Nie wiem, czy ktoś już widział, ale powstała cyfrowa adaptacja Mage Knighta:
https://store.steampowered.com/app/1671 ... dins_Oath/
UWAGA: to nie jest ta sama gra co fizycznie, tzn. mechanika jest identyczna (a nawet rozszerzona o dodatkowe tryby gry), ale grafiki są autorskie, nazwy kart i postaci inne. Ale efekty każdej z tych kart i postaci są przeniesione 1 do 1 z podstawki (+ kilka reguł/kart z dodatków).
Jest to implementacja fanowska i obecnie jest za darmo (w ramach playtestu)
![Surprised :o](./images/smilies/icon_surprised.gif)
Jestem pod wielkim wrażeniem jak szczegółowo autor zaimplementował te najdrobniejsze mechaniki (nawet opcję grupowania wrogów podczas walki, czy odporność wrogów na specjalne efekty konkretnych kolorów kart). Można nawet cofać prawie każdą decyzję podjętą w trakcie tury - "prawie", bo są momenty, z których się wycofać nie możemy, ale praktycznie każdą zagraną kartę, zużytą/zdobytą manę, itp. gra pozwala wycofać. Zagrałem dopiero dwa razy (scenariusz początkowy i epicki) i prawdę mówiąc nie napotkałem żadnych błędów implementacyjnych (poza małym glitchem UI)!
Gorąco polecam spróbować. Mam nadzieję, że autorowi uda się pozyskać licencję, bo jego wersja zasługuje na oficjalne wsparcie.
Pominąłem tutorial, więc może się powtórzę, ale poniżej kilka wskazówek ode mnie:
- wciśnięcie ESC pozwala podejrzeć aktualny stan gry (np, karty na ręce, żeby podjąć decyzję czy na początku rundy wybrać kartę pozwalającą dobrać konkretną kartę z talii)
- gra ma autozapis, więc wyjście z gry pozwoli nam ją kontynuować następnym razem
- nie jestem pewien, ale chyba nie ma reguły, że jeśli weźmiemy żeton umiejętności z puli (zamiast z 2 dolosowanych), to musimy wybrać ostatnią kartę zaawansowanych akcji podczas zdobycia poziomu (ale może po prostu źle pamiętam reguły MK)
- jeśli dobrze mi się wydaje, to nie ma tutaj ataku/bloku typu Cold Fire, tylko jest atak/blok typu Chaos - możliwe, że to tylko zmiana nazwy, ale nie jestem pewien czy właściwości te same.
- po rozegranej walce/przebytej interakcji gra nie pozwala zagrać nam kart specjalnych przed końcem tury (takich jak np. leczenie) - o ile dobrze pamiętam reguły, taka możliwość powinna być (a może jest, a nie ogarnąłem tego w interfejsie)
- tak jak pisałem wcześniej: prawie wszystkie ruchy można wycofać poza rozpoczęciem interakcji - jeśli rozpoczniemy interakcję (uleczymy, zakupimy kartę, itp) to już nie można tego cofnąć (a przynajmniej nie znalazłem sposobu) - więc trzeba uważać w tym momencie; nie jestem pewien, ale ruchu chyba też nie da się wycofać (chociaż nie próbowałem)
Gra ma tylko tryb solo - gramy przeciwko dummy playerowi, czyli standardowe reguły podstawki.