Mage Knight (Vlaada Chvatil)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)
Zerknij sobie na figurki miast, możesz nimi kręcić i ustalać poziom. Przy każdym masz narysowane jacy wrogowie pojawiają się w mieście, im wyższy poziom tym wrogów więcej / są trudniejsi.
Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)
Z moich obserwacji wnioskuję, że mocniejsze karty początkowe pozwalają łatwiej i płynniej czyścić mapę. W każdej rundzie dzięki temu zaoszczędzimy kartę czy dwie, które spożytkujemy na coś innego i zrobimy dzięki temu więcej expa, ruchu lub będziemy w stanie pokonać silniejszego potwora bez brania nadmiarowych ran. Generalnie wszystkie braki na przestrzeni scenariusza będziesz w stanie nadrobić rozsądnym budowaniem postaci, ale końcowy wynik może odbiegać od wyników mocniejszych bohaterów, właśnie przez ilość zasobów jaką będziesz musiał zużyć do zniwelowania różnicy w sile początkowej.Ardon pisze: ↑28 gru 2024, 23:38 Tylko powiedzcie mi proszę, czy gigantyczne wartości obrażeń z bazowych kart ataku i umiejętności naprawdę są takie konieczne, aby postać była mocna? Przecież braki w sile ataku można nadrobić w jednostkach, zaawansowanych akcjach i czarach oferujących obrażenia w każdym typie.
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 22 wrz 2016, 17:15
- Been thanked: 1 time
Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)
Mógłby mi ktoś wytłumaczyć w przystępny sposób mechanizm otrzymywania ran w walkach?
Dajmy na przykład wróg ma siłę 9. Jam mam pancerz 4. Moja jednostka ma 3 pancerz. Co teraz się dzieje biorąc pod uwagę różne warianty. Czyli jak chcę sam otrzymać rany i jak chcę by rany otrzymała moja jednostka zamiast mnie.
Bardzo bym był wdzięczny za pomoc.
PS.
Ta gra chyba przez 10 lat się nie znudzi
))
Dajmy na przykład wróg ma siłę 9. Jam mam pancerz 4. Moja jednostka ma 3 pancerz. Co teraz się dzieje biorąc pod uwagę różne warianty. Czyli jak chcę sam otrzymać rany i jak chcę by rany otrzymała moja jednostka zamiast mnie.
Bardzo bym był wdzięczny za pomoc.
PS.
Ta gra chyba przez 10 lat się nie znudzi

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)
Jak wbijasz w jednostkę z pancerzem 3. To jedna rana na jednostkę potem pancerz trzy rany redukuje i zostaje 5 do przydzielenia.
Jak w ciebie to 1 rana potem pancerz 4. Zostaje 4 do przydzielenia czyli kolejna rana i pancerz. Zostaje 0 więc koniec. Jak by było więcej to powtarzasz proces
Jak w ciebie to 1 rana potem pancerz 4. Zostaje 4 do przydzielenia czyli kolejna rana i pancerz. Zostaje 0 więc koniec. Jak by było więcej to powtarzasz proces
Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)
Zasada ogólna - dzielisz sumę siły ataku przez pancerz - dostajesz tyle ran ile wychodzi w wyniku dzielenia (zaokrąglane w górę).
Np. atak 4 dzielone przez pancerz 3 wychodzi 1 i coś tam po przecinku = bierzesz 2 rany
Np. atak 4 dzielone przez pancerz 3 wychodzi 1 i coś tam po przecinku = bierzesz 2 rany
- Bruno
- Posty: 2270
- Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1703 times
- Been thanked: 1298 times
Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)
Już było

Spoiler:

Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię DGT Cube!
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię DGT Cube!
- pabula
- Posty: 2234
- Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 97 times
Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)
ups.
no to dodam od siebie, że "Questy" dodają coś nowego do gry.
Myślę, że niedługo wypuszczą instrukcję bo kilka dni temu ją sprawdzałem.
Czekam na polską wersję skoro Portal zapowiedział, że będzie.
no to dodam od siebie, że "Questy" dodają coś nowego do gry.
Myślę, że niedługo wypuszczą instrukcję bo kilka dni temu ją sprawdzałem.

Czekam na polską wersję skoro Portal zapowiedział, że będzie.
Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)
Dodatek przytulę ale najbardziej się cieszę że jeszcze UE nie ograłem
. . . Postanowiłem ograć każdy scenariusz w sumie robisz podobne rzeczy i nie ma w nich fabuły ale wydają się ciekawe. . . A Wy macie jakiś ulubiony i polecacie pod solo oprócz podboju ? Wiem że Volkar jest dobry pod solo ale ciekawią mnie np. Wyzwolenie kopalnii ogolnie te ,,mniej sławne. Nawet te z Tezli nie są złe w teorii chociaż niebieski Avatar wydqje się mega silny . . .Ale pogramy zobaczymy. Swoją drogą ostatnio myślę że gry typu MK są mega stoperem w hobby chcąc ograć ten tytuł musisz się poswiecic, zagłębić i nie ma zabardzo czasu na inne tytuły. 3 tytuły o takiej ciężkości i można konto kasować na forum he he.
. . . Postanowiłem ograć każdy scenariusz w sumie robisz podobne rzeczy i nie ma w nich fabuły ale wydają się ciekawe. . . A Wy macie jakiś ulubiony i polecacie pod solo oprócz podboju ? Wiem że Volkar jest dobry pod solo ale ciekawią mnie np. Wyzwolenie kopalnii ogolnie te ,,mniej sławne. Nawet te z Tezli nie są złe w teorii chociaż niebieski Avatar wydqje się mega silny . . .Ale pogramy zobaczymy. Swoją drogą ostatnio myślę że gry typu MK są mega stoperem w hobby chcąc ograć ten tytuł musisz się poswiecic, zagłębić i nie ma zabardzo czasu na inne tytuły. 3 tytuły o takiej ciężkości i można konto kasować na forum he he.
Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)
Teraz tak mnie olśniło: a gdyby tak wykorzystać notebooklm z googla to liczenia bitew? Tych, co to jest kilku przeciwników i jak policzysz ile masz zablokować z drugiego typka, to już zapomniałeś, ile władować pierwszemu.
Piszesz kogo masz przed sobą i dostajesz informacje za ile kto wali, a ile ma oberwać.
Piszesz kogo masz przed sobą i dostajesz informacje za ile kto wali, a ile ma oberwać.
Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)
Jak dla mnie to jak będę chciał grę wspomaganą cyfrowo to sobie po prostu descenta odpalę. Jak ktoś nie jest w stanie zapamiętać paru cyfr to MK nie jest dla niego
- Bruno
- Posty: 2270
- Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1703 times
- Been thanked: 1298 times
Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)
Where fun?azazelmo pisze: ↑10 lut 2025, 21:53 Teraz tak mnie olśniło: a gdyby tak wykorzystać notebooklm z googla to liczenia bitew? Tych, co to jest kilku przeciwników i jak policzysz ile masz zablokować z drugiego typka, to już zapomniałeś, ile władować pierwszemu.
Piszesz kogo masz przed sobą i dostajesz informacje za ile kto wali, a ile ma oberwać.
Toć przecież cała przyjemność tej gry, to rozkmina, jak tu wykręcić najlepsze kombo z posiadanych zasobów...
Z powodów, które sam zauważasz, nigdy nie miałem jeszcze ochoty mierzyć się z - zanadto wg mnie skomplikowanymi - zasadami Cieni Tezli. Gram tylko w Podbój lub oba scenariusze z Volkarem. Niemniej kiedyś zagrałem raz czy dwa w Noce Druidów i Wyzwolenie Kopalni, i są spoko, a ich raczej mała popularność wynika z tego, że:davidstw pisze: ↑10 lut 2025, 21:29 A Wy macie jakiś ulubiony i polecacie pod solo oprócz podboju ? Wiem że Volkar jest dobry pod solo ale ciekawią mnie np. Wyzwolenie kopalnii ogolnie te ,,mniej sławne. Nawet te z Tezli nie są złe w teorii chociaż niebieski Avatar wydqje się mega silny . . .Ale pogramy zobaczymy. Swoją drogą ostatnio myślę że gry typu MK są mega stoperem w hobby chcąc ograć ten tytuł musisz się poswiecic, zagłębić i nie ma zabardzo czasu na inne tytuły. 3 tytuły o takiej ciężkości i można konto kasować na forum he he.
- działają najlepiej w trybie rywalizacyjnym (a większość gra w MK solo lub co-op),
- wycinają one to co w MK najfajniejsze, czyli właśnie masowe bitwy (jak w szturmie na miasto czy ataku na hordę Volkara). Zatem, jak już ktoś ma ekipę do grania PvP, to woli zagrać scenariusz z jakimś epickim finałem.
PS.
Dlatego właśnie mam spore oczekiwania wobec nowego dodatku - coś tam o nim pisałem trochę wcześniej, na podstawie wywiadu Paula Grogana z autorem.
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię DGT Cube!
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię DGT Cube!
Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)
Zagadka jest po stronie gracza. Tu każdy kombinuje samemu. Ja pisałem o wymaganiach z żetonów. Kusznicy mają 4 (nie pamiętam z głowy) + szybkość, czyli musisz blokować 8. Ten ma oporność na fizyczne, czyli atak zwykły razy dwa lub żywioł. Itd. Jasne, że przy jednym, czy dwóch przeciwnikach, to nie problem, ale miasta na wyższym poziomie, czy bossowie z Cieni, to już ekwilibrystyka.Bruno pisze: ↑10 lut 2025, 23:02Where fun?azazelmo pisze: ↑10 lut 2025, 21:53 Teraz tak mnie olśniło: a gdyby tak wykorzystać notebooklm z googla to liczenia bitew? Tych, co to jest kilku przeciwników i jak policzysz ile masz zablokować z drugiego typka, to już zapomniałeś, ile władować pierwszemu.
Piszesz kogo masz przed sobą i dostajesz informacje za ile kto wali, a ile ma oberwać.
Toć przecież cała przyjemność tej gry, to rozkmina, jak tu wykręcić najlepsze kombo z posiadanych zasobów...
O, podoba mi się to zadzieranie nosa. To nieczęsty widok w Internecie.
- ave.crux
- Posty: 1900
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 919 times
- Been thanked: 1482 times
Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)
Gram głównie cienie tezli i da się to wygrać. Głównie dlatego, że podoba mi się mechanika w której przeciwnicy rzucają jakieś przedmioty po zgonie.
To już zależy czy twoje hobby to granie w gry planszowe czy kolekcjonowanie gier planszowych, bo żeby ograć jakiekolwiek średnio lub bardziej zaawansowany tytuł to musisz się zagłębić i mieć te przynajmniej kilkanaście partii.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)
Tak jest. Ja mam kolekcję 25 gier. Wiele z nich z dodatkami. Z wieloma spędziłem pokilkadziesiat godzin+. Gdybym miał 200 gier to nawet zasad bym nie pamiętał. A tak, jest dość prosto. Nie wjeżdżasz na stół 2 lata to narka. Jesli się znudzisz to znajde ci nowego nabywcę a sam szukam nowego tytułu.
Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)
Zgadza się. Same plusy jak dla mnie. Ja przez ostatni rok kupiłem jedną grę. Niezbyt śledzę aktualności, ale coś tam do mnie dociera. Ciekawy eksperyment wymyśliłem- spróbujbwymienić jak najwięcej gier wydanych w zeszłym roku. Mi do głowy przyszło tylko Dragons Down. Wiem, że wyczekiwany dodruk Cave Evil miał się pojawić, ale nie wiem czy już wysłali. Wiem, że ma być dodatek do MK i jest w przedsprzedaży. Dodatek do Space Empires 4x w końcu się drukuje. Chyba tyle co z bieżących rzeczy kojarzę. Ostatni taki wielki hit który wiem, że się pojawił, to Ark Nova o jakimś kierowaniu zoo czy coś. Ale to chyba dwa-trzy lata temu.
Aha, pewnie 10-ta iteracja Azula też wyszła.
Aha, pewnie 10-ta iteracja Azula też wyszła.
- pabula
- Posty: 2234
- Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 97 times
Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)
Jako, że dawno nie grałem to dla przypomnienia rozłożyłem sobie niedawno zakupioną polską wersję Ultimate i postanowiłem rozegrać scenariusz z Tezli - Królestwo Umarłych. Czytam instrukcję, coś mi nie pasowało i zajrzałem do wersji angielskiej.
Jest błędnie przetłumaczona instrukcja.
A mianowicie ilość kafli pozamiejskich dla jednoosobowego scenariusza jest 2 a powinno być 1.
Oraz w Omówieniu brakuje ważnego słowa: Cmentarz kładziemy po odkryciu Magicznej Polany tylko na terenach wiejskich. Inaczej mielibyśmy więcej cmentarzy bo byłyby również koło zielonego miasta. Tam nie kładziemy.
Na BGG jest polskie tłumaczenie Shade of Tezla i tamto jest poprawne.
Jest błędnie przetłumaczona instrukcja.
A mianowicie ilość kafli pozamiejskich dla jednoosobowego scenariusza jest 2 a powinno być 1.
Oraz w Omówieniu brakuje ważnego słowa: Cmentarz kładziemy po odkryciu Magicznej Polany tylko na terenach wiejskich. Inaczej mielibyśmy więcej cmentarzy bo byłyby również koło zielonego miasta. Tam nie kładziemy.
Na BGG jest polskie tłumaczenie Shade of Tezla i tamto jest poprawne.
Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)
Daj znać portalowi, jak będzie dodruk to może poprawia.pabula pisze: ↑01 mar 2025, 19:34 Jako, że dawno nie grałem to dla przypomnienia rozłożyłem sobie niedawno zakupioną polską wersję Ultimate i postanowiłem rozegrać scenariusz z Tezli - Królestwo Umarłych. Czytam instrukcję, coś mi nie pasowało i zajrzałem do wersji angielskiej.
Jest błędnie przetłumaczona instrukcja.
A mianowicie ilość kafli pozamiejskich dla jednoosobowego scenariusza jest 2 a powinno być 1.
Oraz w Omówieniu brakuje ważnego słowa: Cmentarz kładziemy po odkryciu Magicznej Polany tylko na terenach wiejskich. Inaczej mielibyśmy więcej cmentarzy bo byłyby również koło zielonego miasta. Tam nie kładziemy.
Na BGG jest polskie tłumaczenie Shade of Tezla i tamto jest poprawne.
Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)
Podobnie w Omówieniu scenariusza "Życie i śmierć" brakuje istotnego uszczegółowienia, że po odkryciu Magicznej Polany, ale "tylko na terenach wiejskich".
Prawdopodobnie w obu przypadkach tłumacze zignorowali ograniczenie, że dotyczy to wyłącznie kafli "countryside".
Ponadto w instrukcji w opisie Magicznej Polany jest mowa o odrzuceniu kart ran, a powinno być wyrzuć (na karcie pomocy jest poprawnie).
Czy jeszcze jakieś błędy ktoś zidentyfikował? Czy też nasza "errata" ogranicza się do tych wyżej wymienionych?
Prawdopodobnie w obu przypadkach tłumacze zignorowali ograniczenie, że dotyczy to wyłącznie kafli "countryside".
Ponadto w instrukcji w opisie Magicznej Polany jest mowa o odrzuceniu kart ran, a powinno być wyrzuć (na karcie pomocy jest poprawnie).
Czy jeszcze jakieś błędy ktoś zidentyfikował? Czy też nasza "errata" ogranicza się do tych wyżej wymienionych?
- Bruno
- Posty: 2270
- Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1703 times
- Been thanked: 1298 times
Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)
Głos Paula Grogana (jak rozumiem, bierze udział w pracy nad regułami dodatku) wyraził nadzieję, że może otrzyma egzemplarz na tyle wcześnie, że być może uda mu się do zaprezentować na swoim kanale na swoje urodziny 3 lipca:
Czyli jednak jesteśmy wciąż w trakcie prac i biorąc pod uwagę, że czerwiec się zaczął, raczej małe szanse na dotrzymanie tego terminu
, ale tyle dobrze, że jest informacja, iż prace są już na ukończeniu.
Pytanie, czy wobec tego polska wersja na szansę ukazać się przed końcem roku. Osobiście jestem zdania, że pośpiech w przypadku Portalu jest niewskazany, bo lepiej mieć produkt bez późniejszych korekt, ale z drugiej strony mam nadzieję, że zdążą, zanim przeterminują mi się okazyjne kupony zakupowe w aleplanszówkach
źródłoWe still need to work out the details with WizKids. If WizKids are able to get me a copy early, straight from the factory, then I'm going to be playing that.
Czyli jednak jesteśmy wciąż w trakcie prac i biorąc pod uwagę, że czerwiec się zaczął, raczej małe szanse na dotrzymanie tego terminu

Pytanie, czy wobec tego polska wersja na szansę ukazać się przed końcem roku. Osobiście jestem zdania, że pośpiech w przypadku Portalu jest niewskazany, bo lepiej mieć produkt bez późniejszych korekt, ale z drugiej strony mam nadzieję, że zdążą, zanim przeterminują mi się okazyjne kupony zakupowe w aleplanszówkach

Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię DGT Cube!
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię DGT Cube!
Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)
Nie ma znaczenia, Portal zawsze wydaje bez korekt.

Jeżeli flagowy produkt, ente wydanie kilkunastoletniej gry, wychodzi z babolami, to nie ma co się łudzić.
Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Eeeee, chyba za szybko wyszedłes z oskarżeniami. Sam im zgłosiłem problem z plansztka Holandii w Barrage, przy następnym dodruku było już ok, do tego wymienił mi za darmo. No ale fajnie jest oskarżać, zamiast dać im znać, że były poprawki
Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)
Pisałem z doświadczenia. Mam dwie gry od Portalu, obie leciwe, natomiast są w tych ostatnich, "dopieszczonych" wersjach (51 Stan UE i RC: CE) i obie są z błędami. Niby mała próba, jednak jak dla mnie 2 z 2-óch to 100%, a do 51-ki dostałem nawet karty w złym języku (tak, dosłali prawidłowe), ale nie róbmy tu offtopa.
- Jcbsky
- Posty: 31
- Rejestracja: 07 gru 2021, 17:16
- Lokalizacja: Kętrzyn
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)
Napisałem w tej sprawie maila do Portalu, zobaczymy co (i czy w ogóle) odpiszą.
Mam wiele gier tego wydawnictwa, wiele czeka też na ogranie. Ciężko jest spamiętać wszystkie błędy i erraty, a w grach Portalu błędów jest sporo. I weź tu potem graj...
Mam wiele gier tego wydawnictwa, wiele czeka też na ogranie. Ciężko jest spamiętać wszystkie błędy i erraty, a w grach Portalu błędów jest sporo. I weź tu potem graj...