Osadnicy – Strategia i Taktyka: Amazonki i Każdy Potrzebuje Przyjaciela
Matt Dembek
Grając Amazonkami, posiadamy ogromną kontrolę nad swoją frakcyjną talią. Budujemy naszą strategię przez całą rozgrywkę, możemy wtasować z powrotem kilka kart, odrzucić pozostałe, dzięki temu szybko trafimy w ten konkretny punkt, w tę strategię, którą obraliśmy i zaplanowaliśmy na początku gry.
Ale cofnijmy się do części planowania, a konkretniej mówiąc, wyboru kart rozszerzenia, które byśmy chcieli włączyć do naszej talii. Otrzymujemy trzy dodatkowe zestawy kart dla Amazonek w pudełku, każde z nich pasujące do innego, wydanego wcześniej rozszerzenia. Przyjrzyjmy się dziś jednemu z nich – Każdy Potrzebuje Przyjaciela. Jeżeli sięgamy po tę talię, powinniśmy najpierw zapoznać się z naszymi opcjami i w jaki sposób będą one wpływać na naszą taktykę. Mamy nadzieję, że w ten sposób, będzie wam łatwiej wybrać i zbudować własną talię, aby wypróbować różne strategie.
Najpierw spójrzmy na jedyną kartę, która występuje w trzech kopiach, Nowe Korzenie, oraz wszystkie karty z podstawowej talii, które mogą ją zastąpić.
Karty Amazonek posiadające bonus za zbudowanie są bardzo silne, szczególnie jeżeli jedynym kosztem są fundamenty. Możemy szybko spalić kilka kart frakcyjnych do budowy, skoro i tak wrócą one do naszej talii. Nowe Korzenie są alternatywnym wyborem za Mistyczny Dąb, zamiast trzech drewienek, otrzymamy jedno drewno, monetę oraz pracownika, co daje nam odrobinę większy wachlarz możliwości w trakcie rozgrywki. Kolejnym ciekawym wyborem byłoby zastąpić Pchli Targ przy pomocy Nowych Korzeni. Tracimy odrobinę opcji na zdobywanie punktów zwycięstwa, ale zwiększa się przychód surowców. Jednak należałoby zostawić w spokoju Zwiadowczynie za wszelką cenę, nie chcemy przecież pozbywać się ich umiejętności manipulacji talią.
Następnie spójrzmy na dwie karty występujące w dwóch kopiach, Nawiedzone Ruiny oraz Przejęcie Ładunku, oraz najlepsze opcje dla nich.
Nawiedzone Ruiny
Rdzeń i serce całego dodatku, twoi przeciwnicy również docenią tę kartę oraz jej otwartą produkcję fundamentów. Jeżeli zdecydowaliśmy się zamienić Pchli Market na Nowe Korzenie, to spokojnie możemy wymienić Posąg Midasa za Nawiedzone Ruiny, ponieważ już posiadamy dość obszerny wachlarz kart z bonusem za zbudowanie dającym nam surowce. Ewentualnie, jeżeli jesteśmy kochającymi pokój Amazonkami, które nie szukają zwady, to lepszym wyborem może okazać się Dziupla Skarbów z cechą, która wręcz prowokuje do Plądrowania.
Przejęcie Ładunku
Dla tych kochających pokój Amazonek, o których pisaliśmy przed chwilą, mamy jeszcze kartę Przejęcie Ładunku, która nie brzmi pokojowo, ale wasi przeciwnicy nie będą mieli nic przeciwko. Wydajemy miecz, aby otrzymać kilka surowców, a jeden z waszych przeciwników otrzymuje pracownika, każdy jest zadowolony. Jeżeli wciąż nie odrzuciliście Posągu Midasa, to możecie zrobić to teraz, innym wyborem byłyby Młode Wojowniczki, obie te karty dostarczają surowców, ale w tym momencie już macie wystarczającą liczbę kart z surowcami. Cokolwiek byśmy nie wybrali, zostawmy Zasadzkę w spokoju, może się przydać do aktywacji zarówno Przejęcia Ładunku, jak i kolejnej omawianej karty, którą będą – Nowi Sojusznicy.
A więc teraz pozostały nam karty z pojedynczą kopią w tym rozszerzeniu oraz ich przeznaczenie w talii.
Nowi Sojusznicy
Spójrzmy prawdzie w oczy, rozszerzenie nazywa się, Każdy Potrzebuje Przyjaciela, nazwa zobowiązuje, a Nowi Sojusznicy wpasowują się tu idealnie. Oddajemy przeciwnikowi jeden z naszych mieczy, aby otrzymać trzy punkty zwycięstwa oraz pojedyncze drewno. Jednak uważajcie podczas wyboru sojusznika, nie chcecie przecież znaleźć tego miecza chwilę później w waszych plecach. Dlatego polecamy wymianę Straży Tylnej lub Bohaterskiego Starcia, obie posiadają działanie pasujące do agresywnego stylu gry. A tak jak mówiliśmy, nie chcemy prowokować przeciwników chwilkę po tym, jak podarowaliśmy im miecze.
Grecka Biżuteria
Kolejna karta pozwalająca na manipulację kartami, którą wasi przeciwnicy pokochają. Otwarta produkcja, pozwalająca dobrać 2 karty frakcyjne, zachować jedną a drugą odrzucić. Są świetną alternatywą dla Rady Starszych, zamiast bonusu za zbudowanie, którym musielibyśmy obracać, aby dobrze działał, otrzymujemy stałą produkcję. Karta ta działa doskonale w połączeniu z Mędrczyni.
Odbudowa
Działa świetnie w połączeniu z Nawiedzonymi Ruinami i chcemy to połączenie przed nami, jak najszybciej się da. Możliwość odrzucenia Fundamentów i otrzymania dwóch punktów zwycięstwa oraz możliwość aktywacji karty dwukrotnie to coś niesamowitego. Jednak co odrzucić? Tutaj dla bezpieczeństwa i nietracenia lepszych zdolności, polecamy pozbyć się Stolicy z cechą, która pozwala przechowywać surowce. Alternatywnie możemy pozbyć się Tylnej Straży lub Bohaterskiego Starcia, jeżeli jeszcze tego nie zrobiliśmy.
A więc to by było na tyle, nasze strategie, oraz propozycje, jak zbudować własną talię wykorzystując karty, z dodatku Każdy Potrzebuje Przyjaciela. Możecie wymienić wszystkie wymienione karty, kilka z nich lub spróbować znaleźć własne połączenie. Dajcie nam znać, jak wasze strategie z kochającymi pokój Amazonkami się sprawdziły.
Oglądaj Planszówki TV:
http://bit.ly/PortalGamesPL
Śledź nas na Twitterze:
https://twitter.com/portal_pl
Zapraszamy na nasz fanpage:
https://www.facebook.com/wydawnictwoportal/
Odwiedź naszą stronę:
https://portalgames.pl/pl/