Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Bruno
Posty: 2270
Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1703 times
Been thanked: 1298 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: Bruno »

Seraphic_Seal pisze: 07 mar 2024, 09:23
Bruno pisze: 07 mar 2024, 02:10 Dla mnie to super rozwiązanie, bo skończy się patologiczne kombinowanie: zniszczę ten artefakt (-5 PZ), ale nie wezmę karty rany (+2 PZ) i nie zużyję many (+1 PZ), czyli będę trzy punkty do przodu!
Czemu optymalizację w grze o optymalizacji nazywasz patologią? xD
Bo w trybie rywalizacyjnym bardziej podoba mi się wygrana na realizację "dużego celu" niż na uciułanie pół punkta więcej niż przeciwnik.
Tryb solo to inna bajka, bo jestem tylko ja i moja "matematyka" (a są i tacy, którzy również solo nie liczą tych śmiesznych punktów, wychodząc z założenia, że satysfakcjonuje ich po prostu sam fakt wygranej, czyli realizacja owego "dużego celu").
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię DGT Cube!
Awatar użytkownika
ave.crux
Posty: 1900
Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Has thanked: 919 times
Been thanked: 1482 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: ave.crux »

Nigdy nie patrzyłem na to w ten sposób. Raczej ze znajomymi w mage knight nigdy nie gramy o złote majty. Czy wygramy, czy przegramy traktujemy partyjkę jako świetną zabawę i fajne doświadczenie. Cieszymy się wspólnie ze zwycięstwa w scenariuszu mimo tego, że w rzeczywistości to jeden z graczy zwyciężył w tej rozgrywce. Chyba w żadnej grze jak na razie nie doświadczyłem tego żeby wiwatować moim rywalom w walkach i w tym jakie świetne combo z kart zrobili.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Awatar użytkownika
Chudej
Posty: 452
Rejestracja: 18 sty 2020, 13:52
Lokalizacja: Białystok
Has thanked: 377 times
Been thanked: 368 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: Chudej »

ave.crux pisze: 07 mar 2024, 09:33 Chyba w żadnej grze jak na razie nie doświadczyłem tego żeby wiwatować moim rywalom w walkach i w tym jakie świetne combo z kart zrobili.
+1, ja gram w MK tylko z żoną i gramy tryb rywalizacyjny, ale bez walki między sobą i bez kart i umiejętności z negatywną interakcją, czyli w sumie taka zerowa/euro interakcja (poza podbieraniem sobie miejsc, które i tak ma największe znaczenie), a jak przychodzi do walk to pomagamy sobie nawzajem z liczeniem i kolejnością zabijania wrogów, mimo że na punkty się naprawdę ścigamy. Jak dla mnie 'granie pod duży cel' spłaszczyłoby tylko tą grę, zawsze jak w to gram to chcę się pobawić i nacieszyć rozwojem postaci, a nie jak najszybciej wrzucić 3 tarcze na miasto, ale chwała Chvatilowi za ten genialny design, że każdy może trochę dostosować rozgrywkę pod siebie :)
Awatar użytkownika
ave.crux
Posty: 1900
Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Has thanked: 919 times
Been thanked: 1482 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: ave.crux »

Chudej pisze: 07 mar 2024, 10:13
Spoiler:
Gramy totalnie tak samo. Bez bicia się między sobą, ale z podbieraniem sobie miejscówek. Gra i tak jest trudna sama w sobie, ale zawsze próbujemy ten duży cel osiągnąć, chociaż często jest on podyktowany fajnym rynkiem jednostek i czarów czy dobrym rzutem kośćmi źródła.

Na razie nie wiadomo jak te questy będą wyglądały, może będą na zasadzie nagród z ruin, bo czasem jest tak, że ktoś chodzi po tej mapie jak kura bez głowy.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Awatar użytkownika
pabula
Posty: 2234
Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 4 times
Been thanked: 97 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: pabula »

PvP było wynalezione pod większą ilość graczy.
Generalnie opłaca się atakować jak nie ma w pobliżu nic innego do zrobienia, a kolega już awansował.
Szczególnie na początku rozgrywki jest to bardzo pomocne. Albo jak ktoś zdobywa jakiś ciekawy artefakt - też wtedy rozważam atak.
No i są scenariusze typowo pod atakowanie siebie.
Polecam wypróbować bo to zupełnie inne doświadczenie.
szparx
Posty: 67
Rejestracja: 24 kwie 2011, 12:10
Has thanked: 4 times
Been thanked: 7 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: szparx »

Ale bym zagrał 😍😍😍😍😍
Migello84
Posty: 44
Rejestracja: 06 sty 2018, 19:56
Has thanked: 33 times
Been thanked: 6 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: Migello84 »

Hej, w moim egzemplarzu brakuje dodatkowej kartki ze spisem jednostek/ wrogów. Czy jest szansa żeby ktoś zrobił zdjęcie tego spisu? Albo może ktoś wie gdzie jest taki pdf? Szukam i widze tylko z wersji DE.
Bede ogromnie wdzieczny:)
Awatar użytkownika
pabula
Posty: 2234
Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 4 times
Been thanked: 97 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: pabula »

Awatar użytkownika
Bruno
Posty: 2270
Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1703 times
Been thanked: 1298 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: Bruno »

Dziś udało się zagrać we dwóch i była to dobra rozgrywka :!:
Tovak rywalizował z Arytheą w podboju Atlantii, co zajęło im raptem dwie doby (czyt. cztery rundy), a nam - tym nad stołem - około 3,5 godzin, a realnego czasu gry nawet mniej, bo na początku jeszcze sobie przypominaliśmy niektóre zasady, w tym dot. licznych odsłoniętych na start lokacji.
Tovak ruszył środkiem, głównie eksplorując nowe tereny i penetrując miejsca przygód, a Arythea wybrała "right hand path" :wink:, skupiając się na maksowaniu korzyści z odwiedzanych lokacji, m.in. pozyskując tyle kryształów many, że mogła otworzyć ich hurtownię :mrgreen:.
Ostatecznie każdy z bohaterów zdobył "swoje" miasto, nie doszło (niestety) do walki PvP, a na punkty minimalnie wygrał Tovak (82-80), ale nie ma to większego znaczenia, bo mecz był po prostu bardzo wyrównany, a tak minimalna różnica może być kwestią przypadku (jak pisałem wyżej, dlatego właśnie bardziej podoba mi się wygrana na "duże cele", zamiast o przykładowe 2 pkt.).

Zaskoczenia i wnioski:
⚔️ stosunkowo krótki czas rozgrywki, gra toczyła się dość wartko, nie ślęczeliśmy kwadrans nad rozkminą, czy pójście w miejsce A czy B da nam więcej punktów (uniknęliśmy hiper-optymalizacji, która może zarżnąć rozgrywkę); najwięcej czasu zajęły nam walki.
⚔️ zbyt łatwy podbój miast wg reguł Standardowego Podboju (miasta poziomu 4) nastąpił już w czwartej rundzie - każdy gracz zaatakował "swoje" miasto i było po grze. Postanowiliśmy że następnym razem zagramy z miastami poz. 7, żeby miało sens wczesne zaatakowanie miasta (kiedy jeszcze nie mamy sił, żeby je zdobyć jednym szturmem) tylko po to, żeby np. taktycznie zabić jednego lub dwóch obrońców i zostawić swoje tarcze jako pierwszy (ważne przy remisie).
⚔️ mapa klinowa powoduje, że bohaterowie (przy rozgrywce 2 os.) nie mają specjalnego interesu, by się wzajemnie atakować na początku gry - gdy są jeszcze obok siebie, a potem - kiedy miałoby to większy sens - każdy już zdążył pójść w swoją stronę. Była co prawda okazja, by Tovak odsłonił dwa miasta w swojej okolicy (co utrudniłoby dostęp do nich rywalce), ale się zagapił i nie dostrzegł tego w porę. Następnym razem spróbujemy na mapie ograniczonej do trzech kolumn.
⚔️ brak czarowania! Przez całą grę pojawiła się bodaj jedna Wieża Maga (nikt jej nie zdobywał, bo była na uboczu), nie było też innych okazji do zdobycia czarów. No, ale to po prostu wynik wylosowania takich a nie innych kafli terenu i akcji zaawansowanych.

Jest apetyt na repetę! :D

Początek:
Spoiler:
... i koniec:
Spoiler:
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię DGT Cube!
Awatar użytkownika
Bruno
Posty: 2270
Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1703 times
Been thanked: 1298 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: Bruno »

Kolejna partia rywalizacyjna rozegrana (pełen podbój), tym razem z nowym rywalem. Na planszy spotkali się Goldyx i Norowas (BTW, wg zapisów na BGG Norowas jest kobietą! :o ).

Zgodnie z wcześniejszymi doświadczeniami wybraliśmy rozgrywkę na mapie ograniczonej do trzech kolumn, a także z wyższym poziomem miast (6).

I faktycznie było ciaśniej, a wzajemna konkurencja o atrakcyjne lokacje i dogodne przejścia była większa (wciąż ograniczona, ale odczuwalna, o co trudno na mapie klinowej). Do walki PvP znów nie doszło - wciąż jawi mi się to jako mało opłacalna akcja (zwykle lepiej jest pokonać jakiegoś Wroga na planszy), ale też być może trzeba być bardziej ogranym, żeby widzieć, kiedy korzystnie jest zainicjować walkę z innym Rycerzem Magii (o co być może łatwiej, gdy przy stole jest więcej graczy).

Ostatecznie dużą różnicą punktów wygrał Goldyx, który dzięki swojej zdolności Latanie, akcji zaawansowanej Przewodnik oraz pomocy Drwali zdecydowanie swobodniej przemieszczał się po dość wymagającej mapie, zdobywając punkty tu i tam (jednocześnie dołując, jeśli chodzi o reputację :D ), po czym taktycznie utłukł dwie z trzech jednostek garnizonu Niebieskiego Miasta (tym samym zapewniając sobie jego namiestnictwo), a następnie - trochę niespodziewanie - dzięki wzmocnionej wersji czaru Lek/Choroba bez problemu wybił cały garnizon (4 jednostki) Zielonego Miasta.

Trzeba częściej grać w wariant rywalizacyjny!

Rycerze Magii stolicy - heed the call for glory! :wink:

Stan mapy na koniec gry:
Spoiler:
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię DGT Cube!
subiel
Posty: 27
Rejestracja: 18 sty 2016, 12:47
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 1 time

Cienie TEZLI - naparzanie przywódców frakcji

Post autor: subiel »

hej, pytanie dotyczące prania przywódców frakcji z dodatku cienie tezli.

jeśli przywale w bosa atakiem dystansowym, i to skutecznie (atak mocniejszy od obrony) - przywódca frakcji nie zadaje potem swoich obrażeń? i mogę w niego ładować potem meele? czy z racji tego, że mimo tego, że został zabity, to przeżył (śmierć lidera zmniejsza jego poziom po walce) i normalnie ataktuje?

wczoraj przeszliśmy w czwórke kooperacyjny "życie i śmierć" i mamy trochę nieścisłości
Awatar użytkownika
occebes
Posty: 29
Rejestracja: 08 cze 2024, 12:26
Been thanked: 1 time

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: occebes »

Migello84 pisze: 08 mar 2024, 22:43 Hej, w moim egzemplarzu brakuje dodatkowej kartki ze spisem jednostek/ wrogów. Czy jest szansa żeby ktoś zrobił zdjęcie tego spisu? Albo może ktoś wie gdzie jest taki pdf? Szukam i widze tylko z wersji DE.
Bede ogromnie wdzieczny:)
O to ci chodzi?Obrazek
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Każdy człowiek jest inteligentny od urodzenia... to jak wykorzystuje swój mózg świadczy o tym...

To co mam (prawie wszystko)
Awatar użytkownika
occebes
Posty: 29
Rejestracja: 08 cze 2024, 12:26
Been thanked: 1 time

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: occebes »

A może ktoś będzie w Gdańsku 16-17.11.2024 na ALEgramy, i chciałby poświęcić czas na spotkanie przy MK i wytłumaczyć grę? (Preferuje sobotę)
Każdy człowiek jest inteligentny od urodzenia... to jak wykorzystuje swój mózg świadczy o tym...

To co mam (prawie wszystko)
davidstw
Posty: 90
Rejestracja: 01 kwie 2020, 13:42
Has thanked: 8 times
Been thanked: 34 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: davidstw »

Cześć gra ktos może z fanowskim dodatkiem kart pogody ? Jeśli tak to jakie odczucia z gry z tym dodatkiem. Urozmaica czy raczej niepotrzebnie B miesza w rozgrywce ?
Awatar użytkownika
Zentiriusz
Posty: 27
Rejestracja: 28 mar 2013, 23:46
Lokalizacja: Toruń
Been thanked: 5 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: Zentiriusz »

Ja kiedyś dla fanu w pracy wydrukowałem dodatek z przygodami i misjami w lokacjach. Gdzieś mam te karty :)
Ardon
Posty: 45
Rejestracja: 07 lut 2020, 12:08
Has thanked: 37 times
Been thanked: 4 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: Ardon »

Mam parę pytań do ogranych graczy w wersję Ultimate Edition, bo mnie ta gra bardzo intryguje:

1. Jak bardzo losowość decyduje o zwycięstwie?
2. Jaki jest poziom balansu między postaciami - w sensie czy są postacie zbyt op lub niegrywalne na poszczególne scenariusze, tryby rozgrywki oraz ilość graczy i czy jest postać, która ma ogólną przewagę nad inną lub odstaje od niej daleko w tyle?
3. Czy jednostki, artefakty i czary są dobrze zbalansowane?
4. Czy istnieją kombosy, które dają autowina?
Damon22
Posty: 224
Rejestracja: 13 gru 2018, 20:09
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 110 times
Been thanked: 52 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: Damon22 »

Ardon pisze: 03 gru 2024, 10:20 1. Jak bardzo losowość decyduje o zwycięstwie?
2. Jaki jest poziom balansu między postaciami - w sensie czy są postacie zbyt op lub niegrywalne na poszczególne scenariusze, tryby rozgrywki oraz ilość graczy i czy jest postać, która ma ogólną przewagę nad inną lub odstaje od niej daleko w tyle?
3. Czy jednostki, artefakty i czary są dobrze zbalansowane?
4. Czy istnieją kombosy, które dają autowina?
1. Jest minimalna. Jest wiele zmiennych, które są losowe: układ kart w talii, rynek (nawet 3: akcje, czary, jednostki), mana, kafelki mapy, upierdliwość niektórych wrogów na początku. Pomyśl jaki jest procent prawdopodobieństwa, że większość z nich będzie nieprzychylna. Z tego powodu nie skończyłem <5% gier.
2. Moim zdaniem nie ma postaci najlepszej, ani najgorszej.
3. Moim zdaniem są zbalansowane. Są lepsze i gorsze, ale nie ma bezużytecznych i wiele zależy od danej rozgrywki.
4. Nie stwierdziłem.

Pamiętaj, że to nie jest przygodówka. W całej grze można zdobyć 5-10 kart do talii początkowej (często nie czuć nagłego wzmocnienia) i mimo to wygrać. To jest bardziej optymalizacyjne euro.
davidstw
Posty: 90
Rejestracja: 01 kwie 2020, 13:42
Has thanked: 8 times
Been thanked: 34 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: davidstw »

Ardom
Zawsze intryguje mnie kwestią losowości w MK. Dla mnie osobiście jest jej dużo. . . Dużo zmiennych jak kolega wyżej napisał ale ta losowosc jest wywaazona (nie ma skrajnosci) i dzieki niej Mk nie jest sucha tylko tworzy specyficzna przygodę . . . Niby grasz to samo a zawsze jest inaczej:)
Damon22
Posty: 224
Rejestracja: 13 gru 2018, 20:09
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 110 times
Been thanked: 52 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: Damon22 »

davidstw pisze: 03 gru 2024, 20:03 Niby grasz to samo a zawsze jest inaczej:)
To takie trochę motto tej gry :)
edimaru
Posty: 51
Rejestracja: 21 cze 2022, 20:26
Been thanked: 17 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: edimaru »

Z drugiej strony gdy już walczysz nie ma żadnych zmiennych, wiesz dokładnie jaki będzie rezultat walki. Wszystkie (albo prawie wszystkie) zmienne dostajesz przed podjęciem decyzji. Nic tu nie zależy od rzutu kostką czy monetą, nie przegrasz nagle bo nie masz farta. Po prostu albo będzie trochę trudniej albo łatwiej
Darkstorm
Posty: 1084
Rejestracja: 04 gru 2018, 09:48
Lokalizacja: Wielkie Cesarstwo Północy Gdańsk
Has thanked: 184 times
Been thanked: 311 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: Darkstorm »

Ardon pisze: 03 gru 2024, 10:20 Mam parę pytań do ogranych graczy w wersję Ultimate Edition, bo mnie ta gra bardzo intryguje:

1. Jak bardzo losowość decyduje o zwycięstwie?
2. Jaki jest poziom balansu między postaciami - w sensie czy są postacie zbyt op lub niegrywalne na poszczególne scenariusze, tryby rozgrywki oraz ilość graczy i czy jest postać, która ma ogólną przewagę nad inną lub odstaje od niej daleko w tyle?
3. Czy jednostki, artefakty i czary są dobrze zbalansowane?
4. Czy istnieją kombosy, które dają autowina?
1. Losowość może pomóc, może przeszkodzić. Tu akurat istnieje sporo różnych dróg do osiągnięcia celu, więc często można wyjść z pozornie przechlapanej sytuacji obronną ręką. Przypadków gdzie byłem totalnie udupiony przez losowość było niewiele. Zazwyczaj udawało się zrobić coś inaczej choć wiadomo - mniej optymalnie.

2. Mi się gra dobrze każdą postacią. Niektóre są IMO bardziej przyjazne dla początkujących (np. Tovak albo Arythea) a najbardziej wygodnie gra mi się postaciami, które generują dużo kryształów (jak np. ten Smok). Dużo kryształów to dużo odpalonych czarów i umiejętności. Może to być kwestia moich indywidualnych preferencji.

3. Praktycznie każda robi co innego i może się zdarzyć, że to co się trafi będzie nieprzydatne. Choć jest kilka jednostek, które imo są crapem ale to głównie dotyczy porównania jednostek 1 poziomu.

4. Zależy co masz na myśli. Autowin w całej grze? Raczej nie. Autowin w pojedyńczej walce? Tak. Np. Przywalenie przeciwnikowi atakiem dystansowym może automatycznie zakończyć walkę :wink:
Ardon
Posty: 45
Rejestracja: 07 lut 2020, 12:08
Has thanked: 37 times
Been thanked: 4 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: Ardon »

edimaru pisze: 03 gru 2024, 22:01 Z drugiej strony gdy już walczysz nie ma żadnych zmiennych, wiesz dokładnie jaki będzie rezultat walki. Wszystkie (albo prawie wszystkie) zmienne dostajesz przed podjęciem decyzji. Nic tu nie zależy od rzutu kostką czy monetą, nie przegrasz nagle bo nie masz farta. Po prostu albo będzie trochę trudniej albo łatwiej
O i to mi się podoba.🙂 Bardzo nie lubię nie tylko bitew za pomocą kostek, ale w ogóle kiedy ty grasz zgodnie ze swoim planem gry, grasz dobrze, tak samo jak twój przeciwnik i idziecie łeb w łeb, po czym ostatecznie o zwycięstwie decydują nieinterakcyjne losowe bzdury np. wydarzenia, które wzmacniają przeciwnika, bo powodują zwiększenie wszystkim postaciom statystyk, na których on znacząco polega, a ty nie. Jeżeli losowość w tej grze nie prowadzi do takich sytuacji, to się bardzo cieszę.
Ostatnio zmieniony 03 gru 2024, 23:15 przez Ardon, łącznie zmieniany 2 razy.
Ardon
Posty: 45
Rejestracja: 07 lut 2020, 12:08
Has thanked: 37 times
Been thanked: 4 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: Ardon »

Darkstorm pisze: 03 gru 2024, 22:53 Choć jest kilka jednostek, które imo są crapem ale to głównie dotyczy porównania jednostek 1 poziomu.
W sensie, że te jednostki pierwszego poziomu nie oddają za cenę, jaką się za nie płaci? Że za tę samą cenę i te same wymagania mogę dostać jednostkę 1 poziomu, która jest silniejsza? Przykładowo słaba jednostka za 1 złoto też ma sens, tak jak trochę silniejsza za 2 sztuki złota, mimo że te jednostki są nadal na tym samym poziomie.
Darkstorm
Posty: 1084
Rejestracja: 04 gru 2018, 09:48
Lokalizacja: Wielkie Cesarstwo Północy Gdańsk
Has thanked: 184 times
Been thanked: 311 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: Darkstorm »

Ardon pisze: 03 gru 2024, 23:10
Darkstorm pisze: 03 gru 2024, 22:53 Choć jest kilka jednostek, które imo są crapem ale to głównie dotyczy porównania jednostek 1 poziomu.
W sensie, że te jednostki pierwszego poziomu nie oddają za cenę, jaką się za nie płaci? Że za tę samą cenę i te same wymagania mogę dostać jednostkę 1 poziomu, która jest silniejsza? Przykładowo słaba jednostka za 1 złoto też ma sens, tak jak trochę silniejsza za 2 sztuki złota, mimo że te jednostki są nadal na tym samym poziomie.
To nie tak działa. W tej grze nie ma jakiegoś obiektywnego wskaźnika mocniejsza/silniejsza. Jednostki mają bardzo zróżnicowane umiejętności. Np. Jedna zada ileś tam ataku, inna zada mniej ataku ale będzie to atak żywiołowy przydatny przeciwko wrogom z odpornościami (albo wręcz przeciwnie jeśli wróg będzie miał odporność na dany żywioł), inna zada jeszcze mniej obrażeń ale będzie mogła coś przytankować, inna nie nic nie atakuje ale leczy albo ma jakieś tam inne umiejętności i tak dalej i tak dalej. Gdy widzę jakąkolwiek jednostkę wyższego poziomu to w sumie cokolwiek się trafi to nigdy nie mam żalu, że nie pojawiło się coś innego. W przypadku tych najsłabszych towarzyszy mam inaczej. Niektóre umiejętności używam po prostu częściej a inne nie. Dajmy na ten przykład lubię w początkowej fazie gry mieć chłopów z tego względu, że można ich użyć na 4 różne sposoby. Są uniwersalni. Można ich wykorzystać do ataku, obrony, ruchu albo wpływu. A zielarzy czy leśników to znacznie mniej chętnie przywitam w drużynie i jak ich widzę to często wzdycham z dezaprobatą :wink: Co też nie znaczy, że się do niczego nie przydadzą. To prostu moje indywidualne subiektywne preferencje względem umiejętności i moja indywidualna stylówa.


Ps. I nie kupujemy tu nic za złoto tylko za wpływ czyli ma znaczenie czy nas lubią czy nie :wink:
Dhel
Posty: 932
Rejestracja: 28 wrz 2018, 09:49
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 625 times
Been thanked: 573 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: Dhel »

Leśnik dobry bo terenu poodkrywa, a w walce ewentualnie będzie wystawiony na uderzenie jako 1 linia.
Ogólnie jak to gdzieś widziałem, to jest gra gdzie 15 minut układasz perfekcyjny plan podboju miasta na bazie kart, many, towarzyszy by na końcu przypomnieć sobie, że nie skalkulowałeś wydania 2 pkt ruchu by do miasta wejść i cały misterny plan w p….u
ODPOWIEDZ