Descent 2ed (Cień Nerekhall) Sesja czwarta.
W poprzedniej sesji scenariusz
Lokalna polityka pełen zwrotów akcji.
Jaina w ostatniej chwili ratuje od porażki w pierwszym spotkaniu. Wybiega z sekretnej zbrojowni, którą badała. Z małpią zręcznością pokonuje drabinę by otworzyć towarzyszkom bramę.
Potwory padają, ale chwilę później, pod potężnymi ciosami ettina, pada i Jaina.
Umożliwia to odmieńcowi przemknięcie się przez broniony mostek.
Bohaterki mogły ruszyć wcześniej, ale chciały jeszcze dokładnie przeszukać willę i dokończyć badanie sekretnej zbrojowni. Nic z tego nie wyszło.
Przegrana pierwszego utrudniła działanie w drugim spotkaniu. Presja czasu byłą jeszcze większa. Towarzyszący bohaterkom Rylan nie wywiązał się z zadania unieruchomienia splugawionego namiestnika, podejrzenie jest, że celowo. Pierwszy atak był za słaby by unieruchomienie mogło mieć efekt. Drugi był za słabo wzmocniony na unieruchomienie.
Jednak w ostatniej chwili, dzięki heroicznym wyczynom, Syndrael uwalnia jednego z pojmanych namiestników, a Jaina ubija splugawionego. Co daje zwycięstwo.
A dzisiaj interludium
Prawdziwy wróg.
Jaina na targowisku odnajduje kolejny przedmiot, łuk ręczny, o takiej samej cenie jak przedmiot znaleziony wcześniej

. Ma dziewczyna oko

Co więcej robi to na oczach strażników miejskich, którzy w tej przygodzie towarzyszą bohaterkom
Zasadzka w tawernie jest mordercza. Pomniejszy odmieniec otwiera drzwi by splugawiony czarodziej zaatakował obszarowo. Odmieniec ginie, ale poważnie ranni i krwawiący zostają 4 strażnicy, Jaina i Syndrael.
Po oczyszczeniu tawerny znalezione zostaje tajne przejście do Skarbca powiernika wiedzy.
Niesamowite jak z pomocą wyobraźni losowe karty mogą ułożyć się w klimatyczną opowieść.
Oto w kampanii o mrocznych mocach trawiących miasto. W scenariuszu, w którym potężny czarodziej na placu otwiera połączenie z demonicznym wymiarem. W tawernie, gdzie słudzy czarodzieja urządzili zasadzkę, odnaleziona zostaje sekretna komnata o nazwie Skarbiec powiernika wiedzy

Nie można zignorować takiej wskazówki.
Sekretna komnata nie ma związku z rytuałem, za to zawiera run spopielenie, jakże tematycznie.
Przebijając się przez kolejne demoniczne stwory drużyna dociera na rynek, i dokładnie w tym momencie rytuał dobiega końca
Obok Rylana pojawia się potężny demon, Cieniowiąz. Podejrzenia były słuszne, to Rylan stoi za zdarzeniami w mieście
Demon atakuje obszarowo, na dodatek jego moc sprawia, że sama ziemia drży i odrzuca bohaterki.
Nie robi to jednak na nich wrażenia. Dwa potężne ciosy Syndrael zadają ogromne obrażenia. Jaina bez trudu dobija.
Demon zostaje pokonany, choć nie ostatecznie. Jeszcze powróci
Ostrze Zguba Valyndry kolejny raz dowiodło swej skuteczności. Bez niego walka trwałaby o wiele dłużej.