Strona 15 z 15

Re: Runewars (Corey Konieczka)

: 08 gru 2020, 09:03
autor: shod
RasTafari pisze: 08 gru 2020, 08:58 @shod czy Ty możesz podzielić się stl.ami od wolnych miast?
jasne, wieczorem przekopie dysk, to powinienem znalźć. jeśli nie znajdę to dam Ci namiar na osobę, która mi drukowała miasta, twierdze i cytadele. Na pewno posiadam pliki gór, bo sam je robiłem.

Re: Runewars (Corey Konieczka)

: 08 gru 2020, 11:04
autor: TuReK
Szewa pisze: 08 gru 2020, 08:33 2. Walka/dyplomacja na podstawie wspolnego decku kart zamiast na własnych taliach/kościach (jak ktoś trafil sukcesy, to wiesz, ze sam masz mniejsze szanse na sukces).
czemu to problem? tak samo ty możesz trafić sukcesy w walce. Kolejności kart nie znasz, ale wiesz co możesz wyciągnąć.

W Runewars fajne są te mechanizmy do kontrolowania losowości, można się przygotować i zaplanować działania ale nie masz gwarancji powodzenia (czyli tak jak lubię :mrgreen: ) :
rekrutujesz licząc na odpowiednią kartę pory roku, wg stanu talii losu posyłasz pasujące oddziały do walki, albo robisz dyplomację czy np akcję czarodziejki elfów (świetna na mocne neutrale ale totalnie trzeba trafić na odpowiednią kartę).
Trochę podobnie działa Warrior Knights i specjalne fazy, przez odpowiedni wybór swoich akcji możesz je przyspieszać albo spowalniać stosownie do swojego planu i sytuacji, żeby sobie pomóc a innym dowalić, np jak ktoś narekrutował wojska to ciśniesz, żeby wyszło najpierw płacenie żołdu a potem zbieranie podatków :twisted:

Re: Runewars (Corey Konieczka)

: 08 gru 2020, 17:17
autor: darke997
Gra jest genialna i nie ma co dyskutować :) To jak LoTR w życiu.

Ok inne pytanie - :) Ktoś z okolic Podkarpacia ma ochotę na grę? :))

Re: Runewars (Corey Konieczka)

: 11 gru 2020, 00:27
autor: aaxxee
To samo pytanie. Okolice Torunia?😀😀

Re: Runewars (Corey Konieczka)

: 04 lut 2021, 13:47
autor: shod
jakby ktoś chciał sobie upiększyć i zrobić bardziej funkcjonalną 2 ED, to w końcu udostępniłem moje modele gór 3D. Może się komuś przydadzą :).
Kurde...zagrałbym :)
https://boardgamegeek.com/filepage/2161 ... s-runewars
tak to wygląda po wydruku
Spoiler:

Re: Runewars (Corey Konieczka)

: 24 mar 2021, 00:15
autor: pioter123
shod pisze: 04 lut 2021, 13:47 jakby ktoś chciał sobie upiększyć i zrobić bardziej funkcjonalną 2 ED, to w końcu udostępniłem moje modele gór 3D. Może się komuś przydadzą :).
Kurde...zagrałbym :)
https://boardgamegeek.com/filepage/2161 ... s-runewars
tak to wygląda po wydruku
Spoiler:
Dzieki swietna robota!

Wiem ze temat kilkukrotnie sie przewijal ale ktos tu na forum podobno zajmowal sie tlumaczeniem kart z dodatku? Szukalem tematu szukalem i nie znalazlem. Ktos cos? :mrgreen:

Re: Runewars (Corey Konieczka)

: 27 mar 2021, 11:09
autor: Stiopental
pioter123 pisze: 24 mar 2021, 00:15 Wiem ze temat kilkukrotnie sie przewijal ale ktos tu na forum podobno zajmowal sie tlumaczeniem kart z dodatku? Szukalem tematu szukalem i nie znalazlem. Ktos cos? :mrgreen:
Liczyłem, że ktoś odpowie :x Ja się za to zabrałem jesienią, ale zawirowania losu zmusiły mnie do przerwania gdzieś w...1/10? Chciałbym to skończyć w wolnej chwili, chociaż nie wiem kiedy ta nadejdzie. Jako że nie jestem grafikiem, templatki robiłem w paincie, pewne karty też tłumaczyłem redagując tłumacza googla, bo w pliku na bgg brakuje wielu rzeczy. Jeśli ktoś by chciał pomóc, to moglibyśmy się zorganizować w dokumencie googla, poszło by szybciej, bo sam nie mam pojęcia kiedy to skończę. No i fajnie jakby chciała pomóc osoba ogarnięta w uniwersum Terrinoth, która mogła by potwierdzać tłumaczenie nazw własnych(czy na przykład w innych grach w tym świecie się powtarzają i mają oficjalne tłumaczenie po polsku, coby była jakaś spójność.)

Chyba, że ktoś to już za to zabrał, to fajnie jakby się jednak ujawnił, bo nie ma sensu robić tego samego w dwóch zespołach.

Re: Runewars (Corey Konieczka)

: 27 mar 2021, 11:42
autor: XLR8
Jak Runewars się trzyma po tylu latach? Wiele razy próbowałem do niej podejść, bo wszyscy w grupie wolą fantasy od kosmosu.
Jednak zawsze czytałem mnóstwo komentarzy, że jest strasznie przestarzała i trąci myszką.

Re: Runewars (Corey Konieczka)

: 27 mar 2021, 13:11
autor: shod
Stiopental pisze: 27 mar 2021, 11:09
pioter123 pisze: 24 mar 2021, 00:15 Wiem ze temat kilkukrotnie sie przewijal ale ktos tu na forum podobno zajmowal sie tlumaczeniem kart z dodatku? Szukalem tematu szukalem i nie znalazlem. Ktos cos? :mrgreen:
Liczyłem, że ktoś odpowie :x Ja się za to zabrałem jesienią, ale zawirowania losu zmusiły mnie do przerwania gdzieś w...1/10? Chciałbym to skończyć w wolnej chwili, chociaż nie wiem kiedy ta nadejdzie. Jako że nie jestem grafikiem, templatki robiłem w paincie, pewne karty też tłumaczyłem redagując tłumacza googla, bo w pliku na bgg brakuje wielu rzeczy. Jeśli ktoś by chciał pomóc, to moglibyśmy się zorganizować w dokumencie googla, poszło by szybciej, bo sam nie mam pojęcia kiedy to skończę. No i fajnie jakby chciała pomóc osoba ogarnięta w uniwersum Terrinoth, która mogła by potwierdzać tłumaczenie nazw własnych(czy na przykład w innych grach w tym świecie się powtarzają i mają oficjalne tłumaczenie po polsku, coby była jakaś spójność.)

Chyba, że ktoś to już za to zabrał, to fajnie jakby się jednak ujawnił, bo nie ma sensu robić tego samego w dwóch zespołach.
może będę w stanie pomóc w tym temacie.

Re: Runewars (Corey Konieczka)

: 27 mar 2021, 13:44
autor: shod
XLR8 pisze: 27 mar 2021, 11:42 Jak Runewars się trzyma po tylu latach? Wiele razy próbowałem do niej podejść, bo wszyscy w grupie wolą fantasy od kosmosu.
Jednak zawsze czytałem mnóstwo komentarzy, że jest strasznie przestarzała i trąci myszką.
skoro czytałeś komentarze to chyba zauważyłeś, że zdania są podzielone ;). To co dla niektórych jest wadą, dla innych zaletą - jak zawsze jest to kwestia indywidualna.
ja ze swojej strony mogę powiedzieć tyle, że moim zdaniem gra po wielu latach nie doczekała się następcy/zastępcy - choć zaznaczam, że nie grałem w Heroes Land, Air & Sea - główny chyba pretendent do tytułu następcy Runewars. Ale...gra wymaga ponoć przynajmniej jednego z dodatków, jest droga i trudno dostępna.
Runewars moim zdaniem ma sporą zaletę w tym, że daje jednak wiele możliwości pod względem dostosowywania zasad czy modułów dla własnych potrzeb. Gra generalnie w podstawowych zasadach jest długa, co w wielu przypadkach może być wadą, ale...nic nie stoi na przeszkodzie by ustalić na początku, że gramy nie 7 a np. 5 lat gry. Albo zastosować zasady turniejowe dostępne na BGG [punktacja za różne aspekty - tereny, runy, bohaterów] albo jeszcze wprowadzić własne. Natomiast długość gry może być też zaletą, jeśli czas nas nie goni i możemy kilka godzin spędzić na satysfakcjonującej rozgrywce. Choć obiektywne mówiąc, gra przy więcej niż 2 osobach jest podatna na downtime [zwłaszcza przy walkach] i dla niecierpliwych graczy może być to problem. Mi to nie przeszkadza, bo umiem sobie zagospodarować ten czas obmyślając plany i strategie rozwoju.
Figurek jest sporo, ale...trzeba mieć świadomość, że jakościowo odbiegają od dzisiejszych standardów czy oczekiwań, ale...przez to że są niewielkie, to nie zajmują połowy pokoju i nie wymagają dodatkowych kosztów w postaci wielkiej planszy czy maty.
W mojej ocenie gra daje naprawdę sporo radości oraz satysfakcji i jeśli ktoś lubił komputerowego HM&M3 to gra powinna mu się spodobać. Jest to dla mnie zawsze miło spędzony czas. Gra nam się tak bardzo podoba, że poza zdobyciem dodatku, dorobiłem do niej modele 3D gór, stolic, twierdz, miast i planuje jeszcze w przyszłości to wszystko pomalować ;). Nie chcę tu zanudzać szczegółami, bo mógłbym pisać i pisać ;).

Re: Runewars (Corey Konieczka)

: 27 mar 2021, 20:57
autor: wis
Potwierdzam - również nie znalazłem godnego następcy, może z wyjątkiem SW:Rebellion na 2 osob.

Re: Runewars (Corey Konieczka)

: 28 mar 2021, 10:13
autor: Skydancer1974
Ja również uwielbiam tę grę i uważam, ze przetrwała próbę czasu. Gram regularnie od 6-7 lat mniej więcej co 2 miesiące. Wizualnie może nie porywa ale emocje jakie oferuje rozgrywka w pełni to rekompensują. Nawet moja żona, która nie lubi siedzieć tyle przy planszówkach nie zadaje głupich pytań w stylu a czy długo jeszcze będziemy grać ?? 😊 Może wynika to z faktu, ze oboje lubimy uniwersum fantasy i kiedyś graliśmy w heroes of might and magic. Gra po prostu się nie dłuży mimo, że na pewno jest długa. Po zakończonej rozgrywce jeszcze wspominamy najbardziej epickie wydarzenia. Przejście po skutym lodem jeziorze i zaatakowanie twierdzy przeciwnika. Mina twojego współgracza bezcenna.

Re: Runewars (Corey Konieczka)

: 28 mar 2021, 13:47
autor: Zet
Jak dla mnie Runewars jest typowym przedstawicielem ameritrashy i swoich czasów. Przeładowane i zapaćkane zbędnymi pierdółkami (jak karty używane do wszystkiego, czy podróżujący bohaterowie), zupełnie jakby próbowano wcisnąć do pudełka wszystko co się robi w fantasy.
Czy to źle? Dla wielbicieli ameritrashu to wręcz doskonale, ale ja sprzedałem wraz z dodatkiem po kilku partiach - zbyt wiele elementów mnie męczyło.

Dodam, że dopiero dodatek naprawia trochę bohaterów, bo w końcu mogą być używani do dowodzenia wojskami, a nie durnego szukania przygód.

Re: Runewars (Corey Konieczka)

: 17 maja 2021, 10:55
autor: darke997
Chętnie pomogę )
Stiopental pisze: 27 mar 2021, 11:09
pioter123 pisze: 24 mar 2021, 00:15 Wiem ze temat kilkukrotnie sie przewijal ale ktos tu na forum podobno zajmowal sie tlumaczeniem kart z dodatku? Szukalem tematu szukalem i nie znalazlem. Ktos cos? :mrgreen:
Liczyłem, że ktoś odpowie :x Ja się za to zabrałem jesienią, ale zawirowania losu zmusiły mnie do przerwania gdzieś w...1/10? Chciałbym to skończyć w wolnej chwili, chociaż nie wiem kiedy ta nadejdzie. Jako że nie jestem grafikiem, templatki robiłem w paincie, pewne karty też tłumaczyłem redagując tłumacza googla, bo w pliku na bgg brakuje wielu rzeczy. Jeśli ktoś by chciał pomóc, to moglibyśmy się zorganizować w dokumencie googla, poszło by szybciej, bo sam nie mam pojęcia kiedy to skończę. No i fajnie jakby chciała pomóc osoba ogarnięta w uniwersum Terrinoth, która mogła by potwierdzać tłumaczenie nazw własnych(czy na przykład w innych grach w tym świecie się powtarzają i mają oficjalne tłumaczenie po polsku, coby była jakaś spójność.)

Chyba, że ktoś to już za to zabrał, to fajnie jakby się jednak ujawnił, bo nie ma sensu robić tego samego w dwóch zespołach.

Re: Runewars (Corey Konieczka)

: 17 maja 2021, 10:59
autor: darke997
Tak jest jeśli widzi się tylko militarny aspekt. Gra ma kilka mechanik o niesamowitej głębi. Teraz - grając w obecnej top gry - to doceniam.

Ale to bardziej opowieść niż gra. Takie czytanie książki.

I wygrywa ten kto ma runy )))
Zet pisze: 28 mar 2021, 13:47 Jak dla mnie Runewars jest typowym przedstawicielem ameritrashy i swoich czasów. Przeładowane i zapaćkane zbędnymi pierdółkami (jak karty używane do wszystkiego, czy podróżujący bohaterowie), zupełnie jakby próbowano wcisnąć do pudełka wszystko co się robi w fantasy.
Czy to źle? Dla wielbicieli ameritrashu to wręcz doskonale, ale ja sprzedałem wraz z dodatkiem po kilku partiach - zbyt wiele elementów mnie męczyło.

Dodam, że dopiero dodatek naprawia trochę bohaterów, bo w końcu mogą być używani do dowodzenia wojskami, a nie durnego szukania przygód.

Obrazek

Re: Runewars (Corey Konieczka)

: 17 maja 2021, 11:27
autor: TuReK
Nowa, fajna, rozbudowana recka Runewars
https://therewillbe.games/articles-beyo ... s-runewars

Re: Runewars (Corey Konieczka)

: 11 lis 2021, 17:51
autor: mk20336
Evening with Runewars

Runewars to zdecydowania jedna z bardziej lubianych przez nas gier "konfliktowych", nie opartych o historię. Gramy w nią co jakiś czas, na pewno rzadziej niż gry wojenne, jednak zdarzają się nam bardzo emocjonujące rozgrywki jak ta! Miłej lektury!

LINK: Evening with Runewars

Obrazek

Re: Runewars (Corey Konieczka)

: 09 cze 2023, 14:36
autor: BOLLO
Jak ze skalowaniem na 2 osoby i czasem rozgrywki? Warto w tę grę wchodzić na 2 max 3 osoby?

Re: Runewars (Corey Konieczka)

: 09 cze 2023, 15:52
autor: c08mk
BOLLO pisze: 09 cze 2023, 14:36 Jak ze skalowaniem na 2 osoby i czasem rozgrywki? Warto w tę grę wchodzić na 2 max 3 osoby?
Na dwie osoby powinno być dobrze. Grałem na trzy i zawsze wystąpi tu efekt "gdzie dwóch się bije tam trzeci korzysta". Czasowo w 3 osoby zajęło to parę godzin ale pewnie jak się ma grę ograną to szybciej można rozegrać partię.

Re: Runewars (Corey Konieczka)

: 09 cze 2023, 18:59
autor: Ashall
Na trzy rzeczywiście trochę gorzej, bo każdy boi się atakować żeby nie wzmacniać tego trzeciego. Na dwóch nie ma tego problemu, do tego mapa jest mniejsza i bohaterom łatwiej wypełniać misje, praktycznie co 'lato' są w stanie dojść do celu i zgarnąć nagrodę. Czasowo wychodzi 2,5 max 3h.

Re: Runewars (Corey Konieczka)

: 10 cze 2023, 09:41
autor: tencogoniema
My gramy najczęściej we 3, faktycznie często dochodzi do efektu - gdzie 2 się bije.. ale i tak uważam że w dobie wspieraczek gdzie gry są ładne i nic ponad to ta gra jest warta uwagi.
jako fanatyk WoPa uważam że daje podobne odczucia. Minusem dla mnie jest brak historii żeby pisać jej nowe wersje.
Co do Heroes of land, air & sea to na początku ogrywalismy to często do momentu aż wyczailismy ze tak naprawdę walki to tylko 2 karty reszta nie ma sensu i gra umarła.

Re: Runewars (Corey Konieczka)

: 12 cze 2023, 08:10
autor: Fyei
BOLLO pisze: 09 cze 2023, 14:36 Jak ze skalowaniem na 2 osoby i czasem rozgrywki? Warto w tę grę wchodzić na 2 max 3 osoby?
Gram głównie we dwoje i sprawdza się świetnie :D. Razem z mężemy znamy już tę grę na wylot i rozgrywka zajmuje nam max 2,5h.