Strona 15 z 16

Re: Masmorra: Dungeons of Arcadia [CMON]

: 11 lut 2017, 12:52
autor: Gizmoo
Musza pisze:wygląda mi na to, że sobie zmodyfikowaliście zasady na niekorzyść, źle się nastawiliście się do luźnej gry i jeszcze ograniczyliście komponenty :roll:
1. Na niekorzyść? Taką, żeby było trudniej? :lol:
2. Każdy spodziewał się luźnej gry, ale nie aż tak.
3. Jakie ograniczanie komponentów? O czym ty mówisz? Pełna gra. Przecież jak ktoś kupi w sklepie, to będzie bez tych kostek. Obowiązkiem wydawcy jest dawanie kompletnego produktu i w taki graliśmy.

Odnoszę wrażenie, że niektórzy nie czytają ze zrozumieniem i każdą wytkniętą wadę traktują jako personalny atak i cios w serce. :roll: Czy na serio nic negatywnego nie można napisać na tym forum o grze, bo zaraz zostanie się oskarżonym przez fanbojów o "granie nie zgodnie z zasadami" i "grę niezgodną z oczekiwaniami"?

Powtórzę by dotarło - grałem raz. stop. w tryb epic. stop. na pięciu graczy. stop. zgodnie z zasadami. stop. oczekiwania - lekki dungeon crawler. stop. było za łatwo. stop. był odczuwalny downtime. stop. wyrażam swoją prywatna opinię. stop. byłem jedyną osobą przy stole, która broniła tej gry. stop.

Moje wrażenia mogły być nieco zaburzone przez lekko znudzone towarzystwo i granie w eurosucharki, ale nie na tyle, by przymykać oczy na oczywiste wady. Arcadia Quest jest grą dla dużych i małych dzieci. Po grze w Masmorrę odniosłem wrażenie, że ten produkt jest wyłącznie dla małych dzieci. Liczę na to, że zmieni mi się perspektywa jak zagram w pozostałe tryby, choć po tym co widziałem - obawiam się, że niewiele. Dlatego już zastanawiam się, jak utrudnić sobie rozgrywkę, by mieć z niej trochę więcej frajdy i emocji, bo wyzwania intelektualnego nigdy po niej nie oczekiwałem (choć liczyłem, że będzie więcej rozkmin, niż przy AQ). Zresztą nie jestem odosobniony w zarzutach - przeczytajcie kilka stron wątku wcześniej, oraz zapoznajcie się z recenzją Toma V. I on i ja - jesteśmy FANATYKAMI Arcadii. I oczekiwaliśmy gry przynajmniej równie fajnej.

Nie produkuje się tu po to, by hejtować dla samego hejtowania. Piszę o swoich prywatnych doświadczeniach z gry. Bo temu służy chyba każde forum, nie? Do wymiany doświadczeń. Przestańmy lizać się po f... i dajmy pozostałym pełną gamę wrażeń. Jeżeli ktoś się waha nad zakupem, to przynajmniej będzie wiedział... Czego OCZEKIWAĆ od rozgrywki. :wink:

Edytka: Tak dla przypomnienia recenzja Toma. Polecam wysłuchać podsumowania. Nieczęsto się zgadzam z jego wnioskami, ale tutaj się to dosyć pokrywa i podobnie jak on - my również zauważyliśmy, że bardziej opłaca się grać dolną częścią karty niż jej górną połówką:

https://www.youtube.com/watch?v=FXwqn_wV5ko

Oraz recka Board Game Brawl, piętnująca trochę inne aspekty, ale której puenta jest podobna - nie pozbędę się Masmorry wyłącznie ze względu na Arcadię.

https://www.youtube.com/watch?v=NnMsezM03ms

Mam nadzieję, że u mnie będzie inaczej. Znajdę chętnych do gry i wspólnymi siłami jakoś ją udoskonalimy. :wink:

Re: Masmorra: Dungeons of Arcadia [CMON]

: 11 lut 2017, 13:05
autor: olsszak
Gizmoo pisze:
Musza pisze:wygląda mi na to, że sobie zmodyfikowaliście zasady na niekorzyść, źle się nastawiliście się do luźnej gry i jeszcze ograniczyliście komponenty :roll:
1. Na niekorzyść? Taką, żeby było trudniej? :lol:
2. Każdy spodziewał się luźnej gry, ale nie aż tak.
3. Jakie ograniczanie komponentów? O czym ty mówisz? Pełna gra. Przecież jak ktoś kupi w sklepie, to będzie bez tych kostek. Obowiązkiem wydawcy jest dawanie kompletnego produktu i w taki graliśmy.

Odnoszę wrażenie, że niektórzy nie czytają ze zrozumieniem i każdą wytkniętą wadę traktują jako personalny atak i cios w serce. :roll: Czy na serio nic negatywnego nie można napisać na tym forum o grze, bo zaraz zostanie się oskarżonym przez fanbojów o "granie nie zgodnie z zasadami" i "grę niezgodną z oczekiwaniami"?

Powtórzę by dotarło - grałem raz. stop. w tryb epic. stop. na pięciu graczy. stop. zgodnie z zasadami. stop. oczekiwania - lekki dungeon crawler. stop. było za łatwo. stop. był odczuwalny downtime. stop. wyrażam swoją prywatna opinię. stop. byłem jedyną osobą przy stole, która broniła tej gry. stop.

Moje wrażenia mogły być nieco zaburzone przez lekko znudzone towarzystwo i granie w eurosucharki, ale nie na tyle, by przymykać oczy na oczywiste wady. Arcadia Quest jest grą dla dużych i małych dzieci. Po grze w Masmorrę odniosłem wrażenie, że ten produkt jest wyłącznie dla małych dzieci. Liczę na to, że zmieni mi się perspektywa jak zagram w pozostałe tryby, choć po tym co widziałem - obawiam się, że niewiele. Dlatego już zastanawiam się, jak utrudnić sobie rozgrywkę, by mieć z niej trochę więcej frajdy i emocji, bo wyzwania intelektualnego nigdy po niej nie oczekiwałem (choć liczyłem, że będzie więcej rozkmin, niż przy AQ). Zresztą nie jestem odosobniony w zarzutach - przeczytajcie kilka stron wątku wcześniej, oraz zapoznajcie się z recenzją Toma V. I on i ja - jesteśmy FANATYKAMI Arcadii. I oczekiwaliśmy gry przynajmniej równie fajnej.

Nie produkuje się tu po to, by hejtować dla samego hejtowania. Piszę o swoich prywatnych doświadczeniach z gry. Bo temu służy chyba każde forum, nie? Do wymiany doświadczeń. Przestańmy lizać się po f... i dajmy pozostałym pełną gamę wrażeń. Jeżeli ktoś się waha nad zakupem, to przynajmniej będzie wiedział... Czego OCZEKIWAĆ od rozgrywki. :wink:
Kuba, zapominasz o jednej podstawowej rzeczy. To jest adaptacja istniejącej gry w świecie Arcadii. Nie jest to twór Langa.

Co do reklamacji to od razu Wam napisałem, ze jak ktoś ma coś do reklamacji to zdjęcia z dokładnym opisem w języku angielskim i będę to sklejał. Dałem na to wszystkim dwa tygodnie :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Masmorra: Dungeons of Arcadia [CMON]

: 11 lut 2017, 13:37
autor: Curiosity
Gizmoo pisze: Kolega walczył z trzema potworami, w pokoju z uruchomionymi dwoma pułapkami i wszystkich bez problemu zabił SAMYMI KOSTKAMI.
Jak dla mnie to już sam ten fragment świadczy o tym, że źle graliście.

Zakładając, że kolega rozbroił pułapki, to kosztowało go to 4 kości (po dwie na pułapkę). Kości, nie symbole. Czyli zostały mu dwie kości. Zakładając, że mógłby pozamieniać obie kości na jakieś kombosy typu "3 miecze/3 tarcze", to i tak nie dałby rady zabić wszystkich. Do tego dochodzi payback od potworów. A jeśli nie rozbrajał, to kości faktycznie miał więcej, ale na samym początku obrywa -2HP i ryzykuje powtórkę na początku następnej tury.
Przypominam, że eliksir nie działa tak jak tarcza. Eliksirem można jedynie wyleczyć rany, nie zapobiec ich otrzymaniu.
Gizmoo pisze:Chodziło mi bardziej o to, że nikt nie eksplorował jeżeli nie miał full życia i kostek z walką
Po tym fragmencie też zaczynam rozumieć, czemu gra się mogła dłużyć i nudzić. Jeśli przeciętna tura wyglądała tak:

Kod: Zaznacz cały

if HP  < 6 then HEAL & MOVEMENT else EXPLORE
To faktycznie było to smutne i przydługie. Trzeba było zaryzykować, zwłaszcza wobec faktu, że przeciwnicy nie mieli ciągotek do szkodzenia.

Re: Masmorra: Dungeons of Arcadia [CMON]

: 11 lut 2017, 13:48
autor: Gizmoo
olsszak pisze:Co do reklamacji to od razu Wam napisałem, ze jak ktoś ma coś do reklamacji to zdjęcia z dokładnym opisem w języku angielskim i będę to sklejał. Dałem na to wszystkim dwa tygodnie :)
Fcuk. Przeoczyłem tą wiadomość. Już wysłałem Ci zdjęcia na maila.
Curiosity pisze:A jeśli nie rozbrajał, to kości faktycznie miał więcej, ale na samym początku obrywa -2HP i ryzykuje powtórkę na początku następnej tury.
To rzeczywiście źle graliśmy, bo interpretowaliśmy to tak, że pułapki trigerują tylko wtedy jak się wchodzi, lub wychodzi z pomieszczenia. I oczywiście kolega ich nie rozbrajał.
Curiosity pisze:if HP < 6 then HEAL & MOVEMENT else EXPLORE
Tak właśnie graliśmy. :lol:

Re: Masmorra: Dungeons of Arcadia [CMON]

: 11 lut 2017, 14:05
autor: AkitaInu
Hmm napewno pulapki sie nie aktywuja tylko jak sie wlasbie wchodzi lub wychodzi? :)

Wysłane z telefonu

Re: Masmorra: Dungeons of Arcadia [CMON]

: 11 lut 2017, 14:50
autor: lunatykuku
Dokładnie tak- pułapka aktywuje się gdy zostaje wyłożona i za każdym razem gdy się wchodzi na pole z przylegającą pułapką lub z niego schodzi (za wyjątkiem teleportacji).

Re: Masmorra: Dungeons of Arcadia [CMON]

: 11 lut 2017, 15:05
autor: Gizmoo
Czyli jednak dobrze graliśmy. :lol:

Re: Masmorra: Dungeons of Arcadia [CMON]

: 11 lut 2017, 15:19
autor: lunatykuku
~Gizmo- zupełnie no offence, ale jak dla mnie granie takiego semi-coopa jest bez sensu ;) Z ciekawości jaki mieliście cel, bo piszesz tak jakbyście nie ścigali się o xp ;) Co do przytoczonej sytuacji, to na szybko do głowy przychodzi mi co najmniej kilka sposobów jak uniemożliwić koledze takie łatwe szlachtowanie potworków. Na więcej niż dwie osoby jeszcze nie grałem, ale w momencie gdy jest tyle kart w grze ciężko mi wyobrazić sobie sytuację, że nikt nie próbuje psuć szyku przeciwnikom ;)

Anyway jakbyś szukał w Wawie chętnych do pogrania to ja serdecznie zapraszam :)

Re: Masmorra: Dungeons of Arcadia [CMON]

: 11 lut 2017, 15:22
autor: Musza
Gizmoo pisze:
Gizmoo pisze:
Curiosity pisze:Nie odczuwaliśmy żadnych downtime`ów, bo poczynania innych graczy są interesujące i mogą mieć wpływ na naszą turę.
Graliśmy w semi-coop i staraliśmy sobie nie przeszkadzać nadmiernie. Było jakieś podkładanie świni, ale nawet w promilu nie był to taki backstabbing jak w Arcadii. Może w standardowej rozgrywce i wyścigu o punkty jest więcej przepychanek? Nie wiem, ale mam nadzieję, że tak.
AkitaInu pisze:
Gizmoo pisze:Graliśmy na 100 % zgodnie z zasadami. Karty i umiejetności po awansie postaci dają niesamowitą przewagę nad potworkami. Wiesz, graliśmy w towarzystwie które dobrze kalkulowało ryzyko i jak nie było full życia i perspektyw zadania przynajmniej czterech obrażeń, to nikt nie wchodził w konfrontację - tylko jej unikał. Nie było grania "na pałę", tylko bardzo rozważne ruchy. Jak działo się coś złego - to zawsze karta, albo umiejka ratowała skórę.

A graliśmy jedynie kostkami z podstawki. Kości z exclusive są "rozmazane" ;)
Musza pisze:wygląda mi na to, że sobie zmodyfikowaliście zasady na niekorzyść, źle się nastawiliście się do luźnej gry i jeszcze ograniczyliście komponenty :roll:
1. Na niekorzyść? Taką, żeby było trudniej? :lol:
co w tym śmiesznego, że graliście "semi-coop" bez przeszkadzania sobie w grę w której podkładanie świń i nasyłanie na siebie potworów jest esencją rozgrywki?

Re: Masmorra: Dungeons of Arcadia [CMON]

: 11 lut 2017, 15:28
autor: Gizmoo
lunatykuku pisze:Z ciekawości jaki mieliście cel, bo piszesz tak jakbyście nie ścigali się o xp
No w epic mode przecież chodzi o to, by zejść na trzeci poziom i pokonać głównego bossa. Na ostatnim kafelku są wszyscy. Gra nie urywa się nagle - więc nie ma wyścigu.
lunatykuku pisze:ciężko mi wyobrazić sobie sytuację, że nikt nie próbuje psuć szyku przeciwnikom
Ciężko mi nazwać "psuciem szyku" przestawianie potworków i zagrywanie kart, których zwykle najmocniejszym efektem jest: zabierz 1HP, zabierz 1XP, zabierz 1 treasure. To nie jest psucie szyku tylko drobne przeszkadzanie.

Re: Masmorra: Dungeons of Arcadia [CMON]

: 11 lut 2017, 15:38
autor: olsszak
Gizmoo pisze:
lunatykuku pisze:Z ciekawości jaki mieliście cel, bo piszesz tak jakbyście nie ścigali się o xp
No w epic mode przecież chodzi o to, by zejść na trzeci poziom i pokonać głównego bossa. Na ostatnim kafelku są wszyscy. Gra nie urywa się nagle - więc nie ma wyścigu.
lunatykuku pisze:ciężko mi wyobrazić sobie sytuację, że nikt nie próbuje psuć szyku przeciwnikom
Ciężko mi nazwać "psuciem szyku" przestawianie potworków i zagrywanie kart, których zwykle najmocniejszym efektem jest: zabierz 1HP, zabierz 1XP, zabierz 1 treasure. To nie jest psucie szyku tylko drobne przeszkadzanie.
Nie zgodziłbym- są teleporty przeciwników, kasowanie efektu jego karty, wzmocnienie potworów i bossów o 1 a także wyłączenie komuś umiejętności na cała turę. Mam wrażenie, ze uprosciłeś, bo nie wierze, ze w grze w 5 osób nie przeszliście przez całą talię ?

Oczywiście zawsze jest to trade-off między pomaganiem sobie a szkodzeniem przeciwnikowi.


Tąpnięte z doskoku

Re: Masmorra: Dungeons of Arcadia [CMON]

: 11 lut 2017, 15:52
autor: AkitaInu
Kurcze w 5 osob to bym sie spodziewal przetasowania talii ze dwa razy :)

Wysłane z telefonu

Masmorra: Dungeons of Arcadia [CMON]

: 11 lut 2017, 16:22
autor: olsszak
Poza tym poprawcie mnie jeśli się mylę, ale zagrywanie więcej potworów o ile robiliście to od początku tez Was szybciej boostowało.


Tąpnięte z doskoku

Re: Masmorra: Dungeons of Arcadia [CMON]

: 11 lut 2017, 19:49
autor: lunatykuku
No w epic mode przecież chodzi o to, by zejść na trzeci poziom i pokonać głównego bossa. Na ostatnim kafelku są wszyscy. Gra nie urywa się nagle - więc nie ma wyścigu.
Gra kończy się gdy czarodziej zginie, ale nadal wygrywa ten kto ma więcej xp...

Owszem- to jest psucie szyków, gdy jesteś w dobrej pozycji do ataku na potwory, a tu nagle dostajesz wyłączenie zdolności. Albo potwory dostają dodatkowego defa. Albo oba xD

Re: Masmorra: Dungeons of Arcadia [CMON]

: 11 lut 2017, 20:47
autor: Curiosity
lunatykuku pisze:
No w epic mode przecież chodzi o to, by zejść na trzeci poziom i pokonać głównego bossa. Na ostatnim kafelku są wszyscy. Gra nie urywa się nagle - więc nie ma wyścigu.
Gra kończy się gdy czarodziej zginie, ale nadal wygrywa ten kto ma więcej xp...

Owszem- to jest psucie szyków, gdy jesteś w dobrej pozycji do ataku na potwory, a tu nagle dostajesz wyłączenie zdolności. Albo potwory dostają dodatkowego defa. Albo oba xD
...albo dwiema kośćmi mniej się rzuca ;>

Re: Masmorra: Dungeons of Arcadia [CMON]

: 11 lut 2017, 22:06
autor: magneticzero
Wlasnie rozegrałem partyjke 2 osobową do 16 expa i w sumie zanim zaczełem to już skończyłem :) bardzo szybko poszło nie wiem czy nie za szybko ale grało się w miare przyjemnie i lekko. Oboje skonczylismy na 16 expa ale ja miałem 2 karty skarbów +1 wiec wygrałem. Nawet jesli przy stole się czesto nie pojawi to ilość bohaterów do arcadi jest zadowalająca :)

Re: Masmorra: Dungeons of Arcadia [CMON]

: 11 lut 2017, 22:23
autor: serafin098
Nie uważam że masmorra to gra wybitna, ale oceniac ja na podstawie slabo przerobionego epic w alliance?
Przeciez ten boss i tak zginie, gracze nie moga przegrac, wiec czemu grac bez przeszkadzania? Jest kilka bardzo mocnych przeszkadzajek w tej grze (wylaczenie zdolnosci jest chyba najmocniejsze). Nie mozna tego nawet nazwac przez to semi-coopem, bo niby jaki cel tej kooperacji?
To troche tak jakby oceniac munchkina bez mozliwosci zagrywania kart w turze innych graczy.
Proponowalbym wykonanie drugiego podejscia do gry z poprawnym wyscigiem po punkty i wykorzystaniem gornych czesci kart (gram glownie w 2 osoby i tak, w trybie epic jest wyscig po punkty). Mozliwe tez ze 5 osob to za duzo na ta gre ;)
Btw w tej grze kalkulowanie ryzyka nie jest az takie proste - jak olejesz ture i bedziesz sie leczyc to wlasnie jestes 1 ture do tylu, co w wyscigu po punkty zawsze boli. Dodatkowo musisz brac pod uwage to co moze zagrac przeciwnik.

Re: Masmorra: Dungeons of Arcadia [CMON]

: 11 lut 2017, 23:05
autor: olsszak
Serafin dlatego pisalem wyzej, że moim zdaniem schrzanili sobie wrażenia z gry na własne życzenie :)

Re: Masmorra: Dungeons of Arcadia [CMON]

: 16 lut 2017, 19:08
autor: pan_satyros
Gdyby ktoś chciał się pozbyć dodatków nie KS EX: http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... 54&t=48306

Re: Masmorra: Dungeons of Arcadia [CMON]

: 16 lut 2017, 22:22
autor: Gizmoo
serafin098 pisze:Nie uważam że masmorra to gra wybitna, ale oceniac ja na podstawie slabo przerobionego epic w alliance?
Po pierwsze napisałem wyraźnie - że jest to OPINIA po jednej grze, a nie jej finalna ocena. I ta opinia może ulec zmianie. No ale tak to jest jak się nie czyta ze zrozumieniem. ;)

A czy opinia uległa zmianie?

Moja tak. :D

Nie jest to zmiana drastyczna, ale za drugim razem bawiłem się sto razy lepiej. Może zawdzięczam to dobremu towarzystwu - przychylnie nastawionemu do gry (i podobnie jak ja - kochającemu arkadię), ale na pewno duży wpływ miała zmiana trybu z epic na standardowy. Kiedy wszyscy nastawieni są na competetive - to jest zdecydowanie większa presja, by o te punkty się ścigać. Jak jest presja i rywalizacja - to pojawiają się emocje. Nie są to emocje tak duże jak w Arcadii Quest, ale jest zdecydowanie lepiej. Dzięki wyścigowi - większego znaczenia nabierają też decyzje graczy co do używania kart i ruchu potworami. Można innym napsuć, można sobie pomóc - grunt że jest ciekawiej.

Co nie uległo zmianie?

1. Potworny downtime. Graliśmy we trzy osoby, a i tak długo czekało się na swoją kolejkę. Jak przypomnę sobie mordęgę pięcioosobowej rozgrywki, to chce mi się płakać. Nie wiem, czy więcej niż trzy osoby przy Masmorrze to dobry pomysł. Poeksperymentuję z czwórką, ale chyba trójka to jest górny, akceptowalny limit. I tak miałem wrażenie, że gra jest trochę za długa.

2. Nadal uważam, że karty wyrządzają za mało "zniszczeń". Przydałby się jakiś dodatek dla hardkorowców. Choćby karty, które odbierają po dwa punkty życia.

3. Stanowczo za mało klątw i pułapek. To zwiększyło by emocje związane z eksplorowaniem i ponownie - gra była by trudniejsza.

Chcę teraz zagrać w wariant czteroosobowy, dwuosobowy i alliance. Zobaczę, co najlepiej śmiga. Najfajniej byłoby znaleźć stałą ekipę do gry i wprowadzić kilka houserulesów, które podniosą trochę trudność rozgrywki. (np. klątwy wtasowywałbym z powrotem w stos z kafelkami)

Re: Masmorra: Dungeons of Arcadia [CMON]

: 20 lut 2017, 13:14
autor: Gizmoo
Taka ciekawostka:

https://boardgamegeek.com/image/3417700 ... ns-arcadia

Zachęcam również do dyskusji o zwiększeniu poziomu trudności i wersji dla hardkorowców:

http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... 78#p902969

Re: Masmorra: Dungeons of Arcadia [CMON]

: 20 lut 2017, 16:06
autor: Curiosity
Mi tam się to nie podoba.

Re: Masmorra: Dungeons of Arcadia [CMON]

: 20 lut 2017, 16:26
autor: olsszak
Curiosity pisze:
Mi tam się to nie podoba.

nie widzę większej wartości dodanej :)

Re: Masmorra: Dungeons of Arcadia [CMON]

: 20 lut 2017, 16:52
autor: Gizmoo
olsszak pisze:nie widzę większej wartości dodanej :)
A ja widzę. Potwornie irytuje mnie mierna jakość planszetek w Masmorrze! Zalaminowanie wszystkich - to poważny, wręcz absurdalny wydatek. A tutaj mamy ładny organizer, który:

- Ułatwia przenoszenie i przesuwanie po stole.
- Chroni częściowo przed nadmiernym zużyciem.
- Organizuje przestrzeń i powoduje, że karty z umiejkami nie ślizgają się po stole.

Nie jest to rozwiązanie idealne, ale na pewno lepsze niż rzucone luzem na stół planszetki z kartami. I wystarczy zrobić cztery sztuki.

Re: Masmorra: Dungeons of Arcadia [CMON]

: 20 lut 2017, 17:41
autor: kivu
Gizmoo pisze:
olsszak pisze:nie widzę większej wartości dodanej :)
A ja widzę. Potwornie irytuje mnie mierna jakość planszetek w Masmorrze! Zalaminowanie wszystkich - to poważny, wręcz absurdalny wydatek. A tutaj mamy ładny organizer, który:

- Ułatwia przenoszenie i przesuwanie po stole.
- Chroni częściowo przed nadmiernym zużyciem.
- Organizuje przestrzeń i powoduje, że karty z umiejkami nie ślizgają się po stole.

Nie jest to rozwiązanie idealne, ale na pewno lepsze niż rzucone luzem na stół planszetki z kartami. I wystarczy zrobić cztery sztuki.
Nie wiem czy jest sens laminowania tych planszetek. Ostatnio koszulkowałem cała massmore i do planszetek używałem koszulek w takim wymiarze: http://gamiko.pl/produkt/koszulki-swan- ... 0-40-sztuk
są co prawdę trochę za długie, ale po przycięciu koszulki pasują idealnie.