brutusss pisze: ↑05 lis 2020, 11:04Curiosity pisze: ↑05 lis 2020, 10:54Pewnie, że fajnie się wymieniało "na gębę", ludzie byli zadowoleni...aż ktoś policzył ile to rocznie kosztuje
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Doszło w pewnym momencie do tego, że gracze zaczęli sobie polecać Rebela jako miejsce załatwiania braków w grach.
Musieliśmy wprowadzić procedurę gdy spływały do nas prośby o uzupełnienie do gier kupionych "u Państwa", których Rebel nigdy nie miał w ofercie czy reklamacje gier od wielu lat niedostępnych na rynku.
Dowód zakupu jest nośnikiem ważnych informacji - daty zakupu (rękojmia obejmuje ograniczony okres czasu) i informacji o samym produkcie. Równie ważne jest miejsce zakupu (nadal zdarzają się klienci, którzy "dla bezpieczeństwa" albo "aby poszło szybciej" reklamują grę u wydawcy, u dystrybutora, w sklepie w którym dokonali zakupu i na dokładkę w ich social mediach)
Przedstawienie dokumentu zakupu pozwala nie wykonywać kilkukrotnie tej samej pracy.
Z przykrością musimy także stwierdzić, że istnieją przypadki karygodne. Zdarzało się na przykład (częściej niż sporadycznie), że jeden klient dokonywał reklamacji w kilku miejscach, różnych elementów gry, chcąc skompletować całość. Bez prośby o dokument potwierdzający zakup taki przypadek ciężko by było rozpoznać, a dzięki temu, że Rebel jako dystrybutor obsługuje również reklamacyjnie swoich odbiorców hurtowych udaje się takie próby wyłuskać i ich nie procedować.
Jeżeli ktoś z Was ma lepszy pomysł jak rozpatrywać reklamacje to chętnie się z nim zapoznamy
brutusss pisze: ↑05 lis 2020, 11:37
ShapooBah pisze: ↑05 lis 2020, 11:32
Wiele razy zdarzało mi się reklamować gry, które dostałem na urodziny (czyli bez możliwości wskazania, że to ja ją kupiłem) Co w takim przypadku?
Dobra wola obsługującego reklamację, nic więcej
Tak, to dobra wola obsługującego reklamację. Dział reklamacji ponadto zna charakterystykę produktu i wie na przykład, że w grze X raz na 250 egzemplarzy zdarzało się przesunięcie arkusza, a w grze Y raz na 500 egzemplarzy brakuje kulki. Wtedy znacznie łatwiej o reklamację bez paragonu, gdyż problem jest znany i rozpatrywany natychmiastowo.