minatures set znajdzie się ponownie w sprzedaży?

Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)

: 28 maja 2021, 12:48
autor: dwaduzepe
Fiacik pisze: 28 maja 2021, 11:32 Czy ktoś może wie kiedy minatures set znajdzie się ponownie w sprzedaży?
ja kupilem w zeszlym tygodniu w zagranicznym sklepie. Poszukaj w europejskich roznych sklepach - pojedyncze sztuki jeszcze sa.

Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)

: 23 cze 2021, 01:02
autor: pytajnik1
I jak po dłuższym czasie? Gra broni się czy wpada w schematy? ;) Pytam, ponieważ ostatnio trafiłem na opinię, z której wynikało, że jest jedna droga do zwycięstwa (umieszczam w spoilerze, żeby ewentualnie nie zepsuć nikomu zabawy).
Spoiler:
Czy rzeczywiście tak jest czy jednak jest to opinia odrobinę przesadzona? Rozumiem, że powyższy element jest w grze istotny, ale czy jest na tyle dominujący, że psuje to w jakikolwiek sposób grę?

Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)

: 23 cze 2021, 01:50
autor: sasquach
Uwaga, podaję analogiczne wygrywające strategie do innych gier:
- rozbudowa produkcji w Terraformacji Marsa
- zagrywanie kart rozwinięć w Blood Rage
- zadawanie obrażeń przeciwnikowi w Magic the Gathering
- układanie kafelków zgodnie ze wzorem w Azul
- zagrywanie kart zgodnie z kolorem pól w Podwodnych Miastach
;)

A poważnie to w Anachrony rozbudowa swojej "bazy" jest podstawą gry, podobnie jak rozbudowa tableau w Terraformacji. Natomiast to jakie budynki wybudujesz i na jakich aspektach się skupisz wprowadza różnorodność. Czy budynki psują grę? Raczej na odwrót, jak nie chcesz z nich korzystać to sam sobie utrudniasz zadanie.

Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)

: 23 cze 2021, 08:06
autor: dwaduzepe
pytajnik1 pisze: 23 cze 2021, 01:02 I jak po dłuższym czasie? Gra broni się czy wpada w schematy? ;) Pytam, ponieważ ostatnio trafiłem na opinię, z której wynikało, że jest jedna droga do zwycięstwa (umieszczam w spoilerze, żeby ewentualnie nie zepsuć nikomu zabawy).
Spoiler:
Czy rzeczywiście tak jest czy jednak jest to opinia odrobinę przesadzona? Rozumiem, że powyższy element jest w grze istotny, ale czy jest na tyle dominujący, że psuje to w jakikolwiek sposób grę?
tak jak kolega wyzej napisal, to jest glowny element gry, ciezko to nazwac wygrywajaca strategia:)

Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)

: 23 cze 2021, 08:46
autor: Ardel12
W sumie nie budując budynków, to pozostają nam superprojekty, które w sumie można zaliczyć do budynków...Wycinając budynki z podstawki to w sumie pozbawiamy się głównego elementu punktującego i tworzącego silniczka w jednym. Nie widzę wielu opcji, w sumie żadnej, by grać bez budynków. To jest integralna i niezbędna część gry.

Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)

: 23 cze 2021, 09:33
autor: Arkhon
pytajnik1 pisze: 23 cze 2021, 01:02 I jak po dłuższym czasie? Gra broni się czy wpada w schematy? ;) Pytam, ponieważ ostatnio trafiłem na opinię, z której wynikało, że jest jedna droga do zwycięstwa (umieszczam w spoilerze, żeby ewentualnie nie zepsuć nikomu zabawy).
Spoiler:
Czy rzeczywiście tak jest czy jednak jest to opinia odrobinę przesadzona? Rozumiem, że powyższy element jest w grze istotny, ale czy jest na tyle dominujący, że psuje to w jakikolwiek sposób grę?
Możliwe, że troszkę chybiona interpretacja "drogi do zwycięstwa". Jak pisali poprzednicy - to jakby napisać "że granie w grę prowadzi do zwycięstwa".
Budowa silnika to główny aspekt tego typu gier, bez tego zwycięstwo jest niemożliwe lub prawie niemożliwe. W wypadku Anachrony - z doświadczenia, podobnie jak w Caylusie/Imaginarium/Architect'ach i podobnych grach - raczej nie możliwe.

Drogą do zwycięstwa mógłbyś określić skupienie się na danym rodzaju budunków lub elementów silnika (w przypadku innych gier) i tu już możnaby sporo podyskutować.
O schematyczności się wielce nie wypowiem, bo nie grałem >100 partii w anachrony, które posiada różne nacje/liderów. Są i dodatki, przez co jakoś nie odczułem wielkiej powtarzalności, odczułem natomiast ograniczoną interakcję między graczami.

Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)

: 23 cze 2021, 09:39
autor: seki
Ja do w/w wypowiedzi dodam jeszcze, że budynki są niezbędne ponieważ korzystanie z własnych budynków nie wymaga zasilania skafandrów więc jeśli ktoś nie stawia budynków to ma wysoki koszt aktywacji zewnętrznych budynków i konkurencję o nie w postaci innych graczy. Nie da się grać skutecznie bez własnych budynków i na tym opiera się cała gra. Nie nazwał bym tego strategią wygrywająca gdyż budynki mają różnorodne działanie. Jedne dostarczają zasobów, inne punktów bezpośrednio lub pośrednio (podróże w czasie, spłata pożyczek i generowanie w ten sposób punktów). Jeśli ktoś skupi się tylko na budynkach dających zasoby to nie ugra z tego prawie żadnych punktów także strategią wygrywającą samo stawianie budynków nie jest.

Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)

: 23 cze 2021, 11:02
autor: suibeom
seki pisze: 23 cze 2021, 09:39 Ja do w/w wypowiedzi dodam jeszcze, że budynki są niezbędne ponieważ korzystanie z własnych budynków nie wymaga zasilania skafandrów więc jeśli ktoś nie stawia budynków to ma wysoki koszt aktywacji zewnętrznych budynków i konkurencję o nie w postaci innych graczy. Nie da się grać skutecznie bez własnych budynków i na tym opiera się cała gra. Nie nazwał bym tego strategią wygrywająca gdyż budynki mają różnorodne działanie. Jedne dostarczają zasobów, inne punktów bezpośrednio lub pośrednio (podróże w czasie, spłata pożyczek i generowanie w ten sposób punktów). Jeśli ktoś skupi się tylko na budynkach dających zasoby to nie ugra z tego prawie żadnych punktów także strategią wygrywającą samo stawianie budynków nie jest.
potwierdzam, zwiedziony wyczytaną, o ile dobrze pamiętam tutaj, opinią o skupianiu się wyłącznie na budynkach i ignorowaniu superprojektów, co gwarantuje wygraną, wiele razy dostałem baty od dziewczyny, która szła właśnie w superprojekty.

Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)

: 23 cze 2021, 20:08
autor: ZygfrydDeLowe
suibeom pisze: 23 cze 2021, 11:02
seki pisze: 23 cze 2021, 09:39 Ja do w/w wypowiedzi dodam jeszcze, że budynki są niezbędne ponieważ korzystanie z własnych budynków nie wymaga zasilania skafandrów więc jeśli ktoś nie stawia budynków to ma wysoki koszt aktywacji zewnętrznych budynków i konkurencję o nie w postaci innych graczy. Nie da się grać skutecznie bez własnych budynków i na tym opiera się cała gra. Nie nazwał bym tego strategią wygrywająca gdyż budynki mają różnorodne działanie. Jedne dostarczają zasobów, inne punktów bezpośrednio lub pośrednio (podróże w czasie, spłata pożyczek i generowanie w ten sposób punktów). Jeśli ktoś skupi się tylko na budynkach dających zasoby to nie ugra z tego prawie żadnych punktów także strategią wygrywającą samo stawianie budynków nie jest.
potwierdzam, zwiedziony wyczytaną, o ile dobrze pamiętam tutaj, opinią o skupianiu się wyłącznie na budynkach i ignorowaniu superprojektów, co gwarantuje wygraną, wiele razy dostałem baty od dziewczyny, która szła właśnie w superprojekty.
Na dwie osoby superprojekty mają większe znaczenie w grze. Przy 4 może opłacać się czasem jakiś oportunistycznie podkraść, jeśli nam pasje, ale ogólnie ekonomia jest ciaśniejsza i trudniej o zasoby na ich wybudowanie. Ale też wiele zależy od tego, jak grają inni gracze.

Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)

: 25 sie 2021, 13:09
autor: Gatherey
Komuś udało się dorwać dodatek w jakiejś rozsądnej cenie? Płacenie 800-900 za Ks to słaba opcja jak chce sam dodatek, a nie milion innych modułów.

Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)

: 25 sie 2021, 14:51
autor: sasquach
Gatherey pisze: 25 sie 2021, 13:09 Komuś udało się dorwać dodatek w jakiejś rozsądnej cenie? Płacenie 800-900 za Ks to słaba opcja jak chce sam dodatek, a nie milion innych modułów.
Trzeba było brać na KS. Upgrade jak ktoś miał wszystko co wszyło wcześniej kosztował 270zł w grupówce.

Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)

: 25 sie 2021, 16:25
autor: rav126
W Planszostrefie i Meplu wersja retail była po 180. W Trollach wersja KS była za 249. Dość długo była w przedsprzedaży. Ja wziąłem Infity upgrade na stronie producenta, i plułem sobie w brodę, że tak późno poznałem Anachrony, bo wziąłbym na 100% na KS (a dodatek jeszcze nie ograny bo czeka aż skończę malować figurki :) )

Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)

: 25 sie 2021, 16:33
autor: Seykan
rav126 pisze: 25 sie 2021, 16:25 W Planszostrefie i Meplu wersja retail była po 180. W Trollach wersja KS była za 249. Dość długo była w przedsprzedaży. Ja wziąłem Infity upgrade na stronie producenta, i plułem sobie w brodę, że tak późno poznałem Anachrony, bo wziąłbym na 100% na KS (a dodatek jeszcze nie ograny bo czeka aż skończę malować figurki :) )
Z tego co wiem to w Planszostrefie dodatku jeszcze nie było, nadal czekają na dostawę bo koszmarnie się opóźnia. Co jakiś czas tam dzwonię i się dopytuję.

Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)

: 25 sie 2021, 17:33
autor: rav126
Ok, to nie wiedziałem. Pisząc "była" miałem na myśli przedsprzedaż bo faktycznej dostępności nie sprawdzałem :)

Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)

: 26 sie 2021, 18:05
autor: AnlAir
rav126 pisze: 25 sie 2021, 16:25 W Planszostrefie i Meplu wersja retail była po 180. W Trollach wersja KS była za 249. Dość długo była w przedsprzedaży. ….
Wersja KS w Trollach to było lekkim słowem przegięcie. Ich wersja KS posiadała 15kosteczek metalowych. Ot i cała różnica z wersja sklepowa. A cena….

Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)

: 03 wrz 2021, 13:52
autor: pioter123
Mam kilka pytan :mrgreen:
1. Czy cale Anachrony wraz z dodatkami jest niezalezne jezykowo?
2. Czy jakiekolwiek dodatki maja polska instrukcje?
3. Pogubic idzie sie w tych boxach i zestawach... Czym sie rozni Infinity Box od Leader Box?

Poza tym sa w pewnym sensie dwie wersje podstawowego Anachrony?
Wersja A.
- Anachrony Essential Edition czyli sama podstawka.
- Anachrony: Classic Expansion Pack, ktore zawiera: Doomsday module, Pioneers of New Earth expansion i Guardians of the Council.
- Osobno figurki egzoszkieletow w Anachrony: Exosuit Miniatures Set.

Wersja B.
- Anachrony (bez podtytulu?), czyli podstawka + Doomsday module.
- Anachrony: Exosuit Commander Pack, ktore zawiera Pioneers of New Earth expansion, Guardians of the Council oraz figurki egzoszkieletow.

Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)

: 03 wrz 2021, 15:44
autor: sasquach
pioter123 pisze: 03 wrz 2021, 13:52 Mam kilka pytan :mrgreen:
1. Czy cale Anachrony wraz z dodatkami jest niezalezne jezykowo?
W zasadzie tak. Problem będzie tylko taki, że niektóre karty i kafelki mają swoje numery i opis ich działania można łatwo znaleźć po numerze. Ale np. superprojekty już nie mają numerków i trzeba szukać po nazwie. No ale to można łatwo nadrobić i zrobić tobie tabelkę z tłumaczeniem, albo dodać numerki na kaflach i w instrukcji.
pioter123 pisze: 03 wrz 2021, 13:52 2. Czy jakiekolwiek dodatki maja polska instrukcje?
Na bgg widziałem tłumaczenia fanowskie, nie wiem czy do wszystkiego. Oficjalnie była polska instrukcja do starej podstawki. Albi miało też w ofercie Exosuit Commander Pack, ale nie wiem czy zrobili do niego polską instrukcję.
pioter123 pisze: 03 wrz 2021, 13:52 3. Pogubic idzie sie w tych boxach i zestawach... Czym sie rozni Infinity Box od Leader Box?
Leader Box było dostępne na pierwszym KS. To było takie same pudło jak ze starej podstawki, ale dodatkowo miało okładkę z wybraną frakcją oraz Exosuit Commander Pack od razu w środku.
Infinity Box jest z drugiego KS, tego z dodatkiem Fractures of Time. Jest wielkie, mieści wszystko co wyszło do tej pory i zawiera świetny insert.
pioter123 pisze: 03 wrz 2021, 13:52 Poza tym sa w pewnym sensie dwie wersje podstawowego Anachrony?
Wersja A.
- Anachrony Essential Edition czyli sama podstawka.
- Anachrony: Classic Expansion Pack, ktore zawiera: Doomsday module, Pioneers of New Earth expansion i Guardians of the Council.
- Osobno figurki egzoszkieletow w Anachrony: Exosuit Miniatures Set.

Wersja B.
- Anachrony (bez podtytulu?), czyli podstawka + Doomsday module.
- Anachrony: Exosuit Commander Pack, ktore zawiera Pioneers of New Earth expansion, Guardians of the Council oraz figurki egzoszkieletow.
Wersja B to jest to co wyszło w 2017. Problem był taki, że jak chciałeś dodatkowe moduły, a figurek nie, to miałeś problem. Dlatego w kolejne edycji to zmienili i rozbili na trzy paczki.