Strona 138 z 146

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

: 08 lis 2018, 20:52
autor: Budyka
MrAtrion pisze: 27 wrz 2018, 22:06 Zapamiętam :)

Jeszcze mi ciągle nie daje spokoju ten temat balansu z dodatkami - jak to wygląda. Co dokładnie zepsuło rzekomo ten balans?

Dawno nie grałam w tryb inny niż solo, ale na 5 partii w składzie co najmniej dwuosobowym za każdym razem wygrywali Aztekowie :P Z Atlantydami trudno mi się wypowiadać, bo ze względu na typowy Trzewikowy mechanizm, (czyli: aktywuję to, żeby położyć znacznik na tym i nowym znacznikiem aktywować tamto, dzięki temu aktywuje mi się samo owamto, a potem z tym, co dzięki temu dostanę, muszę zrobić coś, tylko cholera wie co, bo się sama w mym misternym planie zgubiłam :P ) moi współgracze niechętnie po nich sięgali.

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

: 19 lis 2018, 15:06
autor: mczlonka
Czy ktoś ma lub jest gdzieś do pobrania rozpiska, informująca które karty należą do danego dodatku? Najlepiej jakby były te oznaczenia co na kartach w dolnym prawym rogu.
Chciałbym sobie to wszystko uporządkować :)

Czy wiadomo może, na których kartach są błędy i są one do podmienienia?

Z góry dzięki za pomoc :)

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

: 19 lis 2018, 15:16
autor: aigimig
mczlonka pisze: 19 lis 2018, 15:06 Czy ktoś ma lub jest gdzieś do pobrania rozpiska, informująca które karty należą do danego dodatku?
karty frakcyjne raczej mają swoje oznaczenia, które łatwo dopasować do dodatku. a jeśli chodzi o karty zwykłe to sobie kiedyś to spisałem:
- Podstawka: 001-084 (84)
- Każdy potrzebuje przyjaciela: 085-097 (13)
- Atlantydzi: 098-125 (28)
- Trzej przyjaciele z boiska: 126-138 (13)
- Chłopcy idą na wojnę: 139-150 (12)

Wszystkie karty zwykłe mają przedrostek ZWY z wyjątkiem tych z dodatku 'Trzej przyjaciele z boiska', gdzie polska wersja ma angielski przedrostek COM (nie wiem czy to poprawili w dodrukach)

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

: 19 lis 2018, 17:21
autor: gogovsky
MrAtrion pisze: 27 wrz 2018, 22:06 Zapamiętam :)

Jeszcze mi ciągle nie daje spokoju ten temat balansu z dodatkami - jak to wygląda. Co dokładnie zepsuło rzekomo ten balans?
Każdą frakcją da się wykręcić 150-200;)

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

: 28 lis 2018, 21:40
autor: fat1s
A co z dodatkiem "Amazonki"? Grał ktoś? Jakie opinie? Frakcja w miarę zbalansowana jak Aztekowie? Czy przegięta jak Atlantydzi?

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Ignacy Trzewiczek)

: 30 lis 2018, 12:05
autor: fat1s
No to wygląda na to, że ten wątek umarł na dobre.

Szkoda. Myślę, że ta sytuacja stanie się sztandarowym przykładem jak nieprzemyślana polityka dodatków może zamordować fajną grę.

A wystarczyło, żeby ludzie z Portalu byli obecni w takich miejscach jak to i wsłuchiwali się w opinie graczy.

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Ignacy Trzewiczek)

: 30 lis 2018, 12:12
autor: Neoptolemos
Ja mam Amazonki od paru tygodni, ale co się z kimś ustawiam na granie, to w więcej osób niż 2 i nie biorę Osadników ;) ale może w przyszłym tygodniu jak się nie uda z kimś, to popróbuję solo.

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Ignacy Trzewiczek)

: 30 lis 2018, 12:19
autor: fat1s
Dzięki za odpowiedź. Daj znać i napisz jakie wyniki wykręcasz - to trochę powie o balansie.

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Ignacy Trzewiczek)

: 30 lis 2018, 22:30
autor: Lukasz1111
Też mnie ciekawi jak wypada ten dodatek. A co sądzicie na temat ostatniego Pakietu Imperialnego?

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Ignacy Trzewiczek)

: 30 lis 2018, 22:44
autor: Neoptolemos
Fajniejszy niż ten z zestawami, gorszy niż ten z otwartą produkcja. I trzeba lubić interakcję.

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Ignacy Trzewiczek)

: 01 gru 2018, 02:51
autor: fat1s
A jaki rodzaj interakcji wprowadza ten dodatek?

Uważasz, że faworyzuje którąś ze stron? Czy są tam karty ogólne czy tylko frakcyjne?

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Ignacy Trzewiczek)

: 01 gru 2018, 09:01
autor: Neoptolemos
Wprowadza więcej tłuczenia się, bo oprócz pladrowania można przejmować budynki frakcyjne przeciwnika - a to już kolosalna zmiana ;) natomiast za mało jescze grałem, żeby się wypowiedzieć o bilansie.

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Ignacy Trzewiczek)

: 02 gru 2018, 19:19
autor: fat1s
Więcej interakcji zdecydowanie na plus, ale pomysł z przejmowaniem budynków frakcyjnych wydaje mi się kontrowersyjny.

Psuje to chyba trochę stronę wizualną gry, a w tym tytule to istotna kwestia.

Ciągle bardziej interesuje mnie dodatek frakcyjny i jego balans. A tak btw (w myśl zasady, że lepiej się dopytywać przez tydzień zamiast minutę pogooglać - bo to fajna zasada - interakcja w życiu też jest na plus 😉) jak to jest z planszetką gracza u Amazonek i koncepcją podziału na męską/żeńską stronę?

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Ignacy Trzewiczek)

: 02 gru 2018, 21:42
autor: Budyka
fat1s pisze: 02 gru 2018, 19:19
Ciągle bardziej interesuje mnie dodatek frakcyjny i jego balans. A tak btw (w myśl zasady, że lepiej się dopytywać przez tydzień zamiast minutę pogooglać - bo to fajna zasada - interakcja w życiu też jest na plus 😉) jak to jest z planszetką gracza u Amazonek i koncepcją podziału na męską/żeńską stronę?

Grałam z tym dodatkiem póki co raz. Wydaje mi się, że przeciwnik nie do końca wykorzystał mechanikę Amazonek i nie za bardzo poświęcał frakcyjne na fundamenty. Fakt faktem, że wybudował prawie wszystko, co mógł :D Za to Rzymianami wykoksiłam rekord życiowy, ale nie wiem, czy to fart z kartami, czy kwestia dodatku :)
A co do warstwy wizualnej, są dwie panie. Afroamazonka i Euroamazonka :)

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Ignacy Trzewiczek)

: 04 gru 2018, 10:32
autor: Lukasz1111
A co dokładnie wprowadzają Amazonki? Chciałbym też wiedzieć jaki surowiec mogą przechowywać na planszy.

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Ignacy Trzewiczek)

: 19 gru 2018, 08:35
autor: valgir
Czesc,

temat byl pewnie poruszany, ale wyszukiwarka nie znalazlem, a nie mam sily przebijac sie przez 140 stron. Mialem przyjemnosc rozegrac 2 partyjki Osadnikow w weekend. Pierwsza mniej wiecej wyrownana itd. W drugiej natomiast mialem totalny brak kart produkcyjnych az do 3 rundy. Czy balans gry jest w jakis sposob przemyslany zeby takie sytuacje w jakikolwiek sposob "wyprostowac"?

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Ignacy Trzewiczek)

: 19 gru 2018, 09:29
autor: Neoptolemos
@Lukasz1111 - Amazonki cofają swoje karty poświęcone na fundament do talii, dostają bardzo duże bonusy za zbudowanie i nie mają w ogóle produkcji. Generalnie o ile w innych frakcjach karty frakcyjne budujesz raz i wystarczy, o tyle Amazonki bardzo mielą swoją własną talię. Na planszetce przechowują do 3 surowców lub ludzi, a produkują 3 robotników, miecz, tarczę i fundament.

@valgir - po to są umowy i plądrowanie, bez budynków produkcyjnych jest trudno (zwłaszcza Rzymianom), ale się da. Na pewno jednak nie jest to komfortowa rozgrywka dla początkującego.

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Ignacy Trzewiczek)

: 28 gru 2018, 12:59
autor: alodoko
Lukasz1111 pisze: 30 lis 2018, 22:30 Też mnie ciekawi jak wypada ten dodatek. A co sądzicie na temat ostatniego Pakietu Imperialnego?
Wg nie osoby które liczą na to że nagle wzrośnie liczba ataków w grze, zawiodą sie. Dodatek wprowadza nowy sposób atakowania (oparty na mieczach) ale nie sprawia ze pojawi się więcej mieczy w rozgrywce.

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Ignacy Trzewiczek)

: 28 gru 2018, 13:09
autor: Neoptolemos
Inaczej: nie zwiększa liczby ataków, natomiast sprawia, że budynki frakcyjne - w podstawce racze bezpieczne, z drobnymi wyjątkami - już nie są tak bezpieczną inwestycją. A to trochę zmienia strategię, bo już budynki zwykłe nie muszą być traktowane li tylko jak fundamenty.

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Ignacy Trzewiczek)

: 15 sty 2019, 14:32
autor: Portal Games
Osadnicy – Strategia i Taktyka: Amazonki i Każdy Potrzebuje Przyjaciela
Matt Dembek

Obrazek

Grając Amazonkami, posiadamy ogromną kontrolę nad swoją frakcyjną talią. Budujemy naszą strategię przez całą rozgrywkę, możemy wtasować z powrotem kilka kart, odrzucić pozostałe, dzięki temu szybko trafimy w ten konkretny punkt, w tę strategię, którą obraliśmy i zaplanowaliśmy na początku gry.

Ale cofnijmy się do części planowania, a konkretniej mówiąc, wyboru kart rozszerzenia, które byśmy chcieli włączyć do naszej talii. Otrzymujemy trzy dodatkowe zestawy kart dla Amazonek w pudełku, każde z nich pasujące do innego, wydanego wcześniej rozszerzenia. Przyjrzyjmy się dziś jednemu z nich – Każdy Potrzebuje Przyjaciela. Jeżeli sięgamy po tę talię, powinniśmy najpierw zapoznać się z naszymi opcjami i w jaki sposób będą one wpływać na naszą taktykę. Mamy nadzieję, że w ten sposób, będzie wam łatwiej wybrać i zbudować własną talię, aby wypróbować różne strategie.

Najpierw spójrzmy na jedyną kartę, która występuje w trzech kopiach, Nowe Korzenie, oraz wszystkie karty z podstawowej talii, które mogą ją zastąpić.

Karty Amazonek posiadające bonus za zbudowanie są bardzo silne, szczególnie jeżeli jedynym kosztem są fundamenty. Możemy szybko spalić kilka kart frakcyjnych do budowy, skoro i tak wrócą one do naszej talii. Nowe Korzenie są alternatywnym wyborem za Mistyczny Dąb, zamiast trzech drewienek, otrzymamy jedno drewno, monetę oraz pracownika, co daje nam odrobinę większy wachlarz możliwości w trakcie rozgrywki. Kolejnym ciekawym wyborem byłoby zastąpić Pchli Targ przy pomocy Nowych Korzeni. Tracimy odrobinę opcji na zdobywanie punktów zwycięstwa, ale zwiększa się przychód surowców. Jednak należałoby zostawić w spokoju Zwiadowczynie za wszelką cenę, nie chcemy przecież pozbywać się ich umiejętności manipulacji talią.

Następnie spójrzmy na dwie karty występujące w dwóch kopiach, Nawiedzone Ruiny oraz Przejęcie Ładunku, oraz najlepsze opcje dla nich.

Nawiedzone Ruiny
Rdzeń i serce całego dodatku, twoi przeciwnicy również docenią tę kartę oraz jej otwartą produkcję fundamentów. Jeżeli zdecydowaliśmy się zamienić Pchli Market na Nowe Korzenie, to spokojnie możemy wymienić Posąg Midasa za Nawiedzone Ruiny, ponieważ już posiadamy dość obszerny wachlarz kart z bonusem za zbudowanie dającym nam surowce. Ewentualnie, jeżeli jesteśmy kochającymi pokój Amazonkami, które nie szukają zwady, to lepszym wyborem może okazać się Dziupla Skarbów z cechą, która wręcz prowokuje do Plądrowania.

Przejęcie Ładunku
Dla tych kochających pokój Amazonek, o których pisaliśmy przed chwilą, mamy jeszcze kartę Przejęcie Ładunku, która nie brzmi pokojowo, ale wasi przeciwnicy nie będą mieli nic przeciwko. Wydajemy miecz, aby otrzymać kilka surowców, a jeden z waszych przeciwników otrzymuje pracownika, każdy jest zadowolony. Jeżeli wciąż nie odrzuciliście Posągu Midasa, to możecie zrobić to teraz, innym wyborem byłyby Młode Wojowniczki, obie te karty dostarczają surowców, ale w tym momencie już macie wystarczającą liczbę kart z surowcami. Cokolwiek byśmy nie wybrali, zostawmy Zasadzkę w spokoju, może się przydać do aktywacji zarówno Przejęcia Ładunku, jak i kolejnej omawianej karty, którą będą – Nowi Sojusznicy.

A więc teraz pozostały nam karty z pojedynczą kopią w tym rozszerzeniu oraz ich przeznaczenie w talii.

Nowi Sojusznicy
Spójrzmy prawdzie w oczy, rozszerzenie nazywa się, Każdy Potrzebuje Przyjaciela, nazwa zobowiązuje, a Nowi Sojusznicy wpasowują się tu idealnie. Oddajemy przeciwnikowi jeden z naszych mieczy, aby otrzymać trzy punkty zwycięstwa oraz pojedyncze drewno. Jednak uważajcie podczas wyboru sojusznika, nie chcecie przecież znaleźć tego miecza chwilę później w waszych plecach. Dlatego polecamy wymianę Straży Tylnej lub Bohaterskiego Starcia, obie posiadają działanie pasujące do agresywnego stylu gry. A tak jak mówiliśmy, nie chcemy prowokować przeciwników chwilkę po tym, jak podarowaliśmy im miecze.

Grecka Biżuteria
Kolejna karta pozwalająca na manipulację kartami, którą wasi przeciwnicy pokochają. Otwarta produkcja, pozwalająca dobrać 2 karty frakcyjne, zachować jedną a drugą odrzucić. Są świetną alternatywą dla Rady Starszych, zamiast bonusu za zbudowanie, którym musielibyśmy obracać, aby dobrze działał, otrzymujemy stałą produkcję. Karta ta działa doskonale w połączeniu z Mędrczyni.

Odbudowa
Działa świetnie w połączeniu z Nawiedzonymi Ruinami i chcemy to połączenie przed nami, jak najszybciej się da. Możliwość odrzucenia Fundamentów i otrzymania dwóch punktów zwycięstwa oraz możliwość aktywacji karty dwukrotnie to coś niesamowitego. Jednak co odrzucić? Tutaj dla bezpieczeństwa i nietracenia lepszych zdolności, polecamy pozbyć się Stolicy z cechą, która pozwala przechowywać surowce. Alternatywnie możemy pozbyć się Tylnej Straży lub Bohaterskiego Starcia, jeżeli jeszcze tego nie zrobiliśmy.

A więc to by było na tyle, nasze strategie, oraz propozycje, jak zbudować własną talię wykorzystując karty, z dodatku Każdy Potrzebuje Przyjaciela. Możecie wymienić wszystkie wymienione karty, kilka z nich lub spróbować znaleźć własne połączenie. Dajcie nam znać, jak wasze strategie z kochającymi pokój Amazonkami się sprawdziły.

Oglądaj Planszówki TV: http://bit.ly/PortalGamesPL
Śledź nas na Twitterze: https://twitter.com/portal_pl
Zapraszamy na nasz fanpage: https://www.facebook.com/wydawnictwoportal/
Odwiedź naszą stronę: https://portalgames.pl/pl/

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Ignacy Trzewiczek)

: 15 sty 2019, 14:37
autor: Marx
wow, super art. Aż muszę odkurzyć pudło z Osadnikami, bo ostatnio jedynie 51. Stan dzielił i rządził (dodatek nowy mi się marzy). Dziękuję.

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Ignacy Trzewiczek)

: 15 sty 2019, 17:27
autor: Largo
Mam małe pytanko odnośnie osadników. Otóż jakie wyniki osiągacie, osiągaliście na początku? U mnie i znajomych po paru partiach wyniki oscylują w okolicach 50 punktów grając samą podstawką i nie wiem, czy to dobrze...

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Ignacy Trzewiczek)

: 15 sty 2019, 19:30
autor: tomb

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Ignacy Trzewiczek)

: 15 sty 2019, 21:46
autor: Skid_theDrifter
Albo nie zerkaj, bo można wpaść w kompleksy! :)

Rzecz wygląda tak: wyniki około 50 są w miarę częste gdy się tą grę poznaje. Ale gdy już koncept w głowie "zaskoczy", wyniki zaczynają iść w górę. Takie pytanie kontrolne: czy zdarzyło się kiedyś tak, że jedna z grających osób na przestrzeni rozgrywki dobrała całą lub prawie całą talię frakcyjną? Nie jest to regułą, ale dla wielu to jest często droga do przekroczenia pierwszego progu (powyżej 100 punktów) - bo tylko mając wszystkie kawałki silniczka, można zacząć coś tam podgryzać. A wyniki koło 200 to już wypadkowa wielu czynników wynikających z dobrej znajomości gry, więc też patrząc na takie tabele wyników lepiej mieć to na uwadze i nie traktować jako wyznacznika - nie warto sobie tego robić, lepiej się skupić na samym graniu.

Tak przy okazji, "dobry wynik" w kontekście gry nierankingowej zupełnie nie istnieje. Jeśli Ty masz 50 a sąsiad 40, 50 to dobry wynik. Zdrowiej będzie to traktować relatywnie. Jak ze znajomymi robisz zawody w skoku w dal, nie bierzesz miarki olimpijskiej. Czemu robić to tutaj...?

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Ignacy Trzewiczek)

: 15 sty 2019, 23:47
autor: Martin_Valdez
Ja przekopuję się przez ten wątek, ale nie mogę znaleźć jasnej odpowiedzi i patrząc na zawartość dodatków trochę głupieję odnośnie przygotowania rozgrywki. Rozumiem dodatki imperialne, gdzie idąc na łatwiznę można karty z podstawki po prostu wymieszać z kartami z dodatku i gotowe. Nie rozumiem natomiast zawartości dodatków frakcyjnych :) W każdym z nich są dodatkowe karty dla nacji z podstawki. Po co są te karty dla nacji z podstawki ? Jeśli chcę zagrać z frakcjami z podstawki i jakąś nową frakcją to jak przygotować taką rozgrywkę? Wstępnie myślałem, że tak samo jak dla dodatku imperialnego, ale wtedy talie z podstawki miałyby 10 kart więcej. A co w przypadku, gdy chciałbym zagrać w dodatek frakcyjny i imperialny? Jak to wtedy mieszać? Albo dwa dodatki frakcyjne i imperialny? Toż to jakiś kosmos aby przygotować rozgrywkę, albo ja mechaniki przygotowania nie ogarniam.
Po prostu kupiłem na pałę dodatki i teraz nie do końca wiem, czy to miało sens skoro kompletnie niezrozumiałe jest dla mnie przygotowanie gry :/