Re: Nemesis
: 27 lip 2018, 12:17
Fascynaci planszówek - łączcie się!
https://www.gry-planszowe.pl/
Tylko, że rany na obcym zostają. Jak oberwał już czterema pociskami i dobierzesz kartę z 3HP to ginie. Nie martw się. prędzej czy później każda maszkara zdechnie Po prostu Ty nie wiesz kiedy.elbruus pisze: ↑24 lip 2018, 13:09 Kompletnie jednak nie rozumiem tematycznego usprawiedliwienia zmienności HP poszczególnych obcych przy każdym starciu. Na jego początku dobieramy kartę, która ma na sobie podaną liczbę HP, która jest przypisana dla tego właśnie obcego ale TYLKO przy obecnym starciu. Bijąc go może on mieć w kolejnych starciach 5 HP, 3 HP, 6 HP a my możemy oczywiście tych wartości kostkami i/lub bonusami nie osiągać. Dla mnie to zupełna loteria i nie trafia to do mnie.
Rany zostają ale tylko podczas tej walki. Ponowna walka rozpatrywana jest od nowa - czyli jeśli zadałeś 4 obrażenia, ale wyciągnięta karta ma 5 obcy przeżywa atak. W nowej walce znowu ciągniesz kartę po zadaniu obrażeń i jeśli masz pecha to możesz znowu dociągnąć liczbę wyższąsasquach pisze: ↑27 lip 2018, 12:37Tylko, że rany na obcym zostają. Jak oberwał już czterema pociskami i dobierzesz kartę z 3HP to ginie. Nie martw się. prędzej czy później każda maszkara zdechnie Po prostu Ty nie wiesz kiedy.elbruus pisze: ↑24 lip 2018, 13:09 Kompletnie jednak nie rozumiem tematycznego usprawiedliwienia zmienności HP poszczególnych obcych przy każdym starciu. Na jego początku dobieramy kartę, która ma na sobie podaną liczbę HP, która jest przypisana dla tego właśnie obcego ale TYLKO przy obecnym starciu. Bijąc go może on mieć w kolejnych starciach 5 HP, 3 HP, 6 HP a my możemy oczywiście tych wartości kostkami i/lub bonusami nie osiągać. Dla mnie to zupełna loteria i nie trafia to do mnie.
Przy okazji polecam dzienniki projektanta gdzie są wyjaśnienia różnych mechanik:
http://goscie.znadplanszy.pl/2017/04/27 ... -medialny/
http://goscie.znadplanszy.pl/2017/05/22 ... -medialny/
A skąd taka wersja? Bo w ostatniej dostępnej wersji podręcznika (http://awakenrealms.com/wp-content/uplo ... totype.pdf) jest co innego - strona 14, ostatni akapit w kolumnie "FIGHTING INTRUDERS".mauserem pisze: ↑27 lip 2018, 13:33 Rany zostają ale tylko podczas tej walki. Ponowna walka rozpatrywana jest od nowa - czyli jeśli zadałeś 4 obrażenia, ale wyciągnięta karta ma 5 obcy przeżywa atak. W nowej walce znowu ciągniesz kartę po zadaniu obrażeń i jeśli masz pecha to możesz znowu dociągnąć liczbę wyższą
Rany między walkami się nie odkładają - nie ma znaczenia w nowej walce ile obrażeń obcy "dostał" w przeszłości. Taki to juz los walczących z ksenomorfami
Nie znam sie ale sie wypowiem. Prawdopodobnie tak jak przy Lords of hellas tylko core box. Reszta nie kick starter Exclusive będą jako płatne dodatki.nightrunner pisze: ↑27 lip 2018, 16:16 Pytanko - Ktore ze stretch goali z KS beda się zawierały w sklepowej wersji?
Tutaj bardziej chodzi o to, że nigdy tak naprawdę nie wiesz ile dany potwór ma życia. Czy zabije go następny strzał? Czy ryzykujesz, żeby uderzyć z pięści i narazić się na rany? Pojedynczego obcego healt będzie z przedziału 2-6 ale pamiętaj, że każda rana zostaje na danym potworze, czyli, jak już ma powiedzmy 4 rany, to jest duża szansa, że następna go zabije, a nie mając amunicji możesz ryzykować uderzenie z pięści.Confidential pisze: ↑15 paź 2018, 16:49 Jedna rzecz to zmiana żywotności obcego przy każdej turze. Rozpoczynając walkę ciągniemy kartę, która pokazuje ile punktów życia ma dany przeciwnik i podczas kolejnej tury, walcząc z tym samym przeciwnikiem, ciągniemy następną kartę, która zmienia docelową ilość punktów życia obcego. Nie widzę w tym sensu.
Pamiętaj, że jest dużo kart oraz lokacji które pozwalają Ci pozbywać się skażenia. Każdy gracz ma w decku kartę 'rest' którą pozbywasz się jednej karty kontaminacji. Poza tym jest kilka lokacji które pozwalają Ci przeskanować i wyrzucić wszystkie tego typu karty. Gorzej jak któraś okaże się faktycznie 'zarażona' wtedy już musisz albo stworzyć odpowiedni przedmiot albo znaleźć odpowiedni pokój który pozwoli Ci pozbyć się pasożyta zanim ten sie wyklujeConfidential pisze: ↑15 paź 2018, 16:49 Druga sprawa to karty skażenia (czy jak to tam się nazywa). Podczas rozgrywki zbieramy kary skażenia, na których nie wiemy co się znajduje. Nawet jeśli uda nam się spełnić założone cele, nawet jeśli uda nam się przeżyć, nawet jeśli uda nam się uciec w kapsule ratunkowej, jeśli po tym wszystkim na końcu okaże się, że wśród otrzymanych podczas gry kart skażenia znajduje się jakaś z napisem "skażony", to przegraliśmy. W moim osobistym odczuciu to rozwiązanie jest do bani, bo o ostatecznym sukcesie decyduje element losowości.
Wydawało mi się, że tylko w laboratorium można sprawdzić czy jest się skażonym...drzewko pisze: ↑16 paź 2018, 08:50 Pamiętaj, że jest dużo kart oraz lokacji które pozwalają Ci pozbywać się skażenia. Każdy gracz ma w decku kartę 'rest' którą pozbywasz się jednej karty kontaminacji. Poza tym jest kilka lokacji które pozwalają Ci przeskanować i wyrzucić wszystkie tego typu karty. Gorzej jak któraś okaże się faktycznie 'zarażona' wtedy już musisz albo stworzyć odpowiedni przedmiot albo znaleźć odpowiedni pokój który pozwoli Ci pozbyć się pasożyta zanim ten sie wykluje
Za ostatnią aktualizacją:
Czyli Marzec/Kwiecień.So everyone with the English 2-wave edition should have their games from early November (best case scenario) up to December (worst case scenario). If anything will change in that regards, we will let you guys know!
What about language editons?
They will be shipping 3 months later by our estimates
Jeśli chodzi o ukryte cele, to masz możliwość wymiany danego celu na inny. Tylko nie pamiętam czy w trakcie gry tez jest taka możliwość, czy tylko przed.Confidential pisze: ↑16 paź 2018, 14:40Wydawało mi się, że tylko w laboratorium można sprawdzić czy jest się skażonym...drzewko pisze: ↑16 paź 2018, 08:50 Pamiętaj, że jest dużo kart oraz lokacji które pozwalają Ci pozbywać się skażenia. Każdy gracz ma w decku kartę 'rest' którą pozbywasz się jednej karty kontaminacji. Poza tym jest kilka lokacji które pozwalają Ci przeskanować i wyrzucić wszystkie tego typu karty. Gorzej jak któraś okaże się faktycznie 'zarażona' wtedy już musisz albo stworzyć odpowiedni przedmiot albo znaleźć odpowiedni pokój który pozwoli Ci pozbyć się pasożyta zanim ten sie wykluje
Jednak podczas przygotowywania rozgrywki zostaje nam parę pomieszczeń nie biorących udziału w aktualnej rozgrywce i właśnie to służące do pozbywania się pasożytów może być jednym z nich i nie znajdować się na mapie statku. Chyba że w zasadach zostało to jakoś rozwiązane - na przykład najpierw tasuje się i rozkłada pomieszczenia wymagane, a dopiero potem poboczne i to spośród tych drugich zostaje parę nieużywanych.
Wśród potencjalnych celów misji dla poszczególnych bohaterów znajdować się mają między innymi "wysłanie sygnału" czy "uruchomienie autodestrukcji" - takie czynności również robić można w specjalnych pomieszczeniach i jeśli nie znajdują się one na mapie, to wiązałoby się to z automatyczną porażką. Zakładam więc, iż jakoś będzie to rozwiązane.
Zdaję sobie z tego sprawę. I też nie wiem właśnie czy można to zrobić tylko na początku rozgrywki czy również w trakcie.
Dzięki za objaśnienie. Trzeba jednak zaznaczyć, że parę zasad mogą chyba zdążyć zmienić do czasu premiery. Ze zniszczeniem pomieszczeń w trakcie rozgrywki już problemu nie mam.mauserem pisze: ↑17 paź 2018, 12:52 W prototypie na statek kosmiczny składają się dwie pule kafli pomieszczeń:
wewnętrzne i zewnętrzne - z tych pierwszych losowo wybiera się tylko część, drugi zestaw bierze udział w całości (losowe jest tylko położenie).
Cele gry są związane z pomieszczeniami z tej drugiej puli - one zawsze będą obecne.
Nie mniej, nawet te pomieszczenia mogą w trakcie rozgrywki zostać zniszczone lub wyłączone z gry (np przez pożar) uniemożliwiając wypełnienie celu.
Wtedy można zastosować zmianę celu głównego - ale tylko raz w trakcie gry.
Pamiętam, że kiedy graliśmy w prototyp - wydawało się to jakieś mało klimatyczne - dodaliśmy konieczność wykonania tej akcji w pomieszczeniach z komputerem (że niby nowe wytyczne przyszły z korporacji takie...)
W sumie to po przesycie wywołanym kontaktem z prototypem podczas kampanii znowu apetyt mi się wzmaga na granie w Nemesis
No właśnie ta zasada została zmieniona.Confidential pisze: ↑17 paź 2018, 13:16Dzięki za objaśnienie. Trzeba jednak zaznaczyć, że parę zasad mogą chyba zdążyć zmienić do czasu premiery. Ze zniszczeniem pomieszczeń w trakcie rozgrywki już problemu nie mam.mauserem pisze: ↑17 paź 2018, 12:52 W prototypie na statek kosmiczny składają się dwie pule kafli pomieszczeń:
wewnętrzne i zewnętrzne - z tych pierwszych losowo wybiera się tylko część, drugi zestaw bierze udział w całości (losowe jest tylko położenie).
Cele gry są związane z pomieszczeniami z tej drugiej puli - one zawsze będą obecne.
Nie mniej, nawet te pomieszczenia mogą w trakcie rozgrywki zostać zniszczone lub wyłączone z gry (np przez pożar) uniemożliwiając wypełnienie celu.
Wtedy można zastosować zmianę celu głównego - ale tylko raz w trakcie gry.
Pamiętam, że kiedy graliśmy w prototyp - wydawało się to jakieś mało klimatyczne - dodaliśmy konieczność wykonania tej akcji w pomieszczeniach z komputerem (że niby nowe wytyczne przyszły z korporacji takie...)
W sumie to po przesycie wywołanym kontaktem z prototypem podczas kampanii znowu apetyt mi się wzmaga na granie w Nemesis
sensowne, ale jak zadziała w praktyce trudno mi teraz ocenićdrzewko pisze: ↑17 paź 2018, 14:43 ....W każdym razie teraz będzie tak, że będziemy ciągnąć dwie misje na rękę (jedną korporacyjną i jedną personalną) i w momencie pojawienia się pierwszego obcego na planszy, każdy z graczy MUSI dokonać wyboru którą misję chce wykonać (drugą misję wyrzuca zakrytą do pudełka). I od tego momentu nie może już wymieniać misji.