Strona 141 z 153

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

: 05 maja 2021, 18:14
autor: Silmaril
Grellenort pisze: 26 kwie 2021, 17:23 Trzymam kciuki za trzecią rodzimą postać do Mage Knight! Stopniowo nabieram odwagi do zakupu i zmierzenia się z tym legendarnym tytułem, a takie newsy tym bardziej mnie motywują.
Dzięki za dobre słowo ;) Niestety idzie powoli bo tylko jeden kolega z grupy MK na Facebooku zgłosił się do pomocy przy testach.

Czy naprawdę nie ma już chętnych do zrobienia czegoś kreatywnego dla naszej ulubionej gry? ;) Wszyscy na tym skorzystamy!

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

: 17 cze 2021, 08:41
autor: Silmaril
Witajcie. Dziś wrzuciłem w temacie z linka: viewtopic.php?f=19&t=71454 , historię postaci Lazaursa czyli nowej postaci fanowskiej do MK. Mam nadzieję, że zachęci to potencjalnych testerów do kontaktu. Będę wdzięczny za konstruktywną krytykę, informację o błędach/literówkach itp. Historia jest dość długa, co jest nietypowe jeśli chodzi o postaci z MK, ale chciałem byście lepiej poznali motywację Lazarusa oraz mogli się dzięki temu bardziej zżyć z postacią. Ponadto jest w niej cała masa nawiązań i easter eggów z gier, książek itp. a także są w nią wplecione opisy umiejętności, jakie w grze będzie posiadał Lazarus.

Miłej lektury.

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

: 22 cze 2021, 10:46
autor: Jinx1337
Hej! Kupilem w zeszlym tyg. Mage Knight Ultimate i jestem wprost zachwycony tytułem!

Rozegrane 4 partie solo + jedna coop z ziomkiem (wczoraj, do trzeciej w nocy :)).

Jak wyglada sprawa z drukiem ew. fanowskich dodatkow? Mielismy/mamy jakas zbiorke?
Czy mamy potlumaczone cos oprocz polskich postaci (pogoda, questy etc.)? Czy byly juz jakies druki i czy bardzo odbiegaly od standardowych z pudla?

Czy mamy gdzies wzór poprawionej karty żniwiarza, żeby druknac sobie na normalnej drukarce i wrzucic w koszulke?

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

: 23 cze 2021, 18:25
autor: okienko1234
Jinx1337 pisze: 22 cze 2021, 10:46 Hej! Kupilem w zeszlym tyg. Mage Knight Ultimate i jestem wprost zachwycony tytułem!

Rozegrane 4 partie solo + jedna coop z ziomkiem (wczoraj, do trzeciej w nocy :)).

Jak wyglada sprawa z drukiem ew. fanowskich dodatkow? Mielismy/mamy jakas zbiorke?
Czy mamy potlumaczone cos oprocz polskich postaci (pogoda, questy etc.)? Czy byly juz jakies druki i czy bardzo odbiegaly od standardowych z pudla?

Czy mamy gdzies wzór poprawionej karty żniwiarza, żeby druknac sobie na normalnej drukarce i wrzucic w koszulke?
Nie wiem czy były organizowane jakieś zbiórki ale jeśli chcesz postacie i inne dodatki to Planszowy Dobromir się tym zajmuje.

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

: 29 cze 2021, 11:50
autor: qreqorek
Mam starą wersję Mage Knight'a, do której dorobione mam sporo dodatków PnP itp. Podstawkę mam wersję PL, dodatki mam spolszczone. Przez ostatnie kilka lat pojawiło się parę kolejnych rzeczy jak scenariusze czy postacie, które właśnie sobie ogarniam. Mam też 5 nowych kart, które pojawiły się w wersji Ultimate. Prośba do dobrej duszy, o zdjęcie tych nowych kart, co bym nie wymyślał swojego tłumaczenia, tylko zrobił sobie to oficjalne, które jest w wydaniu Portalowym. Chodzi o 4 karty Akcji Zaawansowanych (tych dwukolorowych) i jeden Artefakt (widoczne zna zdjęciu). A może ktoś już ma coś takiego przygotowane do PnP?
Ktoś poratuje?
Spoiler:

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

: 29 cze 2021, 12:19
autor: lotheg
qreqorek pisze: 29 cze 2021, 11:50 Ktoś poratuje?
Zrobię Ci zdjęcie dziś popołudniu albo najpóźniej jutro i prześlę :)

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

: 29 cze 2021, 12:22
autor: Bruno
qreqorek pisze: 29 cze 2021, 11:50 Ktoś poratuje?
Te 4 karty to nie jest dodatek PnP, tylko bonus dla tych, którzy zdecydowali się kupić wersję UE...

Poproś o ich tłumaczenie Trzewika na czacie w piątek - ciekawe jak zareaguje!

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

: 29 cze 2021, 12:37
autor: qreqorek

Te 4 karty to nie jest dodatek PnP, tylko bonus dla tych, którzy zdecydowali się kupić wersję UE...

Poproś o ich tłumaczenie Trzewika na czacie w piątek - ciekawe jak zareaguje!
To nie jest dodatek od Portalu, a od wydawcy globalnego, który jest dostępny także jako osobne 5 kart do kupienia. Do Trzewiczka mogę wysłać pytanie, dlaczego nie ma tych kart dostępnych jako dodatek w wersji PL, skoro są osobno dostępne w EN. Ale wszyscy wiemy że ich Portal nie wyda, więc dlatego napisałem po prośbie tutaj.

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

: 29 cze 2021, 12:49
autor: Bruno
A, to nie wiedziałem, że zagranicą są też sprzedawane oddzielnie.
Czekaj wieczora - coś zaradzimy :wink:

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

: 29 cze 2021, 13:08
autor: Jiloo
Mam pierwszą edycję wydania angielskiego UE i te karty były w pudle.
W opisie wersji ultimate na stronie WizKids i na jej okładce widnieje infomracja o 5 dodatkowych kartach.
Spoiler:

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

: 29 cze 2021, 13:10
autor: Gromb
Bruno pisze: 25 kwie 2021, 23:25
Spoiler:
Bruno takie mięsiste opisy gry, to coś mega fajnego i czyta mi się to z nieukrywaną przyjemnością. Jakbyś jeszcze wkleił ten opis do wątku: w co dziś grałeś byłoby super. Szkoda, by takie opisy pozostawały tylko w wątku z grą.

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

: 29 cze 2021, 14:55
autor: Bruno
Gromb pisze: 29 cze 2021, 13:10 Bruno takie mięsiste opisy gry, to coś mega fajnego i czyta mi się to z nieukrywaną przyjemnością. Jakbyś jeszcze wkleił ten opis do wątku: w co dziś grałeś byłoby super. Szkoda, by takie opisy pozostawały tylko w wątku z grą.
Dziękuję za miłe słowo i ... voila! :D
viewtopic.php?f=24&t=44373&p=1376356#p1376356

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

: 25 sie 2021, 16:00
autor: qreqorek
Za sprawą i inicjatywą Bruno zagrałem dwuosobowego MK w trybie PvP z wykorzystaniem scenariusza "Jeden Powraca". Odczuciami z rozgrywki chciałbym się podzielić poniżej.

Ostatnie kilka lat grałem w MK tylko Coop albo Solo, PvP gdzieś tylko na początku swojej przygody z tą grą miałem przyjemność zagrać i niewiele pamiętam z tej rozgrywki. Zdecydowaliśmy że zagramy 2 dni i 2 noce, na swych bohaterów wybraliśmy Arytheę i Goldyxa. Jedna osoba poszła w Czary i Artefakty, druga w Kryształy i późne werbowanie jednostek, za to tych zaawansowanych. Ciekawie za to się zapowiadało wykorzystanie kart Bloków, które w teorii powinny mieć większe znaczenie niż podczas walki z samą grą. W praktyce ograniczony dystans rozgrywki nie pozwolił do końca rozwinąć skrzydeł. Rezultatem tego jak i warunków zwycięstwa żaden z nas nie zdążył zaatakować Miasta. Ot, każdy ubił co miał na drodze i kupował to, co mógł. Końcówka to powrotny wyścig do Portalu, gdzie miejsce miał epicki pojedynek. A co w tym pojedynku? Atak dystansowy za 30! Tak, zmiksowany z lodu, ognia i ataku fizycznego - wszystko na jedną kartę. Udało się go jednak wybronić na tyle, aby dostać o jedną ranę mniej niż wynosił limit przeciwnika. Tak, blok 8 z odpornością na atak fizyczny u jednostki IV poziomu był kartą kluczową. Do tego blok był podwojony przeciwko szybkości. Tym samym kontratak nie napotkał już wystarczającego oporu i przejęcie portalu stało się faktem.

Podsumowanie:
Określiłbym scenariusz Jeden Powraca jako "pogrywanie gry z graczami". Tzn. mam wrażenie, że do stołu siadło dwóch wykwalifikowanych rzemieślników i każdy z nich zrobił świetną robotę, ale to gra podsuwała takie a nie inne karty czy tereny pod stopy bohaterów. Tym samym postrzegam wynik rozgrywki jako rzecz drugoplanową (dlatego go tu nie uświdczycie :lol: ), sam zaś czerpię radość z gameplaya. Powiedziałbym, że Goldyx okazał się być równorzędnym rywalem dla Arythei, oraz że gra zostawia przestrzeń na stosowanie odmiennych strategii, które dają zbliżony rozwój postaciom. 5,5h minęło jak z bicza strzelił (pierwsze 45 min to wspólne przypominanie zasad PvP z instrukcją w ręku). MK wciąż pozostaje dla mnie głównie grą Coop i Solo. PvP w moim odczuciu jest opcją, która trochę zabija radość znaną z beztroskiego lania potworów i wspólnego zdobywania miasta.

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

: 25 sie 2021, 19:17
autor: Bruno
W nawiązaniu do powyższego posta Kolegi qreqorek dodam, że ten scenariusz w wariancie dwuosobowym okazał się być - przez większość czasu - de facto scenariuszem solo: każdy rozwijał się swoją drogą, na ile pozwalała mu mapa. W zasadzie nie opłacało się bić przeciwnika przed ostatnią turą, bo uzysk byłby z tego niewielki (ewentualnie złupienie fajnego artefaktu, ale te pojawiły się dość późno). Ponadto, nie rozpieszczały nas karty Akcji Zaawansowanych ani Czarów - BARDZO mało pojawiło się takich, które oferowały cokolwiek na potrzeby walki czy też innej negatywnej interakcji z przeciwnikiem (nigdy wcześniej nie miałem rozgrywki z tak 'pacyfistycznymi' kartami w puli :!: ). Z kolei tylko 4 rundy nie pozwoliły za bardzo rozwinąć się postaciom, stąd i finałowa bitwa nie była tak epicka jak niekóre podboje miast.
Poniżej fotka prezentująca stan mapy w końcówce gry:
Spoiler:
Scenariusz "Jeden powraca" można też rozegrać w wariancie 6-rundowym, ale tu powstaje dylemat: czy warto znacząco przedłużać grę w trybie "niemal solo" do 6 rund, aby pod koniec doszło do wielkiej, epickiej bitwy, w której można by poprowadzić bardziej taktyczną walkę (mając wiele jednostek i różnych możliwości ataku), czy też zagrać krótszą wersję, z mniej emocjonującą bitwą końcową. Ten pierwszy wariant wciąż mnie kusi :)

Zgadzam się, że w scenariuszach konfrontacyjnych to "gra pogrywa z graczami", bo w zasadzie mało jest alternatyw, jeśli chodzi o korzystanie z mapy - po prostu bierzemy to, co zostawił nam przeciwnik/-cy (zupełnie inaczej w Podbojach solo, gdy nie ma presji ze strony innych graczy i wszystko zależy wyłącznie od naszych decyzji). Zapewne też konfrontacyjne scenariusze lepiej by się sprawdziły przy większej liczbie graczy, gdy dochodzą kolejne czynniki, które trzeba brać pod uwagę (oczywiście kosztem czasu gry).

W każdym razie ja wciąż chętnie zasiądę do rozgrywki 3-4-osobowej w "Jeden powraca", albo - jeszcze lepiej - "Podbij i utrzymaj" :)
Spoiler:

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

: 31 sie 2021, 13:25
autor: pabula
dannte pisze: 12 kwie 2021, 19:01 Jest jeszcze zajawka, że DireWolf Digital wyda aplikację. Ale z tego co czytałem, to poziom skomplikowania ich trochę przerósł i nie dali rady pogodzić tego z innymi projektami, więc poszło w odstawkę. Nieprędko, ale pewnie w końcu wyjdzie :)

Info sprzed 2 lat: https://www.direwolfdigital.com/news/br ... ital-life/
Niestety jest oficjalny "pas".
Zrezygnowali z wydania gry online :(
szkoda. pozostaje wobec tego Tabletop, Vassal albo ZunTzu.
https://boardgamegeek.com/thread/270385 ... -cancelled

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

: 31 sie 2021, 18:51
autor: Odi
Oj, ale to fatalna informacja... Ta gra zasługuje na wersję cyfrową jak mało która :/

W wersję planszową nie gram tyle, ile powinienem. Liczyłem, że cyfrowa pozwoli mi grę wymasterować i po prostu nacieszyć się nią, tak jak to było (i jest) w przypadku Cywilizacji. A tu taki zonk...

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

: 31 sie 2021, 18:56
autor: gafik
Wstyd się przyznać, ale jeszcze w tę grę nie zagrałem :oops:
Na pewno nadrobię bo w grupkach krąży...
Ciekawe czy taki kozak jak mówią :D?

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

: 01 wrz 2021, 01:01
autor: Bruno
gafik pisze: 31 sie 2021, 18:56 Ciekawe czy taki kozak jak mówią :D?
Większy! :D
Odi pisze: 31 sie 2021, 18:51 Oj, ale to fatalna informacja... Ta gra zasługuje na wersję cyfrową jak mało która :/
Ja tam się boję, że możliwość zagrania w aplikacji zarżnęłaby moją chęć do zdejmowania tego olbrzymiego pudła (wersja UE) z szafy :wink:
Bo tak dokładnie się stało w przypadku Cywilizacji...

A przecież planszówki to także możliwość zabawy fizycznymi komponentami.

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

: 01 wrz 2021, 18:15
autor: Zbaviec
Ja polecam, jak ktoś chce wersję elektroniczną, wersję na Tabletop Simulator. Wersja angielska oskryptowana to znaczy ustawiasz początkowy setup co chcesz grać i kilka innych udogodnień. Dla kogoś kto grał w wersję fizyczną nie ma problemu z grą, gdyż zasady trzeba znać i instrukcje, bez tego ani rusz. Osobiście wolę pudło, ale jak się zdarzy wyjazd to na kompie można się całkiem fajnie pobawić.

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

: 12 wrz 2021, 08:39
autor: flissak
Cześć wam :) Kupiłem ostatnio na aukcji używanego podstawowego MageKnighta, okazało się jednak(po potwierdzeniu płatności), że mam tylko 2 karty ran w talii, co do reszty raczej się zgadza, tylko ciężko mi stwierdzić przy tych kolorowych kartach podstawowej talii: W każdym kolorze mam 27 kart, ale są dziwnie ponumerowane i różnią się w ilościach składowych. np:3 kolory mają po 14 jednej karty, a jeden ma ich 13, ale za to więcej 7-8 innych, których tamte miały odpowiednio mniej. No i dlaczego te, których jest 13 i 14 są podzielone na dwa numery w talii skoro niczym się nie różnią. Oraz w tej samej podstawowej talii dwóch bohaterów ma po dwie swoje karty, a 2 ma ich po jednej(może jedne są słabsze, a drugie silniejsze?). Wydaje mi się, że problem jest tylko z kartami ran, ale wolałem spytać. Może macie jakiś pomysł jak można by załatwić brakujące karty ran :D Może nie jest ich aż tyle potrzeba w rozgrywce i można skupić od dwóch osób po 10, albo od jednej 20.

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

: 12 wrz 2021, 09:27
autor: qreqorek
Trochę trudno do końca odczytać co masz, czego nie i którą wersję MageKnighta nabyłeś. Spróbuję jakoś pomóc. Jeśli masz wydanie Lacerta (wszystko na to wskazuje, prostokątne pudełko), to pierwotnie Każdy bohater miał jedną unikalną kartę w swojej talii. Później wyszły dodatki z już dwoma unikalnymi kartami dla nowych bohaterów, dodając też po "drugiej" unikalnej karcie dla bohaterów z gry podstawowej (jako zamienniki). Jeśli idzie o ilości kart, to masz w wiki na BGG: https://boardgamegeek.com/boardgame/968 ... -game/wiki. Brak kilku kart ran nie jest kłopotem. Sam użyłem paru z nich, aby robiły za revers, a na aversie mam wydrukowane i włożone w kloszulkę nowe karty z Ultimate (dwukolorowe).

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

: 12 wrz 2021, 10:40
autor: Jiloo
Z tego co pamietam karty w Mage Knight są ponumerowane. Poukładaj je od 1 do najwyższej to zobaczysz ilu i jakich kart brakuje.
W grze powinno być 40 kart ran – z twojej wypowiedzi nie wynika ile masz, bo nie wiem ile to jest 2 na talię.

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

: 12 wrz 2021, 10:44
autor: flissak
Mam Mage Knighta od lacerty. Brakuje mi 38 kart ran. Co do reszty nie jestem pewny: dwóch bohaterów ma jedną kopię swojej karty specjalnej(szlachetne maniery i zimna krew) w talii podstawowej, a dwóch ma po dwie kopie swoich kart(Wszechstronność i Moc koncentracji). W każdym razie na pewno mam kłopot z kartami ran, których mam tylko dwie. Reszta jak artefakty i to co jest numerowane normalnie np: 1-20, jest ok. Karty z talii podstawowej jakie mam to:
1.Czerwone(27szt.):
-5 szt. szał i 2 szt wszechstronność(nr1)
-7 szt. szał (nr2)
-6 szt. groźba(nr12)
-7 szt. improwizacja
2.Zielone(27szt.):
-7szt. marsz (nr.6)
-7szt. marsz (nr.7)
-6szt. spokój (nr.10)
-5szt. koncentracja i 2 szt. moc koncentracji(nr.15)
3. Białe(27szt.):
-7szt. szybkość (nr.4)
-7szt. szybkość (nr.5)
-5szt. wpływ i 1szt. szlachetne maniery (nr.11)
-7szt. przepływ many (nr.14)
4. Niebieskie(27szt.):
-6szt determinacja i 1 szt. zimna krew(nr.3)
-7szt. wytrzymałość (nr.8)
-6szt. wytrzymałość (nr.9)
-7szt. krystalizacja (nr.13)
Jeśli ta lista się zgadza, to brakuje mi tylko kart ran w liczbie 38szt.

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

: 12 wrz 2021, 10:54
autor: qreqorek
Karty bohaterów raczej powinieneś trzymać jako oddzielne zestawy (bohater, pomoc, 16 kart bohatera - w tym jedna lub dwie jego unikalne, w stosunku do innych bohaterów). Na kartach bohaterów masz ikonki w prawym, górnym rogu. One określają, do którego bohatera karta należy. Osobno trzymasz karty akcji, osobno artefakty, osobno czary i osobno dwie talie jednostek. Jeśli faktycznie nie masz kart ran, to będziesz musiał improwizować, np. trzymając wszystko w koszulkach, na czas rozgrywki dwoma bohaterami, powkładać sobie karteczki z napisem "rana" do bohatera, którego nie używasz w danej rozgrywce. Opcje: - zapytaj Portal czy by Cię nie poratowali w takim wypadku kartami ran lub/i zapytaj Planszówkowwgo Dobromira. Nie wiem tylko czy karty z wersji Ultimate aby na pewno są jednakowe do tych z wydania Lacerty (odcień, promień zaokrąglenia narożników). Lub zwróć sprzedawcy - dostałeś produkt mocno wybrakowany, chyba że te karty ran się znajdą.

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

: 12 wrz 2021, 11:15
autor: flissak
Jest jeszcze gorzej, nie ma ani jednej karty czarów. Wszystko jest poza ranami i czarami... Dzięki za pomoc, ale chyba będę musiał przycisnąć gościa.