Strona 16 z 102
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 22 sty 2013, 19:34
autor: masniaq
Dzieki! Idę na wyspe ale coś czuję że jeszcze tu wrócę

Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 22 sty 2013, 21:59
autor: Bea
No to leci kolejna seria pytań po kolejnej partii:)
1. Pomocnik
Jeśli dostajemy pomocnika, dodatkowy pionek, to zostaje on do końca gry czy znika po wykonanej jednej akcji?
2. Karta Jaguar
Mówi, że każdy gracz dostaje dodatkową ranę. Czy Piętaszek i pies też?
3. Rany Piętaszka
Jak Piętaszek może leczyć rany? Odpoczynkiem, a czy np rumem też?
4. Przedmiot
Przedmiot może być użyty raz na rundę, tak?
5. Koniec scenariusza, wygrana
Jeśli w scenariuszu np nr 1 udało nam się zebrać odpowiednią ilość drewna, odłożyć, ją przed fazą akcji, mamy już wynaleziony ogień, to kiedy kończy się gra? Trzeba dobrnąć do fazy nocy? czy od razu po spełnieniu warunków scenariusza?
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 22 sty 2013, 22:17
autor: masniaq
To ja jeszcze jedno pytanko mam. Codzi mi o Akcje Topienie Drapieznika.
Napisane jest 2(czaszki) i pionek, odrzuc a otrzymasz znacznik determinacji.
Czy oznacza to ze o 2 musze obnizyc poziom broni i moge wykonac to jednym pionkiem?
Nie ma zadnego minusika przy ikonie poziomu broni. Co jezeli poziom broni mam na poziomie 1. Nie moge wykonac tej akcji?

Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 22 sty 2013, 22:19
autor: masniaq
Bea pisze:
5. Koniec scenariusza, wygrana
Jeśli w scenariuszu np nr 1 udało nam się zebrać odpowiednią ilość drewna, odłożyć, ją przed fazą akcji, mamy już wynaleziony ogień, to kiedy kończy się gra? Trzeba dobrnąć do fazy nocy? czy od razu po spełnieniu warunków scenariusza?
Przed chwila czytalem w FAQ o tym i jest ze trzeba jeszcze przejsc przez faze akcji. Dopiero wtedy jak przezyjecie to wygracie

Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 22 sty 2013, 22:32
autor: YuZ
1. Pomocnik
Jeśli dostajemy pomocnika, dodatkowy pionek, to zostaje on do końca gry czy znika po wykonanej jednej akcji?
Jeżeli jest to pion pomocnika wyprodukowany z przedmiotu (np. pomocnik przy eksploracji z przedmiotu Mapa) to zostaje.
2. Karta Jaguar
Mówi, że każdy gracz dostaje dodatkową ranę. Czy Piętaszek i pies też?
Nie. [instrukcja str. 14]
4. Przedmiot
Przedmiot może być użyty raz na rundę, tak?
Raz na grę, chyba, że zasady scenariusza mówią inaczej (np. Krzyż w scenariuszu 2).
5. Koniec scenariusza, wygrana
Jeśli w scenariuszu np nr 1 udało nam się zebrać odpowiednią ilość drewna, odłożyć, ją przed fazą akcji, mamy już wynaleziony ogień, to kiedy kończy się gra? Trzeba dobrnąć do fazy nocy? czy od razu po spełnieniu warunków scenariusza?
Gra kończy się natychmiast jeżeli jest to 10, 11 lub 12 runda.
masniaq pisze:
Przed chwila czytalem w FAQ o tym i jest ze trzeba jeszcze przejsc przez faze akcji. Dopiero wtedy jak przezyjecie to wygracie

Błąd. W FAQ mowa była o przechodzeniu przez fazę Wydarzenia. Bea pytała o konkretny moment - przed fazą akcji, po fazie Produkcji czyli już po Wydarzeniu. Zwycięstwo w tym przypadku następuje natychmiast po odłożeniu drewna na stos. Nie rozpoczynasz fazy Akcji.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 22 sty 2013, 22:35
autor: Jan Madejski
masniaq pisze:Napisane jest 2(czaszki) i pionek, odrzuc a otrzymasz znacznik determinacji.
Czy oznacza to ze o 2 musze obnizyc poziom broni i moge wykonac to jednym pionkiem?
Nie ma zadnego minusika przy ikonie poziomu broni. Co jezeli poziom broni mam na poziomie 1. Nie moge wykonac tej akcji?
2 czaszki bez minusa oznaczają, że po prostu musisz mieć drugi poziom broni, aby podjąć się tej akcji - poziom broni nie spada. Akcję możesz wykonać jednym pionkiem.
Bea pisze:No to leci kolejna seria pytań po kolejnej partii:)
1. Pomocnik
Jeśli dostajemy pomocnika, dodatkowy pionek, to zostaje on do końca gry czy znika po wykonanej jednej akcji?
2. Karta Jaguar
Mówi, że każdy gracz dostaje dodatkową ranę. Czy Piętaszek i pies też?
3. Rany Piętaszka
Jak Piętaszek może leczyć rany? Odpoczynkiem, a czy np rumem też?
4. Przedmiot
Przedmiot może być użyty raz na rundę, tak?
5. Koniec scenariusza, wygrana
Jeśli w scenariuszu np nr 1 udało nam się zebrać odpowiednią ilość drewna, odłożyć, ją przed fazą akcji, mamy już wynaleziony ogień, to kiedy kończy się gra? Trzeba dobrnąć do fazy nocy? czy od razu po spełnieniu warunków scenariusza?
1. To zależy. Pomocnik z przedmiotu (np. "mapa") jest do końca gry. Pomocnik z żetonu odkrycia ("świeczki" czy jakośtak) jest jednorazowy - to jest zaznaczone na ostatniej stronie instrukcji w opisie żetonów odkryć. W pozostałych przypadkach zwykle powinno być napisane, czy pionek jest jedno, czy wielorazowy.
2. Pies nigdy nie otrzymuje ran. Zgodnie z tekstem instrukcji na str 14 Piętaszek też nie otrzymuje w tej sytuacji ran.
3. Tak samo jak bohaterowie graczy - odpoczynkiem, rumem, zdolnością kucharza itd.
4. Tak, poza krzyżem w scenariuszu 2.
5. Przed fazą nocy, ale chyba trzeba było jeszcze dotrwać do końca fazy, w której spełniło się warunki scenariusza (czyli fazy akcji, jeśli wygrywasz np. tworząc maszt lub ogień, albo pod koniec fazy produkcji, jeśli wygrywasz dokładając zdobyte drewno na stos).
Dopisek: Ech, zbyt długo szukałem potwierdzenia pkt. 5 ;P
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 22 sty 2013, 22:40
autor: Bea
Co z tymi przedmiotami, bo mam dwie różne odpwiedzi?
To w takim razie co się dzieję z zużytym przedmiotem? Trzeba go odłożyć, czy wynaleźć jeszcze raz, by go użyć ponownie?
Jak spełniłam warunki scenariusza w 8 rundzie to muszę grać dalej?
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 22 sty 2013, 22:41
autor: YuZ
masniaq pisze:Napisane jest 2(czaszki) i pionek, odrzuc a otrzymasz znacznik determinacji.
Czy oznacza to ze o 2 musze obnizyc poziom broni i moge wykonac to jednym pionkiem?
Słowo "odrzuć" dotyczy karty po spełnieniu warunku, nie poziomu broni

Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 22 sty 2013, 22:44
autor: YuZ
Bea pisze:To w takim razie co się dzieję z zużytym przedmiotem? Trzeba go odłożyć, czy wynaleźć jeszcze raz, by go użyć ponownie?
Nic. Pozostaje na stronie Przedmiotu. Nie możesz np. podnieść poziomu broni dwukrotnie o +1 dwukrotnie wynajdując nóż.
Jak spełniłam warunki scenariusza w 8 rundzie to muszę grać dalej?
Jeżeli mowa o scenariuszu 1 to tak. Musisz przeżyć do 10 rundy.
Co z tymi przedmiotami, bo mam dwie różne odpwiedzi?
Sprecyzuję. Przedmiotu, który powiększa daną wartość cechy np. siłę broni "używasz" jednokrotnie, po wynalezieniu na koniec fazy Akcji np. wspomniany już Nóż. A takie np. Naczynia czy Piec używasz raz na rundę.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 22 sty 2013, 22:47
autor: Bea
Co do dodatkowych pionków, to znalazłam taki fragment w instrukcji:
W trakcie gry, gracze moga uzyskac dodatkowe pionki do wykorzystania
podczas planowania Akcji, na przykład, dzieki stworzeniu
Przedmiotu („Mapa” lub „Latarnia”), z karty Tajemnic
(„Swiece”) lub zetonu Odkrycia, itp. Dodatkowe pionki sa wykorzystywane
w podobny sposób jak pionki graczy, z ta róznica,
iz: (a) zawsze maja okreslony rodzaj Akcji, do której moga byc
przypisane (okreslony na karcie czy zetonie) oraz (b) nie moga
byc uzyte do samodzielnego wykonania zadnej Akcji. Moga byc
uzywane tylko do wspierania gracza wykonujacego Akcje i moga
byc przypisane do Akcji tylko wtedy, gdy jest juz przypisany do
niej pionek gracza. Na przykład: do podjecia Akcji Eksploracji,
nie mozna przypisac wyłacznie dodatkowych pionków uzyskanych
z karty „Kompas” i Przedmiotu „Mapa”. Aby wykonac
Akcje, musi byc do niej przypisany przynajmniej jeden pionek
gracza.
Mój był z żetonu odkrycia i tu nic nie pisze o tym, że on jest tylko jednorazowego użytku.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 22 sty 2013, 22:49
autor: Jan Madejski
Na ostatniej stronie instrukcji jest info o odrzuceniu tego pionka (z żetonu Odkrycia) po jednym użyciu. Ja zagrałem kilkanaście partii zanim to zauważyłem

Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 22 sty 2013, 22:50
autor: Bea
YuZ pisze:Bea pisze:To w takim razie co się dzieję z zużytym przedmiotem? Trzeba go odłożyć, czy wynaleźć jeszcze raz, by go użyć ponownie?
Nic. Pozostaje na stronie Przedmiotu. Nie możesz np. podnieść poziomu broni dwukrotnie o +1 dwukrotnie wynajdując nóż.
Jak spełniłam warunki scenariusza w 8 rundzie to muszę grać dalej?
Jeżeli mowa o scenariuszu 1 to tak. Musisz przeżyć do 10 rundy.
A na przykład łopata? Gdzieś mi umknęło o tym przeżyciu do 10 rundy. Gdzie to jest napisane?
Jan Madejski pisze:Na ostatniej stronie instrukcji jest info o odrzuceniu tego pionka (z żetonu Odkrycia) po jednym użyciu. Ja zagrałem kilkanaście partii zanim to zauważyłem

I właśnie się zastanawiam, jak takich kwiatków testerzy nie zauważyli. To wszystko powinno być napisane w jednym miejscu.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 22 sty 2013, 22:53
autor: Jan Madejski
Łopata i inne tego typu przedmioty zostają z Tobą do końca gry. W normalnych warunkach nie tracisz żadnego, raz wytworzonego przedmiotu (chyba, że np. karta wydarzenia o tym mówi, albo przenosisz obóz i tracisz skrót etc.).
Info o tej X-XII rundzie jest na karcie scenariusza (dopiero wtedy płynąć będzie statek, którego załoga może dostrzec dym ze stosu i Was uratować). Chyba w FAQ jeszcze było potwierdzenie.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 22 sty 2013, 23:22
autor: Bea
YuZ pisze:
Sprecyzuję. Przedmiotu, który powiększa daną wartość cechy np. siłę broni "używasz" jednokrotnie, po wynalezieniu na koniec fazy Akcji np. wspomniany już Nóż.
Raczej nie "używam" a wytwarzam i jednorazowo pobieram bonus z tym zwiazany, używać mogę później np do wytworzenia innych przedmiotów albo spełnienia wymogów jakiejś karty. Tak?
Żeton z + 1 jedzenia z użycia wnyków jest jednorazowy, czy zostaje do końca gry?
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 22 sty 2013, 23:24
autor: Ruben$
Zostaje do końca gry. Dodatkowo możesz przenieść ten żeton podczas przenoszenia obozu na sąsiedni kafelek.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 23 sty 2013, 09:59
autor: YuZ
Raczej nie "używam" a wytwarzam i jednorazowo pobieram bonus z tym zwiazany, używać mogę później np do wytworzenia innych przedmiotów albo spełnienia wymogów jakiejś karty. Tak?
Dokładnie tak, oraz do czerpania z nich korzyści powtarzalnych co rundę, np. do gotowania w Naczyniach.
Żeton z + 1 jedzenia z użycia wnyków jest jednorazowy, czy zostaje do końca gry?
Tak jak napisał już Ruben$, zostaje do końca gry. Jednak przy przenoszeniu tego żetonu podczas przenoszenia obozu należy pamiętać o zasadzie tylko jednego żetonu danego rodzaju na kafelku. Wyjątkiem jest 6 scenariusz, który pozwala umieszczać więcej niż jeden żeton +1 do jedzenia na jednym kaflu.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 23 sty 2013, 13:41
autor: masniaq
Podczas eksploracji na karcie odkrytej wyspy pod znakiem schronienia mam znak ~2~ i nie bardzo wiem po co ten znacznik fazy. Jak mam to interpretowac?

Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 23 sty 2013, 13:46
autor: mat_eyo
Kafel nr 2

Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 23 sty 2013, 13:58
autor: masniaq
O masz ;/ Ale ja głupi
To jeszcze jedno pytanie odnośnie fazy morale. Kiedy przesuwam znacznik w tej fazie? Bo to jak działąją karty na morale, żetony itp to rozumiem.
Czy co runde cos się robi z tym znacznikiem? Czy na poziom morale wpływają tylko karty itp a podczas tej fazy dostaje albo oddaje zetony determinacji i tyle?
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 23 sty 2013, 14:12
autor: mat_eyo
Podczas fazy morale nie przesuwasz znacznika, pierwszy gracz dostaje/płacie tyle żetonów determinacji ile wskazuje wskaźnik morale. Wyjątkiem jest gra solo, wtedy zawsze na początku fazy morale zwiększasz je o 1 i później rozpatrujesz (otrzymujesz/odrzucasz żetony determinacji).
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 23 sty 2013, 17:50
autor: Bea
1. Pusta butelka
Zwiększa jednorazowo siłę mojej broni. Mogę zdecydować się ją użyć dopiero po wyciągnięciu karty bestii i zobaczeniu jej siły czy muszę decydować w ciemno, zanim odkryję kartę bestii, że będę używać butelki?
2. Żeton odkrycia
Jest taki żeton odkrycia, który pod warunkiem, że ma się garnki dodaje do broni +2. Czy to się dzieje jednorazowo, przy jednej walce czy podnoszę poziom broni na planszy na stałe? Bo niby żetony odkryć maja to do siebie, że działają jednorazowo...
3. Karta wydarzenia
Na jednej z kart wydarzeń piszą, że należy walczyć z bestią ale nie brać pod uwagę jej (czarna czaszka) siły. Czyli walczę z bestią i przyjmuję, że ma siłę zero?
4. Piętaszek
Gdy Piętaszek rzuca kostkami traktuje ? jako ranę. Co się dzieje gdy oprócz tego na kościach wyrzucił ranę? Dostaje za jednym zamachem 2 rany?
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 23 sty 2013, 18:35
autor: Ruben$
1. Butelkę możesz użyć dwukrotnie podczas gry w dowolnym momencie. Może być to od razu po rozpoczęciu gry i wtedy zaczynasz grę od poziomu +2 na torze albo w dowolnym wybranym przez siebie momencie np. podczas walki brakuje Ci 2 poziomów broni do pokonania Bestii. Wtedy dwukrotnie używasz butelki i bestia jest pokonana
2. Tak, ten żeton dodaje jednorazowo +2 do broni, ale tylko wtedy kiedy masz wybudowane garnki. Podnosisz go na torze poziomu broni.
3. Nie za bardzo kojarzę tą kartę więc tutaj nie pomogę...
4. Tak, przy takim rzucie 'rana i ?' Piętaszek otrzymuje dwie rany.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 23 sty 2013, 18:50
autor: Bea
Ruben$ pisze:1. Butelkę możesz użyć dwukrotnie podczas gry w dowolnym momencie. Może być to od razu po rozpoczęciu gry i wtedy zaczynasz grę od poziomu +2 na torze albo w dowolnym wybranym przez siebie momencie np. podczas walki brakuje Ci 2 poziomów broni do pokonania Bestii. Wtedy dwukrotnie używasz butelki i bestia jest pokonana
2. Tak, ten żeton dodaje jednorazowo +2 do broni, ale tylko wtedy kiedy masz wybudowane garnki. Podnosisz go na torze poziomu broni.
Jeśli daje więcej broni jednorazowo, to ja to rozumiem, że nie podnosi się tego na tabelce na planszy, tylko rozpatruje podczas jakiejś walki...
Jesteś pewien, że to trzeba zaznaczyć znacznikiem? I że ta jednorazowość polega tylko na tym, że robi się to raz?
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 23 sty 2013, 18:56
autor: YuZ
Bea pisze:Jeśli daje więcej broni jednorazowo, to ja to rozumiem, że nie podnosi się tego na tabelce na planszy, tylko rozpatruje podczas jakiejś walki...
Jesteś pewien, że to trzeba zaznaczyć znacznikiem? I że ta jednorazowość polega tylko na tym, że robi się to raz?
Jednorazowo to nie to samo co tymczasowo. Jednorazowo - jednokrotnie podnosisz dany parametr o podaną wartość, żeton odrzucasz, tymczasowo - podnosisz parametr tylko na czas wykonywania danej czynności, np. na polowaniu.
Bea pisze:
Na jednej z kart wydarzeń piszą, że należy walczyć z bestią ale nie brać pod uwagę jej (czarna czaszka) siły. Czyli walczę z bestią i przyjmuję, że ma siłę zero?
Dokładnie tak. Jednak z tego co pamiętam, aby przydzielić piona do tej karty potrzeba 3 siły, więc karta "tania" nie jest

W moim przypadku wyglądało to tak: posiadałem poziom broni na 0, strzelbę dającą mi tymczasowo +3, używając strzelby przydzieliłem piona do tej karty wydarzeń. Trafiłem na niedźwiedzia: 6 siły, -1 do siły broni po polowaniu. Po rozpatrzeniu karty otrzymałem 1 ranę za brak możliwości obniżenia poziomu broni (nie można odejmować poziomu z tymczasowych wartości, w tym przypadku +3 ze strzelby).
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 23 sty 2013, 18:58
autor: Bea
Czyli karty podnoszą broń jednorazowo, a żetony odkryć tymczasowo?