Space Hulk (Richard Halliwell)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
pattom
Posty: 1428
Rejestracja: 23 sty 2010, 14:18
Lokalizacja: Wrocław

Re: Space Hulk.

Post autor: pattom »

Ile godzin średnio się gra w 4 osoby?
Awatar użytkownika
mig
Posty: 4046
Rejestracja: 24 lip 2010, 16:41
Lokalizacja: Konin
Been thanked: 4 times

Re: Space Hulk.

Post autor: mig »

pattom pisze:Ile godzin średnio się gra w 4 osoby?
Jesteśm początkujący i grałem tylko w 3 osoby, ale wydaje mi się, że wszystko zależy od misji, którą się wybierze.
Teoretycznie jedna tura to 7-10 minut (ok 3,5 minuty dla Space Marines a reszta - płynna - dla Genokradów i wspólna).
Nam pierwsza trzyosobowa rozgrywka zajęła 3 godziny prawie. Ale dopiero poznawaliśmy grę, doczytywaliśmy zasady no i trochę czasu nam zajęło rozkładanie gry. Druga trzyosobowa rozgrywka była znacznie płynna - ok, 1,5 godziny, z tym, że też grali gracze, którzy dopiero grę poznawali, więc to trochę opóźniało.
Sadzę, że przy średnio rozbudowanej misji gra na 3 osoby w ekipie, która ma ze dwie partie za sobą to ok 1 godziny. Dla czterech osób dość podobnie.
Planszostrefa - 11%, 3 Trolle - 5%
Mam / Chcę mieć / Sprzedam
Awatar użytkownika
Pasza26
Posty: 345
Rejestracja: 09 cze 2013, 20:39
Lokalizacja: Warszawa

Re: Space Hulk.

Post autor: Pasza26 »

Duzo schodzi na rozlozenie, wybranie itp, sama rozgrywka przy srednio-duzym scenariuszu ok 2h.
ajfel
Posty: 626
Rejestracja: 17 mar 2009, 11:02
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Space Hulk.

Post autor: ajfel »

Gra jest szybka, tylko setup dość długi.
Na moje oko czas rozgrywki dwóch doświadczonych graczy to 60-90 minut, gdy obaj niedoświadczeni to dłużej, a gdy jeden niedoświadczony to krócej ;-)
Awatar użytkownika
Wintermute
Posty: 945
Rejestracja: 22 wrz 2013, 15:01
Lokalizacja: Warszawa

Re: Space Hulk.

Post autor: Wintermute »

ajfel pisze:Gra jest szybka, tylko setup dość długi.
Na moje oko czas rozgrywki dwóch doświadczonych graczy to 60-90 minut, gdy obaj niedoświadczeni to dłużej, a gdy jeden niedoświadczony to krócej ;-)
Zgadzam sie, zwlaszcza z tym ostatnim stwierdzeniem:)
Alien Frontiers, Descent 2ed, D&D: Drizzt, Doom, Dreadfleet, Fortune & Glory+Exp, Ghost Stories, High Command, LOTR LCG, Middle-Earth Quest, Sid Meier's Civilization, Space Hulk, Warhammer Quest ACG, War of the Ring + Exp, Warzone, X-Wing
ajfel
Posty: 626
Rejestracja: 17 mar 2009, 11:02
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Space Hulk.

Post autor: ajfel »

Ok, wreszcie miałem okazję porównać 3. i 4. edycję, część różnic już została powiedziana, część nie.

Lista komponentów, 4 edycja ma wszystko to, co pierwsza, plus dodatkowo:
- 2 torpedy abordażowe z rampami
- turbo lift + 2 wejścia do nich
- sześć końcówek korytarza (w 3ed były cztery)*
- 4 dodatkowe puzzle korytarza*
- 4 żetony wyłomów (z narysowanymi genokradami przebijającymi się przez podłogę)
- żetonik do liczenia tur (przydatny w niektórych misjach)
- duża komnata

*) te dodatkowe małe puzzle mają trochę inne grafiki

W nowej instrukcji zauważyłem trzy różnice w regułach
1. to już było powiedziane: w overwatchu strzelanie nie jest obowiązkowe. Imho głupia zmiana i na pewno nie skorzystam z niej
2. wydawanie CP w turze Genokradów. Można to robić tylko w reakcji na działania Genokrada będącego w LOS jednego z Terminatorów, ale reagujący może być zupełnie inny Terminator gdziekolwiek na planszy. Czegoś takiego nie było w żadnej z edycji gry, ale jak dla mnie ma to sens.
3. W stosunku do 3ed, w 4ed zmieniły się reguły pola widzenia. To bardzo dobra zmiana - powrót do klarownych założeń 1ed, czyli po prostu wyznaczamy linię łączącą środki pól - bez głupich reguł że jak Genokrad jest w rogu pomieszczenia, to stojący w korytarzu SM nie może ich zobaczyć (reguła ta pojawiła się w 2 edycji, a w 3ciej ją zachowano).
schizofretka
Posty: 4360
Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 6 times

Re: Space Hulk.

Post autor: schizofretka »

Hmm, jak działa to 2? Znaczy mogę sobie odblokować zaciętą broń jednego termosa, bo drugi coś zauważył? Nie za mocne trochę?


Sent from my awesome mobile I want to brag about. May contain trace elements of tpos.
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4060
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 25 times

Re: Space Hulk.

Post autor: AkitaInu »

schizofretka pisze:Hmm, jak działa to 2? Znaczy mogę sobie odblokować zaciętą broń jednego termosa, bo drugi coś zauważył? Nie za mocne trochę?


Sent from my awesome mobile I want to brag about. May contain trace elements of tpos.
Hmm to chyba akurat źle ująłeś (albo ujęłaś ale z tego co pamiętam jesteś płci takiej jak ja ... jeżeli nie to przepraszam :))

Bo wykorzystywanie CP w turze genokradów jest np. przed overwatchem. Więć jak ktoś wchodzw pole widzenia to jeden punkcik, broń się odcina i overwatch nadal działa i strzela. Przynajmniej ja to tak rozumiem.
schizofretka
Posty: 4360
Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 6 times

Re: Space Hulk.

Post autor: schizofretka »

AkitaInu pisze:
schizofretka pisze:Hmm, jak działa to 2? Znaczy mogę sobie odblokować zaciętą broń jednego termosa, bo drugi coś zauważył? Nie za mocne trochę?


Sent from my awesome mobile I want to brag about. May contain trace elements of tpos.
Hmm to chyba akurat źle ująłeś (albo ujęłaś ale z tego co pamiętam jesteś płci takiej jak ja ... jeżeli nie to przepraszam :))

Bo wykorzystywanie CP w turze genokradów jest np. przed overwatchem. Więć jak ktoś wchodzw pole widzenia to jeden punkcik, broń się odcina i overwatch nadal działa i strzela. Przynajmniej ja to tak rozumiem.
Przejrzałeś mnie! Ksywka po to, by ludzie chętniej umawiali się ze mną na moje gry myśląc że trafili w totolotka kobietę lubiącą AT, GoTa i całą resztę!

Czyli na co mogę wydać w końcu te punkty w turze genków, na to samo (unjam + OW) tylko że na dowolnego marine? Mój spechulkowy jest niestety trochę rusty, bo jedyny kontakt przez ostatnie dwa lata to wersja na iosa, a i to dawno...


Sent from my awesome mobile I want to brag about. May contain trace elements of tpos.
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Space Hulk.

Post autor: sirafin »

ajfel pisze:2. wydawanie CP w turze Genokradów. Można to robić tylko w reakcji na działania Genokrada będącego w LOS jednego z Terminatorów, ale reagujący może być zupełnie inny Terminator gdziekolwiek na planszy. Czegoś takiego nie było w żadnej z edycji gry, ale jak dla mnie ma to sens.
Tak było już w trzeciej edycji. Niestety w tłumaczeniu zrobiłem babola przy tym fragmencie, przeczytałem witness zamiast witnessed i źle zrozumiałem sens zdania :oops:

11 strona początek drugiej kolumny.
Zamiast
Każdy Space Marine będący świadkiem akcji Genokrada ma prawo wykonać jedną akcją w odpowiedzi.
Powinno być
Każda zauważona akcja Genokrada daje graczowi Space Marine jedną akcję w odpowiedzi.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Awatar użytkownika
Dwntn
Posty: 1151
Rejestracja: 15 cze 2013, 22:23
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 14 times
Been thanked: 36 times

Re: Space Hulk.

Post autor: Dwntn »

Ja z kolei chciałbym dopytać w kwestii wydawania CP w turze Gieńków:

1. Czy można włączyć u Terminatora tryb overwatch używając CP jeśli mamy ich odpowiednią ilość, czy jednak ten tryb można "załączyć" tylko w turze Space Marinesów? Mieliśmy podczas jednej rozgrywki sytuację gdzie gracz grający terminatorami wrzucał ich notorycznie w Overwatch właśnie w taki sposób co IMO jest lekkim przegięciem.

2. Jako że akcje wynikające z CP wydawanych w turze Genokradow następują przed overwatchem, czy można wykonać akcje terminatorem będącym na OW bez kary utraty statusu OW? Osobiście wydaje mi się że nie, bo przy opisie samego overwatcha pisze że jedyną akcja dozwolona na takim statusie to odblokowanie broni a wszelkie inne akcje powodują utratę statusu Overwatch. Z drugiej strony akcja z CP opisana jest jako występująca przed tym statusem i tu pojawia się pole do dywagowania czy można legalnie Terminatora np. obrócić.

Ogółem instrukcja pozostawia bardzo wiele pół do nadinterpretacji lub polemiki. Aż dziw że po prawie 25 latach od premiery nie umieszczono w instrukcji tak prostych zapisów jak np. informacja o tym że terminator może strzelać w zasięgu 0 do nieskończoności lub od 0 do 12 pół na Overwatch (kilka partii rozegraliśmy strategią pochodzenia gienkami pod nos terminatorów aby w naszym - błędnym - mniemaniu związać ich walką wręcz stojąc na sąsiednim polu). IMO za pieniądze jakie GW żąda za tę grę powinno doprecyzować zasady czy choćby posolić się o dodanie FAQ aby nie zmuszać graczy do poszukiwania odpowiedzi w internecie.

A propos pochodzenia gienkami na pola sąsiadujące z Terminatorami zastanawiam się nad home rulem, który pozwala na rzut jedną kością graczowi Genokradow ilekroć zakończy ruch naprzeciw Terminatora. Ma to tematycznie nawiązywać do gibkosci samego Genokrada, który choć nie jest w stanie zaatakować w pełni Terminatora, mimo wszystko zdąża machnąć łapą i uszkodzić zbroje tego pierwszego powodując utratę 1AP w następnej turze jeśli na kości wypadnie 6-tka. Zasada ta przyszła mi do głowy w momencie gdy okazało się że nie da się Terminatora związać walką gdyż ten ma zawsze prawo strzelać z broni nawet przy dystansie do wroga równym "0". Nie wiem jednak czy zasada ta, choć mająca podłoże tematyczne nie ułatwi za bardzo działań Genokradom, dla których rozprawienie się z Terminatorami w bezpośrednim starciu to na ogół krótka robota?

Pozdrawiam,

- K.
Awatar użytkownika
Wassago
Posty: 918
Rejestracja: 09 sty 2012, 20:11
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Space Hulk.

Post autor: Wassago »

Panowie, ale jest do takich pytań odpowiedni dział.
ajfel
Posty: 626
Rejestracja: 17 mar 2009, 11:02
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Space Hulk.

Post autor: ajfel »

Dwntn pisze: 1. Czy można włączyć u Terminatora tryb overwatch używając CP jeśli mamy ich odpowiednią ilość, czy jednak ten tryb można "załączyć" tylko w turze Space Marinesów? Mieliśmy podczas jednej rozgrywki sytuację gdzie gracz grający terminatorami wrzucał ich notorycznie w Overwatch właśnie w taki sposób co IMO jest lekkim przegięciem.
Oczywiście że można. Wejście w tryb overwatch to akcja jak każda inna, więc w reakcji na działania genokrada możesz wydać CP by to zrobić. Czemu miałoby to być przegięciem?
Dwntn pisze: 2. Jako że akcje wynikające z CP wydawanych w turze Genokradow następują przed overwatchem, czy można wykonać akcje terminatorem będącym na OW bez kary utraty statusu OW?
W sumie to sam sobie odpowiedziałeś. Wykonasz inną akcję, to utracisz overwatch.
Dwntn pisze: Z drugiej strony akcja z CP opisana jest jako występująca przed tym statusem i tu pojawia się pole do dywagowania czy można legalnie Terminatora np. obrócić.
Tu nie ma o czym dywagować. Jak się obrócisz to overwatch zejdzie. Co innego wykonać akcję "wejścia w tryb overwatch" (która następuje przed ewentualnymi innymi akcjami), a co innego strzelanie w turze GS, będące konsekwencją tego, że już w trybie overwatch jesteś.
Dwntn pisze: Ogółem instrukcja pozostawia bardzo wiele pół do nadinterpretacji lub polemiki.

Podaj przykłady, bo to o czym napisałeś nie daje najmniejszych pól do polemiki;-) Zasady brzmią tu bardzo jednoznacznie.
Dwntn pisze: Aż dziw że po prawie 25 latach od premiery nie umieszczono w instrukcji tak prostych zapisów jak np. informacja o tym że terminator może strzelać w zasięgu 0 do nieskończoności lub od 0 do 12 pół na Overwatch (kilka partii rozegraliśmy strategią pochodzenia gienkami pod nos terminatorów aby w naszym - błędnym - mniemaniu związać ich walką wręcz stojąc na sąsiednim polu).
W zasięgu zero to Terminator mógłby co najwyżej sam sobie palnąć w łeb.
Jeżeli GS stoi na sąsiednim polu, to jest w zasięgu 1. I tyle w temacie.
A skoro nie jest w instrukcji napisane że na pole sąsiednie nie można strzelać, no to nie wiem czemu przyszło Wam do głowy że nie można... Naprawdę trudno o to wydawcę winić.
Dwntn pisze: IMO za pieniądze jakie GW żąda za tę grę powinno doprecyzować zasady czy choćby posolić się o dodanie FAQ aby nie zmuszać graczy do poszukiwania odpowiedzi w internecie.
A czy nie jest przypadkiem tak, że w XXI wieku większość FAQ do gier jest dostępnych w internecie właśnie?
Dwntn pisze: A propos pochodzenia gienkami na pola sąsiadujące z Terminatorami zastanawiam się nad home rulem, który pozwala na rzut jedną kością graczowi Genokradow ilekroć zakończy ruch naprzeciw Terminatora. Ma to tematycznie nawiązywać do gibkosci samego Genokrada, który choć nie jest w stanie zaatakować w pełni Terminatora, mimo wszystko zdąża machnąć łapą i uszkodzić zbroje tego pierwszego powodując utratę 1AP w następnej turze jeśli na kości wypadnie 6-tka. Zasada ta przyszła mi do głowy w momencie gdy okazało się że nie da się Terminatora związać walką gdyż ten ma zawsze prawo strzelać z broni nawet przy dystansie do wroga równym "0". Nie wiem jednak czy zasada ta, choć mająca podłoże tematyczne nie ułatwi za bardzo działań Genokradom, dla których rozprawienie się z Terminatorami w bezpośrednim starciu to na ogół krótka robota?
Jak dla mnie to niepotrzebne komplikowanie prostych i klarownych reguł.
Awatar użytkownika
TuReK
Posty: 1482
Rejestracja: 07 cze 2004, 13:57
Lokalizacja: Opole (d. Mecatol Rex)
Has thanked: 50 times
Been thanked: 75 times

Re: Space Hulk.

Post autor: TuReK »

Dwntn pisze:Aż dziw że po prawie 25 latach od premiery nie umieszczono w instrukcji tak prostych zapisów jak np. informacja o tym że terminator może strzelać w zasięgu 0 do nieskończoności lub od 0 do 12 pół na Overwatch (kilka partii rozegraliśmy strategią pochodzenia gienkami pod nos terminatorów aby w naszym - błędnym - mniemaniu związać ich walką wręcz stojąc na sąsiednim polu). IMO za pieniądze jakie GW żąda za tę grę powinno doprecyzować zasady czy choćby posolić się o dodanie FAQ aby nie zmuszać graczy do poszukiwania odpowiedzi w internecie.
Jak w ogóle ludzie dawali radę wtedy grać w SH, skoro nie było internetu.
Z pustego i Saruman nie naleje
Awatar użytkownika
Dwntn
Posty: 1151
Rejestracja: 15 cze 2013, 22:23
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 14 times
Been thanked: 36 times

Re: Space Hulk.

Post autor: Dwntn »

@afajel,

Dzięki za odpowiedzi. Z Tym Overwatchem właśnie tak sądziłem, ale zastanawiający był ten wpis w instrukcji mówiący że gracz może wydawać CP w turze Genokradów i akcje te następują przed OW, co jak dla mnie mogłoby sugerować że jednak się da.

Co do wątpliwości o zasięgu strzału - mieliśmy je we dwójkę - w sumie doświadczeni gracze ograni z wieloma ciężkimi tytułami. Akurat w przypadku Space Hulka nigdy wcześniej nie graliśmy, więc nie było to dla nas oczywiste i opóźniło nam to rozgrywkę o dobre 5-10min które spędziliśmy na przeszukiwaniu BGG w celu znalezienia odpowiedzi. A można by przecież umieścić w instrukcji jedno zdanie że terminator strzela w zasięgu 1 do nieskończoności i to w zupełności rozwiązałoby problem na starcie. Rozumiem, że to czepianie się o drobiazg, ale dla gracza nieogranego w ten tytuł, który nie miał styczności z poprzednimi edycjami gry był to pewien mankament.

pozdrawiam,

- K.
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Space Hulk.

Post autor: sirafin »

Dwntn pisze:Z Tym Overwatchem właśnie tak sądziłem, ale zastanawiający był ten wpis w instrukcji mówiący że gracz może wydawać CP w turze Genokradów i akcje te następują przed OW, co jak dla mnie mogłoby sugerować że jednak się da.
Ale dlaczego tak pomyślałeś? Z tego zapisu wynika właśnie, że się nie da.
Genokrad wykonuje akcję.
Widzi to marines, więc może wykonać akcję za CP.
Marines chcący wykonać akcję, jest w trybie overwatch.
Naturalne pytanie pytanie w takiej sytuacji: Co jest najpierw?
Odpowiedź: Najpierw CP.
Marine wykonuje akcję -> wykonanie akcji przerywa jego overwatch.
Jeśli są jeszcze inni marines w trybie overwatch, to strzelają.
Koniec.

Dwntn pisze:Co do wątpliwości o zasięgu strzału - mieliśmy je we dwójkę - w sumie doświadczeni gracze ograni z wieloma ciężkimi tytułami. Akurat w przypadku Space Hulka nigdy wcześniej nie graliśmy, więc nie było to dla nas oczywiste i opóźniło nam to rozgrywkę o dobre 5-10min które spędziliśmy na przeszukiwaniu BGG w celu znalezienia odpowiedzi. A można by przecież umieścić w instrukcji jedno zdanie że terminator strzela w zasięgu 1 do nieskończoności i to w zupełności rozwiązałoby problem na starcie. Rozumiem, że to czepianie się o drobiazg, ale dla gracza nieogranego w ten tytuł, który nie miał styczności z poprzednimi edycjami gry był to pewien mankament.
Nie mam pojęcia jak w czwartej edycji, ale w trzeciej jest to jasne:
Aby mieć możliwość strzału do czegoś, Space Marine musi
widzieć swój cel. Kąt widzenia Space Marine tworzą pola
znajdujące się przed nim, tak jak pokazano na diagramie
poniżej. Model widzi na nieograniczoną odległość, póki coś
nie przesłoni mu widoku.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Awatar użytkownika
mig
Posty: 4046
Rejestracja: 24 lip 2010, 16:41
Lokalizacja: Konin
Been thanked: 4 times

Re: Space Hulk.

Post autor: mig »

Dwntn pisze: Co do wątpliwości o zasięgu strzału - mieliśmy je we dwójkę - w sumie doświadczeni gracze ograni z wieloma ciężkimi tytułami. Akurat w przypadku Space Hulka nigdy wcześniej nie graliśmy, więc nie było to dla nas oczywiste i opóźniło nam to rozgrywkę o dobre 5-10min które spędziliśmy na przeszukiwaniu BGG w celu znalezienia odpowiedzi. A można by przecież umieścić w instrukcji jedno zdanie że terminator strzela w zasięgu 1 do nieskończoności i to w zupełności rozwiązałoby problem na starcie. Rozumiem, że to czepianie się o drobiazg, ale dla gracza nieogranego w ten tytuł, który nie miał styczności z poprzednimi edycjami gry był to pewien mankament.
Kurczę, ale to przecież w instrukcji jest - w opisie poszczególnych rodzajów broni (str.19, sekcja 1 Storm bolter: '(...) When firing in this way, there is no maximum range. (...)" oraz str. 20 sekcja 1 Assault cannon: "(...) When firing in this way, there is no maximum range. (...)"). O zasięgu w overwatchu jest w sekcji o overwatch na stronie 13. Poza tym zasięg jest jeszcze opisany w tabelkach na ostatniej stronie (Tabelka "Shooting Table").
Być może lepiej byłoby te zasady umieścić gdzieś w jednym miejscu, ale mam wrażenie, że żadnych niejasności przy takich sformułowaniach być nie powinno...
Planszostrefa - 11%, 3 Trolle - 5%
Mam / Chcę mieć / Sprzedam
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4060
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 25 times

Re: Space Hulk.

Post autor: AkitaInu »

Czy w 3 edycji tez można bylo strzelać w genestelearsa ktory stal bezposrednio przed marinsem?

_____________________________
Wysłane z telefonu, przepraszam za błędy ;)
Awatar użytkownika
TuReK
Posty: 1482
Rejestracja: 07 cze 2004, 13:57
Lokalizacja: Opole (d. Mecatol Rex)
Has thanked: 50 times
Been thanked: 75 times

Re: Space Hulk.

Post autor: TuReK »

Zawsze tak było.
Z pustego i Saruman nie naleje
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4060
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 25 times

Re: Space Hulk.

Post autor: AkitaInu »

Dzięki

_____________________________
Wysłane z telefonu, przepraszam za błędy ;)
Awatar użytkownika
Dwntn
Posty: 1151
Rejestracja: 15 cze 2013, 22:23
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 14 times
Been thanked: 36 times

Re: Space Hulk.

Post autor: Dwntn »

mig pisze:
Dwntn pisze: Co do wątpliwości o zasięgu strzału - mieliśmy je we dwójkę - w sumie doświadczeni gracze ograni z wieloma ciężkimi tytułami. Akurat w przypadku Space Hulka nigdy wcześniej nie graliśmy, więc nie było to dla nas oczywiste i opóźniło nam to rozgrywkę o dobre 5-10min które spędziliśmy na przeszukiwaniu BGG w celu znalezienia odpowiedzi. A można by przecież umieścić w instrukcji jedno zdanie że terminator strzela w zasięgu 1 do nieskończoności i to w zupełności rozwiązałoby problem na starcie. Rozumiem, że to czepianie się o drobiazg, ale dla gracza nieogranego w ten tytuł, który nie miał styczności z poprzednimi edycjami gry był to pewien mankament.
Kurczę, ale to przecież w instrukcji jest - w opisie poszczególnych rodzajów broni (str.19, sekcja 1 Storm bolter: '(...) When firing in this way, there is no maximum range. (...)" oraz str. 20 sekcja 1 Assault cannon: "(...) When firing in this way, there is no maximum range. (...)"). O zasięgu w overwatchu jest w sekcji o overwatch na stronie 13. Poza tym zasięg jest jeszcze opisany w tabelkach na ostatniej stronie (Tabelka "Shooting Table").
Być może lepiej byłoby te zasady umieścić gdzieś w jednym miejscu, ale mam wrażenie, że żadnych niejasności przy takich sformułowaniach być nie powinno...
Tak, zgadza się, że te opisy są bardzo jednoznaczne. Mnie chodziło o to że brakło sformułowania że nie ma zasięgu minimalnego i to nas trochę zastopowalo w rozgrywce z AkitaInu :) wcześniej sądziłem że w wypadku gdy Genestealer stoi bezpośrednio przed terminatorem, wiąże go automatycznie walką wręcz.

Co do Overwatch, chodziło mi z kolei o tzw. timing akcji i czy zdanie że akcje wynikające z CP które są wykonywane przed Overwatchem nie tworzą precedensu pozwalającego wykonać jakąś akcje i dopiero potem Overwatch tym samym terminatorem, bez utraty tego statusu. Teraz już wiem że była to zła interpretacja z mojej strony ;)

Pozdrawiam,

- K.
kozuup
Posty: 15
Rejestracja: 06 mar 2011, 09:52

Re: Space Hulk.

Post autor: kozuup »

Witam
Jako że z angielskim u mnie słabo proszę o pomoc w następujących kwestiach:
1.Mam blipa już na planszy.Nie robiłem nim żadnych akcji. Mogę go odwrócić , ustawić genki zgodnie z liczbą a następnie ruszyć się tymi genkami?
2.Prosiłbym o "łopatologiczne" wytłumaczenie o co chodzi z tym czajeniem się genków. No i dotyczy to też misji 3 gdzie trzeba zabezpieczać wyjścia genków.Nie za bardzo to rozumiem.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Space Hulk.

Post autor: sirafin »

Ad 1) Tak.
Ad 2) Przyczajenie oznacza po prostu, że blip nie wchodzi na planszę. W praktyce ma to znaczenie w dwóch sytuacjach. Po pierwsze, dzięki temu gracz-genokrad nie musi wychodzić od razu pojedynczymi blipami na planszę, czasem przy obszarach wejścia jest mało miejsca i genokrady niemal natychmiast wychodzą pod lufy bolterów, w takiej sytuacji lepiej zaczekać aż sygnałów zbierze się więcej i dopiero wtedy rzucić całą falę robali (większe szanse, że bolter się zatnie i jakieś genokrady przedrą się na dogodne pozycje do ataku). Po drugie gracz-marine może w ten sposób spowolnić napływ posiłków ze strony genokradów, to ryzykowne bo musi podejść blisko, ale dzięki temu nowe blipy nie wskakują od razu na planszę, co może kupić cenny czas dla innych członków oddziału i zdecydować o powodzeniu misji.

Punkty wejścia genokradów zabezpiecza się w misji drugiej. W zasadach specjalnych tej misji zaznaczono, że genokrady nie mogą się przyczajać. Oznacza to, że jeśli jakiś marine podejdzie dostatecznie blisko, to odcina wejście, bo wystawiane tam blipy musiałby się przyczaić, a nie wolno im tego w tej misji robić.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
kozuup
Posty: 15
Rejestracja: 06 mar 2011, 09:52

Re: Space Hulk.

Post autor: kozuup »

Dzięki za odpowiedź.
Jeszcze jedno , normalnie tak to działa ? - marine podchodzi do wejścia genków na przynajmniej 6 pól. Genki muszą się przyczaić do końca tury (jeśli jakieś się czaiły) ale w następnej mogą już wyjść mimo iż stoi tam marine ??? ( nie dotyczy misji z zabezpieczaniem wyjść)
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Space Hulk.

Post autor: sirafin »

kozuup pisze:Dzięki za odpowiedź.
Jeszcze jedno , normalnie tak to działa ? - marine podchodzi do wejścia genków na przynajmniej 6 pól. Genki muszą się przyczaić do końca tury (jeśli jakieś się czaiły) ale w następnej mogą już wyjść mimo iż stoi tam marine ??? ( nie dotyczy misji z zabezpieczaniem wyjść)
Nie. Może prościej będzie na przykładzie:

Na wejściu jest przyczajony blip z poprzednich tur (nazwimy go blip A).
W Fazie Akcji Marines, Marine podchodzi na odległość 6 pól do wejścia.
W Fazie Wsparcia na wejście zostają dołożone dwa blipy (blip B i C), które zostają zmuszone do przyczajenia się do końca tury.
W Fazie Akcji Genokradów, blip A może być normalnie aktywowany, ale blip B i C nie mogą.

W kolejnej turze blip B i C mogą się już normalnie aktywować, nawet jeśli Marine nadal stoi blisko wejścia, ale każdy nowy blip pojawiający się na wejściu będzie "zamrażany" na jedną turę, póki Marine stamtąd nie zniknie.



W misji 2 nie ma tego problemu, bo genokrady w ogóle nie mogą się przyczajać, nawet dobrowolnie. Jak Marine podejdzie blisko wejścia to kompletnie je blokuje i nic z niego nie może wyjść (nie można tam położyć nowych blipów, bo musiałby się przyczaić a to w tej misji zabronione).
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
ODPOWIEDZ