Strona 15 z 15
Re: Brass: Lancashire - pytania o zasady
: 22 sty 2023, 11:57
autor: ave.crux
asot11 pisze: ↑22 sty 2023, 11:10
Gdzie mogę znaleźć informację odnośnie pkt. 3. W instrukcji takiej informacji nie ma.
https://phalanxgames.pl/wp-content/uplo ... -Zasad.pdf

Re: Brass: Lancashire - pytania o zasady
: 22 sty 2023, 12:38
autor: asot11
To ja z kolei napisze zupełnie odwrotnie

Z tego co pamiętam jedną z różnic między B:L i B:B było własnie to, że w Lancashire nie możesz zacząć od połączenia tak jak w Birmingham, więc pierwsze z nich i każde następne zawsze postawisz już w swojej sieci obok jakiegoś budynku.
EDIT: Sprawdziłem i dla Birmingham jest coś takiego w instrukcji przy akcji budowania połączenia, a dla Lancashire to nie występuje

Natomiast jeśli autor to zmienił w poźniejszej wersji może pozwolenie graczom na budowanie połączenia jako pierwszej akcji poza siecią ma sens
Exception: If you have no Industry
or Link tiles on the board, you may
place a Link tile on any undeveloped
line (you must still consume coal if
building a rail Link)
[/quote]
Dlatego mnie to zainteresowało. Wyłapałem tą różnicę w polskich instrukcjach dla Birmingham i Lancashire. Powyżej ten screen mówi, że można takie połączenie zbudować a instrukcja już jednoznacznie tego nie określa.
Re: Brass: Lancashire - pytania o zasady
: 22 sty 2023, 14:42
autor: staniach21
https://boardgamegeek.com/thread/208360 ... ork-action
Oficjalna instrukcja i BGG forum >>>>>> jakakolwiek instrukcja polskiego wydawnictwa
Fajnie, że jest to tam wrzucone, ale nie widze nigdzie potwierdzenia od oryginalnych źródeł, a jedynie od pośrednika jakim jest Phalanx... Ciekawe również jest jak istotnie to wpływa na rozgrywkę jest to możliwe jedynie na początku gry i jednorazowo, a jednak sporo dywagacji na ten temat
Dodatkowo w polskiej instrukcji też nic o tym nie ma, a jedynie w jakieś "podpowiadajce", którą wrzuciłeś i zapewne osoba, która ją robiła zaimprotowała te zasadę odruchowo z Birmingham
Re: Brass: Lancashire - pytania o zasady
: 22 sty 2023, 16:29
autor: asot11
Istotnie pewnie nie wpływa bo przecież można wybudować przedsiębiorstwo i połączenie jako drugie np do portu zewnetrznego w 2 akcjach. Tak samo jak zaczynajac od połączenia. Szkoda tylko ze w instrukcji tego nie ma w lancashire co daje powody do niepewności.
Re: Brass: Lancashire - pytania o zasady
: 22 sty 2023, 18:33
autor: staniach21
asot11 pisze: ↑22 sty 2023, 16:29
Istotnie pewnie nie wpływa bo przecież można wybudować przedsiębiorstwo i połączenie jako drugie np do portu zewnetrznego w 2 akcjach. Tak samo jak zaczynajac od połączenia. Szkoda tylko ze w instrukcji tego nie ma w lancashire co daje powody do niepewności.
Nie ma, bo w tej wersji nie można tak zrobić!
Re: Brass: Lancashire - pytania o zasady
: 23 sty 2023, 23:28
autor: bober
Hej wszystkim. Mam pytanie Czy ma ktoś pełną instrukcje w języku polskim.?
Re: Brass: Lancashire - pytania o zasady
: 24 sty 2023, 07:53
autor: ave.crux
bober pisze: ↑23 sty 2023, 23:28
Hej wszystkim. Mam pytanie Czy ma ktoś pełną instrukcje w języku polskim.?
Nie ma nigdzie na internetach instrukcji do lancashire. jedynie skrót zasad od phalanxa
Re: Brass: Lancashire - pytania o zasady
: 24 sty 2023, 08:06
autor: bober
Dzięki za info. Może ktoś będzie tak dobry i podeśle zdjęcia swojej instrukcji z polskiej edycji na maila
rafalbobryk@op.pl, byłbym wdzięczny .
Re: Brass: Lancashire - pytania o zasady
: 14 sie 2023, 23:41
autor: Glowic
Witam.
Podpowie ktos gdzie znajde instrukcje do gry PL lub jest ktos w stanie podeslac cos w pdf ??
Re: Brass: Lancashire - pytania o zasady
: 14 sie 2023, 23:55
autor: seki
Wystarczyło spojrzeć na ostatnie posty. Nie ma polskiej instrukcji w internecie bo wydawca polski jej nie udostępnia. Jest za to wersja oryginalna a dla osób nie znających języka angielskiego można zastosować internetowych tłumaczy np google lub deepl. Po konkretne pytania zapraszam ponownie do wątku. Na pewno chętnie ktoś pomoże
Re: Brass: Lancashire - pytania o zasady
: 14 sty 2024, 20:05
autor: tomb
Taka sytuacja:
Gracz niebieski chce wybudować połączenie kolejowe między Rochdale a Bury. Z której kopalni powinien zabrać znacznik węgla?
Re: Brass: Lancashire - pytania o zasady
: 14 sty 2024, 20:09
autor: sopel82
tomb pisze: ↑14 sty 2024, 20:05
Taka sytuacja:
Gracz niebieski chce wybudować połączenie kolejowe między Rochdale a Bury. Z której kopalni powinien zabrać znacznik węgla?
Węgiel zawsze się bierze z najbliższej kopalni, czyli Bury.
Re: Brass: Lancashire - pytania o zasady
: 14 sty 2024, 20:14
autor: tomb
sopel82 pisze: ↑14 sty 2024, 20:09
Węgiel zawsze się bierze z najbliższej kopalni, czyli Bury.
Czyli liczymy odległość do węgla po położeniu żetonu połączenia, nie przed? (I nie ma tu znaczenia,że przed położeniem tego żetonu Bury nie należy do sieci niebieskiego, więc niebieski rozbudowuje sieć od strony Rochdale?)
Edycja: faktycznie, znalazłem w instrukcji odpowiedni fragment. Rozpatrujemy sytuację po położeniu żetonu. Dzięki.
Re: Brass: Lancashire (Martin Wallace)
: 01 wrz 2024, 08:37
autor: MadMan7788
Cześć. Czy dobrze interpretuje zasady? Jeżeli buduję podwójne połączenie w erze kolejowej to: 1. Kładę pierwsze połączenie w swojej sieci 2. Kładę drugie połączenie w swojej rozszerzonej już sieci po kroku pierwszym. 3. Płacę węglem, do którego dostęp sprawdzam dopiero w tym momencie. Wraz z nowymi połączeniami?
Re: Brass: Lancashire (Martin Wallace)
: 01 wrz 2024, 09:12
autor: Barbarzyńca
Nie. Po pierwszym połączeniu musisz mieć dostęp.
Re: Brass: Lancashire (Martin Wallace)
: 01 wrz 2024, 09:42
autor: MadMan7788
Barbarzyńca pisze: ↑01 wrz 2024, 09:12
Nie. Po pierwszym połączeniu musisz mieć dostęp.
A czy tym pierwszym połączeniem mogę łączyć się ze źródłem węgla?
Re: Brass: Lancashire (Martin Wallace)
: 01 wrz 2024, 10:17
autor: kurdzio
MadMan7788 pisze: ↑01 wrz 2024, 09:42
Barbarzyńca pisze: ↑01 wrz 2024, 09:12
Nie. Po pierwszym połączeniu musisz mieć dostęp.
A czy tym pierwszym połączeniem mogę łączyć się ze źródłem węgla?

Re: Brass: Lancashire - pytania o zasady
: 22 lis 2024, 08:00
autor: ave.crux
Odkąd rebel przejął prawa do tytułu to masz instrukcje do obu brassów na podstronie produktu na rebel.pl
Re: Brass: Lancashire - pytania o zasady
: 22 lis 2024, 13:19
autor: Baldwin
Pozwolę sobie zadać pytanie przed pierwszą rozgrywką, więc może być oczywiste, ale nie udało mi się znaleźć odpowiedzi.
Rozumiem, że sieć połączeń gracza nie musi być jedną linią? Czyli na przykład przy wybudowaniu budynku (bez potrzeby zużycia węgla) kartą miasta, do którego nie ma żadnych połączeń (również innych graczy) - mogę od tego miasta poprowadzić połączenie w dowolnym kierunku? I w tym przypadku mogę mieć kilka rozpoczętych sieci, które nie łączą się ze sobą?
Czyli na przykładzie, patrząc na mapę:
W jednej rundzie buduję przędzalnię kartą Rochdale oraz połączenie z rynkiem zewnętrznym do Yorkshire
W drugiej rundzie buduję przędzalnię kartą Macclesfield oraz połączenie z rynkiem zewnętrznym The Midlands
A w kolejnej rundzie mając kartę Liverpoolu mogę wybudować tam port i zrobić kolejną akcją połączenie z Wigan?
Pomijając zasadność takich ruchów zawsze myślałem, że sieć gracza jest jednolita a z tego co teraz rozumiem to można mieć tak naprawdę kilka niezależnych sieci?
Re: Brass: Lancashire - pytania o zasady
: 22 lis 2024, 14:03
autor: ave.crux
Baldwin pisze: ↑22 lis 2024, 13:19
Pozwolę sobie zadać pytanie przed pierwszą rozgrywką, więc może być oczywiste, ale nie udało mi się znaleźć odpowiedzi.
Rozumiem, że sieć połączeń gracza nie musi być jedną linią? Czyli na przykład przy wybudowaniu budynku (bez potrzeby zużycia węgla) kartą miasta, do którego nie ma żadnych połączeń (również innych graczy) - mogę od tego miasta poprowadzić połączenie w dowolnym kierunku? I w tym przypadku mogę mieć kilka rozpoczętych sieci, które nie łączą się ze sobą?
Tak, twoja sieć połączeń musi po prostu zaczynać się w jakimś mieście (wyjątkiem jest budowanie 1wszej barki, kiedy nie masz żadnych budynków), gdzie masz budynek i może być styczna z miastami, w których nie masz budynków przechodząc przez nie.
Baldwin pisze: ↑22 lis 2024, 13:19
Pomijając zasadność takich ruchów zawsze myślałem, że sieć gracza jest jednolita a z tego co teraz rozumiem to można mieć tak naprawdę kilka niezależnych sieci?
Tak, można
Re: Brass: Lancashire - pytania o zasady
: 22 lis 2024, 17:31
autor: wicz
Ave, nie wiem czy Cię dobrze zrozumiałem dlatego przypomnę tylko, że pierwszy ruch nie można zacząć od połączenia tak jak w Birmingham.