Mage Knight - zasady, reguły, pytania.

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
pinata
Posty: 613
Rejestracja: 11 mar 2014, 23:39
Been thanked: 11 times

Re: Mage Knight pytanka

Post autor: pinata »

Przychylam się do odpowiedzi Woytasa.

Napewno nie liczą się potwory przywołane przez Iluzjonistów. Jeżeli chodzi o wrogów pokonanych w fazie ataku z dystansu, to nie uwzględniałbym ich na potrzeby tego czaru. Ale przypadek jest na tyle niejasny, że również zaznaczam, że mogę się mylić.
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Mage Knight pytanka

Post autor: sirafin »

To kamyczek poparcia również ode mnie. Interpretuję, że bierzemy pod uwagę stan z momentu zagrania karty, a gdy ją zagrywamy, walczymy już tylko z jednym iluzjonistą.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Alwirin
Posty: 132
Rejestracja: 07 cze 2013, 21:51
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: Mage Knight pytanka

Post autor: Alwirin »

Dzięki za odpowiedzi. Przejrzałem jeszcze raz instrukcję i w sumie rzeczywiście tak należałoby ten czar traktować, tj. w przytoczonym przykładzie dostajemy tylko bonus za jednego iluzjonistę. Co by jednak nudno nie było mam kilka kolejnych pytań:

1. Czy punkty leczenia znikają pod koniec tury (jeżeli nie walczymy)? W instrukcji jest napisane, że znikają w wypadku rozpoczęcia walki, o końcu tury nic nie jest napisane, ale w takim razie powinny być chyba czymś oznaczane, jeżeli by przechodziły na następne tury.

2. Czy można przeglądać swój stos kart wykorzystanych? Niby nie, bo i dlaczego, ale w trakcie zakończenia ruchu na Magicznej Polanie możemy wyrzucić kartę ran ze stosu kart wykorzystanych, a żeby to zrobić musimy go przejrzeć. A co za tym idzie możemy przypatrzeć się jakie karty z talii już nam zeszły. Dlaczego takie "przypomnienie" miałoby być możliwe tylko w przypadku Magicznej Polany? W instrukcji nic na ten temat nie znalazłem. Macie jakiś pomysł na rozwiązanie tej kwestii?
Awatar użytkownika
woytas
Posty: 756
Rejestracja: 03 lis 2013, 16:11
Has thanked: 179 times
Been thanked: 139 times

Re: Mage Knight pytanka

Post autor: woytas »

1. Niewykorzystane punkty leczenia przepadają. Nie można ich wykorzystać w następnej turze - skąd taki pomysł?
2. Możesz przeglądać swój stos kart wykorzystanych, mało tego, możesz również przeglądać wykorzystane karty swoich współgraczy. Są one jawne dla wszystkich.
Alwirin
Posty: 132
Rejestracja: 07 cze 2013, 21:51
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: Mage Knight pytanka

Post autor: Alwirin »

woytas pisze:1. Niewykorzystane punkty leczenia przepadają. Nie można ich wykorzystać w następnej turze - skąd taki pomysł?
Hmm, chyba po pierwszym czytaniu instrukcji, gdy "punkty leczenia przepadają w chwili podjęcia walki" zinterpretowałem jako "punkty leczenia przepadają dopiero w chwili podjęcia walki". Zatem mój błąd :wink:
Adalbertus123
Posty: 137
Rejestracja: 01 maja 2014, 11:02
Has thanked: 1 time

Re: Mage Knight pytanka

Post autor: Adalbertus123 »

To kilka pytań ode mnie.
Akcja zaawansowana nauka: możesz zagrywać karty pływu jak karty specjalne.
Czy karty specjalne to te pojedyńcze indywidualne z talii podstawowej, a karty z wpływem mogą stać się ich kopiami (jeśli tak, to czy tylko naszej karty specjalnej), czy mowa o jakichś innych kartach?

Czy można rozegrać turę bez zrzucania kart? Np. stoję w klasztorze, używam akcji wpływu robię zakupy nie używając kart.
Gry, które mogę wziąć ze sobą:
http://boardgamegeek.com/collection/user/Adalbertus123
szachy, scrabble
sirmicho
Posty: 25
Rejestracja: 23 lis 2014, 11:36

Re: Mage Knight pytanka

Post autor: sirmicho »

Kartę specjalną można zagrać w dowolnym momencie i nie kończy to Twojej tury. Podczas gdy normalne zagranie wpływu zakończyłoby Twoją turę. Chyba o to tu chodzi.

Można nie zagrać żadnej karty w turze ale wtedy musisz wyrzucić jakąś z ręki na stos odrzuconych o ile mnie pamięć nie myli.
Awatar użytkownika
pinata
Posty: 613
Rejestracja: 11 mar 2014, 23:39
Been thanked: 11 times

Re: Mage Knight pytanka

Post autor: pinata »

Adalbertus123 pisze:Akcja zaawansowana nauka: możesz zagrywać karty pływu jak karty specjalne.
Karty specjalne to te z takim "krzyżykiem" w lewym górnym rogu. Karty wpływu to te z "główką" w lewym górnym rogu.

Według zasad podstawowego Mage Knight-a, karty wpływu możesz zagrać tylko podczas interakcji. Karta "Nauka" pozwala ominąć tą zasadę i zagrywać karty wpływu w celu "nauczenia się" nowych akcji zaawansowanych.
Adalbertus123 pisze:Czy można rozegrać turę bez zrzucania kart? Np. stoję w klasztorze, używam akcji wpływu robię zakupy nie używając kart.
Tak jak mówił sirmicho: jeżeli nie zagrasz żadnej karty w turze, to przynajmniej jedną kartę (nie ranę) musisz odrzucić pod koniec tej tury.
xof305
Posty: 33
Rejestracja: 21 sty 2015, 11:22

Re: Mage Knight pytanka

Post autor: xof305 »

Witam,

Jestem nowym graczem - dostałem w prezencie Mage Knight w wersji angielskiej i mam kilka wątpliwości
Dla was one pewnie będą banalne :}

1. Rozumiem, że nie mogę zagrać efektu karty podstawowego oraz rozszerzonego w jednej akcji tylko albo ten albo ten ?

2. Karta Crystallize -When you play this, also pay one mana of a basic color. Gain a crystal of that color to your Inventory.
Pytanie o 'pay one mana' - czy może to być mana ze źródła czy mana kryształ ?

3. Karta Crystallize - efekt rozszerzony - Gain a crystal of any color to your Inventory.
Pytanie czy 'any color' to może być również złoty lub czarny kryształ ?

4. Karta Concentration - efekt rozszerzony - When you play this, play another Action card with it. Get the stronger effect of that card for free. If that effect gives you Move, Influence, Block or any type of Attack, get that amount plus 2
Pytanie o działanie - zagrywam efekt tej karty plus dorzucam drugą kartę np. Rage (ATK 4) i mam łącznie ATK 6, a jak zamiast Rage dorzucę Improvisation i odrzucę jeszcze jedną kartę to mam łącznie ATK 7/BLK 4/ MOVE 7/INF 7

5. Karta Mana draw - efekt wzmocniony - jeśli w źródle jest czarna kostka czy mogę ją również wybrać i zamienić na inny kolor many i otrzymać 2 kryształy.

6. Karta Mana draw - 2 kryształy które otrzymuję za kolor kości znikają po zakończeniu mojej tury ?
"Do not reroll this die when you return it to the Source. " - kiedy robię 'return to the Source" na koniec tury czy na koniec rundy ?

7. Kostki many które używam do wzmocnienia akcji wracają do źródła po zakończeniu mojej tury czy na koniec rundy dnia/nocy ?
(przeciwnik zawsze ma maksymalną ilość kości many w źródle, czy mogę mu ją jakoś ograniczyć? )

8. Karta Blood Rage - kartę rany otrzymuję od razu do ręki ? i później dolosowuje mniej kart do rozmiaru ręki ?

9. Karta Pure Magic - "When you play this, pay a mana." - skąd mam/mogę zapłacić tą manę ? z kości ? z kryształu ?

10. Karta Regeneration - rozumiem, że wykorzystuje tą kartę np gdy użyje akcji move z jednostki, później użyje regeneration i po raz drugi użyje akcji move z jednostki ?.

11. Karta Training - "Throw away an Action card from your hand, then take a card of the same color from the Advanced Actions offer and put it into your "discard pile. - Czy jest jakiś sposób aby zagrać kartę Advanced jeszcze w tej samej rundzie ?

12. Karta Maximal Effect - "When you play this, play another Action card with it. Use the basic effect of that card three times. Then, throw away that card. "
- czy mogę użyć efektu tylko 2 razy ? np gdy jakaś akcja nakazuje odrzucenie karty a już mam tylko 2 ? . Którą kartę i gdzie wyrzucam ? Maximal Effect czy tą której efektu użyłem ? Czy nie będę mógł więcej używać tej karty ?

13. Karta Ambush - "Move 2. Add +1 to your first Attack card of any type or +2 to your first Block card of any type, whichever you play first this turn. " - Czy karta zagrana razem z kartą Concentration dodaje bonus do dodatkowego Ataku lub Bloku ? Czy możliwe jest tylko do ruchu.

Z góry dziękuje za pomoc!
Awatar użytkownika
pinata
Posty: 613
Rejestracja: 11 mar 2014, 23:39
Been thanked: 11 times

Re: Mage Knight pytanka

Post autor: pinata »

1. Tak, tylko jeden efekt do wyboru.
2. Mana może być skądkolwiek (kostka, kryształ, umiejętność, karta, jednostka). Akurat w przypadku podstawowego efektu Krystalizacji płacenie kryształem jest bez sensu (choć dozwolone), ponieważ Krystalizacja ma tworzyć kryształy, a nie je zużywać.
3. Nie. Krystalizować można tylko cztery podstawowe kolory.
4. Tak. Jeżeli użyjesz Koncentracji+Improwizacji, to (odrzucając jedną kartę, ale nie ranę) możesz dostać 7 ataku/bloku/ruchu/wpływu. Dostajesz jednak tylko jedną, wybraną opcję (np.: tylko ruch 7), a nie wszystkie cztery.
5. Możesz użyć czarnej kostki. Mana Draw nie daje jednak kryształów, tylko manę (do użycia w bieżącej turze).
6. j.w. Mana Draw nie daje kryształów. Niewykorzystana mana przepada pod koniec tury. Kostkę oddajesz również pod koniec tury.
7. Pod koniec tury.
8. Tak.
9. Skądkolwiek (kostka, kryształ, umiejętność, karta, jednostka). Jeżeli wykorzystałeś już swoją przepisową kość many i nie masz ani kryształu ani innego sposobu na zdobycie many, to nie możesz zagrać karty Pure Magic.
10. Tak. Regeneracji nie można jednak użyć podczas walki, np.: po to, żeby dwa razy wykorzystać atak jednostki.
11. Wzmocniony efekt karty Trening pozwala wziąć kartę akcji zaawansowanych do ręki i zagrać ją jeszcze w tej rundzie. Są też inne sposoby.
12. Maximal Effect zostaje w Twojej talii (idzie na discard po wykorzystaniu). Natomiast karta, której użyłeś kilkukrotnie (dzięki Maximal Effect) jest usuwana z gry - do pudełka. W przypadku, gdy nie masz możliwości zagrania efektu trzykrotnie, używasz go tyle razy, ile jesteś w stanie.
13. W tym przypadku Koncentracja dodaje tylko +2 do ruchu, ponieważ Ambush sam w sobie nie daje ataku/bloku, a jedynie je (ewentualnie) powiększa.
xof305
Posty: 33
Rejestracja: 21 sty 2015, 11:22

Re: Mage Knight pytanka

Post autor: xof305 »

Bardzo dziękuje za wcześniejsze odpowiedzi, pograłem sporo ale mam kilka wątpliwości:

1. Czy mogę plądrować wioskę aby zdobyć +2 karty i przekroczyć limit kart na ręce ?

2. Czy gdy odkrywając teren będę stykał się z odkrytym rozwścieczonym wrogiem ten zaatakuje mnie od razu gdy się ruszę dalej ?

3. Czy blok lodem daje mi jakąś korzyść przed zwykłym atakiem fizycznym potwora ?

4. Czy atak lodem daje mi jakąś korzyść gdy potwór ma obronę fizyczną ?

5. Atakując rozwścieczonego potwora nie płacę za ruch na jego pole ? Atakuje z pola sąsiedniego ?

6. Atakując na ufortyfikowany teren muszę zapłacić za ruch na pole z miejscem ?

7. Gdy nie udaje mi się pokonać potwora w lochach lub legowisku czy zostaję na polu z miejsce czy cofam się na to z którego się wcześniej ruszyłem ?

8. Jeśli w grze nie ma brązowego kafelka to wykładam tylko srebrne jednostki, jeśli tylko odkryje pierwszy brązowy od tego momentu wykładam obydwa rodzaje jednostek złote i srebrne w układzie złoty-srebrny-złoty...

9. Specjalna zdolność bohatera elfa dzięki której zyskuje dodatkowy żeton dowodzenia i dokładam do puli jednostek 2 jednostki to tylko te dołożone mogę "kupić" za 5 wpływu mniej , czy wszystkie z puli ?

Z góry dziękuje za odpowiedzi.


Być może
Awatar użytkownika
pinata
Posty: 613
Rejestracja: 11 mar 2014, 23:39
Been thanked: 11 times

Re: Mage Knight pytanka

Post autor: pinata »

1. Tak.

2. Jak każdy wróg rozwścieczony, tak i ten nowoodkryty zaatakuje Cię tylko wtedy, gdy stojąc obok niego poruszysz się na sąsiednie pole, które z tym wrogiem również graniczy. Krótko mówiąc wściekły ork lub smok atakuje Cię, gdy poruszasz się "wzdłuż" ("dookoła") niego. Nie zaatakuje Cię natomiast, jeżeli w wyniku ruchu od niego się oddalisz.

3. Blok lodem działa w tym wypadku identycznie, jak zwykły blok fizyczny. Żadnych dodatkowych korzyści nie ma. No chyba, że specjalnie wymieniono jakieś dodatkowe efekty (np.: "Blok lodem 7. Zablokowany przeciwnik traci odporność na ospę.").

4. Zależy, co masz na myśli mówiąc "obrona fizyczna". Jeżeli chodzi o "odporność fizyczną", czyli taką ikonę piąstki obok tarczy z wartością zbroi potwora, to tak - atak lodem jest przydatny. Zwykły atak fizyczny jest osłabiony o połowę, jeżeli przeciwnik ma odporność fizyczną. Odporność fizyczna nie pomoże jednak potworowi, gdy atakujesz go lodem - obrażenia zadawane są w 100%.

5. Tak.

6. Tak. W przypadku miasta to zawsze 2 punkty ruchu. W przypadku baszty i wieży maga obowiązuje koszt terenu, na którym postawiono budowlę.

7. W przypadku lochów i legowiska zostajesz na tym polu.

8. Tak.

9. Wszystkie z puli. Oczywiście musisz je mieć gdzie kupić. Nie możesz kupić w wiosce jednostki, którą można werbować wyłącznie w mieście. Nawet tą umiejętnością Norowasa.
xof305
Posty: 33
Rejestracja: 21 sty 2015, 11:22

Re: Mage Knight pytanka

Post autor: xof305 »

Witam ponownie
Kilka pytań po zaawansowanej grze:

1. Czy gdy w ruinach wykorzystam ołtarz (7 sławy za 3 kryształy) to znacznik znika z mapy czy mogę wielokrotnie używać ołtarza ?

2. Utem gwardziści mają tarczę 5 i blokują atak orka o sile 3 - czy kładzie się znacznik jednostki po takim blok czy nie i fazie ataku można użyć jego ataku ?

3. Jeśli odkryto w nocy kafelek na którym jest wieża maga lub baszta to poznam przeciwnika dopiero gdy wykonam szturm ? Jeśli poczekam do dnia stojąc obok wieży albo baszty to przeciwnik się ujawni ?

4. Jeśli pobrałem ostatnią kartę z talii i wydając wszystkie karty z ręki, muszę nadal poczekać do następnej tury aby ogłosić koniec ? Czy mogę zrobić to już na koniec mojej tury ? Drugi gracz i tak będzie miał jeszcze swoją turę.

5. Artefakt chorągiew strachu - efekt podstawowy anulujący atak wroga w fazie bloku mogę wykorzystywać wielokrotnie w ciągu rundy czy tylko raz ?

6. W scenariuszu mam zapis, że gram z 6 kafelkami wiosek na 2 graczy. Układając początkowe kafelki - ustawiam kafelek startowy A , a następnie 2 losowo kafelki wiosek. Czy biorę je z tych 6 kafelków , czyli zostają mi tylko 4 kafelki wiosek czy te 6 kafelków to ilość już po ułożeniu planszy.

7. Czy mogę przejść przez obszar na którym stoi wieża maga, baszta lub ruiny ale nie chce wykonywać akcji szturmu ? Czy taki obszar jest "przeszkodą" ?

8. Gdy podbiłem basztę lub wieżę maga to rekrutować jednostki mogę dopiero w następnej rundzie ?

9. W ruinach odkrywam 2 wrogie jednostki - czy walka z każdym z nich odbywa się w kolejności faz: Dystans1, Blok1, Cios1, Atak1 i jeśli wróg #1 jest pokonany to teraz fazy dla #2: Dystans2, Blok2, Cios2, Atak2 ?
Ostatnio zmieniony 14 lut 2015, 15:06 przez xof305, łącznie zmieniany 1 raz.
sirmicho
Posty: 25
Rejestracja: 23 lis 2014, 11:36

Re: Mage Knight pytanka

Post autor: sirmicho »

xof305 pisze:Witam ponownie
Kilka pytań po zaawansowanej grze:

1. Czy gdy w ruinach wykorzystam ołtarz (7 sławy za 3 kryształy) to znacznik znika z mapy czy mogę wielokrotnie używać ołtarza ?

2. Utem gwardziści mają tarczę 5 i blokują atak orka o sile 3 - czy kładzie się znacznik jednostki po takim blok czy nie i fazie ataku można użyć jego ataku ?

3. Jeśli odkryto w nocy kafelek na którym jest wieża maga lub baszta to poznam przeciwnika dopiero gdy wykonam szturm ? Jeśli poczekam do dnia stojąc obok wieży albo baszty to przeciwnik się ujawni ?

4. Jeśli pobrałem ostatnią kartę z talii i wydając wszystkie karty z ręki, muszę nadal poczekać do następnej tury aby ogłosić koniec ? Czy mogę zrobić to już na koniec mojej tury ? Drugi gracz i tak będzie miał jeszcze swoją turę.

5. Artefakt chorągiew strachu - efekt podstawowy anulujący atak wroga w fazie bloku mogę wykorzystywać wielokrotnie w ciągu rundy czy tylko raz ?

6. W scenariuszu mam zapis, że gram z 6 kafelkami wiosek na 2 graczy. Układając początkowe kafelki - ustawiam kafelek startowy A , a następnie 2 losowo kafelki wiosek. Czy biorę je z tych 6 kafelków , czyli zostają mi tylko 4 kafelki wiosek czy te 6 kafelków to ilość już po ułożeniu planszy.

7. Czy mogę przejść przez obszar na którym stoi wieża maga, baszta lub ruiny ale nie chce wykonywać akcji szturmu ? Czy taki obszar jest "przeszkodą" ?
2. Nie aktywujesz jednostki ale jednostka przyjmuje ranę i odpiera cały atak wroga. Ranna jednostka nie może być użyta w walce.

3. Tak. Tak.

4. Musisz poczekać. Ogłoszenie końca rundy jest jakby akcją. A możesz wykonać tylko jedną w swojej turze. Możesz za to nie grać swoich kart z ręki jeśli w stosie do pobrania nie masz już kart i ogłosić koniec rundy. Wtedy odrzucasz też swoją rękę.

6. 6 to łączna ilość kafelków. Przed rozliczeniem. Nie wlicza się do tego kafelek startowy.

7. Wejście na wieżę czy basztę oznacza szturm. Ruiny chyba nie z tego co pamiętam. To miejsce przodu a po nich można chodzić.

Mogłem się gdzieś pomylić. Mam tylko 3 gry za sobą.
Awatar użytkownika
pinata
Posty: 613
Rejestracja: 11 mar 2014, 23:39
Been thanked: 11 times

Re: Mage Knight pytanka

Post autor: pinata »

1. Ołtarz znika po pierwszym złożeniu ofiary.

2. To nie tak. Utem Gwardziści mogą użyć swojej zdolności "Blok 4 (podwojony, jeżeli wróg jest szybki)", żeby zablokować atak Orka. W takim wypadku zostają "zużyci" w fazie bloku, więc nie mogą zostać ponownie użyci w fazie ataku. Jeżeli wybierzesz tą opcję, to wartość zbroi Gwardzistów (5) wogóle nie jest brana pod uwagę.

Możesz ewentualnie nie blokować ataku, tylko przydzielić Gwardzistom obrażenia od Orka. Wtedy istotna jest wartość ich zbroi, która określa ile obrażeń są w stanie przyjąć. Jeżeli jednak zranisz w ten sposób Gwardzistów, to w fazie ataku również nie będziesz mógł ich użyć, bo ranne jednostki (nawet te niewykorzystane) nie mogą atakować.

3. Tak.

4. Jeżeli na początku swojej tury nie masz już kart w talii (do dociągnięcia), to możesz ogłosić koniec rundy. W przypadku kiedy na początku swojej tury nie masz ani kart na ręku ani w talii (do dociągnięcia), to musisz ogłosić koniec rundy.

Ogłoszenie końca rundy ma następujące konsekwencje:
- Twoja tura natychmiast się kończy i zupełnie nic nie możesz zrobić. Jeżeli pozostały Ci karty na ręku, to "marnują się". Nawet efekty typu odrzucenie rany ze względu na przebywanie na magiczej polanie nie zachodzą.
- pozostali gracze mają jeszcze po jednej turze do rozegrania.

5. Żeby wykorzystać efekt tej chorągwi, musisz "zużyć" jednostkę. Normalnie sprawia to, że w tej rundzie nie możesz ponownie wykorzystać chorągwi, bo jednostka, która ją niesie, jest zużyta. Ale są sposoby, żeby ponownie aktywować jednostkę, więc może udać Ci się wykorzystać chorągiew kilka razy w ciągu rundy.

6. W opisie scenariuszy jest łączna ilość kafelków, razem z tymi odkrytymi na starcie (ale kafelek startowy się w to nie wlicza). Czyli z sześciu odkrywasz dwa i zostają cztery na stosie.

7. Możesz przejść przez swoje baszty/wieże magów i wieże magówi innych graczy. Nie możesz przejść przez neutralne baszty/wieże magów, ani przez baszty innych graczy - w takim przypadku musisz podjąć szturm i zdobyć daną budowlę.

Przez ruiny można swobodnie przechodzić, obojętnie czy są zdobyte, czy nie.

8. Tak. Atak był Twoją akcją w tej turze. W następnej turze Twoją akcją będzie interakcja (zakupy).

9. Walka z kilkoma wrogami ma wspólne fazy. Najpierw atak dystansowy, gdzie możesz strzelać do wszystkich wrogów, potem faza bloku, gdzie blokujesz wszystkie ataki itd.

Warto przecztać część instrukcji dotyczącą walki z kilkoma wrogami. Dowiesz się z niej, że w fazie ataku z dystansu i ataku możesz grupować jednostki (ale dzielą one wtedy swoje odporności), a w fazie bloku musisz blokować każdy atak oddzielnie.

edit: uwzględniono sugestię
edit2: zupełnie przeredagowano punkt 4
Ostatnio zmieniony 14 lut 2015, 15:36 przez pinata, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
arturpe
Posty: 469
Rejestracja: 12 lis 2014, 21:11
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Mage Knight pytanka

Post autor: arturpe »

pinata pisze:1. Ołtarz znika po pierwszym złożeniu ofiary.

2. To nie tak. Utem Gwardziści mogą użyć swojej zdolności "Blok 4 (podwojony, jeżeli wróg jest szybki)", żeby zablokować atak Orka. W takim wypadku zostają "zużyci" w fazie bloku, więc nie mogą zostać ponownie użyci w fazie ataku. Jeżeli wybierzesz tą opcję, to wartość zbroi Gwardzistów (5) wogóle nie jest brana pod uwagę.

Możesz ewentualnie nie blokować ataku, tylko przydzielić Gwardzistom obrażenia od Orka. Wtedy istotna jest wartość ich zbroi, która określa ile obrażeń są w stanie przyjąć. Jeżeli jednak zranisz w ten sposób Gwardzistów, to w fazie ataku również nie będziesz mógł ich użyć, bo ranne jednostki (nawet te niewykorzystane) nie mogą atakować.

3. Tak.

4. Jeżeli dobrałeś ostatnią kartę z talii, to w swoim ruchu (kiedy być może masz jeszcze w ręce sporo kart) możesz ogłosić koniec rundy. Wtedy Twoja tura jakby przepada (nie możesz nic zagrać ani zrobić, a niezagrane karty z ręki "marnują się"), a innym graczom przysługuje jeszcze ostatnia tura. Natomiast jeżeli zarówno Twoja talia jak i ręka jest pusta, to już musisz ogłosić koniec rundy. Również w tym wypadku inni gracze mają jeszcze jedną rundę.

5. Żeby wykorzystać efekt tej chorągwi, musisz "zużyć" jednostkę. Normalnie sprawia to, że w tej rundzie nie możesz ponownie wykorzystać chorągwi, bo jednostka, która ją niesie, jest zużyta. Ale są sposoby, żeby ponownie aktywować jednostkę, więc może udać Ci się wykorzystać chorągiew kilka razy w ciągu rundy.

6. W opisie scenariuszy jest łączna ilość kafelków, razem z tymi odkrytymi na starcie. Czyli z sześciu odkrywasz dwa i zostają cztery na stosie.

7. Możesz przejść przez swoje baszty/wieże magów i wieże magówi innych graczy. Nie możesz przejść przez neutralne baszty/wieże magów, ani przez baszty innych graczy - w takim przypadku musisz podjąć szturm i zdobyć daną budowlę.

8. Tak. Atak był Twoją akcją w tej turze. W następnej turze Twoją akcją będzie interakcja (zakupy).

9. Walka z kilkoma wrogami ma wspólne fazy. Najpierw atak dystansowy, gdzie możesz strzelać do wszystkich wrogów, potem faza bloku, gdzie blokujesz wszystkie ataki itd.

Warto przecztać instrukcję dot. walki z kilkoma wrogami. Dowiesz się z niej, że w fazie ataku z dystansu i ataku możesz grupować jednostki (ale dzielą one wtedy swoje odporności), a w fazie bloku musisz blokować każdy atak oddzielnie.
Ad4. Wydaje mi się, że trigger działa jeśli talia do dobierania jest pusta na początku turu. Jeśli tak, możesz ogłosić koniec rundy lub grać kartami z ręki, dopóki nie będziesz ich mieć. Wówczas automatycznie oglaszasz koniec rundy.

Czyli w momencie, kiedy masz jeszcze możliwość dobrania choć jednej karty w swojej turze, nie oglaszasz.
Awatar użytkownika
pinata
Posty: 613
Rejestracja: 11 mar 2014, 23:39
Been thanked: 11 times

Re: Mage Knight pytanka

Post autor: pinata »

arturpe pisze:
pinata pisze:4. Jeżeli dobrałeś ostatnią kartę z talii, to w swoim ruchu (kiedy być może masz jeszcze w ręce sporo kart) możesz ogłosić koniec rundy. Wtedy Twoja tura jakby przepada (nie możesz nic zagrać ani zrobić, a niezagrane karty z ręki "marnują się"), a innym graczom przysługuje jeszcze ostatnia tura. Natomiast jeżeli zarówno Twoja talia jak i ręka jest pusta, to już musisz ogłosić koniec rundy. Również w tym wypadku inni gracze mają jeszcze jedną rundę.
Ad4. Wydaje mi się, że trigger działa jeśli talia do dobierania jest pusta na początku turu. Jeśli tak, możesz ogłosić koniec rundy lub grać kartami z ręki, dopóki nie będziesz ich mieć. Wówczas automatycznie oglaszasz koniec rundy.

Czyli w momencie, kiedy masz jeszcze możliwość dobrania choć jednej karty w swojej turze, nie oglaszasz.
Sugestia uwzględniona, punkt 4 przeredagowany.
xof305
Posty: 33
Rejestracja: 21 sty 2015, 11:22

Re: Mage Knight pytanka

Post autor: xof305 »

pinata pisze: Warto przecztać część instrukcji dotyczącą walki z kilkoma wrogami. Dowiesz się z niej, że w fazie ataku z dystansu i ataku możesz grupować jednostki (ale dzielą one wtedy swoje odporności), a w fazie bloku musisz blokować każdy atak oddzielnie.
Dziękuje za wszystkie informację,
W weekend zmotywowałem się i obejrzałem świetny poradnik:
https://www.youtube.com/watch?v=J_zW9zD ... 980F797C4A

Przy okazji dowiedziałem się, że grałem źle ponieważ odświeżałem gotowość jednostek co turę :/
sirmicho
Posty: 25
Rejestracja: 23 lis 2014, 11:36

Re: Mage Knight pytanka

Post autor: sirmicho »

Gdzieś mi to umyka. Taka sytuacja: wróg ma atak załóżmy ogniem 5. Nie mam obrony lodem 5 i nie wygeneruję 10 zwykłej obrony. W takim razie decyduję się przyjąć obrażenia. I teraz czy wróg w tej fazie zadaje 5 czy 10 obrażenia?
pioma10
Posty: 300
Rejestracja: 05 lut 2015, 23:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 2 times
Been thanked: 9 times

Re: Mage Knight pytanka

Post autor: pioma10 »

sirmicho pisze:Gdzieś mi to umyka. Taka sytuacja: wróg ma atak załóżmy ogniem 5. Nie mam obrony lodem 5 i nie wygeneruję 10 zwykłej obrony. W takim razie decyduję się przyjąć obrażenia. I teraz czy wróg w tej fazie zadaje 5 czy 10 obrażenia?
Jeśli nie ma 'brutalności' to 5.
sirmicho
Posty: 25
Rejestracja: 23 lis 2014, 11:36

Re: Mage Knight pytanka

Post autor: sirmicho »

Dzięki pioma10. Jednak dobrze grałem, uff.
xof305
Posty: 33
Rejestracja: 21 sty 2015, 11:22

Re: Mage Knight pytanka

Post autor: xof305 »

Kod: Zaznacz cały

Reguły, str 8, Faza zadawania obrażeń

4. b. Wyjątek: jeśli jednostka posiada odporność [...]

• Najpierw pomniejsz wartość obrażeń o wytrzymałość
zbroi jednostki (bez jej ranienia).

• Jeśli pochłonęło to wszystkie obrażenia - nic się nie dzieje.

• Jeśli pozostały jeszcze obrażenia - kontynuuj przydzielanie
obrażeń w zwykły sposób, przez zranienie jednostki
i pomniejszenie wartości obrażeń o wytrzymałość zbroi.

Jednostki odporne na dany rodzaj ataku mogą wchłonąć
dwa razy tyle obrażeń, ile wynosi wytrzymałość ich zbroi.
Zostają ranione tylko, gdy liczba obrażeń przewyższa
wytrzymałość zbroi. 

• Jeśli przydzieliłeś obrażenia jednostce, która mimo to nie
została raniona (z uwagi na jej odporność), nie możesz
przydzielić jej kolejnych obrażeń w ciągu tej samej walki.
Bardzo proszę o sprawdzenie poprawności moich działań czy są zgodne z regułami:

1. Używam mojej jednostki Guardian Golems (Armor: 3, Physical Resistance) a potwór atakuje mnie Swordmen z Siłą 6.

Czy zgodnie z regułą z 4tego podpunktu:
Jednostki odporne na dany rodzaj ataku mogą wchłonąć
dwa razy tyle obrażeń, ile wynosi wytrzymałość ich zbroi.
Zostają ranione tylko, gdy liczba obrażeń przewyższa
wytrzymałość zbroi.

w takim razie moja jednostka nie zostaje nawet ranna, ponieważ liczba obrażeń nie przewyższyła wytrzymałości zbroi.

Ale z kolei wcześniejszy punkt przedstawia, że muszę:
Najpierw pomniejsz wartość obrażeń o wytrzymałość zbroi jednostki (bez jej ranienia)
Czyli DMG 6 - ARM 3 = pozostało 3 DMG
a następnie :
Jeśli pozostały jeszcze obrażenia - kontynuuj przydzielanie
obrażeń w zwykły sposób, przez zranienie jednostki
i pomniejszenie wartości obrażeń o wytrzymałość zbroi.

czyli:
1 rana i 3 DMG - ARM 3 = 0 DMG

Zatem, który wariant jest poprawny - pierwszy, że wchłonięto wszystko bez jej ranienia czy drugi, że jednak ranę otrzymam.

2. Walczę z dwoma potworami - jeden o Sile 3, drugi o Sile 4. Mam dwa Golemy.
Pierwszy Golem wchłania 3 DMG, pozostało 1 DMG który również musi przyjąć ten pierwszy Golem, a nie drugi. Drugi zajmuje się drugim atakiem - wchłania atak o Sile 3 i na tym się jego akcja kończy.

3. Jeśli walczę z dwoma potworami, to drugi raz nie mogę użyć wchłaniania obrażeń u Golemów , którzy już tej zdolności "użyli" w walce. Mam traktować, że ta jednostka już nie będzie uczestniczyła w tej fazie walki ale nadal będzie mogła np. atakować.
inshade
Posty: 76
Rejestracja: 10 mar 2013, 16:41
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Mage Knight pytanka

Post autor: inshade »

1. W obu punktach jest napisane tak naprawdę to samo :) Kolejność jest następująca:
a) Obniżasz wartość ataku o wartość zbroi jednostki.
b) Jeżeli zostały jakieś obrażenia, przydzielasz ranę.
c) Ponownie obniżasz wartość ataku o wartość zbroi.

W takim wypadku golemy są darmową obroną przeciwko wszystkim potworom, które mają do 3 punktów ataku. Jednocześnie są w stanie "wchłonąć" aż 6 punktów obrażeń fizycznych przyjmując tylko jedną kartę ran.


Jednostki odporne na dany rodzaj ataku mogą wchłonąć
dwa razy tyle obrażeń, ile wynosi wytrzymałość ich zbroi.
Zostają ranione tylko, gdy liczba obrażeń przewyższa
wytrzymałość zbroi.

Wartość zbroi jest nadal 3, a nie 6. Pewnie o ten kawałek się wszystko rozchodzi. Golemy wchłonąć mogą faktycznie 6 punktów ataku, bo redukują atak dwukrotnie (przed i po przydzielaniu ran), jednak jeżeli atak przewyższa zbroję to rana i tak zostanie przydzielona.

2. i 3. Dokładnie tak, z tym, że ranny golem już atakować nie będzie mógł.
Tony23
Posty: 421
Rejestracja: 03 paź 2014, 18:43
Been thanked: 5 times

Re: Mage Knight pytanka

Post autor: Tony23 »

Dzis pierwsza partia w MK, pewnie zagramy w Pierwszy rekonesans, aby zaznajomic sie z gra. Pytan pewnie bedzie sporo po rozgrywce, ale takie jedno banalne na start.

Zalizmy ze drugi w kolejnosci gracz oglasza koniec rundy. wg instrukcji kazdy pozostaly gracz ma jeszcze jedna ture. Pozostali gracze to tylko gracz 3 i 4, czy takze nr 1 ? Podejrzewam se 3 i 4 bo etedy 1 mialaby jedna faze wiecej, ale wole zapytac ;)
Awatar użytkownika
pinata
Posty: 613
Rejestracja: 11 mar 2014, 23:39
Been thanked: 11 times

Re: Mage Knight pytanka

Post autor: pinata »

Tony23 pisze:Zalizmy ze drugi w kolejnosci gracz oglasza koniec rundy. wg instrukcji kazdy pozostaly gracz ma jeszcze jedna ture. Pozostali gracze to tylko gracz 3 i 4, czy takze nr 1 ? Podejrzewam se 3 i 4 bo etedy 1 mialaby jedna faze wiecej, ale wole zapytac ;)
Każdy gracz (poza graczem ogłaszającym koniec rundy) ma do rozegrania ostatnią turę.

W Twoim przypadku również gracz nr 1 będzie miał możliwość rozegrania ostatniej tury. W niektórych przypadkach będzie to oznaczało dla niego jedną turę więcej - to zaleta wybierania strategii o niskich numerach.
ODPOWIEDZ