T.I.M.E Stories (Peggy Chassenet, Manuel Rozoy)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Dwntn
Posty: 1151
Rejestracja: 15 cze 2013, 22:23
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 14 times
Been thanked: 36 times

Re: T.I.M.E Stories

Post autor: Dwntn »

Gambit pisze: Mam mieszane uczucia. Z jednej strony, super że ta gra dotrze do większej liczby graczy. Z drugiej strony Damn You! Dopiero teraz? Jak ja już mam podstawkę i trzy dodatki :(
O twoich zakupach w przededniu polskich premier krążą już legendy :mrgreen: Sam miałem parę razy podobne odczucia po tym jak ogłoszono polskie edycje kilku gier które kupiłem za niebotyczne sumy na KS. Jedyną pociechą pozostają dodatki niedostępne nigdzie poza KS :)

- K.
Awatar użytkownika
Helga
Posty: 307
Rejestracja: 28 gru 2015, 16:01
Lokalizacja: Warszawa/ Ząbki
Has thanked: 6 times
Been thanked: 6 times

Re: T.I.M.E Stories

Post autor: Helga »

Niby fajnie, ale ciągle mam wątpliwości do tej pozycji. Kupie grę, podejdę do niej te ok. 6 razy i w sumie to koniec. Potem tylko ratują mnie dodatki. Oczywiście wrażenia pewnie będą mega, ale fakt 0 regrywalności bardzo mnie zniechęca :(.
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: T.I.M.E Stories

Post autor: donmakaron »

T.I.M.E Stories naprawdę zyskuje dzięki swojej jednorazowości. To jedyny sposób aby gra planszowa oferowała odrobinę tajemnicy, ciekawe zagadki, spójną przygodę i element dedukcyjny.
Piehoo
Posty: 1007
Rejestracja: 15 gru 2012, 21:31
Lokalizacja: Warszawa Tarchomin
Has thanked: 2 times
Been thanked: 46 times

Re: T.I.M.E Stories

Post autor: Piehoo »

Gambit pisze:
REBEL.pl pisze:Negocjacje zagraniczne zakończone, pojawia się możliwość wydania polskiej edycji gry podstawowej oraz 3 pierwszych dodatków za pomocą akcji crowdfundingowej. Czeka nas jeszcze kilka spotkań w związku z tym, ale już teraz wiemy, że będziemy starać się spolonizować tę serię. To czy się uda zależeć już będzie od wspierających i popularności samej akcji :) Trzymajcie kciuki :)
Mam mieszane uczucia. Z jednej strony, super że ta gra dotrze do większej liczby graczy. Z drugiej strony Damn You! Dopiero teraz? Jak ja już mam podstawkę i trzy dodatki :(
Oj tam, podstawka w ang. raczej nie będzie blokowała kupowania dodatków od Rebela. :) Jeżeli jakimś cudem dogonią oryginalnego wydawcę, to przerzucam się na rodzimą wersję bez zastanowienia. Oczywiście melodia przyszłości, najpierw oficjalne info o kampanii i oczekiwanie na wyniki sprzedaży.
Cloud Games
Cloud Games na FB
Recenzje i przykładowe rozgrywki - Granie W Chmurach
olo6353
Posty: 91
Rejestracja: 11 sty 2016, 13:26
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: T.I.M.E Stories

Post autor: olo6353 »

Chociaż przybliżone daty jakieś?
Jabol
Posty: 207
Rejestracja: 28 kwie 2008, 22:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: T.I.M.E Stories

Post autor: Jabol »

Jak dopiero zakończono negocjacje to raczej trudno spodziewać się nawet przybliżonych terminów wydania. Zbyt wiele zmiennych po drodze zapewne jest.
Każdy w końcu kiedyś zaczyna...
Pixa
Posty: 1992
Rejestracja: 10 lip 2013, 13:24
Been thanked: 3 times

Re: T.I.M.E Stories

Post autor: Pixa »

Super wiadomość :-)
--
Próbówka Music House - sale prób i studio nagrań we Wrocławiu
www.sala-prob-wroclaw.pl
schizofretka
Posty: 4360
Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 6 times

Re: T.I.M.E Stories

Post autor: schizofretka »

Pytanie do fanów SHCD: na ile podobne są te gry? Czy myślenie o T.I.M.E. Stories jako o łamigłówce do efektywnego rozwiązania ma sens? Jeśli tak, to na ile jej rozwiązywanie jest związane z mechaniką (jak we wszystkich grach dedukcyjnych), a na ile jest 'otwarte' jak w SHCD?

Nie gram w planszówki solo, nawet typowo jednoosobówki pokroju Robinsona, ale SHCD to dla mnie 'gra' stricte solo; inaczej to jakby wspólnie czytać kryminał i zgadywać kto zabił, przy czym tempo czytania jest różne... Warto myśleć o T.I.M.E. stories w tym kontekście, czy raczej zbierać ekipę?
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7874
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 417 times
Kontakt:

Re: T.I.M.E Stories

Post autor: kwiatosz »

Polecając gradaniową recenzję odpowiem, że w Time stories ważne jest porozumiewanie się. Różne osoby widzą różne fragmenty sprawy, z czego trzeba złożyć rozwiązanie za pomocą rozmowy, a nie pokazywania sobie kart. Już w dwie osoby gra, wg recenzji, sporo traci, więc lepiej w 3 albo 4.
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 930 times

Re: T.I.M.E Stories

Post autor: rattkin »

Time Stories w 2 gra sie kiepsko, solo, w ogole nie wyobrażam sobie. Nie chodzi nawet o to, że gra "nie działa", bo po podbiciu sobie pewnych wartości, działać bedzie, ale cała zabawa w eksplorację i porozumiewanie się odpada albo jest mocno ograniczona - a że to jest sedno tej gry, to widać po 10 minutach. Zupełnie inna gra niż SHCD. Tam chodzi o dedukcję. Tutaj o przygodę, z zagadkami i walką w tle.
warran
Posty: 253
Rejestracja: 25 sty 2015, 23:35
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 1 time

Re: T.I.M.E Stories

Post autor: warran »

Nasze modły zostały wysłuchane! (czyt. bardzo chcę wierzyć, że ostateczna decyzja jest choć w części efektem każdego postu "Co z Time Stories?", który można znaleźć w tym temacie ;) )
Jaram się jak tir zapałek :mrgreen:
Awatar użytkownika
espresso
Posty: 1559
Rejestracja: 22 lut 2010, 12:00
Lokalizacja: poznań
Has thanked: 40 times
Been thanked: 103 times

Re: T.I.M.E Stories

Post autor: espresso »

rattkin pisze:Time Stories w 2 gra sie kiepsko
kwiatosz pisze:Już w dwie osoby gra, wg recenzji, sporo traci
Ale smutek :( Od dłuższego czasu rozważałam zakup, ucieszyłam się na polską wersję, ale jak na 2 osoby nie działa, to na razie się wstrzymam.
schizofretka
Posty: 4360
Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 6 times

Re: T.I.M.E Stories

Post autor: schizofretka »

Jak będzie wyglądało mieszanie angielskich dodatków z polską podstawką? Czy podstawka - elementy specyficzne dla sprawy jest wyraźnie zależna językowo?

Z jednej strony chcę wesprzeć Rebela, zwłaszcza że w gry ze ścianą tekstu fajniej się gra po polsku, bo nie trzeba w locie tłumaczyć a gra ma wbudowany limit życia i trzeba kupować z myślą o ludziach, z którymi się zagra teraz, a nie za rok czy dwa.

Z drugiej nie ma bata by wydali wszystkie dodatki (przyszłe).
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6133
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 652 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: T.I.M.E Stories

Post autor: pan_satyros »

schizofretka pisze:Jak będzie wyglądało mieszanie angielskich dodatków z polską podstawką? Czy podstawka - elementy specyficzne dla sprawy jest wyraźnie zależna językowo?

Z jednej strony chcę wesprzeć Rebela, zwłaszcza że w gry ze ścianą tekstu fajniej się gra po polsku, bo nie trzeba w locie tłumaczyć a gra ma wbudowany limit życia i trzeba kupować z myślą o ludziach, z którymi się zagra teraz, a nie za rok czy dwa.

Z drugiej nie ma bata by wydali wszystkie dodatki (przyszłe).
Wspólnym mianownikiem dla scenariuszy jest niemal wyłącznie plansza, wiec żaden problem, co do reszty - czyli kart, są ekstremalnie zależne językowo ;)
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2016, 14:26 przez pan_satyros, łącznie zmieniany 1 raz.
Piehoo
Posty: 1007
Rejestracja: 15 gru 2012, 21:31
Lokalizacja: Warszawa Tarchomin
Has thanked: 2 times
Been thanked: 46 times

Re: T.I.M.E Stories

Post autor: Piehoo »

schizofretka pisze:Pytanie do fanów SHCD: na ile podobne są te gry? Czy myślenie o T.I.M.E. Stories jako o łamigłówce do efektywnego rozwiązania ma sens? Jeśli tak, to na ile jej rozwiązywanie jest związane z mechaniką (jak we wszystkich grach dedukcyjnych), a na ile jest 'otwarte' jak w SHCD?

Nie gram w planszówki solo, nawet typowo jednoosobówki pokroju Robinsona, ale SHCD to dla mnie 'gra' stricte solo; inaczej to jakby wspólnie czytać kryminał i zgadywać kto zabił, przy czym tempo czytania jest różne... Warto myśleć o T.I.M.E. stories w tym kontekście, czy raczej zbierać ekipę?
SHCD jest bardzo otwarty i jesteś w stanie sie zablokować jeżeli czegoś nie wymyslisz. TS prowadzi cię za reke, zawsze do czegoś dojdziesz po pewnym czasie. (Jest jeden wyjątek w Assylum gdzie napotykasz sciane). Tak jak przedmowcy - polecam tylko na 4os ze względu na obieg informacji który jest kluczowy. Można spokojnie mieszać wersje językowe. Komponenty są niezależne językowo.
Cloud Games
Cloud Games na FB
Recenzje i przykładowe rozgrywki - Granie W Chmurach
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7874
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 417 times
Kontakt:

Re: T.I.M.E Stories

Post autor: kwiatosz »

Uu, sadzać po 4 osoby, każdy dostaje karty w innym języku i się robi ćwiczenie na międzykulturowe bariery komunikacyjne. To by dobre było :)
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 930 times

Re: T.I.M.E Stories

Post autor: rattkin »

schizofretka pisze:Jak będzie wyglądało mieszanie angielskich dodatków z polską podstawką? Czy podstawka - elementy specyficzne dla sprawy jest wyraźnie zależna językowo?

Z jednej strony chcę wesprzeć Rebela, zwłaszcza że w gry ze ścianą tekstu fajniej się gra po polsku, bo nie trzeba w locie tłumaczyć a gra ma wbudowany limit życia i trzeba kupować z myślą o ludziach, z którymi się zagra teraz, a nie za rok czy dwa.

Z drugiej nie ma bata by wydali wszystkie dodatki (przyszłe).
Jest jeszcze rozwiązanie pośrednie - masz podstawkę EN i dodatki EN, a jak z kimś chcesz zagrać PL, to wypożyczasz / kupujesz a potem sprzedajesz dodatek w wersji PL. Alternatywnie osoby, które chcą zagrać w PL daną historię, mogą się na takich dodatek zrzucić. Ja ze swojej strony mogę jednak dodac, że gry tego typu są rewelacyjnym narzędziem do szlifowania języka i słownictwa.
schizofretka
Posty: 4360
Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 6 times

Re: T.I.M.E Stories

Post autor: schizofretka »

No właśnie jak człowiek za dobrze podszlifuje, to potem w takie Dead of Winter i Eldritch Horror gra w polskim gronie mówiąc tylko po angielsku, bo to łatwiej niż tłumaczyć w locie tekst czytany z karty (w szczególności gdy zawiera terminy z gry, których się nie tłumaczy/należy traktować specjalnie). Trochę przypał...
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 930 times

Re: T.I.M.E Stories

Post autor: rattkin »

A co w tym złego? Polskie grono po angielsku nie gramotne? Z dwojga złego lepiej tak, niż używać tych nieszczęsnych "darmozjadów".
schizofretka
Posty: 4360
Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 6 times

Re: T.I.M.E Stories

Post autor: schizofretka »

Nic złego w tym nie widzę, ale trochę głupio się czuję. W pracy po angielsku, po polsku nic chyba od matury nie przeczytałem, jak jeszcze po angielsku ze znajomymi rozmawiam to się już kompletnie czuję jak na emigracji. W sumie w obecnej sytuacji to może i lepiej :lol:
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7874
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 417 times
Kontakt:

Re: T.I.M.E Stories

Post autor: kwiatosz »

Doświadczenie podpowiada, że na emigracji dużo więcej rozmawiałbyś po polsku ;)
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
schizofretka
Posty: 4360
Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 6 times

Re: T.I.M.E Stories

Post autor: schizofretka »

Ne emigracji nie rozmawiałem w ogóle po polsku. Nie po to emigrowałem ;)
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Awatar użytkownika
krecilapka
Posty: 972
Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 40 times
Been thanked: 188 times

Re: T.I.M.E Stories

Post autor: krecilapka »

Podstawka w tej grze spełnia funkcję odtwarzacza przygód. Same żetony, plansza, piony - wszystko niezależne językowo.
To jak odtwarzacz w który wsadzasz karty przygody. Te już są mocno zależne językowo. Gra jest jak paragrafowka. Niczym film w którym najistotniejszym elementem jest suspens. Dlatego nie bardzo sensowne jest granie 2 raz w ten sam scenariusz. Jeśli ktoś kupił podstawkę eng może w niej odtwarzać przygody po polsku jeśli się ukarzą ;).
To gra inna niż sherlock. Zagadki mają 2 rzędne znaczenie. Osią gry jest poznawanie przygody.

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: T.I.M.E Stories

Post autor: Bea »

krecilapka pisze:Dlatego nie bardzo sensowne jest granie 2 raz w ten sam scenariusz.
Czyli zawsze dany scenariusz przebiega w ten sam sposób niezależnie od decyzji które podejmujemy?
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6133
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 652 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: T.I.M.E Stories

Post autor: pan_satyros »

Bea pisze:
krecilapka pisze:Dlatego nie bardzo sensowne jest granie 2 raz w ten sam scenariusz.
Czyli zawsze dany scenariusz przebiega w ten sam sposób niezależnie od decyzji które podejmujemy?
Zdarzają się rozgałęzienia, ale zauważ że mamy tu do czynienia z ograniczeniem medium jakim są karty. Każda nowa decyzja wymaga nowych kart, więc regrywalność w zależności od scenariusza jest zerowa lub bardzo mała.
ODPOWIEDZ