Strona 15 z 50

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

: 19 kwie 2016, 16:32
autor: Piehoo
Munchhausen pisze:Nie rozumiem oburzenia części ludzi - platformy crowdfundingowe powstały właśnie dla tego typu ryzykownych projektów. Gra jest MOCNO specyficzna i do tego jednorazowa, więc zbieranie na nią pieniędzy jak najbardziej ma sens.
Dokładnie. Co to za różnica dla gracza jak to zostało wydane?
Jeżeli za jakiś (dłuższy) czas Rebel odpaliłby prenumeratę dla scenariuszy 5,6 itd. to ja biorę w ciemno.

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

: 19 kwie 2016, 16:54
autor: rattkin
Oburzanie się, to jest za mocne słowo. Być może kampania w przypadku takiego projektu jest uzasadniona. Tego nie można poddawać w wątpliwość bo i tak nie znamy szczegółów.

Niechęć bierze się raczej z powszechności tego rozwiązania (i nie chodzi tu o Rebela). Wyobraźcie sobie, że wasza piekarnia pod domem nie piecze już bułek, tylko codziennie organizuje taką dwugodzinną crowdfundingową akcję, żeby wiedzieć ile wypiec i w ogóle. Oczywiście, nie musicie brać udziału, ale wtedy jest ryzyko, że dla Was nie będzie, bo bułki będą imienne, a nawet jak będą, to będą takie gorsze, bez stretch goali w postaci lepszego wypieku, składników, itd. Aha, i płacicie drożej.

Przykład jest oczywiście przesadzony, ale a) wcale nie nierealny, b) dobrze obrazuje to, co powoli się dzieje z rynkiem gier planszowych. Innymi słowy: produktu już nie kupujemy na półce, tylko się na niego składamy wcześniej. A na półkę sklepową wjedzie planszówka "gorszego sortu". A i to tylko być może.

(Ale to nie rozmowa na ten wątek i tak. Rebelowi powodzenia życzę z tłumaczeniem bełkotliwej instrukcji z angielskiego/francuskiego i dobrej sprzedaży. Ja sam mam EN i dalej będę EN kupować)

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

: 19 kwie 2016, 17:03
autor: zakwas
A zapisy na chleb w sklepach przed Świętami widział? :mrgreen:

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

: 19 kwie 2016, 17:16
autor: okon
mi tez takie zbierania funduszy nie przeszkadza . rynek nie jest tak chłonny a jeśli taki sposób finansowania da szansę nabyć tytuły które normalnie mogę kupić tylko po angielsku poruszając przy tym niebo i ziemię to ja chce się składać , chcę czekać by zagrać w naszym ojczystym języku ...

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

: 19 kwie 2016, 18:24
autor: Bary
zakwas pisze:A zapisy na chleb w sklepach przed Świętami widział? :mrgreen:
Padłem! :D

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

: 19 kwie 2016, 19:02
autor: Sekator
zakwas pisze:A zapisy na chleb w sklepach przed Świętami widział? :mrgreen:
Albo na jajka, przed Wielkanocą :D

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

: 19 kwie 2016, 19:16
autor: dixie
Przed każdymi większymi świętami w takiej wiosce jak Wawa, w dobrych piekarniach (bo są i tańsze, czyli gorsza jakość trocin pieczywem zwanych), to jest już NORMA. Moja żona regularnie z tego korzysta. Widok min babć kolejkowych zaskoczonych wynoszonym asortymentem, którego już nie ma na półkach - bezcenne :D
Pewnie w świecie gier jest podobnie, choć nie wiem na pewno, bo dopiero się temu przyglądam. Na razie kupuję tylko sprawdzone przez innych tytuły (to nie chleb, więc nie sczerstwieje :lol: )
Cóż, to taka premia za ryzyko (analogia do rynku finansowego), bo gra może przecież nie wyjść, lub nie osiągnie jakiegoś fajnego pułapu i wyjdzie ochłap. No i kupuje się trochę w ciemno jednak..., chyba, że była okazja obmacać prototyp.

BTW: crowdfunding miał się dobrze już w PRLu - przedpłaty na "Malucha" i inne dobra ponoć luksusowe pamiętają? Choć okoliczności diametralnie inne 8)

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

: 19 kwie 2016, 19:39
autor: rattkin
U mnie, w normalnym mieście Poznań, dobrego chleba raczej nigdy nie brakuje, więc nie mogę sympatyzować z przejściowymi brakami w stolicy :)

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

: 19 kwie 2016, 19:46
autor: Maxxx76
Załóżcie własny wątek i tam dyskutujcie o wypiekach :-)

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

: 19 kwie 2016, 21:12
autor: romeck
Nie wiem jak Wy, ale ja na gry Rebela zawsze czekam z wypiekami na twarzy. :)

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

: 19 kwie 2016, 22:01
autor: Marx
romeck pisze:Nie wiem jak Wy, ale ja na gry Rebela zawsze czekam z wypiekami na twarzy. :)
Aż tak to gier planszowych to nie lubię. Wypieki mam po czymś innym zazwyczaj.

Faktem jest jednak, że Rebel to bardzo uporządkowana i solidna firma, i słuchają swoich klientów, bo przecież wydanie Time Stories jest z ich inicjatywy :-)

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

: 19 kwie 2016, 23:10
autor: Bary
Marx pisze:
romeck pisze:Nie wiem jak Wy, ale ja na gry Rebela zawsze czekam z wypiekami na twarzy. :)
Aż tak to gier planszowych to nie lubię. Wypieki mam po czymś innym zazwyczaj.

Faktem jest jednak, że Rebel to bardzo uporządkowana i solidna firma, i słuchają swoich klientów, bo przecież wydanie Time Stories jest z ich inicjatywy :-)
Można wręcz powiedzieć, że Rebel z niejednego pieca jadał chleb... :)

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

: 20 kwie 2016, 00:18
autor: Neoptolemos
Cóż, w wątku zrobiło się już nieco czerstwo.

Co do crowdfundingu, zdecydowanie obecnie wszyscy się nim zachłysnęli, co nie zmienia faktu, że akurat w przypadku T.I.M.E. Stories jest on w pełni uzasadnionym rozwiązaniem. Co jest tutaj ważne, to fakt, że im dłużej na rynku egzystuje wyłącznie wersja angielska, tym bardziej ryzyko wydania polskiej wzrasta. Dobre przyjęcie gry w polskim światku paradoksalnie nie musi dobrze wróżyć polskiej edycji, więc zagwarantowanie sobie sprzedania części nakładu "z marszu" jest ze strony firmy racjonalne.

A dla wspierających to też pewność, że po polsku wydane zostaną też ufundowane dodatki i Rebel nie powie nagle "sorry, podstawka schodzi wolno, więc nie opłaca nam się inwestycja w nowe scenariusze". A wtedy byłby dopiero płacz i zgrzytanie zębami.

Kibicuję C.Z.A.S.owi i pytam nieśmiało, czy kolejne części Timeline (ale historyczne, nie Marvele czy Star Warsy) mają szansę się kiedyś pojawić?

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

: 20 kwie 2016, 08:05
autor: TTR_1983
Wróćmy do tematu- prosimy o aktualizację w pierwszym poście :)

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

: 20 kwie 2016, 08:26
autor: piton
TTR_1983 pisze:Wróćmy do tematu- prosimy o aktualizację w pierwszym poście :)
Rebelu to podczas aktualizacji popraw rok wydania gier - jest tam dwa razy rok 2015. Czas leci szybko przy wydawaniu tylu gier ;)

Jakaś orientacyjna data pojawienia się Troyes? dzięki!

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

: 20 kwie 2016, 08:53
autor: TTR_1983
Dzięki za aktualizację :)
Możecie coś więcej powiedzieć o swojsko brzmiącym tytule Duplik Duplik? :mrgreen:

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

: 20 kwie 2016, 11:02
autor: KubaP
Widzę, że niektórzy sądzą, że wydanie takiego tytułu z 3 dodatkami to bułka z masłem.

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

: 20 kwie 2016, 11:24
autor: REBEL.pl
Dziękujemy za wszystkie odpowiedzi, również te podsypane mąką :D

Chcielibyśmy odnieść się do kilku zaprezentowanych obaw i postarać się je rozwiać, a także spróbować wytłumaczyć dlaczego akurat w przypadku T.I.M.E Stories zdecydowaliśmy się na crowdfunding jako formę wydania.

Po co Rebel robi akcję crowdfundingową, skoro go stać na samodzielne wydanie?
Rebel nie potrzebuje pieniędzy aby ją wydać, ale w przypadku T.I.M.E Stories dochodzą dwa dodatkowe czynniki, które sprawiają, że akcja przeprowadzona w ten sposób ma sens.
Po pierwsze: Rebel chce uniknąć sytuacji, w której przeszacował lub niedoszacował popyt. Nie było w historii wydawnictwa gry o tak dużym potencjale i jednocześnie tak nietypowym charakterze. To ubezpieczenie, ale z naszej perspektywy raczej w drugą stronę, to znaczy obawiamy się, że możemy wydrukować "za mało".
Po drugie: akcja tego typu pozwala sięgnąć do nowego grona odbiorców, powiększając grupę zainteresowanych.

Crowdfunding to dodatkowy pośrednik zwiększający cenę końcową produktu, którą zapłaci finalny odbiorca.
W wypadku T.I.M.E Stories, które docelowo nie trafi do oferty sieci handlowych, Rebel może zrezygnować z własnej marży, aby utrzymać cenę. Także w jej wypadku udało się wynegocjować atrakcyjne warunki u oryginalnego wydawcy, więc cena na pewno nie będzie wyższa. Zawsze dokładamy wszelkich starań, aby cena była na możliwie niskim poziomie, tak samo będzie w tym przypadku.

-------------------------
ODPOWIEDZI:
-------------------------
Tehanu pisze:Jeśli korzystają ze zbiórek młode firmy to jak najbardziej OK- każdy od czegoś zaczynał. Ale w tym przypadku Rebel ma ogromne doświadczenie i wręcz doskonałą informację o rynku, potrafi oszacować podaż.
Nic bardziej mylnego :) Nawet najlepszym zdarza się przeszacować lub niedoszacować. Żeby daleko nie szukać, w naszym przypadku Krwawa Oberża była takim tytułem. Nakład wyprzedał się w miesiąc, kolejny dodruk za kilka miesięcy. Byliśmy bardzo ostrożni z uwagi na tematykę i estetykę.
misioooo pisze:Jakiż to problem zrobić coś jak P500 w GMT? Tylko u nas np P200... Jak 200 osób zamówi w preorderze to dopiero wtedy rusza produkcja gry. Można to robić na swojej stronie, nie potrzeba dodatkowej platformy, która też kosztuje...
Dodatkowa platforma ma grono odbiorców, które na pewno w 100% nie pokrywa się z gronem odbiorców produktów wydawcy. To jest główna przewaga, nie licząc dodatkowych atutów w postaci wypracowanego zaufania wśród swoich odbiorców (i nie tylko) i specjalizacji w przeprowadzaniu tego typu akcji.
ChlastBatem pisze:Pytania o Sushi Go.

Czy Wasze wydanie tyczy się tej wersji co widać na obrazku w metalowej puszce?

Czy gra będzie zawierać notes na punktacje albo karty do zaznacznia punktów?

Czy będą dodawane karty promo z sosem sojowym lub do dokupienia?
Tak, będzie to wydanie w metalowej puszce. Pracujemy nad tym, aby zawierała notes. I otrzymaliśmy sos sojowy do tłumaczenia, także będzie, czy jako promo czy integralna część pudełka - jeszcze nie wiemy.
TTR_1983 pisze:Dzięki za aktualizację :)
Możecie coś więcej powiedzieć o swojsko brzmiącym tytule Duplik Duplik? :mrgreen:
Mnóstwo fajnych rzeczy :) Pierwsza to fakt, że ta gra niegdyś nazywała się "Identik". Polega ona na tym, że jeden z graczy otrzymuje kartę z szalonym obrazkiem i na czas musi go opisać pozostałym graczom, a oni możliwie wiernie go odtworzyć. Wygląda to mniej więcej w ten sposób (tempo czytania x2):

"Gościu w gajerku na bicyklu czaruje różdżką trzymaną w lewej, nie - prawej ręce! Na lewej ma pacynkę, lewa noga też uniesiona, prawa na pedale. Ma czarne buty, krawat w zebrę, wielki nos, białe zęby, wystające. Z rękawa wypada mu chusteczka, na bucie lewej nogi utrzymuje trzy piłeczki... nie wiem jak, rysuj! Ma kapelusz... - Czas minął!"

Po szalonej rundzie rysowania osoba opisująca odkrywa dolną część planszy, na której jest 10 pytań dotyczących obrazka. Czy narysowałeś jegomościowi czarne włosy? Czy narysowałeś szelki? Czy pacynka się uśmiecha? Itp.

Nie trzeba umieć rysować, żeby dostać punkty:

Obrazek

Zabawa jest przednia, a pytania w stylu "ten kartofel nazywasz nosem?" przechodzą później do kanonu ;)
TTR_1983 pisze:Wróćmy do tematu- prosimy o aktualizację w pierwszym poście :)
Zrobione :)
piton pisze:Rebelu to podczas aktualizacji popraw rok wydania gier - jest tam dwa razy rok 2015. Czas leci szybko przy wydawaniu tylu gier ;)

Jakaś orientacyjna data pojawienia się Troyes? dzięki!
Zrobione, dziękujemy. Troyes - niestety jeszcze nie znamy dokładnej daty. Będziemy informować.
Neoptolemos pisze:(...) czy kolejne części Timeline (ale historyczne, nie Marvele czy Star Warsy) mają szansę się kiedyś pojawić?
Serię będziemy rozwijać, w tym roku o Timeline Polska, które samo w sobie jest dużym projektem, który musimy przygotować od podstaw. Prawdopodobnie w przyszłym roku przyjdzie czas na kolejne pozycje z serii.
xelos80 pisze:Pytanie czy to będzie jakis bigbox (ewentualnie podstawka w jednym a dodatki w oddzielnym) zeby ograniczyć koszt? Czy kazdy dodatek w oddzielnym pudle. Wtedy cena za wszystko może być znacząca.
Będą to wydania w osobnych pudełkach, tak jak ma to miejsce obecnie. Raz, że na to akurat nie mamy żadnego wpływu, dwa, że to dobre rozwiązanie dla tych, którzy będą chcieli kontynuować serię od którejś z części.
misioooo pisze:Jakiż to problem zrobić coś jak P500 w GMT? Tylko u nas np P200... Jak 200 osób zamówi w preorderze to dopiero wtedy rusza produkcja gry. Można to robić na swojej stronie, nie potrzeba dodatkowej platformy, która też kosztuje...
Tak, taką opcję również bierzemy pod uwagę jeśli nie uda nam się dogadać z którąś z platform crowdfundingowych. Jednak jest to opcja "drugiej kolejności", głównie z uwagi na wspomnianą wcześniej możliwość powiększenia grupy osób potencjalnie zainteresowanych akcją o osoby korzystające z danej platformy.

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

: 20 kwie 2016, 11:51
autor: rattkin
Świetna komunikacja, kłaniam się!

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

: 20 kwie 2016, 11:55
autor: warlock
Bez sztucznego podlizywania się, od serca - REBEL to najsolidniejsza firma z jaką się kiedykolwiek spotkałem. Kontakt z klientem, jakość usług - po prostu miód. Inni mogą się uczyć. Z każdą taką obszerną informacją mam do Was coraz większy szacunek (który i tak już osiągnął pułap kosmiczny ;)).

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

: 20 kwie 2016, 11:59
autor: wajdzik83
Akcję z Time Stories mogę wspierać choćby teraz. Trzymam kciuki i czekam z wypiekami na twarzy. REBEL - na prezydenta ! :)

Wielki szacunek !

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

: 20 kwie 2016, 12:06
autor: Gambit
Widzę, że jednak upiekło się Rebelowi z tą akcją crowdfundingową dla TIME Stories :)

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

: 20 kwie 2016, 12:16
autor: kwiatosz
Głosuję za Sushi Go promo - bo samą grę mam, więc wolałbym nie musieć kupować całego pudełka aby otrzymać promo ;)

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

: 20 kwie 2016, 16:21
autor: Helga
Tak samo, z chęcią kupiłabym promkę.

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

: 20 kwie 2016, 17:17
autor: Wincenty Jan
Serio, szczerze z serca... Brawa za komunikacje z klientami/fanami...
Czekam na SCD TS