Gwiezdny kupiec

Informacje o planszówkach on-line, offline itp.
Awatar użytkownika
tassman
Posty: 389
Rejestracja: 31 sty 2008, 10:52
Lokalizacja: Rzeszów
Been thanked: 2 times

Re: Odp: Gwiezdny kupiec

Post autor: tassman »

Jestem pod wielkim wrażeniem nakładu pracy nad tym projektem.
Awatar użytkownika
simon
Posty: 19
Rejestracja: 30 sty 2008, 11:56

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: simon »

Juz od dawna śledzę ten wątek i z niecierpliwością czekałem na jakąś próbkę. Muszę przyznać że na pierwszy rzut oka zapowiada się więcej niż pozytywnie ;) Na pewno będe śledził postępy przy realizacji gry. Z chęcią też włączę się czynnie w testy na każdym poziomie zaawansowania projektu.
Na tę chwilę jedyne czego mi brakuje to tor popytu/podaży podczas licytacji, aby sprawnie przekalkulować ewentualną niezależną zmianę ceny przed zakupem. Myślę że znajdzie się parę osób które na oko kalkulowały (patrząc na tor) przyjmując jakiś średni rzut kością i "wirtualnie" przesuwały żeton PP.
Gratuluje pomysłu i zaparcia i czekam na więcej.. ;)
Artrazar
Posty: 29
Rejestracja: 02 sty 2011, 14:15

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: Artrazar »

Wygląda to swietnie. Czekam na kolejne moduły. Zgadzam się, możliwosć wyswietlania sobie toru byłaby przydatna w tej fazie. Dzięki temu łatwiej wyliczyć cenę, którą musimy zadeklarować.
cracko
Posty: 67
Rejestracja: 19 sty 2013, 12:19

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: cracko »

Dzięki za uwagi, wszystko o czym piszecie będzie stopniowo dodawane w kolejnych wersjach.
Awatar użytkownika
tassman
Posty: 389
Rejestracja: 31 sty 2008, 10:52
Lokalizacja: Rzeszów
Been thanked: 2 times

Re: Odp: Gwiezdny kupiec

Post autor: tassman »

A czy będzie możliwość grania na tury? Np. zapisywanie stanu gry aby przesłać do następnego gracza?
cracko
Posty: 67
Rejestracja: 19 sty 2013, 12:19

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: cracko »

Oczywiście funkcja zapisywania stanu gry jest koniecznością i będzie zrealizowana, oprócz tego konieczna jest realizacja gry sieciowej - to co jest robione teraz ma na celu przetestowanie poprawności mechaniki gry. Kiedy mechanika będzie gotowa, rozpocznie się realizacja modułu gry w sieci.
Awatar użytkownika
mr.big
Posty: 330
Rejestracja: 26 kwie 2013, 13:23
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 8 times

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: mr.big »

Śledzę temat już od dawna, bo grałem z 15 lat temu w tą grę. Nawet ją mam :D
Zasad już nie pamiętam, ale wiem że była ciekawa.
Ściągnąłem sobie projekt alfa. Wygląda całkiem fajnie.

Cały czas trzymam kciuki za ukończenie projektu !
QnshT
Posty: 7
Rejestracja: 13 lip 2013, 14:26

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: QnshT »

Proponuję aby w momencie dodawania punktów powiązań zamiast wpisywania ręcznego były przyciski "+" oraz "-"...
cracko
Posty: 67
Rejestracja: 19 sty 2013, 12:19

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: cracko »

Ok, zaktualizowałem stronę http://coredump.pl/gk/

Będą tam znajdować się informacje o bieżących i przyszłych zmianach oraz notowane są wszystkie uwagi, które będą sukcesywnie realizowane.
Awatar użytkownika
m1sha
Posty: 14
Rejestracja: 22 maja 2005, 13:44
Lokalizacja: Luboń
Been thanked: 1 time

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: m1sha »

Czy dałoby radę umożliwić podgląd statków podczas deklaracji kupna/sprzedaży? Czasem człowiek zapomni gdzie statek postawił... :)

Nie wiem czy tylko ja tak zrobiłem czy może ktoś jeszcze się naciął, ale gdy wyskoczyło okno licytacji, to po przeczytaniu i zadeklarowaniu HT (i wciśnięciu OK), gdy byłem gotów na wpisywanie, okazało się, że ten etap już się odbył. Czy mogę nieśmiało zaproponować pytanie w stylu 'Czy na pewno skończyłeś licytację?' (np. gdy gracz ma wszędzie wpisane zera) lub ew. wpisywanie tych wartości PO zamknięciu komunikatu?

Gra zapowiada się arcyciekawie - trzymam kciuki i czapki z głów za wytrwałość <ok>
cracko
Posty: 67
Rejestracja: 19 sty 2013, 12:19

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: cracko »

Tak - dopisałem to do uwag. Będzie to rozwiązane klasycznie jak w większości gier turowych - zostanie dorobiony przycisk "koniec fazy licytacji", który jednoznacznie ostrzeże o nieodwracalności tej operacji.
Z podglądem pozostałych paneli podczas fazy licytacji też nie będzie problemu. Postaram się żeby to było w buildzie 30 stycznia ;)
Artrazar
Posty: 29
Rejestracja: 02 sty 2011, 14:15

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: Artrazar »

To ja tylko przypomnę nieśmiało o wcześniejszych sugestiach, żeby gra pozwalała na pewne modyfikacje. Szczególnie zależałoby mi na możliwości ustalenia początkowych powiązań, zamiast losowania puli. Ale idealna byłaby taka wersja deweloperska, gdzie sami moglibyśmy coś zmieniać.
cracko
Posty: 67
Rejestracja: 19 sty 2013, 12:19

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: cracko »

To będzie zrobione przy wyborze nowej gry - ustawienia scenariusza. Będzie można samemu ustawiać parametry startowe gry.

W tej chwili jest zrobione tak, że początkowe punkty powiązań do rozdzielania to wynik symulacji rzutu 2K, ale ich ilość jest taka sama dla wszystkich graczy, więc jest jakaś sprawiedliwość :)
Awatar użytkownika
simon
Posty: 19
Rejestracja: 30 sty 2008, 11:56

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: simon »

Jaki jest plan jeśli chodzi o możliwość podglądania w trakcie gry tabel dostepnych na oryginalnej planszy. Zakładając że już podczas licytacji planujemy finanse jako całość, niezbędne jest podejżenie kosztów kadłubów i modułów, przypomnienia cen fabryk, magazynów itd itp. Druga sprawa jaka przychodzi mi na myśl to podgląd całości kolejności faz gry jak to jest przedstawione na planszy głównej z np. podświetleniem aktualnej fazy. I Ogólnie informacje dostępne w oryginale na planszy powinny moim zdaniem znajdować się "pod ręką" najmniejsze szczegóły jak premie za załogę przy hiperskokach czy posiadane moduły po premie przy kontroli lub lądowaniu na planecie.
Wszystko to powinno być dostępne. Problem z tym że na planszy jest to wszystko powciskane pomiędzy grafiki. Tutaj musi być posegregowane i i dostępne w trochę innej formie...
cracko
Posty: 67
Rejestracja: 19 sty 2013, 12:19

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: cracko »

Jaki jest plan jeśli chodzi o możliwość podglądania w trakcie gry tabel dostepnych na oryginalnej planszy. Zakładając że już podczas licytacji planujemy finanse jako całość, niezbędne jest podejżenie kosztów kadłubów i modułów, przypomnienia cen fabryk, magazynów itd itp.


Obecnie zrealizowane widoki są widokami ogólnymi i zamieszczone zostały tam tylko te informacje, które udało się zredukować do prostej, skróconej formy.
Te rzeczy o których piszesz, mam zamiar zrealizować następująco: dodana zostanie funkcjonalność, która spowoduje, że po kliknięciu w którąś z planet układu gwiezdnego gra wykona "zoom" na ten układ. Tam będzie można zobaczyć wszystkie szczegóły o których piszesz. Tam też będą umieszczone wszystkie kontrolki pozwalające na realizację czynności, które gracz może wykonywać w fazach transakcji, okazji i inwestycji.
Druga sprawa jaka przychodzi mi na myśl to podgląd całości kolejności faz gry jak to jest przedstawione na planszy głównej z np. podświetleniem aktualnej fazy. I Ogólnie informacje dostępne w oryginale na planszy powinny moim zdaniem znajdować się "pod ręką" najmniejsze szczegóły jak premie za załogę przy hiperskokach czy posiadane moduły po premie przy kontroli lub lądowaniu na planecie.
To są kwestie sposobu organizacji informacji na ekranie tak, aby się zmieściły, były czytelne i nie przytłoczyły mniej doświadczonych graczy. Ponieważ pracuję nad tym wszystkim od wielu miesięcy, mam pewne pomysły jak to zrobić. Będzie to realizowane w wydaniach kolejnych wersji, a dzięki Wam uda się określić czy to co proponuję jest ok, czy totalnie do niczego. Będziemy to szlifować dotąd, aż każdy element osiągnie akceptowalną formę. Moim celem jest uatrakcyjnienie gry pod względem graficznym przy jednoczesnym zachowaniu kompletu informacji niezbędnych w trakcie rozgrywki. Niechciałbym zrobić z tego "Excela w kosmosie", czyli gry której interfejs składał się będzie wyłącznie z tabelek i cyferek.

Dzięki za uwagi.
cracko
Posty: 67
Rejestracja: 19 sty 2013, 12:19

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: cracko »

Mała pomyłka - buildy mam zamiar wydawać co tydzień w każdy piątek. Omyłkowo podałem datę 30.01.2014 jako datę wydania wersji ALPHA v0.2. Build ten zostanie opublikowany jutro, tj 31.01.2014.

Pozdrawiam.
cracko
Posty: 67
Rejestracja: 19 sty 2013, 12:19

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: cracko »

Udostępniam wersję ALPHA v0.2

W wersji tej dodane zostały następujące elementy:

- FAZA WIADOMOŚCI
- Pętla gry

Link do builda ALPHA v0.2: http://coredump.pl/gk/GwiezdnyKupiec-ALPHAv0.2.zip

Zanim uruchomisz, przeczytaj uwagi:

Zgodnie z zasadami gry, gracze mogą kupować podgląd Wiadomości tylko w fazie Wiadomości i zgodnie z zadeklarowaną Kolejnością. Zostało to zrealizowane w ten sposób, że pojawia się informacja:

"Gracz: A, możesz teraz kupować Wiadomości, po zakończeniu tej operacji kliknij przycisk "Koniec fazy" znajdujący się w prawym dolnym rogu ekranu".

W tym momencie, gracz A, ma możliwość swobodnego poruszania się po panelu Wiadomości. W momencie, gdy uzna że zakończył już kupowanie (lub też nie będzie miał możliwości niczego kupić), klika przycisk "Koniec fazy" i w tym momencie możliwość kupowania uzyskuje gracz, który był następny w Kolejności.

Gracze mogą podglądać zakupione przez siebie żetony w dowolnym momencie gry. Gracze mogą jednak posiadać różne sprawdzone przez siebie żeony (Gracz A mógł sprawdzić inne żetony niż gracz B). Aby zobaczyć, który gracz sprawdzał które wiadomości (i uzyskać do nich dostęp) należy (już po sekwencji zakupu Wiadomości przez graczy) wybrać odpowiedniego gracza klikając w panel gracza. Obramowanie panelu zacznie pulsować, i odpowiednie Wiadomości na torze zostaną pokazane.

Ten mechanizm może wydawać się dziwny w wariancie gry na jednym komputerze, ale w grze sieciowej problem zniknie, ponieważ każdy gracz będzie miał możliwość podglądu tylko Wiadomości zakupionych przez siebie. Teraz innej możliwości nie ma, ale mechanizmy segmentacji uprawnień graczy zostały zaimplementowane.

PĘTLA GRY

Testowanie gry byłoby trudne, a wręcz niemożliwe, gdyby gra "urywała się" po Fazie Wiadomości. Może się zdarzyć, że w tej fazie nie zostaną wylosowane żadne żetony lub takie, których nie będzie mógł sprawdzić żaden gracz.

Z tego powodu zrealizowana została pełna pętla gry - po zakończeniu Fazy Wiadomości w prawym dolnym rogu ekranu pojawia się przycisk "Koniec Etapu". Gracz może swobodnie nawigować w menu głównym, oglądać floty i wszystkie inne panele, a kiedy kliknie przycisk "Koniec Etapu" gra przechodzi do następnego etapu - na nowo zaczyna się Faza Licytacji, potem Inicjatywy i Wiadomości. Wówczas wylosowane zostaną następne żetony Wiadomości. W taki sposób można inicjować kolejne etapy i testować.

Mechanizmy te były niezbędne, do odwzorowania zasad gry.

UWAGI DO WYDAŃ
Obecne wydanie nie posiada jeszcze dziennika gracza. Nie realizowałem również na razie rzeczy o których mowa była w uwagach. Dziennik gracza i część uwag postaram się zrealizować w kolejnym wydaniu.
Na realizację fazy Hiperskoków i Walki potrzebuję około 2 tygodni, ale myślę że wydanie z Dziennikiem Gracza i zrealizowaną częścią uwag będę w stanie udostępnić za tydzień, czyli 07.02.2014.

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
tassman
Posty: 389
Rejestracja: 31 sty 2008, 10:52
Lokalizacja: Rzeszów
Been thanked: 2 times

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: tassman »

Super ładnie chodzi.
Czy jest problem żeby działał enter po wpisaniu wartości liczbowej w dane pole zamiast klikania myszką w pole OK?
Awatar użytkownika
m1sha
Posty: 14
Rejestracja: 22 maja 2005, 13:44
Lokalizacja: Luboń
Been thanked: 1 time

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: m1sha »

Hmmm... Chyba się coś zepsuło - nie można wprowadzić żadnych wartości kupna/sprzedaży :-/
cracko
Posty: 67
Rejestracja: 19 sty 2013, 12:19

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: cracko »

m1sha: Ok, niechcący dałem okno modalne do wpisania ilości HT. Będzie poprawione w następnym wydaniu - na razie i tak nie ma znaczenia bo nie ma fazy Transakcji :) Dzięki za uwagę.


tassman: wszystko się da :), tylko że takie drobiazgi będą dorabiane później :)
Awatar użytkownika
simon
Posty: 19
Rejestracja: 30 sty 2008, 11:56

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: simon »

Wszystko powoli nabiera wyglądu.. ;) Dwie uwagi:
W momencie podawania układu startowego dla statku nie ma możliwości sprawdzenia cen i współczynników PP w układach (w kolejnej fazie jest już ok ale wiadomo że przy rozstawianiu pierwszego statku te informacje są konieczne)
Czy nie będzie widac w wiadomościach jaki należy mieć poziom powiązał aby tę informacje sprawdzić? (jest tylko podświetlenie jak można lub jego brak jeżeli poziom jest za niski?)
cracko
Posty: 67
Rejestracja: 19 sty 2013, 12:19

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: cracko »

Pierwsza uwaga już była zgłaszana :) Wiem że trzeba zapewnić możliwość podglądu wszystkich informacji w momencie decydowania o początkowych ustawieniach oraz przy licytacji.

Druga uwaga - był taki pomysł, żeby ukryć ile konkretnie trzeba mieć punktów powiązań, żeby sprawdzić żeton, bo po ilości punktów można się domyślać co to jest za żeton, jeśli tylko dysponuje się tabelką. Nic wielkiego - można zrobić tak, że użytkownik tworzący grę sam będzie ustawiał czy ma to być widoczne czy nie.
Awatar użytkownika
simon
Posty: 19
Rejestracja: 30 sty 2008, 11:56

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: simon »

Jest to jakieś rozwiązanie.
Jedyny minus zaproponowanego aktualnie rozwiązania jest taki że znając wymagany poziom powiązań jesteśmy w stanie odpowiednio zareagować i podnieść dany poziom, bez tej wiedzy będziemy rozwijać poziomy w "ślepo".
Jestem świadom że żetonów nie ma za dużo i łatwo zgadywać co może sie pod nimi kryć.
A może zaproponujemy coś od siebie.?! 20 czy 30 nowych żetonów o tych samych wymaganiach spowodowało by że ten problem by zniknął.
cracko
Posty: 67
Rejestracja: 19 sty 2013, 12:19

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: cracko »

Jest to pomysł godny rozważenia, bo komputerowa wersja daje dużo więcej możliwości niż wariant papierowy - nie trzeba samemu przeglądać setek tabelek bo komputer wszystko załatwi. Był jeszcze pomysł żeby poziomy powiązań konieczne do sprawdzenia żetonu były generowane losowo. Wszystko to można zrealizować - jedynie trzeba dopilnować, żeby nie zepsuć balansu gry. Myślę że na to wszystko przyjdzie czas po wydaniu wersji z działającą pełną mechaniką gry.

Naturalnie, jeśli masz pomysł na nowe żetony, możesz przygotować jakieś warianty.
Awatar użytkownika
simon
Posty: 19
Rejestracja: 30 sty 2008, 11:56

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: simon »

losowe przydzielanie raczej nie ma sensu bo zakładamy że okazje i wiadomości z większymi wymaganiami są bardziej istotle (bardziej intratne) więc tu raczej bym nie kombinował...
A może wybór przed grą czy używasz standardowego zestawu okazji/wiadomości czy zestawu powiększonego i po problemie..(tak jak to było proponowane bodajże z losowym przydziałem punktów powiązań przed grą)
ODPOWIEDZ