Strona 16 z 50

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

: 20 kwie 2016, 19:11
autor: TTR_1983
Drogi Rebelu, czy w ramach współpracy ze Space Cowboys bierzecie może pod uwagę Black Fleet?

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

: 21 kwie 2016, 10:37
autor: ChlastBatem
kwiatosz pisze:Głosuję za Sushi Go promo - bo samą grę mam, więc wolałbym nie musieć kupować całego pudełka aby otrzymać promo ;)
Ale nadal notesika czy kart do punktowania brak w wersji angielskiej :< chyba trzeba sprzedać ang. i czekać na wydaną przez Rebela.

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

: 21 kwie 2016, 10:39
autor: kwiatosz
ChlastBatem pisze:
kwiatosz pisze:Głosuję za Sushi Go promo - bo samą grę mam, więc wolałbym nie musieć kupować całego pudełka aby otrzymać promo ;)
Ale nadal notesika czy kart do punktowania brak w wersji angielskiej :< chyba trzeba sprzedać ang. i czekać na wydaną przez Rebela.
A jakich kart do punktowania? Natomiast faktycznie notesik byłby spoko, to jedna z tych gier, gdzie wykorzystuję excela w telefonie...

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

: 21 kwie 2016, 11:10
autor: ChlastBatem
@Kwiatosz

o tutaj widać: https://boardgamegeek.com/image/1737347/sushi-go

Pytanie do Rebela

To już nie lepiej wydać tę wersję Sushi go? https://boardgamegeek.com/boardgame/192 ... i-go-party

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

: 22 kwie 2016, 10:36
autor: REBEL.pl
TTR_1983 pisze:Drogi Rebelu, czy w ramach współpracy ze Space Cowboys bierzecie może pod uwagę Black Fleet?
Braliśmy, ale już nie bierzemy ;)
ChlastBatem pisze:@Kwiatosz

o tutaj widać: https://boardgamegeek.com/image/1737347/sushi-go

Pytanie do Rebela

To już nie lepiej wydać tę wersję Sushi go? https://boardgamegeek.com/boardgame/192 ... i-go-party
Cena jest prawie 2x większa, rozważaliśmy, ale zaczniemy od podstawowej edycji, jeśli odniesie sukces to dość prawdopodobne jest to, że wydamy także wersję "Party".

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

: 23 kwie 2016, 10:36
autor: Pixa
Rebelu, na kiedy orientacyjnie planujecie rozpoczecie akcji crowdfundingowej zwiazanej z TIME?

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

: 23 kwie 2016, 15:53
autor: wajdzik83
Pixa pisze:Rebelu, na kiedy orientacyjnie planujecie rozpoczecie akcji crowdfundingowej zwiazanej z TIME?
Też jestem bardzo ciekawy czy jest to kwestia dni, tygodni czy miesięcy REBELU ? :)

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

: 23 kwie 2016, 19:07
autor: pioma10
Rebelu,
czy jest szansa na poprawienie karty 'Demon zazdrości' z dodatku "Otchłań" do "Tash-Kalar"?

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

: 25 kwie 2016, 11:22
autor: Ginet
To dodam pytanie o Alhambrę. Wiadomo coś dokładniej o dacie premiery?

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

: 25 kwie 2016, 13:31
autor: REBEL.pl
wajdzik83 pisze:
Pixa pisze:Rebelu, na kiedy orientacyjnie planujecie rozpoczecie akcji crowdfundingowej zwiazanej z TIME?
Też jestem bardzo ciekawy czy jest to kwestia dni, tygodni czy miesięcy REBELU ? :)
Na pewno nie dni ;) I staramy się, aby nie były to miesiące. Zależy nam na tym, aby wszystko przygotować możliwie najszybciej, na chwilę obecną ciężko nam określić dokładną datę. Jeszcze kilka spraw zostało do załatwienia.
pioma10 pisze:Rebelu,
czy jest szansa na poprawienie karty 'Demon zazdrości' z dodatku "Otchłań" do "Tash-Kalar"?
Na czym poprawka miałaby polegać ? :)
Ginet pisze:To dodam pytanie o Alhambrę. Wiadomo coś dokładniej o dacie premiery?
Z naszej strony wszystko jest gotowe do druku. Czekamy teraz w kolejce, w fabryce. Szacowana data to czerwiec, ale na razie nie mamy dokładniejszych informacji.

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

: 25 kwie 2016, 15:56
autor: pioma10
REBEL.pl pisze:
pioma10 pisze:Rebelu,
czy jest szansa na poprawienie karty 'Demon zazdrości' z dodatku "Otchłań" do "Tash-Kalar"?
Na czym poprawka miałaby polegać ? :)
Na karcie jest:
"Umieść swój zwykły pion na pustym polu sąsiadującym z Bramą. Powtarzaj czynność póki przy Bramie są puste pola, albo póki żaden przeciwnik nie będzie miał więcej pionów od Ciebie."

A wg mnie powinno być np.:
"Umieść swój zwykły pion na pustym polu sąsiadującym z Bramą. Powtarzaj czynność póki przy Bramie są puste pola, albo póki którykolwiek z przeciwników ma więcej pionów od Ciebie."

Chyba, że nie rozumiem drugiego zdania z karty.

EDIT: moje wyjaśnienie jak rozumiem zapis z karty, poniżej w kolejnym moim poście.

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

: 25 kwie 2016, 16:04
autor: rattkin
Problemem tutaj jest rozumienie "informatycznego" warunku "while". Vlaada jest programistą i tutaj trochę za szeroko pojechał w opisie karty :) "Dopóki" w polskim języku może sugerować, że powtarzanie ma następować albo gdy warunek następujący jest prawdziwy, ale też gdy jest fałszywy - nie ma jednoznaczności, ta wynika z kontekstu ("powtarzaj dopóki się nie nauczysz" vs "powtarzaj dopóki się nauczysz" - ta druga forma oczywscie prosi się o "aż się nauczysz"). Łatwiej też jest definiować warunki przez opis, a nie przez zaprzeczenia (trudniejsze w rozumieniu). Czyli np - "powtarzaj tak długo jak X jest prawdziwe" jest łatwiejsze w rozumieniu niż "powtarzaj dopóki Y nie jest prawdziwe" (to drugie można ratować przez "powtarzaj dopóki Y nie stanie się prawdziwe, i stąd zapewne czas przyszły w polskiej wersji)

Ten tekst ogólnie jest słabo skonstruowany w oryginale, bo odnosi się do zmiany warunku stanu u przeciwników, którzy w wyniku tej akcji przecież wcale nie modyfikują liczby pionów. Lepiej byłoby: ".. tak długo jak są puste miejsca lub w wyniku tego działania masz wciąż mniej pionów niż ten, kto ma ich najwięcej". Tylko to mogłoby nie wejść na kartę :) No i tu znów kłania się nam informatyka, czyli sprawdzanie warunku wejściowego przed powtórzeniem ("while" vs rzadko używane "do while"). Jeśli przed powtórzeniem mamy o 1 mniej niż ten, kto ma najwięcej, to po wejściu i wykonaniu powtórzenia mamy równo, więc zgadza się z oryginalnym "until there is no such empty square or until no opponent has more pieces than you do".

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

: 25 kwie 2016, 16:44
autor: misioooo
rattkin pisze:Problemem tutaj jest rozumienie "informatycznego" warunku "while". Vlaada jest programistą i tutaj trochę za szeroko pojechał w opisie karty :) "Dopóki" w polskim języku może sugerować, że powtarzanie ma następować albo gdy warunek następujący jest prawdziwy, ale też gdy jest fałszywy - nie ma jednoznaczności, ta wynika z kontekstu ("powtarzaj dopóki się nie nauczysz" vs "powtarzaj dopóki się nauczysz" - ta druga forma oczywscie prosi się o "aż się nauczysz"). Łatwiej też jest definiować warunki przez opis, a nie przez zaprzeczenia (trudniejsze w rozumieniu). Czyli np - "powtarzaj tak długo jak X jest prawdziwe" jest łatwiejsze w rozumieniu niż "powtarzaj dopóki Y nie jest prawdziwe" (to drugie można ratować przez "powtarzaj dopóki Y nie stanie się prawdziwe, i stąd zapewne czas przyszły w polskiej wersji)

Ten tekst ogólnie jest słabo skonstruowany w oryginale, bo odnosi się do zmiany warunku stanu u przeciwników, którzy w wyniku tej akcji przecież wcale nie modyfikują liczby pionów. Lepiej byłoby: ".. tak długo jak są puste miejsca lub w wyniku tego działania masz wciąż mniej pionów niż ten, kto ma ich najwięcej". Tylko to mogłoby nie wejść na kartę :) No i tu znów kłania się nam informatyka, czyli sprawdzanie warunku wejściowego przed powtórzeniem ("while" vs rzadko używane "do while"). Jeśli przed powtórzeniem mamy o 1 mniej niż ten, kto ma najwięcej, to po wejściu i wykonaniu powtórzenia mamy równo, więc zgadza się z oryginalnym "until there is no such empty square or until no opponent has more pieces than you do".
Oj pojechałeś :) Jeszcze wersja for my_pionki=my_pionki_current, my_pionki_current++ się przyda ;) (tak, wiem - zabrakło zmiennej z pustymi miejscami przy bramie...)

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

: 25 kwie 2016, 16:59
autor: rattkin
Tworzenie spójnych i czytelnych reguł do gier planszowych ma całkiem dużo wspólnego z programowaniem - tu i tu potrzebna jest konsekwencja, jednoznaczność. W pewnym momencie zaczyna się dostrzegać słabe strony instrukcji/opisów w grach, a często nawet problematyczne wyjaśnienia w FAQ. Oczywiście, to jest takie tylko pojedyncze wymądrzanie się, bo gra stanowi pełen produkt, z wieloma współzależnościami - nie jest to pewnie takie łatwe. W odróżnieniu od programowania, tutaj mamy jeszcze zawiłości języka pisanego i mówionego, oraz założenie, że końcowy odbiorca niekoniecznie musi rekrutować się tylko z informatyków :). No ale, poprzeczka poznawcza rośnie.

Vlaada pisze sobie prototypy do swoich gier, najczęściej w Javie. Nie wiem czy edytował też instrukcję / opisy na kartach, ale mam niejasne wrażenie, że coś tam z tych jego prototypów do opisów kart przenika, bo wygląda to właśnie jak przetłumaczony warunek z kodu. Swoją drogą, w przypadku TK to nie tylko prototyp, ale i w pełnie działająca platforma - testowałem obydwa dodatki z jej udziałem, niestety nie pamiętam jaki opis miała ta karta wówczas.

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

: 25 kwie 2016, 17:04
autor: BartP
Mimo że jestem programistą, mam wygięty łeb i zdarza mi się pisać while'e, to jednak normalna forma językowa wydała mi się bardziej przystępna:
Powtarzaj [...] póki żaden przeciwnik nie będzie miał więcej pionów od Ciebie.
Jak dla mnie nie wymaga poprawy, to jest całkowicie zrozumiałe. Choć może rzeczywiście lepiej by brzmiało z "aż" zamiast "póki".

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

: 25 kwie 2016, 17:06
autor: gaciak
Rebelu, co z Szeregowym Pingwinem, kiedy pojawi się w sprzedaży ?

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

: 25 kwie 2016, 20:02
autor: pioma10
BartP pisze:Mimo że jestem programistą, mam wygięty łeb i zdarza mi się pisać while'e, to jednak normalna forma językowa wydała mi się bardziej przystępna:
Powtarzaj [...] póki żaden przeciwnik nie będzie miał więcej pionów od Ciebie.
Jak dla mnie nie wymaga poprawy, to jest całkowicie zrozumiałe. Choć może rzeczywiście lepiej by brzmiało z "aż" zamiast "póki".
Ja rozumiem zapis następująco: mam dokładać swoje piony tak długo, aż którykolwiek z przeciwników nie będzie miał więcej pionów ode mnie. Skoro liczba pionów przeciwnika się nie zmienia (jak już to napisał rattkin) to zdanie wg mnie jest niezrozumiałe.
Wg mnie:
Przykład A: mam 6 pionów, przeciwnik 4. Dookoła bramy są 4 wolne pola. Dokładam 4 piony.
Przykład B: mam 4 piony, przeciwnik 6. Dookoła bramy są 4 wolne pola. Dokładam 4 piony.
Gdyby było 'lub' musiałyby być spełnione oba warunki, przy 'albo' tylko jeden (dysjunkcja), i to jest OK, ale zbitek 'nie będzie miał' (czas przyszły) wprowadza niepewność znaczenia zapisu.

EDIT: Przykład 'Wg mnie' jest oczywiście nieprawidłowy, chodziło mi o to jak można zrozumieć to zdanie. W pierwszym przypadku powinienem dołożyć jeden pion w drugim dwa.

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

: 26 kwie 2016, 11:29
autor: c08mk
Pewnie gdzieś przegapiłem informację ale co z dodatkiem Space Alert New Frontier? Z tego co pamiętam w okolicach premiery podstawki było info, że dodatek jak najbardziej jest w planie, a patrząc na plany wydawnicze 2016 nie widzę go nigdzie.

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

: 26 kwie 2016, 11:40
autor: orzeh
REBELU! Wybuchowa Mieszanka będzie od dziś?

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

: 26 kwie 2016, 19:47
autor: Maxxx76
Rebelu, nie chciałbyś przejąć Portal? :) Może w końcu zaczęliby traktować swoich klientów równie profesjonalnie co Wy? :)

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

: 26 kwie 2016, 21:35
autor: Wincenty Jan
Maxxx76 pisze:Rebelu, nie chciałbyś przejąć Portal? :) Może w końcu zaczęliby traktować swoich klientów równie profesjonalnie co Wy? :)
Myśle, że cieżko Rebelowi odpowiedzieć na to pytanie z przyzwoitości. Ale NIESTETY jako fan portalu muszę przyznać racje... Przy całej sympatii do Potralu komunikacja nadal kuleje. Przecież w dobie tabletów, smartfonów, niezliczonej liczbie aplikacji odpowiedzieć na pytania można zdecydowanie szybciej niż raz na tydzień. Chiciaż nie mam fejsa i może tam lepiej komunikacja im wychodzi.

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

: 26 kwie 2016, 23:36
autor: Apostolus
Kontynuując pytanie o "Alhambrę": Czy macie w planach druk któregokolwiek z dodatków (zwłaszcza drugiego)?

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

: 27 kwie 2016, 10:19
autor: REBEL.pl
gaciak pisze:Rebelu, co z Szeregowym Pingwinem, kiedy pojawi się w sprzedaży ?
Fabryka skończyła produkcję (z małym poślizgiem). Właśnie zlecamy odbiór z Francji, lada moment wystartujemy także przedsprzedaż.
Apostolus pisze:Kontynuując pytanie o "Alhambrę": Czy macie w planach druk któregokolwiek z dodatków (zwłaszcza drugiego)?
Na chwilę obecną nie planujemy dodatków. Ich dostępność uzależniona jest przyjęciem podstawowej wersji gry na rynku.
orzeh pisze:REBELU! Wybuchowa Mieszanka będzie od dziś?
Tak :) Właściwie wysyłka już trwa.
c08mk pisze:Pewnie gdzieś przegapiłem informację ale co z dodatkiem Space Alert New Frontier? Z tego co pamiętam w okolicach premiery podstawki było info, że dodatek jak najbardziej jest w planie, a patrząc na plany wydawnicze 2016 nie widzę go nigdzie.
Zapowiedź była w tym samym okresie co Galaxy Trucker, a to do tej gry zapowiadaliśmy dodatek. Dodatek do Space Alert na chwilę obecną nie znajduje się w planach wydawniczych.
pioma10 pisze:
REBEL.pl pisze:
pioma10 pisze:Rebelu,
czy jest szansa na poprawienie karty 'Demon zazdrości' z dodatku "Otchłań" do "Tash-Kalar"?
Na czym poprawka miałaby polegać ? :)
Na karcie jest:
"Umieść swój zwykły pion na pustym polu sąsiadującym z Bramą. Powtarzaj czynność póki przy Bramie są puste pola, albo póki żaden przeciwnik nie będzie miał więcej pionów od Ciebie."
Jest do przekład z angielskiego: "Put a common piece of your color on an empty space adjacent to the Gateway. Then repeat this until there is no such empty space or until no opponent color has more pieces than you.". Tłumacz miał, o ile nas pamięć nie myli, 2 dni na przygotowanie kart i instrukcji - spisał się bardzo dobrze. Może faktycznie można by nieco doszlifować opis, aby budził mniej wątpliwości, ale na pewno nie jest on błędny.

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

: 29 kwie 2016, 00:18
autor: mikeyoski
A propos Wybuchowej Mieszanki. Ingediencje czy Ingrediencje? Obie formy pojawiają się w instrukcji i trochę to kłuje w oczy [emoji4]

Re: Rebel - plany wydawnicze na 2016 rok

: 29 kwie 2016, 00:27
autor: rattkin
Nie ma słowa ingediencja, ale tłumacz albo nie wiedział albo mial lipny program do korekty :)