Podwodne Miasta / Underwater Cities (Vladimir Suchy)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
K@mil
Posty: 313
Rejestracja: 03 cze 2020, 09:03
Been thanked: 69 times

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

Post autor: K@mil »

Czy ta gra daje poczucie budowy podwodnego miasta? Ma klimat? Szukam czegoś z budową w "ziemskich" klimatach.
Tematyka mnie zaciekawiła. Jak jest z regrywalnością?
Awatar użytkownika
karmazynowy
Posty: 1026
Rejestracja: 15 lut 2011, 18:26
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 186 times
Been thanked: 433 times

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

Post autor: karmazynowy »

K@mil pisze: 12 paź 2023, 00:54 Czy ta gra daje poczucie budowy podwodnego miasta? Ma klimat? Szukam czegoś z budową w "ziemskich" klimatach.
Tematyka mnie zaciekawiła. Jak jest z regrywalnością?
Moim zdaniem daje poczucie budowy, bo fizycznie dokładasz elementy i widzisz jak Ci sie rozrasta miasto (i produkcja). Klimat, jak to w euro, coś tam może jest, dla niektórych nie będzie. Akcje z reguły związane są z pozyskiwaniem surowców i budową. Regrywalność - jak to karcianka - ogromna, karty zawsze wyjdą w innej kolejności. Do tego masz różnych asystentów (minimalna asymetria), no i w trakcie gry wystawiasz sobie kolejnych. W dodatku dochodzą jeszcze delikatnie asymetryczne planszetki graczy.
Na półce | Na stole | Na sprzedaż i zamianę (Gdynia) | Podzielę się rabatem: Grybezpradu.eu - 5% | Planszostrefa.pl - 11%
Awatar użytkownika
kuleczka91
Posty: 413
Rejestracja: 10 lut 2020, 18:27
Has thanked: 608 times
Been thanked: 402 times

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

Post autor: kuleczka91 »

Ja bym się podpisała pod tym co napisał karmazynowy. Ogólnie to jako tako klimatu tu jest mało, bo gra również mogłaby być o budowie czegokolwiek innego i też by zadziałała. Na pewno jest poczucie rozbudowy i rozwoju tego miasta, bo z biegiem gry coraz bardziej jesteśmy samowystarczalni żeby wyżywić swoje miasto i móc skupić się na dalszej rozbudowie innych struktur w grze, za które możemy ładnie zapunktować w trakcie i na koniec gry. Ogólnie grę polecam, jest bardzo fajna.
K@mil
Posty: 313
Rejestracja: 03 cze 2020, 09:03
Been thanked: 69 times

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

Post autor: K@mil »

A opisy i grafiki na kartach nie budują wystarczająco klimatu? Wcześniej ktoś napisał w wątku, że grafiki się niestety powtarzają, trochę szkoda, najbardziej lubię takie gry, które mają niepowtarzalne grafiki na kartach.
Nasuwa mi się porównanie do Teraformacji Marsa, ale tematycznie jakoś trudniej mi się wczuć, wyobrazić. Te Podwodne Miasta wydają się jakby bardziej ... realistyczne.
Oczywiście, jak się zdecyduje, to od razu na cały pakiet.
Awatar użytkownika
PytonZCatanu
Posty: 4556
Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
Has thanked: 1695 times
Been thanked: 2130 times

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

Post autor: PytonZCatanu »

Mechanicznie Podwodne Miasta to 10/10, mój numer 2 aktualnie.

Klimaciarsko.....ma pewno oddają satysfakcję z rozwoju naszych miast, ale ile w tym klimatu? Jak na euro to temat się spina, no ale jak porównujemy do Star Wars Rebelia to klimatu raczej mało 😉
Awatar użytkownika
kuleczka91
Posty: 413
Rejestracja: 10 lut 2020, 18:27
Has thanked: 608 times
Been thanked: 402 times

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

Post autor: kuleczka91 »

K@mil pisze: 12 paź 2023, 11:08 A opisy i grafiki na kartach nie budują wystarczająco klimatu? Wcześniej ktoś napisał w wątku, że grafiki się niestety powtarzają, trochę szkoda, najbardziej lubię takie gry, które mają niepowtarzalne grafiki na kartach.
Nasuwa mi się porównanie do Teraformacji Marsa, ale tematycznie jakoś trudniej mi się wczuć, wyobrazić. Te Podwodne Miasta wydają się jakby bardziej ... realistyczne.
Oczywiście, jak się zdecyduje, to od razu na cały pakiet.
Dla mnie nie, sam tekst klimatu mi nie zrobi ;). Dla mnie klimat musi być wyczuwalny żebym uznała, że dana gra go ma. Dla mnie Podwodne mogłyby być budową czegokolwiek, a mechanika gry i tak by zadziałała. Co do grafik to prawda, są powtarzające się. Gdyby ktoś na forum o tym nie wspomniał to, aż tak mi się to w oczy nie rzucało :lol:. Mimo wszystko gra mi się spodobała już od pierwszej rozgrywki i jest to jedna z tych gier, do których mogę usiąść kiedykolwiek i nie muszę odświeżać zasad do niej, bo są mega intuicyjne i nie wypadają z głowy co jest rzadkością dla mnie w grach ;)
Awatar użytkownika
dispe
Posty: 355
Rejestracja: 03 gru 2019, 12:42
Lokalizacja: WWA
Has thanked: 274 times
Been thanked: 114 times

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

Post autor: dispe »

Gierka jest super, dla mnie 9/10 a znam i takich dla których to 10/10 ale jest sucha i nie za bardzo bym powiedział że jakoś bardzo czuć klimat budowania podwodnego miasta. Równie dobrze mogłoby to być budowanie jakiegoś statku kosmicznego.

Budujesz miasta (kopuły) i wokół nich trzy rodzaje budynków plus połączenia (tunele). Wszyscy mają tak samo. To znaczy że nie ma tu zróżnicowania jak na przykład w Suburbii że ktoś zbudował sobie stadion, inny rzeźnię a jeszcze inny kasyno. Tutaj bardziej przez całą grę liczysz punkty i w głowie i sobie myślisz: teraz pójdę na to pole to w następnym ruchu zbuduje sobie "żółty" budynek i w następnej go ulepszę i to mi da więcej punktów a do tego mam dodatkowe punktowanie za stawianie żółtych budynków. I tak powoli ci się ta struktura rozrasta ale czy czuć tu klimat budowy podwodnych metropolii? może dla kogoś tak, dla mnie to głównie kombinowanie jak wycisnąć najwięcej punktów, w jakiej kolejności zrobić akcje żeby uzyskać coś przed innymi itp. raczej nie myślę sobie: wow ale zbudowałem rozwinięte podwodne miasta, tylko raczej: wow w tej grze udało mi się postawić 9 miast i zrealizować cel na maksa czyli postawić kilkanaście ulepszonych tuneli i dzięki temu miałem dużo $ i punktów.
Awatar użytkownika
Nilis
Posty: 642
Rejestracja: 26 mar 2020, 13:35
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 245 times
Been thanked: 367 times

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

Post autor: Nilis »

Gra jest kapitalna, do tego świetnie działa w na dwóch graczy. Ja po partii Podwodnych mam już chęć na kolejną partię. Niestety grafiki na kartach się powtarzają a planszy i palnszom gracza daleko jest do artystycznych dzieł. Ta gra dla mnie kompletnie nie wygląda ale rozwój i budowa silniczka jest na najwyższym poziomie. Dla mnie jest to na ten moment Opus Magnum Suchego i arcycieżko będzie mu zrobić tak samo dobra grę. Nie wiem czy w ogóle jest to wykonalne
Osobiście często bardziej wolę pograć z ludźmi w planszówki, niż słuchać, co wydaje im się, że mają do powiedzenia. feniks_ciapek
Awatar użytkownika
Irka
Posty: 539
Rejestracja: 23 wrz 2022, 01:27
Has thanked: 515 times
Been thanked: 272 times

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

Post autor: Irka »

Nilis pisze: 12 paź 2023, 21:40
Zgadzam się ze wszystkim, oprócz oceny wyglądu tej gry. Chyba jestem jedyną osobą, którą urzekła jej uroda - może przez te śliczne kolorki i podwodne cienie - jak podczas snorkowania. Tyle tam klimatu ;)
Grafiki na kartach rzeczywiście dziwne, ale na szczęście nie mam czasu na nie patrzeć, bo cały czas myślę nad strategią.
bdm
Posty: 597
Rejestracja: 18 mar 2019, 13:41
Has thanked: 402 times
Been thanked: 69 times

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

Post autor: bdm »

A czy warto się zainteresować tym tytułem tylko do solo? Ja np bardzo lubię sobie rozłożyć Terraformację jeśli nie mam z kim grać i tam w trybie solo nie gra się na punkty tylko musisz terraformować aby osiągnąć trzy wskaźniki i dla mnie jest tam klimat. W Zamki gram w aplikacji i w sumie klimatu tam nie ma za wiele ale gra jest tak wybitna, że po skończonej partii chce się od razu grać kolejną. Jak jest w Podwodnych Miastach ale w solo? Niestety nie widziałem aplikacji na Androida.
Awatar użytkownika
PytonZCatanu
Posty: 4556
Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
Has thanked: 1695 times
Been thanked: 2130 times

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

Post autor: PytonZCatanu »

bdm pisze: 13 paź 2023, 08:58 A czy warto się zainteresować tym tytułem tylko do solo? Ja np bardzo lubię sobie rozłożyć Terraformację jeśli nie mam z kim grać i tam w trybie solo nie gra się na punkty tylko musisz terraformować aby osiągnąć trzy wskaźniki i dla mnie jest tam klimat. W Zamki gram w aplikacji i w sumie klimatu tam nie ma za wiele ale gra jest tak wybitna, że po skończonej partii chce się od razu grać kolejną. Jak jest w Podwodnych Miastach ale w solo? Niestety nie widziałem aplikacji na Androida.
Jedna z nielicznych gier, w którą uwielbiam grać solo. Rozgrywka zbliżona do rzeczywistej, minimalna dodatkowa obsługa.

Ale jest to gra typu "pobij swój rekord". Ja lubię, natomiast wiem że jest grono automowców, którzy preferują trudne i skomplikowane automy (tutaj tego nie ma).
litk
Posty: 849
Rejestracja: 30 lip 2018, 14:14
Has thanked: 177 times
Been thanked: 126 times

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

Post autor: litk »

Portal zaczął wysyłać przedsprzedaż Nowych odkryć, lipa że w piątek, bo będzie dopiero w poniedziałek.
Awatar użytkownika
Nilis
Posty: 642
Rejestracja: 26 mar 2020, 13:35
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 245 times
Been thanked: 367 times

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

Post autor: Nilis »

PytonZCatanu pisze: 13 paź 2023, 09:00 Ale jest to gra typu "pobij swój rekord". Ja lubię, natomiast wiem że jest grono automowców, którzy preferują trudne i skomplikowane automy (tutaj tego nie ma).
A w rozgrywce solo co rundę masz jakieś zablokowane pola akcji aby utrudnić rozgrywkę? Czy całą grę po prostu robisz co chcesz aby wycisnąć jak najwięcej punktów?
Osobiście często bardziej wolę pograć z ludźmi w planszówki, niż słuchać, co wydaje im się, że mają do powiedzenia. feniks_ciapek
Awatar użytkownika
PytonZCatanu
Posty: 4556
Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
Has thanked: 1695 times
Been thanked: 2130 times

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

Post autor: PytonZCatanu »

Nilis pisze: 13 paź 2023, 09:34
PytonZCatanu pisze: 13 paź 2023, 09:00 Ale jest to gra typu "pobij swój rekord". Ja lubię, natomiast wiem że jest grono automowców, którzy preferują trudne i skomplikowane automy (tutaj tego nie ma).
A w rozgrywce solo co rundę masz jakieś zablokowane pola akcji aby utrudnić rozgrywkę? Czy całą grę po prostu robisz co chcesz aby wycisnąć jak najwięcej punktów?
Właśnie ta miniautoma na tym polega - blokuje niektóre pola (według pewnego algorytmu). Możesz to olać, ale cię to zapiecze, więc trzeba to kontrolować (np. dostrzegając ważność jakiegoś pola można zadbać o pierwszeństwo rundę wcześniej). Taka lekka symulacja drugiego gracza.


Ps. Tryb solo samej podstawki można sprawdzić na yucata.de 😊

PS2. Oprócz punktów, są dodatkowe warunki zwycięstwa do spełnienia, które utrudniają grę (w grze z innymi graczami łatwiej jest wykręcić więcej punktów olewając te warunki).
bdm
Posty: 597
Rejestracja: 18 mar 2019, 13:41
Has thanked: 402 times
Been thanked: 69 times

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

Post autor: bdm »

Ok. Rozkminiam zasady w takim razie. Mam nadzieję, że pójdzie łatwiej niż w przypadku RFTG, którego do dziś się nie nauczyłem mimo kilku podejść. :? :D
slavgne
Posty: 22
Rejestracja: 13 paź 2021, 10:19
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

Post autor: slavgne »

Zamawiał ktoś z was dodruk dodatku? Też macie powyginane plansze? Jest na to jakiś sposób?
litk
Posty: 849
Rejestracja: 30 lip 2018, 14:14
Has thanked: 177 times
Been thanked: 126 times

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

Post autor: litk »

slavgne pisze: 17 paź 2023, 07:21 Zamawiał ktoś z was dodruk dodatku? Też macie powyginane plansze? Jest na to jakiś sposób?
Kurde ja kupiłem to na prezenet gwiazdkowy, możesz podesłać foty?
Awatar użytkownika
tomp
Posty: 2098
Rejestracja: 26 kwie 2020, 21:49
Has thanked: 275 times
Been thanked: 434 times

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

Post autor: tomp »

uuuu!!!! też poproszę o foty.

zazwyczaj "prostuje" plansze przez umieszczenie plansz pod stosem komiksów. Bardzo często wkładam plansze pod prasę zaraz po kupnie gry - w celu wyschnięcia planszy, ewentualnie wyrównuje się poziom wilgotności planszy z warunkami w moim domu - robię to zapobiegawczo. Gry Suchego, chyba są robione w Europie, czyli chyba wielkich różnic wilgotności kartonu nie powinno być.
Mam nadzieje, że powyginane plansze to efekt schnięcia, a nie czegoś innego...
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
slavgne
Posty: 22
Rejestracja: 13 paź 2021, 10:19
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

Post autor: slavgne »

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Nie wiem czy dobrze widać z takich ujęć, ale ogólnie dosyć mocno są wygięte i to wszystkie w ten sam sposób, tzn, że strona podstawowa jest wypukła
Awatar użytkownika
Irka
Posty: 539
Rejestracja: 23 wrz 2022, 01:27
Has thanked: 515 times
Been thanked: 272 times

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

Post autor: Irka »

slavgne pisze: 17 paź 2023, 17:53
Chodzi o estetykę czy to jakoś przeszkadza w grze?
Torquemada666
Posty: 800
Rejestracja: 24 sie 2009, 11:08
Has thanked: 254 times
Been thanked: 128 times

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

Post autor: Torquemada666 »

Ja nieprędko sprawdzę. Zamówiłem dodatek, a Portal Games wysłał mi podstawkę...
slavgne
Posty: 22
Rejestracja: 13 paź 2021, 10:19
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

Post autor: slavgne »

Irka pisze: 17 paź 2023, 17:57
slavgne pisze: 17 paź 2023, 17:53
Chodzi o estetykę czy to jakoś przeszkadza w grze?
Raczej o estetykę, ale kurcze płacąc 240zl za dodatek, przydałoby się, żeby był wykonany idealnie:)
Awatar użytkownika
Jiloo
Posty: 2439
Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 531 times
Been thanked: 460 times
Kontakt:

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

Post autor: Jiloo »

Irka pisze: 17 paź 2023, 17:57
slavgne pisze: 17 paź 2023, 17:53
Chodzi o estetykę czy to jakoś przeszkadza w grze?
Jeśli są wygięte tak, że góra stanowi menisk wklęsły to poza estetyką dochodzi problem używalności.
Plansze leżą głównie na środku bez podparcia w narożnikach i zaczynają się kręcić. Wystarczy lekko trącić i obrót. Miałem tak w jakiejś grze i prostowałem, bo mnie to do szału doprowadzało.
| keep-disco-evil |
mam | szukam | oddam
Awatar użytkownika
Largo
Posty: 699
Rejestracja: 27 lip 2017, 09:31
Has thanked: 136 times
Been thanked: 107 times

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

Post autor: Largo »

Może wilgoci gdzieś podłapały i wystarczy wrzucić do pudełka kilka torebeczek z pochłaniaczem. Mi pomogło w viticulture i CoC jak planszę były wygięte w ten sposób
Atk
Posty: 1401
Rejestracja: 01 kwie 2020, 16:33
Has thanked: 498 times
Been thanked: 286 times

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

Post autor: Atk »

slavgne pisze: 17 paź 2023, 18:13
Irka pisze: 17 paź 2023, 17:57
slavgne pisze: 17 paź 2023, 17:53
Chodzi o estetykę czy to jakoś przeszkadza w grze?
Raczej o estetykę, ale kurcze płacąc 240zl za dodatek, przydałoby się, żeby był wykonany idealnie:)
Mogę się mylić ale pierwszy druk też tak miałem, wrzuć pod coś ciężkiego. Widać CGE nie są w tym najlepsi
ODPOWIEDZ