Strona 16 z 27

Re: Zombicide!

: 03 lip 2014, 19:51
autor: BloodyBaron
ja się chyba szarpnę - najważniejsza i najciekawsza część tego dodatku to reguły pvp, bo jednak wersja full coop nie z każdym towarzystwem działa dobrze, a gra aż się prosi o takie rozwiązanie.

Dodatkowi herosi w tym układzie są miłym bonusem, bo pozwolą budować różnorodne i zbalansowane drużyny. Dodatkowe zombiaki... well... wiadomo, przecież tą grę kupuje się, żeby pobawić się tymi wszystkimi figsami :)

sam setting szpitala i sąsiedztwa uzupełni klimat pozostałych kafli.

co od stretch goali - nawet jeśli nie są jakieś wybitne - to trzymają standard - dużo dobrego i w miarę używalnego, więc jeśli mam zapłacić 150 dolców i mieć te wszystkie pierdółki, to czemu nie. Nawet 2 zestawy różnokolorowych kostek są spoko - przydadzą się różne kolory do gier pvp.

Re: Zombicide!

: 03 lip 2014, 20:42
autor: Wassago
A co chcesz dokładniej powiedzieć poprzez te linki? Bo pierwszy link odnosi się do towarów spoza unii, a w drugim nie wiem na co mam się popatrzeć. Możesz to lekko rozwinąć, wiesz, wystarczy kilka zdań.

Re: Zombicide!

: 04 lip 2014, 00:13
autor: ghostartur
Pojawiły się wreszcie ptaszki w stretch goals (: . Na razie mają +1.000.000$, jak myślicie do ilu dojdzie?

Re: Zombicide!

: 04 lip 2014, 00:26
autor: wladekbud
Tempo przyrostu może trochę spadło, ale widać, że CMON wie jak podbijać piłeczkę. Ptaki na pewno zachęcą grupę niezdecydowanych, do tego Oksana, czyli Alice z Resident Evil. Z drugiej strony nie jestem pewien czy przebiją Sezon 2 (2,255,018 $). Naprawdę, trochę brakuje zaskakujących pomysłów, żeby podbić zainteresowanie.
Ciągle jeszcze nie ujawnili na czym ma polegać tryb RPG (może całkiem inne karty dla wszystkich postaci?).

Re: Zombicide!

: 04 lip 2014, 03:15
autor: ghostartur
Naprawdę bardzo, bardzo liczę, że tryb rpg będzie tym wypasem tej edycji! :D

Re: Zombicide!

: 04 lip 2014, 12:18
autor: Kiler
Wassago pisze:
A co chcesz dokładniej powiedzieć poprzez te linki? Bo pierwszy link odnosi się do towarów spoza unii, a w drugim nie wiem na co mam się popatrzeć. Możesz to lekko rozwinąć, wiesz, wystarczy kilka zdań.
Potwierdzić, że dobrze pamiętasz iż cło wynosi 0% :) ten drugi link to informacja taryfowa dla gier planszowych ; ) a ten pierwszy miał być na zakładce "informacje podstawowe" tam jest, napisane że należności celne wewnątrz wspólnoty są zniesione. O samym vat tam w zakładach można znaleźć informacje :)

Re: Zombicide!

: 05 lip 2014, 00:15
autor: Zorak
Gra bedzie wysyłana z Niemiec wiec cła nie bedzie, sezon 2 szzedl z UK i cła tez nie było. Za pierwszym razem jak zamawiałem to szło z USA, szło przez urząd celny ale cła nie dali, tyle ze w tym przypadku to loteria podobno była.

Re: Zombicide!

: 05 lip 2014, 00:22
autor: Wassago
Izba celna w Katowicach tak mi odpisała na zapytanie o Vat i cło na gry planszowe:
CENTRUM INFORMACJI SŁUŻBY CELNEJ w odpowiedzi na wiadomość e-mail - o treści jak poniżej - uprzejmie informuje, co następuje:
Od dnia 1 maja 2004 r., czyli z chwilą przystąpienia Rzeczpospolitej Polskiej do Unii Europejskiej (UE) terytorium naszego kraju zostało objęte unią celną. Podstawową zasadą unii celnej jest swobodny, niczym nie skrępowany przewóz towarów pomiędzy państwami tworzącymi wspólny rynek wewnętrzny i będącymi jednocześnie członkami UE. W ramach unii cła przywozowe i wywozowe lub opłaty o skutku równoważnym są zakazane między państwami członkowskimi UE.

SWOBODNY OBRÓT TOWARÓW
Powyższe stosuje się do produktów pochodzących z państw członkowskich oraz do produktów pochodzących z państw trzecich, jeżeli znajdują się one w swobodnym obrocie w państwach członkowskich. Produkty pochodzące z państw trzecich są uważane za będące w swobodnym obrocie w jednym z państw członkowskich, jeżeli dopełniono wobec nich formalności przywozowych oraz pobrano wszystkie wymagane cła i opłaty o skutku równoważnym w tym państwie członkowskim i jeżeli nie skorzystały z całkowitego lub częściowego zwrotu tych ceł lub opłat.

W związku z tym każdy towar znajdujący się w swobodnym obrocie (np. wytworzony, legalnie wprowadzony do obrotu) w jednym z państw członkowskich UE, ma zagwarantowaną swobodę przepływu we wszystkich państwach członkowskich, bez żadnych barier. Taka swoboda przepływu towarów wynika z przepisów art. 28 - 37 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej (zwanego dalej; „Traktatem”).

Równocześnie w ramach rynku wewnętrznego każde państwo członkowskie UE ustanawia i stosuje własne krajowe przepisy dotyczące podatków (np. akcyzy), przy uwzględnieniu wspólnotowej harmonizacji ustawodawstwa w tej dziedzinie (zob. Dyrektywa Rady 2008/118/WE). W Polsce kwestie związane z akcyzą zostały uregulowane ustawą z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (tekst jedn. Dz.U. z 2014 r., poz. 752) oraz przepisami wykonawczymi do ustawy. W rozumieniu tej ustawy przedmiotem opodatkowania akcyzą w naszym kraju są: wyroby akcyzowe (zob. załącznik nr 1 do ustawy: wyroby energetyczne /np. paliwa, węgiel/, energia elektryczna, napoje alkoholowe, wyroby tytoniowe oraz susz tytoniowy), a także samochody osobowe. W Polsce wymiar i pobór podatku akcyzowego należy do zadań Służby Celnej.

Mając powyższe na uwadze należy stwierdzić, iż jeżeli przywóz do Polski z innego państwa członkowskiego UE dotyczy towarów, które znajdują się w swobodnym obrocie w UE i które w naszym kraju nie są objęte podatkiem akcyzowym, to w tym przypadku przywóz takich towarów nie wiąże się z żadnymi formalnościami przywozowymi, czy opłatami przed organami Służby Celnej.
Czyli Vatu i Cła nie będzie ;)

Re: Zombicide!

: 05 lip 2014, 17:09
autor: Wassago
Season 3 Questions to CMON/GG - trochę pytań i odpowiedzi które mogą się przydać zainteresowanym 3 sezonem.

http://www.zombiesdash.com/forum/viewto ... d391bccd78

Re: Zombicide!

: 06 lip 2014, 19:29
autor: Skywarden
Czy ktoś w Poznaniu ma ten tytuł? Jeżeli to możliwe zagrałbym raz w ten tytuł przed ewentualnym zakupem.

Re: Zombicide!

: 11 lip 2014, 04:33
autor: ghostartur
Coś dziwnie ucichło :D .Jak wrażenia panie i panowie? Bo mi się strasznie podobają nowi bohaterowie i vip zombie(jako figurki). Niemniej liczę na jakąś bombę wkrótce typu 3D teren czy drzwi, nie pogardziłbym też dodatkowymi barykadami.

Re: Zombicide!

: 11 lip 2014, 07:51
autor: wladekbud
Dla mnie nadal wrażenia nie najlepsze. W kolejności od najbardziej ciekawych elementów:

0) Jeszcze nie ujawniony pomysł na tryb RPG - podobno,
1) Ptaki Zombie (ale to jeszcze zależy od mechaniki ruchu),
2) Zombie pełzacze (może utrudnione zarządzanie figurkami na planszy, ale pomysł super),
3) Akcje drużynowe
4) Oksana (Alice z RE, jako opcja do kupienia)
5) Tryb coop (nie jestem fanem coop, ale zawsze to urozmaicenie)
6) Zombie - ścigające? (Seekers) (nic nowego, ekstra aktywacja w innej odsłonie)
7) elementy 3D (zapychacz)
8) VIP zombie (figurki ładne, ale sens użycia powala - tylko do zbierania "Pimp weapon"?!)
9) postacie sąsiadów ("bezedura", psy milsze)

Generalnie, mam już trochę przesyt nowymi figurkami bohaterów, wolałbym, np. bardziej urozmaicone plansze terenu.

Re: Zombicide!

: 11 lip 2014, 09:28
autor: el.kocyk
hej, przyczytalem watek, wczoraj gralismypierwszy raz, ale mam wrazenie ze duzo rzeczy robilismy zle, wiec moze ktos bylbytak mily i mi wyjasnil:
1. ruch/atak zombie
- podstawowy i grubas- nie ma bohatera na jego polu, robi jeden ruch i wchdozi na pole bohatera, atakuje w tym samym ruchu czy dopiero moze w kolejnej turze jak biohater jeszcze tam bedzie stal?
- ten biegajacy - to samo pytanie, ale czy on moze zaatakowac jako swoja 2 akcja, czy ruch i atak to jedna akcja a pozniej moze zrobic to samo na 2 polu?

2. szukanie i ekwipunek - mam 5 przedmiotow, z latarka losuje dwa kolejne, co moge zrobic? czy przedmioty sa odrzucane, czy mozna je polozyc na podloge byktos podniosl, czy mozna od razu majac 7przedmiotow powiedziec ze sie wymieniam z kims, czy najpierw musze zostawic sobie 5 a pozniej sie wymianiac?

3. otwieranie budynkow - czy otwieracie najpoierw wszystkie drzwi? zostawilismy sobie wczoraj niektore drzwi jak juz bylismy pomaranczowi a to rownalosie masakra

4. dodatkowy ruch zombiakow - ruszylem sie wszystkimi zombiakami, wylosowalem nowe a na 4 spawnie wylosowalem dodatkowy ruch dla walkerow - co teraz? w tym momencie kazdy na planszy ma nowy ruch czy w kolejnej tirze ma dwa? a jak w tej samej to jak rozumiem nowe zombiaki tez maja od razu ruch?

5. gralismy scenariusz 1 z sezonu 1 i powiem szczerze, ze nie mam pojecia jak moglibysmy to wygrac w 4, zombiaki nas po prostu zmiazdzyly:(

Re: Zombicide!

: 11 lip 2014, 10:12
autor: Borek224
Ad. 1 - w racha jednej akcji zombie rusza się LUB atakuje.

Ad. 2 - nie porzypominam sobie aby w zasadach było cokolwiek o "zostawianiu na ziemi" - zawsze grałem że to co się nie mieści w plecaku się odrzuca + że w kadym momecie mozna po prostu wyrzucić rzeczy z plecaka.

Ad. 3 - w części scenariuszy sprint do drzwi tylko żeby pootwierać wszystkie budynki na zielono jest poprawną strategią. Jest to system który zmusza was do pośpiechu.

Ad. 4 - w momencie wyciągnęcia karty wszytkie zombie danego typu ma dodatkowy ruch

Ad. 5 - to jest dla mnie największy problem projektowy gry - nie ma żadnego mechanizmu skalowania poziomu trudności względem liczby bohaterów. Jak uznacie że jest za trudno możecie odrzucić karty zombie o najwyższych numerach.

Re: Zombicide!

: 11 lip 2014, 10:18
autor: bubu
@el.kocyk
Odnośnie zasad:
1. Jeżeli jedyną akcją grubasa lub szwendacza jest wejście do strefy z bohaterem to wchodzą i tyle. Nic więcej nie robią. Biegacz w pierwszej akcji wchodzi (zakładając, że był w sąsiedniej) a w drugiej atakuje. Grubas i szwendacz atakują gdy na początku swojej tury już są w strefie z bohaterem.
2. Od razu wyrzucasz albo znalezisko albo coś z ekwipunku.
4. Od razu. Dlatego też nie należy się zbytnio zbliżać do zombie bo może się okazać, że w swojej turze dostaną nie jeden ruch a kilka. Podobnie będzie z otwieraniem drzwi- jeżeli budynek ma dajmy na to 8 pomieszczeń to ryzyko wylosowania aktywacji jest spore.

Odnośnie strategii:
3. No cóż, zdania są podzielone. W zasadzie masz dwa stanowiska:
-otwórzmy wszystkie drzwi póki jesteśmy na niebieskim
-uzbrójmy się i dopakujmy a potem robimy rzeźnię
Ja staram się mieć już w miarę uzbrojenie i otwierać większość drzwi na poziomie żółtym
5. Zagrajcie na więcej bohaterów : )

Re: Zombicide!

: 11 lip 2014, 10:22
autor: Borek224
bubu pisze: Odnośnie strategii:
3. No cóż, zdania są podzielone. W zasadzie masz dwa stanowiska:
-otwórzmy wszystkie drzwi póki jesteśmy na niebieskim
-uzbrójmy się i dopakujmy a potem robimy rzeźnię
Ja staram się mieć już w miarę uzbrojenie i otwierać większość drzwi na poziomie żółtym
To tez zależy ile masz dostępnych figurek - bo na większych mapach i przy dużym zagrożeniu dodatkowe aktywacje spowodowane brakiem figurek zabijają (dosłownie) fun z gry ;)

Re: Zombicide!

: 11 lip 2014, 10:25
autor: bubu
No tośmy się zdublowali
Borek224 pisze: Ad. 5 - to jest dla mnie największy problem projektowy gry - nie ma żadnego mechanizmu skalowania poziomu trudności względem liczby bohaterów. Jak uznacie że jest za trudno możecie odrzucić karty zombie o najwyższych numerach.
Zastanawiam się nad taką rzeczą- w instrukcji do TCM stoi, że można użyć większej niż 6 liczby bohaterów ale wtedy za każdą dwójkę nowych należy dołożyć dodatkową strefę namnażania. To może grając 4 bohaterami można jedną strefę usunąć? Tyle, ze to może popsuć misję.

Re: Zombicide!

: 11 lip 2014, 10:35
autor: bubu
Borek224 pisze: To tez zależy ile masz dostępnych figurek - bo na większych mapach i przy dużym zagrożeniu dodatkowe aktywacje spowodowane brakiem figurek zabijają (dosłownie) fun z gry ;)
Dlatego też piszę o poziomie żółtym a nie czerwonym : )
Figurek mam trochę więcej bo wsadziłem jeszcze walk od the dead 2 ale tam z kolei są dodatkowe karty aktywacji..

Re: Zombicide!

: 11 lip 2014, 10:49
autor: wladekbud
bubu pisze: Zastanawiam się nad taką rzeczą- w instrukcji do TCM stoi, że można użyć większej niż 6 liczby bohaterów ale wtedy za każdą dwójkę nowych należy dołożyć dodatkową strefę namnażania. To może grając 4 bohaterami można jedną strefę usunąć? Tyle, ze to może popsuć misję.
Generalnie, od 1/2 roku pykamy prawie regularnie co tydzień w Zombicide w 3/4/5 osób i wyszło nam, że:
5-6 graczy: 4 strefy namnażania,
3-4 graczy: 3 strefy namnażania,
2 graczy: 2 lub 3 strefy namnażania (zależy jeszcze od wielkości planszy i szacowanego czasu trwania gry - przy długich scenariuszach (osiągany czerwony poziom) 2 graczy nie ma szans na 3 strefy).

Jakoś nikt nie narzeka, że za łatwo, albo że za trudno. (ok. 75% rozgrywek wygranych)

Re: Zombicide!

: 11 lip 2014, 10:59
autor: bubu
wladekbud pisze:
Generalnie, od 1/2 roku pykamy prawie regularnie co tydzień w Zombicide w 3/4/5 osób i wyszło nam, że:
5-6 graczy: 4 strefy namnażania,
3-4 graczy: 3 strefy namnażania,
2 graczy: 2 lub 3 strefy namnażania (zależy jeszcze od wielkości planszy i szacowanego czasu trwania gry - przy długich scenariuszach (osiągany czerwony poziom) 2 graczy nie ma szans na 3 strefy).

Jakoś nikt nie narzeka, że za łatwo, albo że za trudno. (ok. 75% rozgrywek wygranych)
Tyle, że usunięcie wyznaczonej przez autora strefy może zaburzyć sens misji (bo ważne jest, żeby zombie wychodziły akurat z tych wszystkich miejsc). No ale co zostaje- pomijanie jednej z nich (za każdym razem innej) co turę?
Ja na szczęście gram najczęściej z zespole trzysobowym i każdy ma dwóch bohaterów więc problem z głowy

Re: Zombicide!

: 11 lip 2014, 11:07
autor: el.kocyk
dzieki wielkie za wszystkie odpowiedzi
ostatnie pytanie - strzal w bhatera z broni dystansowej - jak rozumiem nawet gdy jestesmy wszyscy na tym samym kafelku to dostanie bohater? nie jest tak, ze dopiero od zasiegu 1 strzelamy najpierw w swoich a na tym samym kaflu w wybranego wroga, czyli tak jakbysmy walczyli wrecz?

Re: Zombicide!

: 11 lip 2014, 11:09
autor: janekbossko
nie podoba m isie granie po 2 bohatero na gracza. Lubie sie identyfikowac zpostacia nawet jesli jest to infantlna kelnerka na rolkach ;)
Dlatego...gram w 4+
Właśnie skalowanie scenariuszy to imo najwieksza wada tej gry. Podobnie jest z poziomem scenariuszy tzn z poziomem trudnosci w 1 wydani ang gdzie nie bylo to oznaczone co skutecznie zniechecilo kilka osob juz do tej gry

@up
strzelamy w swoich dopiero wtedy gdy strzelamy w kafel sasiadujacy badz dalszy o ile swoi sa na tym kaflu ;)

Re: Zombicide!

: 11 lip 2014, 11:27
autor: Wassago
Wrrr... Czy to takie trudne zadawać pytania o mechanikę w dziale do tego przeznaczonym? :/

Edit:
El.kocyk - przeczytaj raz jeszcze instrukcję, wszystkie twoje pytania są ładnie w niej opisane, Masz tam nawet przykłady!

Re: Zombicide!

: 11 lip 2014, 12:01
autor: el.kocyk
Wassago - masz racje, jakos mnie zacmilo i bez sensu tu pisalem
poprawie sie na przyszlosc

Re: Zombicide!

: 11 lip 2014, 13:09
autor: bubu
janekbossko pisze:nie podoba m isie granie po 2 bohatero na gracza. Lubie sie identyfikowac zpostacia nawet jesli jest to infantlna kelnerka na rolkach ;)
A w czym problem, żeby się identyfikować z dwójką? Ja zawsze gram dwoma postaciami i nie mam problemu..
janekbossko pisze:
@up
strzelamy w swoich dopiero wtedy gdy strzelamy w kafel sasiadujacy badz dalszy o ile swoi sa na tym kaflu ;)
Nieprawda. Użycie broni dystansowej zabija najpierw innego bohatera, nawet jeśli cała trójka, (bohater strzelający, zombie i inny bohater) są na tym samym kaflu. Zresztą w instrukcji, na 17 stronie masz w lewym dolnym rogu przykład takiej właśnie sytuacji.