Strona 15 z 102

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 19 sty 2013, 20:43
autor: Peter128
Instrukcja, strona 16.

"Gdyby zdarzyło się tak, że należy odwrócić kafelek na którym znajduje się obóz to gracze giną i tym samym przegrywają grę."

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 19 sty 2013, 20:45
autor: Veridiana
Lubel pisze: No ale skoro jest susza to chyba i ryb nie ma skoro nie ma rzeki.
Jeżeli karta nic nie mówi o zakryciu źródła z rybami, albo o braku pożywienia w fazie produkcji, albo.... o czymkolwiek, to owo cokolwiek nie ma miejsca :) akurat nie mam tekstu przed oczami, ale jeśli nie ma na karcie niczego takiego, to nie jest to znow taka susza absolutna ;)

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 19 sty 2013, 20:52
autor: Lubel
no nic więcej nie ma napisane oprócz zakrycia rzeki znacznikiem. Więc domniemam że od czasu do czasu jakaś rybka może tym schnącym ciekiem płynąć. Dzięki za odpowiedź.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 19 sty 2013, 20:54
autor: Lubel
Peter128 pisze:Instrukcja, strona 16.

"Gdyby zdarzyło się tak, że należy odwrócić kafelek na którym znajduje się obóz to gracze giną i tym samym przegrywają grę."
to inna sytuacja. Nie miałem odwracać kafelka tylko zakryć znacznikiem rzekę

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 19 sty 2013, 23:07
autor: kratke
Veridiana pisze:Z Robinsonem jest tak, że dużo rzeczy trzeba sobie jednak dopowiedzieć samemu. Nic to grze nie umniejsza, a rozgrywka idzie płynniej. Zależności między kartami są ogromne i nigdy nie wyczerpiemy tematu pt. "A co zrobić, gdy...?", więc ja już przestałam zawracać ludziom głowę ;)
Ja zasadniczo też, szczególnie, że BARDZO podoba mi się "fabularny" fundament mechanik Robinsona, dzięki któremu w moim towarzystwie growym wątpliwości rozstrzygamy argumentami ostatecznymi typu: "No ale zobacz, przecież jak siedzisz sobie na tej wyspie i nagle (coś tam złego/dobrego) się zdarzy, to logiczne jest, że (coś tam tracisz/zyskujesz)...".
I dzięki za odpowiedź:)
YuZ pisze:
kratke pisze:Trzeci i kolejne totemy nakazują położyć znacznik mgły na właśnie odkrywanym kaflu. A co, jeśli eksplorowane miejsce już jest zamglone? Rana? Wedle FAQa rana jest wtedy, gdy "nie ma gdzie położyć mgły", a to nie jest ta sytuacja, bo totem mówi, że mam zamglić ten konkretny, właśnie odkryty, kafel...
Sytuacja nie występuje przy dokładaniu mgły tylko na odkryte kafle i nie trzeba sobie niczego dopowiadać ;-)
Tak czy inaczej szukam, może kiedyś znajdę, oficjalnego stanowiska w tym temacie :-)
A propos tego co piszesz, to uważam, że mgła lokowana tylko na odkrytych kaflach psuje klimat. Albowiem ja to widzę tak, że...
My od tej strony, ONI gdzieś tam siedzą, knują, odprawiają obrzędy. I mgła, mgła od drugiej strony wyspy się pojawia. Być może zimna mgła;) Widzimy ją, jeszcze nie wiemy jakie są pod nią tereny (czytaj: kafelki:)), jeszcze nie było tam rekonesansu (czytaj: akcji eksploracji:)). Im dłużej tu jesteśmy, tym bliżej nas jest ciemność, tym więcej chcemy postawić krzyży, tym jest trudniej, tym więcej ludzi trzeba, by cokolwiek zrobić...
:o

Choć z drugiej strony kładzenie mgły tylko na kafelkach odkrytych w sumie można uzasadnić tym, że mgła jest magiczna i idzie za nami, a my uciekamy na nowe, niezamglone kafelki...
Hm.
Chyba za dużo nad tym wszystkim myślę :wink:

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 22 sty 2013, 14:58
autor: Lubel
Jeszcze jedno pytanie. Na kartach powiedzmy budowy leży żeton "?" akcja :
1 pionek - rzucam kośćmi i nawet jak nie wypadnie "?" na kości to czytam - to jasne, ale czy w związku z tym, że i tak muszę czytać ta kartę to można kością "?" nie rzucać ?

A i jeśli mam 2 pionki to karty nie czytam?

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 22 sty 2013, 15:04
autor: japacyk
Lubel pisze:Jeszcze jedno pytanie. Na kartach powiedzmy budowy leży żeton "?" akcja :
1 pionek - rzucam kośćmi i nawet jak nie wypadnie "?" na kości to czytam - to jasne, ale czy w związku z tym, że i tak muszę czytać ta kartę to można kością "?" nie rzucać ?

A i jeśli mam 2 pionki to karty nie czytam?
Jak jest położony znacznik ze znakiem zapytania, to trzeba ciągnąć kartę. Niezależnie od tego ile pionków wykonuje akcje.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 22 sty 2013, 15:06
autor: Ruben$
Jeśli leży żeton "?" to czy do akcji budowy/zbierania surowców/eksploracji przeznaczymy dwa pionki czy jeden to i tak będziemy rozpatrywać odpowiednią kartę przygody. Różnica jest taka, że przy jednym pionku rzucamy kośćmi, a przy dwóch akcja jest z automatu udana (ale z przygodą) :)

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 22 sty 2013, 15:14
autor: Lubel
A no tak. Oczywiście przy 2 też czytamy. Ale teoretycznie przy 1 pionku można rzucić tylko 2 kostkami. Tą ze "?" nie trzeba, bo i tak czytamy.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 22 sty 2013, 16:52
autor: Bea
Gdy oglądałam jakiś filmik zauważyłam, że żeby wykonać akcję np budowy kładzie się pionek/pionki koło szarej talii przygód a nie na polu broni, wynalazku, czy dachu jak do tej pory myślałam. Czy to oznacza, że można zrobić jedną budowę w czasie fazy akcji, czy może można oddelegować tam np trzy czy cztery pionki?

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 22 sty 2013, 17:00
autor: mat_eyo
Ja kładę pionki tam gdzie buduję. Możesz budować bez ograniczeń.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 22 sty 2013, 17:03
autor: Bea
mat_eyo pisze:Ja kładę pionki tam gdzie buduję. Możesz budować bez ograniczeń.
A można np czterema pionkami budować tylko 1 dach? czyli zrobić cztery akcje związane z samym dachem?

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 22 sty 2013, 17:10
autor: japacyk
Bea pisze:
mat_eyo pisze:Ja kładę pionki tam gdzie buduję. Możesz budować bez ograniczeń.
A można np czterema pionkami budować tylko 1 dach? czyli zrobić cztery akcje związane z samym dachem?
Jak masz tyle drewna to nie ma przeszkód.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 22 sty 2013, 17:11
autor: mat_eyo
Jeśli tylko masz odpowiednio dużo surowców to nikt Ci nie zabroni.
@up nie musi być drewno, przecież mogą być skóry.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 22 sty 2013, 17:31
autor: Bea
Czy rozpatrywanie kolejności wykonywania akcji od lewej do prawej to konieczność czy tylko sugestia?

Na filmie było, że jeśli przedmiot jest zbudowany oznaczamy go znacznikiem, czy nie lepiej po prostu go odwrócić na druga stronę i położyć koło siebie? Bo znacznikami też oznaczamy przedmioty możliwe do zbudowania jeśli odkryjemy odpowiedni teren, czy to nam się nie pomyli?

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 22 sty 2013, 17:43
autor: Peter128
Znaczniki z filmu, o ile pamiętam odnosiły się do przedmiotów na karcie scenariusza (czyli np. "siekiery"), ten oznaczamy znacznikiem. Natomiast resztę przedmiotów jest tak jak mówisz - znacznik jeśli mamy teren, odwracamy jak jest zbudowany.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 22 sty 2013, 17:47
autor: japacyk
Bea pisze:Czy rozpatrywanie kolejności wykonywania akcji od lewej do prawej to konieczność czy tylko sugestia?

Na filmie było, że jeśli przedmiot jest zbudowany oznaczamy go znacznikiem, czy nie lepiej po prostu go odwrócić na druga stronę i położyć koło siebie? Bo znacznikami też oznaczamy przedmioty możliwe do zbudowania jeśli odkryjemy odpowiedni teren, czy to nam się nie pomyli?
To była raczej konieczność, już nie pamiętam dokładnie ale były jakieś zależności np. najpierw idziesz na polowanie i tam walczysz z jakimś zwierzakiem, dalej eksplorujesz i odkrywasz jakiś skarb. Przez co nie możesz używać skarbu znalezionego podczas eksplorowania na wcześniejszym polowaniu.

Stworzony przedmiot powinno się odwracać na drugą stronę, czasami są tam opisane jakieś akcje ktore mozna dodatkowo wykonywac po jego stworzeniu.
japacyk pisze:Jeśli tylko masz odpowiednio dużo surowców to nikt Ci nie zabroni.
@up nie musi być drewno, przecież mogą być skóry.
Racje :) chodzilo mi o surowce ale drewno jakos samoczynnie mi sie nasunęło bo jest pospolitsze ;P

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 22 sty 2013, 17:48
autor: mat_eyo
Tylko sugestia ale ułatwiająca rozgrywkę. Ja oznaczam przedmioty odwracając na drugą stronę, nie używam do tego znaczników.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 22 sty 2013, 17:58
autor: japacyk
mat_eyo pisze:Tylko sugestia ale ułatwiająca rozgrywkę.
W sumie to nawet ułatwiająca mechanikę teraz mi się przypomniało, że już wcześniej pisałem o podnoszeniu poziomu broni palisady etc. Dzięki temu, że akcja budowy jest później, nie walczymy bronią z poziomem podniesionym w tej samej rundzie.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 22 sty 2013, 18:16
autor: powermilk
Jak to później? Ja słyszałem, że fabularnie wszystkie akcje dzieją się w tym samym czasie.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 22 sty 2013, 18:23
autor: japacyk
powermilk pisze:Jak to później? Ja słyszałem, że fabularnie wszystkie akcje dzieją się w tym samym czasie.
no tak, pewnie niezrozumiale napisalem. Wszystkie dzieją się w tym samym czasie. Bardziej chodziło mi o rozgrywkę bo eksploracja jest po polowaniu. Dzięki czemu fabularnie jedna osoba znajduje pistolet, a druga juz w tym czasie walczy wiec nie moze go używać, bo ma go ktoś inny. Ktoś buduje broń ale inna osoba już walczy i nie ma podniesionego poziomu itd. :)

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 22 sty 2013, 18:40
autor: mat_eyo
Dlatego też nie można najpierw porządkować obozu a zyskanych żetonów determinacji wydać na specjalną umiejętność pomagając sobie np w budowie.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 22 sty 2013, 19:04
autor: masniaq
Witam,

Właśnie przygotowuje plansze do pierwszej rozgrywki i mam pytanie odnośnie pierwszego scenariusza.
Rozłożyłem 14 kart pomysłów i przedmiotów na planszy, a na karcie scenariusza narysowane są jeszcze 2 przedmioty które nie pojawiły sie u mnie na planszy.
Czy mam je tam wyłożyć i w czasie gry mogę je zbudować (maszt, siekiera) ? Czy może dostaje je od razu jako zbudowane i mogę z nich korzystać.

Drugie pytanie co oznaczają te 2 rysunki na karcie scenariusza z napisami "Brak efektu" ? Domyślam się ze pewne "ikony" są nieaktywne w tym scenariuszu ale konkretnie nie wiem ;)

I trzecie pytanie co oznacza ta tabelka gdzie są zioła, oliwa, szabla pirata itd. ?

Pozdrawiam!

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 22 sty 2013, 19:11
autor: powermilk
Rozłożyłem 14 kart pomysłów i przedmiotów na planszy, a na karcie scenariusza narysowane są jeszcze 2 przedmioty które nie pojawiły sie u mnie na planszy.
Czy mam je tam wyłożyć i w czasie gry mogę je zbudować (maszt, siekiera) ? Czy może dostaje je od razu jako zbudowane i mogę z nich korzystać.
To są dodatkowe pomysły, które możesz stworzyć w tym scenariuszu, aby ułatwić zadanie scenariusza. Nie są one już gotowe.
Drugie pytanie co oznaczają te 2 rysunki na karcie scenariusza z napisami "Brak efektu" ? Domyślam się ze pewne "ikony" są nieaktywne w tym scenariuszu ale konkretnie nie wiem
W innych scenariuszach książka i totem będą wprowadzać baaaaaaardzo nieprzyjemne efekty.
I trzecie pytanie co oznacza ta tabelka gdzie są zioła, oliwa, szabla pirata itd. ?
Chyba nie orientuję się o co chodzi ;)

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 22 sty 2013, 19:12
autor: Jan Madejski
masniaq pisze:Czy mam je tam wyłożyć i w czasie gry mogę je zbudować (maszt, siekiera) ? Czy może dostaje je od razu jako zbudowane i mogę z nich korzystać.

Drugie pytanie co oznaczają te 2 rysunki na karcie scenariusza z napisami "Brak efektu" ? Domyślam się ze pewne "ikony" są nieaktywne w tym scenariuszu ale konkretnie nie wiem ;)

I trzecie pytanie co oznacza ta tabelka gdzie są zioła, oliwa, szabla pirata itd. ?
1. Musisz je zbudować (to dodatkowe pomysły, które są dostępne tylko w tym scenariuszu)
2. To efekty, które wchodzą po odsłonięciu karty wydarzenia z ikonką księgi albo płytki terenu z ikonką totemu. W tym scenariuszu nie mają żadnych efektów, ale w innych scenariuszach potrafią dać w kość.
3. Dodatkowe znaleziska, które są na żetonach odkryć. Gdy znajdziesz żeton z odpowiednim znakiem, dostaniesz np. oliwę.
Miłej gry!