Strona 16 z 42
Re: Eldritch Horror
: 16 kwie 2016, 13:00
autor: raiden25
Dzięki!

czyli jestem bogatszy o jeden rubin

Re: Eldritch Horror
: 16 kwie 2016, 13:27
autor: Col. Frost
O karty zgłębienia pustki też, bo z tego co widzę to nr 1 i 2 niczym się nie różnią od tych z ZW.
Re: Eldritch Horror
: 16 kwie 2016, 13:38
autor: Bary
Tym razem Sirafin mnie znindżował.
Col. Frost pisze:O karty zgłębienia pustki też, bo z tego co widzę to nr 1 i 2 niczym się nie różnią od tych z ZW.
Niezła akcja swojego czasu była z tym. Galakta zrobiła typo w podstawce na dwóch kartach Zgłębienia. Bardzo trudne typo do wychwycenia i w sumie mało kto sam to znalazł, ale chcieli zrobić nam niespodziankę i poprawić. W efekcie poprawili tak, w dodatku dostaliśmy 4 poprawione karty zamiast 2 poprawionych i dwóch nowych (rewers). No i z małego typo zrobił się brak 2 kart z dodatku. Właśnie te dwie karty z Gór Szaleństwa to naprawiają.
Btw. Też macie w niektórych unikalnych zasobach z Gór Szaleństwa to samo na obydwu stronach?
Re: Eldritch Horror
: 16 kwie 2016, 13:49
autor: sirafin
Trenowałem
Niektóre zasoby unikatowe nie mają unikalnego tekstu na awersie (choć obie strony karty jednak odrobinę się różnią).
Re: Eldritch Horror
: 16 kwie 2016, 13:54
autor: Bary
sirafin pisze:
Niektóre zasoby unikatowe nie mają unikalnego tekstu na awersie (choć obie strony karty jednak odrobinę się różnią).
Uff, już myślałem, że będę znowu musiał pisać do Galakty. Ostatnio miałem instrukcję w połowie po polsku, a w drugiej po hiszpańsku.

Re: Eldritch Horror
: 17 kwie 2016, 13:33
autor: Tomson
Próbuję rzucić zaklęcie, wykonuję odpowiedni test, który oblewam. Czy mimo to odwracam kartę zaklęcia?
Re: Eldritch Horror
: 17 kwie 2016, 13:37
autor: Bary
Tomson pisze:Próbuję rzucić zaklęcie, wykonuję odpowiedni test, który oblewam. Czy mimo to odwracam kartę zaklęcia?
Jak najbardziej, druga strona zaklęcia zapewne "skarci" Cię za próby rzucenia czaru bez odpowiedniego zaplecza i wiedzy.

Re: Eldritch Horror
: 17 kwie 2016, 13:38
autor: c08mk
Tomson pisze:Próbuję rzucić zaklęcie, wykonuję odpowiedni test, który oblewam. Czy mimo to odwracam kartę zaklęcia?
Oczywiście! Każde zaklęcie ma odpowiedni efekt jeżeli masz 0 sukcesów : )
Re: Eldritch Horror
: 18 kwie 2016, 22:27
autor: Seba2000
A ja mam pytanie do Syzygium, czyli przedwiecznego z dodatku Tajemnicze ruiny. Chodzi o przesuwanie znacznika na torze omenu i związane z tym konsekwencje. Przy tym przedwiecznym mamy następującą zasadę, iż w momencie gdy znacznik przesuwa się na czerwone pole toru omenu to dokładamy na to pole jeden żeton plugastwa.
I teraz mamy taką sytuację. Znacznik na torze omenu leży na niebieskim polu (tym po prawej stronie toru). W wyniku działania jakiejś karty mogę przesunąć ten znacznik na dowolne pole toru omenu nie powodując przy tym postępu zagłady. Co jeśli chcę przesunąć znacznik na drugie niebieskie pole (te po lewej stronie toru omenu). Czy wystarczy przenieść znacznik na to pole i po problemie? Czy może muszę to zrobić w ten sposób, że najpierw przesuwam znacznik na czerwone pole toru (i dokładam na nie żeton plugastwa) a potem dopiero przesuwam znacznik na niebieskie pole? Zakładam, że jeśli efekt karty tego nie precyzuje to przesuwam znacznik zawsze zgodnie z ruchem wskazówek zegara (a wiec w opisanym przypadku nie mógłbym przesunąć znacznika najpierw na zielone pole a potem na lewe niebieskie).
Re: Eldritch Horror
: 18 kwie 2016, 23:13
autor: Eltonos
Seba2000 pisze:A ja mam pytanie do Syzygium, czyli przedwiecznego z dodatku Tajemnicze ruiny. Chodzi o przesuwanie znacznika na torze omenu i związane z tym konsekwencje. Przy tym przedwiecznym mamy następującą zasadę, iż w momencie gdy znacznik przesuwa się na czerwone pole toru omenu to dokładamy na to pole jeden żeton plugastwa.
I teraz mamy taką sytuację. Znacznik na torze omenu leży na niebieskim polu (tym po prawej stronie toru). W wyniku działania jakiejś karty mogę przesunąć ten znacznik na dowolne pole toru omenu nie powodując przy tym postępu zagłady. Co jeśli chcę przesunąć znacznik na drugie niebieskie pole (te po lewej stronie toru omenu). Czy wystarczy przenieść znacznik na to pole i po problemie? Czy może muszę to zrobić w ten sposób, że najpierw przesuwam znacznik na czerwone pole toru (i dokładam na nie żeton plugastwa) a potem dopiero przesuwam znacznik na niebieskie pole? Zakładam, że jeśli efekt karty tego nie precyzuje to przesuwam znacznik zawsze zgodnie z ruchem wskazówek zegara (a wiec w opisanym przypadku nie mógłbym przesunąć znacznika najpierw na zielone pole a potem na lewe niebieskie).
Było identyczne pytanie na bgg. Należy rozróżnić dwie sytuacje:
- przesunięcie znacznika,
- postęp znacznika (jakie nazewnictwo jest na kartach już dokładnie nie pamiętam, w wersji angielskiej jest "move" i "advance").
W pierwszym przypadku znacznik po prostu zmienia swoje miejsce (na wybrane przez nas), nie przechodząc kolejno po następujących po sobie polach, zagłada nie postępuje. W drugim przypadku znacznik przesuwa się zgodnie z ruchem wskazówek zegara, jedno pole po kolei, dodając żeton plugastwa jeśli przesunie się na czerwone pole. No i oczywiście zagłada postępuje +1 za każdą bramę na planszy, której symbol pokrywa się z obecnym symbolem na torze omenu.
Odsyłam tutaj:
https://boardgamegeek.com/thread/141600 ... oken-rules
Re: Eldritch Horror
: 19 kwie 2016, 00:31
autor: Seba2000
Wielkie dzięki Eltonos. Przejrzałem talię Ruin i tam praktycznie wszędzie mamy słowo "przesuń", natomiast w spotkaniach badawczych Syzygium pojawia się również słowo "postępuje". Wygląda więc na to, że możemy "przesuwać" znacznik omenu bez dodawania żetonów plugastwa na czerwonym polu toru omenu.
No to jeszcze jedno pytanie dotyczące karty preludium "Kosmiczna koniunkcja" (też z dodatku Tajemnicze Ruiny"). Mamy w niej napisane aby przygotować talię spotkań w Ruinach. Interesuje mnie wariant rozgrywki, gdzie przedwiecznym nie jest Syzygium. Czy w takim wypadku mogę podczas gry korzystać z talii Ruin w normalny sposób (czyli wykonując spotkania w miejscu gdzie akurat znajduje się znacznik ruin)? Czy może talia Ruin potrzebna jest w tym wypadku tylko do odbycia spotkań, które wynikają z kolejnych kart przygody Kosmiczna koniunkcja?
Re: Eldritch Horror
: 19 kwie 2016, 08:57
autor: bulaxyz82
@seba2000
Przy Kosmicznej Koniunkcji grasz odpowiednią talią przygody i talią ruin (także obydwa żetony wchodzą do gry).
Re: Eldritch Horror
: 20 kwie 2016, 13:35
autor: Col. Frost
Krótkie pytanko na temat zaklęcia Jasnowidzenie. Dla przypomnienia, umożliwia ono odbycie spotkania badawczego na dowolnym polu. Pytania brzmi: to spotkanie odbywamy zamiast spotkania z pola, na którym stoi nasz badacz, czy oprócz? Innymi słowy po użyciu tego zaklęcia mogę tylko postarać się o wskazówkę z innego (lub nawet tego samego) pola czy też prócz tego odbyć spotkanie również na swoim polu (np. próbując zdobyć drugą wskazówkę)?
Re: Eldritch Horror
: 20 kwie 2016, 14:34
autor: sirafin
Badacz zawsze odbywa dokładnie jedno spotkanie (nie licząc spotkań walki), dzięki Jasnowidzeniu mamy po prostu większy wybór i możemy capnąć Wskazówki, które są daleko albo oblężone przez silne potwory.
Nie widzę większego sensu w używaniu Jasnowidzenia na swoim polu, dopiero 2-3 sukcesy dają szanse na jakieś pozytywne premie, a spotkania walki i tak odbywamy przed możliwością odbycia "właściwego" spotkania. No chyba że mamy ogromną wiedzę i błogosławieństwo, wtedy szansa na dużą liczbę sukcesów jest przyzwoita

Re: Eldritch Horror
: 20 kwie 2016, 16:50
autor: Col. Frost
W sumie tak myślałem, ale wolałem mieć pewność.
Co do używania Jasnowidzenia na własnym polu to opłaca się po to, by uniknąć spotkania walki.
Re: Eldritch Horror
: 20 kwie 2016, 18:12
autor: sirafin
Jasnowidzenie nie pozwala badaczowi uniknąć potworów na swoim polu. Najpierw są walki, później jest wybór rodzaju spotkania. Efekt Jasnowidzenia działa w chwili, gdy przychodzi kolej na wybranie rodzaju spotkania.
Re: Eldritch Horror
: 20 kwie 2016, 18:51
autor: Col. Frost
Na karcie jest napisane "podczas fazy spotkań", a spotkania walki są częścią tej fazy. Czyli to zaklęcie można rzucić w dowolnym momencie tej fazy, nawet na jej początku. Chociaż podejrzewam, że jest coś o czym nie wiem, a o czym za chwilę Ty, lub ktoś inny, mnie uświadomi

Re: Eldritch Horror
: 20 kwie 2016, 19:16
autor: sirafin
Masz rację, twórcy zdecydowanie mogli to lepiej sprecyzować. Zamysł był taki, że fabularnie Jasnowidzenie pozwala sięgnąć daleko umysłem i zdobyć informacje na odległość, dlatego pod kątem mechaniki mieliśmy nie stawiać czoła potworom, które fizycznie są na innym polu niż my. Niestety treść karty została ujęta zbyt ogólnie i pod kątem mechaniki można ją zinterpretować zupełnie inaczej, niż chcieli twórcy. Dopiero
FAQ jednoznacznie potwierdza to, czego wcześniej można się było tylko domyślać odnośnie
Clairvoyance Spell.
Tak więc najpierw uporaj się z potworami w okolicy, jasnowidzenie to potężna magia i nic nie może zakłócać ci spokoju

Re: Eldritch Horror
: 23 kwie 2016, 09:45
autor: Onishin
Cześć, mam poważną wątpliwość odnośnie karty preludium z dodatku Tajemnicze Ruiny, konkretnie Koszmar w Dunwich.
Na karcie jest napisane:
Jeśli Przedwiecznym jest Yog-Sothoth, w trakcie 9 kroku przygotowania do gry (Rozpatrzenie efektów początkowych) wyszukaj kartę Tajemnicy "Pomiot Yog-Sothotha" zamiast odkrywać losową Tajemnicę. Po zakończeniu przygotowania do gry, każdy badacz otrzymuje 1 Zaklęcie Urok.
Jeżeli Przedwiecznym nie jest Yog-Sothoth, rozmnóż Potężnego Potwora Koszmar z Dunwich na polu "Arkham".
Zapis jest dokładnie taki jak powyżej.
Główne pytanie to czy niezależnie od przedwiecznego dobiera się to zaklęcie Uroku czy nie?
W przepastnych zasobach internetu znalazłem dwojakie odpowiedzi na to pytanie:
https://boardgamegeek.com/thread/141082 ... lude-cards
Pod tym linkiem, jest sugestia, że czar dostaję:
The Dunwich Horror: Spawn the Dunwich Horror (If playing Yog-Sothoth, draw that mystery as your first), and its toughness is 4 + Investigators. Each player starts with a Glamour spell.
Tutaj natomiast można wyciągnąć przeciwny wniosek:
https://community.fantasyflightgames.co ... ch-horror/
The game can be in exactly one of two possible states:
1. Yog-Sothoth is the ancient one.
2. Yog-Sothoth is NOT the ancient one.
Główna wątpliwość wynika z umieszczenia tego oddzielnego zdania o otrzymaniu czaru, w akapicie razem z warunkiem "Jeśli Przedwiecznym jest Yog-Sothoth". Jest to zupełnie oddzielne zdanie i gdzieś czytałem, że jeżeli w zdaniu nie ma odniesienia do poprzedniego zdania, to traktowane jest jako niezależne i trzeba je wykonać, nie mogę jednak tego teraz znaleźć. Mylące jest jednak użycie tego akapitu. Jako informatyk mam wrażenie jakby to było:
Kod: Zaznacz cały
IF(AO == YOG-SOTHOTH){
EXECUTE(w trakcie 9 kroku przygotowania do gry (Rozpatrzenie efektów początkowych) wyszukaj kartę Tajemnicy "Pomiot Yog-Sothotha" zamiast odkrywać losową Tajemnicę. Po kończeniu przygotowania do gry, każdy badacz otrzymuje 1 Zaklęcie [i]Urok[/i])
}
ELSE{
EXECUTE(rozmnóż Potężnego Potwora Koszmar z Dunwich na polu "Arkham").
}
Takie podejście dość znacznie utrudnia start i mam wrażenie, że wszystkie preludia raczej działają na zasadzie coś tracisz ale coś zyskujesz. W przypadku takiego podejścia jest tylko strata.
Czy nie powinno to być ropatrywane:
Kod: Zaznacz cały
IF(AO == YOG-SOTHOTH){
EXECUTE(w trakcie 9 kroku przygotowania do gry (Rozpatrzenie efektów początkowych) wyszukaj kartę Tajemnicy "Pomiot Yog-Sothotha" zamiast odkrywać losową Tajemnicę.)
}
EXECUTE(Po zakończeniu przygotowania do gry, każdy badacz otrzymuje 1 Zaklęcie [i]Urok[/i])
IF{AO != YOG-SOTHOTH){
EXECUTE(rozmnóż Potężnego Potwora Koszmar z Dunwich na polu "Arkham").
}
?
Re: Eldritch Horror
: 23 kwie 2016, 09:51
autor: raiden25
Onishin pisze:Cześć, mam poważną wątpliwość odnośnie karty preludium z dodatku Tajemnicze Ruiny, konkretnie Koszmar w Dunwich.
Na karcie jest napisane:
Jeśli Przedwiecznym jest Yog-Sothoth, w trakcie 9 kroku przygotowania do gry (Rozpatrzenie efektów początkowych) wyszukaj kartę Tajemnicy "Pomiot Yog-Sothotha" zamiast odkrywać losową Tajemnicę. Po zakończeniu przygotowania do gry, każdy badacz otrzymuje 1 Zaklęcie Urok.
Dla mnie znaczenie ma :
- po pierwsze oddzielenie akapitami (a nie tak jak pisałeś nawiązanie do poprzedniej treści w docelowym zdaniu)
- po drugie jest napisane jeśli "jest przedwieczny" to robisz jedno, kolejny akapit "jeśli nie ma przedwiecznego" robisz dana rzecz. Ja przynajmniej bym tak grał.
Re: Eldritch Horror
: 23 kwie 2016, 10:15
autor: c08mk
raiden25 pisze:
Dla mnie znaczenie ma :
- po pierwsze oddzielenie akapitami (a nie tak jak pisałeś nawiązanie do poprzedniej treści w docelowym zdaniu)
- po drugie jest napisane jeśli "jest przedwieczny" to robisz jedno, kolejny akapit "jeśli nie ma przedwiecznego" robisz dana rzecz. Ja przynajmniej bym tak grał.
Dla mnie tak samo.
Sprawdzasz pierwszy warunek i stosujesz zasady. Jeżeli pierwszy warunek jest niespełniony to nie stosujesz zasad. Sprawdzasz drugi warunek i stosujesz zasady drugiego warunku.
Re: Eldritch Horror
: 23 kwie 2016, 14:27
autor: sirafin
Zdanie z dobraniem zaklęcia powinno być osobnym akapitem. W wersji PL miało być to skorygowane, ale uciekło przy składzie.
W tym Preludium zawsze powinniśmy dostać Zaklęcie i zawsze powinien pojawić się Koszmar z Dunwich.
Re: Eldritch Horror
: 23 kwie 2016, 23:13
autor: Seba2000
A czy ma ktoś możliwość wrzucenia skanu angielskiej wersji tej karty preludium?
Eldritch Horror
: 24 kwie 2016, 01:16
autor: raiden25
sirafin pisze:Zdanie z dobraniem zaklęcia powinno być osobnym akapitem. W wersji PL miało być to skorygowane, ale uciekło przy składzie.
W tym Preludium zawsze powinniśmy dostać Zaklęcie i zawsze powinien pojawić się Koszmar z Dunwich.
Dlaczego zawsze powinien pojawić sie Koszmar z Dunwich? Przecież na karcie jest wyraźnie napisane ze jeśli przedwiecznym nie jest....
Wiec jeśli walczysz to nie pojawia sie koszmar.
Podtrzymam tez swoją wersje co do pierwszej części. Jeśli nie ma korekty kart to karty maja racje i ja to tak czytam jak jest napisane: albo, albo i tyle.
Re: Eldritch Horror
: 24 kwie 2016, 08:57
autor: c08mk
raiden25 pisze:sirafin pisze:Zdanie z dobraniem zaklęcia powinno być osobnym akapitem. W wersji PL miało być to skorygowane, ale uciekło przy składzie.
W tym Preludium zawsze powinniśmy dostać Zaklęcie i zawsze powinien pojawić się Koszmar z Dunwich.
Dlaczego zawsze powinien pojawić sie Koszmar z Dunwich? Przecież na karcie jest wyraźnie napisane ze jeśli przedwiecznym nie jest....
Wiec jeśli walczysz to nie pojawia sie koszmar.
Też mi się to wydaje dziwne. Jeżeli ktoś ma możliwość to proszę o skan tej karty. W FAQach polskim i angielskim nic na ten temat nie ma.