Strona 14 z 16

Re: Arkham Horror

: 17 gru 2010, 09:53
autor: thinspoon
W dwóch rozgrywkach, przypadkowo, włączyliśmy poziom Hard w AH Dawno nie grałem i ubzdurało mi się, że bramy można plombować wyłącznie przy użyciu Znaku Starszych Bogów a zamykać tylko po wydaniu pięciu wskazówek. Polecam :wink:

Re: Arkham Horror

: 17 lut 2013, 23:08
autor: BloodyBaron
Odkopię wątek, bo w ten weekend sporo pogralem w AH, w sumie 3 partie na 5, 3 i 8 graczy. Długo podchodzilem do tej gry trochę jak do jeża, bo długie, złożone, z fatalną instrukcją... No i... Była naprawdę fajna zabawa, nawet przy pełnym składzie, choć błędy w zasadach, ciągłe wątpliwości co do ich interpretacji wydłuzały i trochę psuły wrażenie. ale... Chętnie zagram jeszcze: gra kapie klimatem, nie wymaga specjalnego zaangażowania, poza czasem rozgrywki, więc nieźle sprawdziła się jako gra na imprezę. Ku mojemu zaskoczeniu, daliśmy radę każdą z partii skończyć w 3-4 godziny, ta w 8 osób trwała 3:50, w sumie rozegralismy 11 rund.

Mimo,ze gra stara, mechanizm ciagle się broni, a fabuła wkręca.

Co mi się podobało:
- klimat
- różnorodność badaczy, potworów, kart, wszystkiego
- swoboda w graniu - gra jest na tyle luźna, że nie wymusza na graczu/graczach decyzji, co zrobić i gdzie pójść : jest więc przygoda i pewna dowolność: potrzebujemy wskazówek, ale możemy je brać z rożnych miejsc i różnymi sposobami, każdy inaczej
- każdy ma sensowny wkład w wynik gry, co np. w BSG jest według mnie problematyczne: niektóre postacie: admirał, prezydent mają tam dużo większy wpływ na grę niż reszta graczy.
- o dziwo: losowość kości: rzutów jest tak dużo, ze w praktyce się to wyrównuje, o sukcesy nie tak trudno, odpowiednio manipulując suwakami da się planować i regulować szanse. A że nie zawsze wychodzi: to gra przygodowa :) żeby stracić postać i dać się pochłonąć, to już trzeba podejmować nierozsądne decyzje. Przypadkowo raczej się to nie zdarzy.
- skalowalnosc gry: to super, ze można w każdej chwili dodać lub odjąć gracza/badacza do trwającej rozgrywki. Dzięki temu udało się dokończyć 2 z 3 rozegranych przeze mnie partii.

Co mi się nie podobało:
- instrukcja: to jakaś masakra jest!!goscie z FFG powinni napisać ja od nowa, korzystając z instrukcji do Mage Knight jako wzorca. Ilośc czasu i frajdy zmarnowanych przez szukanie, domysły, urąga zdrowemu rozsądkowi. Tym bardziej, ze koniec końców zasady nie są jakieś trudne, nie ma wyjątków, czy rzeczy bardzo skomplikowanych.
- walka z przedwiecznym: nie doszło do niej w naszych grach, ale wydaje mi się to zbędne, nieklimatyczne i totalnie losowe zakończenie gry. Dlatego najbardziej podoba mi się Azatoth, który w razie czego ogranicza męki postaciom, choć inni tez maja fajne zdolności.

Podsumowując: Arkham Horror dostało ode mnie 7/10 wg BGG i chętnie pogram jeszcze, zwłaszcza z dodatkami, które trochę utrudnią grę.

Re: Arkham Horror

: 17 lut 2013, 23:24
autor: szutek
Trochę to mało powiedziane. U mnie z Dunwichem win ratio spadlo z jakis 90% do 50 %

Re: Arkham Horror

: 18 lut 2013, 08:01
autor: Olgierdd
BloodyBaron pisze:- swoboda w graniu - gra jest na tyle luźna, że nie wymusza na graczu/graczach decyzji, co zrobić i gdzie pójść : jest więc przygoda i pewna dowolność: potrzebujemy wskazówek, ale możemy je brać z rożnych miejsc i różnymi sposobami, każdy inaczej
Mnie właśnie tej swobody często brakuje. Obszary stabilne prawie w ogóle nie są odwiedzane w celu spotkań, ewentualnie dla efektów trwałych (sklepy, kościół itp.). Przy intensywnych grach biega się tylko po niestabilnych obszarach i zbiera wskazówki, a gdy jest spokojniej to z doświadczenia wiem, że zawsze warto szykować się na jakąś katastrofę.

Re: Arkham Horror

: 18 lut 2013, 09:20
autor: poooq
Walka z Przedwiecznym to baaardzo ekscytujący element rozgrywki w Arkham, bardzo lubię poprzedzające ją rundy, kiedy wiadomo już, że nie ma szans na zwycięstwo przez pieczętowanie, zaczynają się gorączkowe wizyty w Kościele, wymiana wspomagaczy i broni itp. Fakt, że Bitwa losowa, ale jaka soczysta...

Re: Arkham Horror

: 18 lut 2013, 10:03
autor: Hiu
szutek pisze:Trochę to mało powiedziane. U mnie z Dunwichem win ratio spadlo z jakis 90% do 50 %
To prawda. Jak mam sie zmierzyc z przedwiecznym w Elder sign :) to juz tylko trzeba otworzyc ciasteczka i turlac kostki - w dwoch graczy spokojnie mozna go rozwalkowac. W AH jednak w dwoch nie jest to juz takie oczywiste, chodz ostatnio mi sie to udalo.
Zawsze chetnie usiade do stolu przy AH.

Re: Arkham Horror

: 19 lut 2013, 21:14
autor: Sir_Giurek
Te potyczki z Przedwiecznymi... Poki co doszlo do nich 2 razy, raz ubilismy Yiga, a drugi raz ubil nas Cthulhu ;p Przy czym chyba cos zle zrozumielismy, bo na ture maksymalnie Cthulhu dostawal od nas 1 obrazenie, po czym to jedno leczyl.. ? Moze mi ktos napisac jak to powinno wygladac (gralismy we 2 osoby) i napisac szybko przyklad walki z Cthulhu ? Wybaczcie mase powtorzen i dziwne zdania, zmeczony jestem ;)

Re: Arkham Horror

: 20 lut 2013, 08:35
autor: Olgierdd
W skrócie: żeby zadać jedno obrażenie przedwiecznemu gracze muszą wspólnie uzyskać tyle sukcesów ilu jest graczy (np. nawet jak grało Was 4 a żyje 2 to nadal potrzeba 4 sukcesów). Sukcesy gracze zbierają razem, czyli w grze 4 osobowej jak pierwszy gracz zdobędzie tylko 1 sukces, to przechodzi on na drugiego, ten jeśli uzyska 6 sukcesów, to zadaje 1 ranę przedwiecznemu (1 sukces od gracza pierwszego, 3 własne), a pozostałe 3 sukcesy przechodzą na kolejnego gracza itd. Można oczywiście zadać tak przedwiecznemu kilka ran w turze, bo jak sam zauważyłeś inaczej Cthulhu się nie pokona ;)

Re: Arkham Horror

: 15 mar 2013, 02:25
autor: Yavi
Jak gra wygląda w opcji dwuosobowej? Dużo gorzej niż w multi jest?

Re: Arkham Horror

: 15 mar 2013, 07:51
autor: gaseki
Dużo ciężej jest (moim zdaniem). Przede wszystkim, jeśli masz kilku graczy, to część może zająć się zamykaniem bram, a część eliminacją potworów. Przy dwóch graczach (zakładając, że każdy kontroluje jednego badacza) takiej opcji nie ma. Ja gram solo, ale kontrolując trzech badaczy. Jedyne co może być łatwiejsze przy mniejszej ilości graczy to walka z Przedwiecznym. Mniej graczy = wymagane mniej sukcesów, ALE też częstsze ataki ze strony Przedwiecznego.

Re: Arkham Horror

: 15 mar 2013, 12:12
autor: Ink
Yavi pisze:Jak gra wygląda w opcji dwuosobowej? Dużo gorzej niż w multi jest?
Bardzo dobrze chodzi na 2 osoby, rzekłbym, że najprzyjemniej grało mi się w takim właśnie składzie ze względu na stosunkowo małe "lagi".

Re: Arkham Horror

: 15 mar 2013, 12:19
autor: Brylantino
Arkham najlepiej chodzi w grze dwuosobowej. Przy 3-4 gracza downtime nie jest jeszcze zbyt duży, ale gra robi się strasznie prosta... Nie miałem jeszcze gry w takim składzie, abym jej nie wygrał. Przy dwóch osobach już trzeba więcej kombinować, przez co wcale nie jest tak łatwo wygrać i nie zdarza się to zbyt często. Samotnie jest wręcz banalnie i nudno...

Re: Arkham Horror

: 15 mar 2013, 12:42
autor: Yavi
O, bo na BGG wyniki ankiety wskazywały na grę 3-4 osobową.
W takim razie kolejna pozycja do listy życzeń, bo podobno gra bardzo fajna i klimatyczna.

Re: Arkham Horror

: 15 mar 2013, 13:29
autor: Brylantino
Yavi pisze:O, bo na BGG wyniki ankiety wskazywały na grę 3-4 osobową.
W takim razie kolejna pozycja do listy życzeń, bo podobno gra bardzo fajna i klimatyczna.
Nie sugerowałbym się tymi wynikami...

Re: Arkham Horror

: 15 mar 2013, 14:03
autor: donmakaron
W dwie osoby gra jest bardziej wymagająca, ale w 3-4 potrafi przynieść więcej frajdy jako przygodówka. Można skupić się na zabawie i klimacie, a nie na kombinowaniu o wynik. Zależy co kto lubi. Downtime to nie duży problem, jeśli towarzystwo jest wkręcone, albo na przykład nie czytamy spotkań sami sobie, tylko kolega z prawej czyta dla koleżanki z lewej - w tym wariancie jest ciekawiej, bo nie wiadomo co cię czeka - odpadają teksty typu "oblewam test bo nie opłaca się go zdać".

Re: Arkham Horror

: 16 mar 2013, 15:56
autor: aduko
Grając w dwie osoby, zawsze można posiadać po dwóch badaczy :)

Re: Arkham Horror

: 27 mar 2013, 15:12
autor: Matio.K

Re: Arkham Horror

: 28 mar 2013, 11:32
autor: Yavi
Pytanie - jakie koszulki do AH?
Gdzieś na BGG czytałem, że MG zrobili specjalne do AH (u nich w spisie też te są sugerowane): http://maydaygames.com/card-sleeves-57- ... imera.html
http://maydaygames.com/card-sleeves-43- ... k-red.html

Czy Standard American będą też pasować?

Re: Arkham Horror

: 28 mar 2013, 11:51
autor: Furia
Ja używam Mayday Chimera na duże ale na małe karty mam Mayday Mini USA. Jeśli FFG to standard american i mini american.

Re: Arkham Horror

: 28 mar 2013, 12:28
autor: Yavi
A jak wyglądają americany z Maydaya?
Tzn czy pasują ;)

Re: Arkham Horror

: 28 mar 2013, 13:03
autor: Furia
Na duże karty za krótkie o jakieś dwa milimetry. USA na małe są ok. Z góry zostaje dwa milimetrów a po bokach około jednego. Karta się nie ciśnie ani sama nie wychodzi.

Re: Arkham Horror

: 28 mar 2013, 13:26
autor: Yavi
Ok, dzięki.
W takim razie jeśli się zdecyduję i będą dostępne, to wezmę Chimery, skoro są specjalnie dopasowane :)

Re: Arkham Horror

: 15 kwie 2013, 19:16
autor: Yavi
Ile kostek potrzebnych jest do swobodnej gry?
Te 6 z podstawki to trochę mało, gdy często trzeba rzucać kilkoma (8-9). Grałem na razie jedną grę i nie jestem pewien ile (o ile) kości kupić.

Re: Arkham Horror

: 15 kwie 2013, 19:42
autor: sirafin
Kości dołączone do gry nie podobały mi się i odstawały od reszty klimatycznych elementów, więc zakupiłem od razu 10 plugawie zielonkawych kostek (tu widać kilka) i taka ilość moim zdaniem jest wystarczająca :)

Re: Arkham Horror

: 15 kwie 2013, 20:07
autor: Yavi
Nastawiam się na te: http://boardgamegeek.com/image/562555/arkham-horror
Ale 60 zł za 10 kości to trochę sporo ;)