Wielkie dzięki firmie Granna za ugoszczenie nas w iście rodzinnym stylu

. Super wieczór...
Dzięki testerom za przetestowanie
Wyzwanie albo Prawda (aka
Zasłanianie Słonia). Rzeczywiście najłatwiej zrobić z tego grę dla dzieci, ale wydaje mi się że pomysł ma potencjał na grę także dla starszaków. Trzeba tylko doszyć mu... jajka

. Zobaczymy co z tego się urodzi. Na początek trzeba zawalczyć z gigantycznie postępującym skomplikowaniem się systemu zależności. Po 4 kolejkach wszyscy chyba wymiękli i nie wiedzieli o co chodzi. Do tego jakieś śledzenie aktualnej sytuacji. Będę myślał. Mam przeczucie, że gra się będzie mieściła w kieszeni

.
Potem dwa razy zagrałem w
Piramidy Janka. Projekt na spotkaniu potraktowałem ostro, ale oczywiście tak do końca nie jest

. Tak jak wspomniałem mam problem z chwaleniem i lepiej mi idzie krytykowanie

. Przy czym nie jest to zapowiedź zmiany mojego stylu. Dalej uważam, że mówienie projektantowi, bez owijania w bawełnę, co się myśli o grze jest sprawą kluczową. Od autora zależy, które z uwag weźmie do siebie i wykorzysta, a które zignoruje.
Pomysł z Dominem ciekawy i klimatyczny, przesuwanie klocków Nil-Plac_Budowy-Rampa także fajny. Szczególnie Rampa jest klimatyczna. Niestety w całym systemie jest za mało decyzji. Tak jak wspomniałem na spotkaniu skupiłbym się na szukaniu decyzji u źródła, czyli układaniu kostek na sobie. To jak te kostki będziemy pozyskiwać i przetwarzać można zrealizować na 10-tki sposobów, a i tak będzie to otoczką do podstawowego pomysłu - chyba, że autor wywróci wszystko do góry nogami. Im gra postępuje decyzje nie ulegają zmianie, natomiast coraz bardziej nużące jest wprowadzanie ich w życie - przesuwanie kostek po swojej planszy. Dodatkowo często mi się zdarzało, że inni gracze psuli mi szyki (nie da się tego przewidzieć) i trzeba było jeszcze więcej przesuwać kostek.
Pomysły:
- ciekawsza punktacja. Pierwszy poziom 1, drugi poziom 1/2 (raz jeden a raz dwa punkty), trzeci poziom 2 punkty, czwarty poziom 2/3 punkty itd.
- zamiast pojedyńczych punktów można druknąć kartonowe kostki domina, które układa się na Piramidzie. Na jednych będzie 1 punkt, na innych 2, a na innych dodatkowa akcja, albo bonus.
- wprowadzić do kostek domina jakieś dodatkowe funkcje - zamiast liczb
- więcej może przebudowania piramidy, tak by gracze tworząc jakiś układ mogli zdobyć dodatkowe punkty.
Itd. itd. ogólnie żeby więcej działo się na Piramidzie. Szukanie gdzie pasują jakie kostki nie jest emocjonujące.
Jeszcze raz dzięki i do zobaczenia.