Strona 15 z 19

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

: 12 paź 2023, 00:54
autor: K@mil
Czy ta gra daje poczucie budowy podwodnego miasta? Ma klimat? Szukam czegoś z budową w "ziemskich" klimatach.
Tematyka mnie zaciekawiła. Jak jest z regrywalnością?

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

: 12 paź 2023, 07:30
autor: karmazynowy
K@mil pisze: 12 paź 2023, 00:54 Czy ta gra daje poczucie budowy podwodnego miasta? Ma klimat? Szukam czegoś z budową w "ziemskich" klimatach.
Tematyka mnie zaciekawiła. Jak jest z regrywalnością?
Moim zdaniem daje poczucie budowy, bo fizycznie dokładasz elementy i widzisz jak Ci sie rozrasta miasto (i produkcja). Klimat, jak to w euro, coś tam może jest, dla niektórych nie będzie. Akcje z reguły związane są z pozyskiwaniem surowców i budową. Regrywalność - jak to karcianka - ogromna, karty zawsze wyjdą w innej kolejności. Do tego masz różnych asystentów (minimalna asymetria), no i w trakcie gry wystawiasz sobie kolejnych. W dodatku dochodzą jeszcze delikatnie asymetryczne planszetki graczy.

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

: 12 paź 2023, 10:34
autor: kuleczka91
Ja bym się podpisała pod tym co napisał karmazynowy. Ogólnie to jako tako klimatu tu jest mało, bo gra również mogłaby być o budowie czegokolwiek innego i też by zadziałała. Na pewno jest poczucie rozbudowy i rozwoju tego miasta, bo z biegiem gry coraz bardziej jesteśmy samowystarczalni żeby wyżywić swoje miasto i móc skupić się na dalszej rozbudowie innych struktur w grze, za które możemy ładnie zapunktować w trakcie i na koniec gry. Ogólnie grę polecam, jest bardzo fajna.

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

: 12 paź 2023, 11:08
autor: K@mil
A opisy i grafiki na kartach nie budują wystarczająco klimatu? Wcześniej ktoś napisał w wątku, że grafiki się niestety powtarzają, trochę szkoda, najbardziej lubię takie gry, które mają niepowtarzalne grafiki na kartach.
Nasuwa mi się porównanie do Teraformacji Marsa, ale tematycznie jakoś trudniej mi się wczuć, wyobrazić. Te Podwodne Miasta wydają się jakby bardziej ... realistyczne.
Oczywiście, jak się zdecyduje, to od razu na cały pakiet.

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

: 12 paź 2023, 11:16
autor: PytonZCatanu
Mechanicznie Podwodne Miasta to 10/10, mój numer 2 aktualnie.

Klimaciarsko.....ma pewno oddają satysfakcję z rozwoju naszych miast, ale ile w tym klimatu? Jak na euro to temat się spina, no ale jak porównujemy do Star Wars Rebelia to klimatu raczej mało 😉

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

: 12 paź 2023, 11:18
autor: kuleczka91
K@mil pisze: 12 paź 2023, 11:08 A opisy i grafiki na kartach nie budują wystarczająco klimatu? Wcześniej ktoś napisał w wątku, że grafiki się niestety powtarzają, trochę szkoda, najbardziej lubię takie gry, które mają niepowtarzalne grafiki na kartach.
Nasuwa mi się porównanie do Teraformacji Marsa, ale tematycznie jakoś trudniej mi się wczuć, wyobrazić. Te Podwodne Miasta wydają się jakby bardziej ... realistyczne.
Oczywiście, jak się zdecyduje, to od razu na cały pakiet.
Dla mnie nie, sam tekst klimatu mi nie zrobi ;). Dla mnie klimat musi być wyczuwalny żebym uznała, że dana gra go ma. Dla mnie Podwodne mogłyby być budową czegokolwiek, a mechanika gry i tak by zadziałała. Co do grafik to prawda, są powtarzające się. Gdyby ktoś na forum o tym nie wspomniał to, aż tak mi się to w oczy nie rzucało :lol:. Mimo wszystko gra mi się spodobała już od pierwszej rozgrywki i jest to jedna z tych gier, do których mogę usiąść kiedykolwiek i nie muszę odświeżać zasad do niej, bo są mega intuicyjne i nie wypadają z głowy co jest rzadkością dla mnie w grach ;)

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

: 12 paź 2023, 21:19
autor: dispe
Gierka jest super, dla mnie 9/10 a znam i takich dla których to 10/10 ale jest sucha i nie za bardzo bym powiedział że jakoś bardzo czuć klimat budowania podwodnego miasta. Równie dobrze mogłoby to być budowanie jakiegoś statku kosmicznego.

Budujesz miasta (kopuły) i wokół nich trzy rodzaje budynków plus połączenia (tunele). Wszyscy mają tak samo. To znaczy że nie ma tu zróżnicowania jak na przykład w Suburbii że ktoś zbudował sobie stadion, inny rzeźnię a jeszcze inny kasyno. Tutaj bardziej przez całą grę liczysz punkty i w głowie i sobie myślisz: teraz pójdę na to pole to w następnym ruchu zbuduje sobie "żółty" budynek i w następnej go ulepszę i to mi da więcej punktów a do tego mam dodatkowe punktowanie za stawianie żółtych budynków. I tak powoli ci się ta struktura rozrasta ale czy czuć tu klimat budowy podwodnych metropolii? może dla kogoś tak, dla mnie to głównie kombinowanie jak wycisnąć najwięcej punktów, w jakiej kolejności zrobić akcje żeby uzyskać coś przed innymi itp. raczej nie myślę sobie: wow ale zbudowałem rozwinięte podwodne miasta, tylko raczej: wow w tej grze udało mi się postawić 9 miast i zrealizować cel na maksa czyli postawić kilkanaście ulepszonych tuneli i dzięki temu miałem dużo $ i punktów.

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

: 12 paź 2023, 21:40
autor: Nilis
Gra jest kapitalna, do tego świetnie działa w na dwóch graczy. Ja po partii Podwodnych mam już chęć na kolejną partię. Niestety grafiki na kartach się powtarzają a planszy i palnszom gracza daleko jest do artystycznych dzieł. Ta gra dla mnie kompletnie nie wygląda ale rozwój i budowa silniczka jest na najwyższym poziomie. Dla mnie jest to na ten moment Opus Magnum Suchego i arcycieżko będzie mu zrobić tak samo dobra grę. Nie wiem czy w ogóle jest to wykonalne

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

: 12 paź 2023, 22:49
autor: Irka
Nilis pisze: 12 paź 2023, 21:40
Zgadzam się ze wszystkim, oprócz oceny wyglądu tej gry. Chyba jestem jedyną osobą, którą urzekła jej uroda - może przez te śliczne kolorki i podwodne cienie - jak podczas snorkowania. Tyle tam klimatu ;)
Grafiki na kartach rzeczywiście dziwne, ale na szczęście nie mam czasu na nie patrzeć, bo cały czas myślę nad strategią.

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

: 13 paź 2023, 08:58
autor: bdm
A czy warto się zainteresować tym tytułem tylko do solo? Ja np bardzo lubię sobie rozłożyć Terraformację jeśli nie mam z kim grać i tam w trybie solo nie gra się na punkty tylko musisz terraformować aby osiągnąć trzy wskaźniki i dla mnie jest tam klimat. W Zamki gram w aplikacji i w sumie klimatu tam nie ma za wiele ale gra jest tak wybitna, że po skończonej partii chce się od razu grać kolejną. Jak jest w Podwodnych Miastach ale w solo? Niestety nie widziałem aplikacji na Androida.

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

: 13 paź 2023, 09:00
autor: PytonZCatanu
bdm pisze: 13 paź 2023, 08:58 A czy warto się zainteresować tym tytułem tylko do solo? Ja np bardzo lubię sobie rozłożyć Terraformację jeśli nie mam z kim grać i tam w trybie solo nie gra się na punkty tylko musisz terraformować aby osiągnąć trzy wskaźniki i dla mnie jest tam klimat. W Zamki gram w aplikacji i w sumie klimatu tam nie ma za wiele ale gra jest tak wybitna, że po skończonej partii chce się od razu grać kolejną. Jak jest w Podwodnych Miastach ale w solo? Niestety nie widziałem aplikacji na Androida.
Jedna z nielicznych gier, w którą uwielbiam grać solo. Rozgrywka zbliżona do rzeczywistej, minimalna dodatkowa obsługa.

Ale jest to gra typu "pobij swój rekord". Ja lubię, natomiast wiem że jest grono automowców, którzy preferują trudne i skomplikowane automy (tutaj tego nie ma).

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

: 13 paź 2023, 09:28
autor: litk
Portal zaczął wysyłać przedsprzedaż Nowych odkryć, lipa że w piątek, bo będzie dopiero w poniedziałek.

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

: 13 paź 2023, 09:34
autor: Nilis
PytonZCatanu pisze: 13 paź 2023, 09:00 Ale jest to gra typu "pobij swój rekord". Ja lubię, natomiast wiem że jest grono automowców, którzy preferują trudne i skomplikowane automy (tutaj tego nie ma).
A w rozgrywce solo co rundę masz jakieś zablokowane pola akcji aby utrudnić rozgrywkę? Czy całą grę po prostu robisz co chcesz aby wycisnąć jak najwięcej punktów?

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

: 13 paź 2023, 10:13
autor: PytonZCatanu
Nilis pisze: 13 paź 2023, 09:34
PytonZCatanu pisze: 13 paź 2023, 09:00 Ale jest to gra typu "pobij swój rekord". Ja lubię, natomiast wiem że jest grono automowców, którzy preferują trudne i skomplikowane automy (tutaj tego nie ma).
A w rozgrywce solo co rundę masz jakieś zablokowane pola akcji aby utrudnić rozgrywkę? Czy całą grę po prostu robisz co chcesz aby wycisnąć jak najwięcej punktów?
Właśnie ta miniautoma na tym polega - blokuje niektóre pola (według pewnego algorytmu). Możesz to olać, ale cię to zapiecze, więc trzeba to kontrolować (np. dostrzegając ważność jakiegoś pola można zadbać o pierwszeństwo rundę wcześniej). Taka lekka symulacja drugiego gracza.


Ps. Tryb solo samej podstawki można sprawdzić na yucata.de 😊

PS2. Oprócz punktów, są dodatkowe warunki zwycięstwa do spełnienia, które utrudniają grę (w grze z innymi graczami łatwiej jest wykręcić więcej punktów olewając te warunki).

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

: 14 paź 2023, 16:29
autor: bdm
Ok. Rozkminiam zasady w takim razie. Mam nadzieję, że pójdzie łatwiej niż w przypadku RFTG, którego do dziś się nie nauczyłem mimo kilku podejść. :? :D

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

: 17 paź 2023, 07:21
autor: slavgne
Zamawiał ktoś z was dodruk dodatku? Też macie powyginane plansze? Jest na to jakiś sposób?

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

: 17 paź 2023, 09:09
autor: litk
slavgne pisze: 17 paź 2023, 07:21 Zamawiał ktoś z was dodruk dodatku? Też macie powyginane plansze? Jest na to jakiś sposób?
Kurde ja kupiłem to na prezenet gwiazdkowy, możesz podesłać foty?

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

: 17 paź 2023, 09:38
autor: tomp
uuuu!!!! też poproszę o foty.

zazwyczaj "prostuje" plansze przez umieszczenie plansz pod stosem komiksów. Bardzo często wkładam plansze pod prasę zaraz po kupnie gry - w celu wyschnięcia planszy, ewentualnie wyrównuje się poziom wilgotności planszy z warunkami w moim domu - robię to zapobiegawczo. Gry Suchego, chyba są robione w Europie, czyli chyba wielkich różnic wilgotności kartonu nie powinno być.
Mam nadzieje, że powyginane plansze to efekt schnięcia, a nie czegoś innego...

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

: 17 paź 2023, 17:53
autor: slavgne
Obrazek

Obrazek

Obrazek


Nie wiem czy dobrze widać z takich ujęć, ale ogólnie dosyć mocno są wygięte i to wszystkie w ten sam sposób, tzn, że strona podstawowa jest wypukła

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

: 17 paź 2023, 17:57
autor: Irka
slavgne pisze: 17 paź 2023, 17:53
Chodzi o estetykę czy to jakoś przeszkadza w grze?

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

: 17 paź 2023, 18:10
autor: Torquemada666
Ja nieprędko sprawdzę. Zamówiłem dodatek, a Portal Games wysłał mi podstawkę...

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

: 17 paź 2023, 18:13
autor: slavgne
Irka pisze: 17 paź 2023, 17:57
slavgne pisze: 17 paź 2023, 17:53
Chodzi o estetykę czy to jakoś przeszkadza w grze?
Raczej o estetykę, ale kurcze płacąc 240zl za dodatek, przydałoby się, żeby był wykonany idealnie:)

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

: 17 paź 2023, 19:03
autor: Jiloo
Irka pisze: 17 paź 2023, 17:57
slavgne pisze: 17 paź 2023, 17:53
Chodzi o estetykę czy to jakoś przeszkadza w grze?
Jeśli są wygięte tak, że góra stanowi menisk wklęsły to poza estetyką dochodzi problem używalności.
Plansze leżą głównie na środku bez podparcia w narożnikach i zaczynają się kręcić. Wystarczy lekko trącić i obrót. Miałem tak w jakiejś grze i prostowałem, bo mnie to do szału doprowadzało.

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

: 17 paź 2023, 19:07
autor: Largo
Może wilgoci gdzieś podłapały i wystarczy wrzucić do pudełka kilka torebeczek z pochłaniaczem. Mi pomogło w viticulture i CoC jak planszę były wygięte w ten sposób

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

: 17 paź 2023, 20:10
autor: Atk
slavgne pisze: 17 paź 2023, 18:13
Irka pisze: 17 paź 2023, 17:57
slavgne pisze: 17 paź 2023, 17:53
Chodzi o estetykę czy to jakoś przeszkadza w grze?
Raczej o estetykę, ale kurcze płacąc 240zl za dodatek, przydałoby się, żeby był wykonany idealnie:)
Mogę się mylić ale pierwszy druk też tak miałem, wrzuć pod coś ciężkiego. Widać CGE nie są w tym najlepsi