Strona 17 z 242

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

: 31 maja 2013, 14:55
autor: Olgierdd
Tak, wtedy Eowina ma oba symbole.

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

: 31 maja 2013, 20:02
autor: Legolas112
Dzięki wielkie :)

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

: 13 cze 2013, 10:35
autor: godpuppet
Potrzebuję konkretnej porady:)

Poznałem zasady Władcy i zagrałem kilka testowych partii przez OCTGN - spodobało mi się.

Chcę zainwestować ok. 300 PLN, potrzebuję gry głownie do rozgrywek solowych, ewentualnie czasem w 2 osoby (a jak dzieci podrosną to i w 4 :D). Mam doświadczenie w karciankach i lubię kombinować z taliami, ale bez napinki (w sensie komplety wszystkich kart itd). Czasu za dużo nie mam, więc szybko mi się nie znudzi :P

Potrzebuję na pewno podstawki, ale ponieważ baza kart jest tam ograniczona, chciałbym od razu kupić parę dodatków, żeby po ograniu podstawowych talii móc się trochę pobawić, nowe scenariusze też się przydadzą.

Zatem co jeszcze?
Myślałem o 2-3 packach z pierwszej serii - Mroczna Puszcza - (nadających się do solo, także z niebyt trudnymi questami) - które byście polecili?

Do tego wziąłbym jeszcze jeden większy dodatek, ale tu już nie wiem - Khazad, Numenor (dochodzą oblężenia, nie wiem jak pod solo to chodzi) czy od razu Hobbita (łatwiej namówić żonę "pod film", ale dochodzi 5 kolor i znowu ilość kart będzie zbyt mała do zabawy)?

Pomóżcie! 8)

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

: 13 cze 2013, 11:14
autor: tomb
Ciężka sprawa. Niemal w każdym dodatku pojawia się coś ważnego np. w pierwszych czterech dodatkach są karty pieśni, umożliwiające granie dwukolorowym bohaterem, co w grze solo jest bardzo pomocne.
Wybór scenariuszy też nie jest łatwy - zależy co wolisz: płynne i łatwiejsze scenariusze do relaksacyjnego ogrywania, czy trudne wyzwania, gdzie wygrana jest wydarzeniem samym w sobie.

Kolejne sezony rozwijane są pod kątem konkretnych talii, więc wybrałbym tak: podstawka, Khazad-Dum, 2-3 małe dodatki z Dwarrowdelf oraz Powrót do Mrocznej Puszczy. Mając ten zestaw, można składać bardzo dobre talie na krasnoludach, przygody są ciekawe, wymagające, ale spokojnie do przejścia.

Drugi zestaw to: podstawka, Spadkobiercy i najnowszy sezon (na razie dwa scenariusze). W te małe jeszcze nie grałem, ale oceny mają bardzo wysokie. Spadkobiercy są trudni, ale bardzo ciekawi. Ponadto scenariusze są ściśle ze sobą powiązane, a karty graczy umożliwiają tworzeni nowych talii. No, i jest się na bieżąco.

Hobbita rozpatrywałbym tylko przy zakupie Khazad-Dum, bo z perspektywy kart graczy jest tam silne wsparcie dla krasnoludów, ale bez posiadania Khazadu nie stanowią kompletnej talii. Ponadto scenariusze z pierwszego Hobbita są trudne. Sam jestem ciekaw, czy są do przejścia podstawką i Hobbitem. (W drugiego Hobbita jeszcze nie grałem.)
Piąty kolor jest tylko w Hobbicie i nie stanowi regularnej nowej frakcji.

Bardzo dobra ściąga po angielsku jest tutaj.

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

: 13 cze 2013, 11:41
autor: godpuppet
Dzięki za bardzo przydatne informacje.

co do questów - chciałbym i takie i takie :) ale biorąc pod uwagę mój ograniczony czas, najpierw wezmę coś łatwiejszego do ogrywania się, zanim przejdę do większych wyzwań.

Numenor i Hobbita mogę sobie odpuścić (a raczej odłożyć na później), także w tym momencie zdecyduję się raczej na Mroczną Puszczę, a Khazad z cyklem Dwarrowdelf w drugiej kolejności.

edit: czy w adventure packach są po 3 kopie każdej karty (poza hero), czy jest różnie?

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

: 13 cze 2013, 11:54
autor: Odi
TomB -> ściąga super, dzięki :)

Tak, w packach są karty gracza x3 (bo karty z talii spotkań to już w zależności od przygody)

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

: 13 cze 2013, 12:18
autor: tomb
godpuppet pisze:także w tym momencie zdecyduję się raczej na Mroczną Puszczę, a Khazad z cyklem Dwarrowdelf w drugiej kolejności.
I to też jest dobry wybór, bo możliwości budowy talii rozwijają się może i trochę wolno, ale z każdym nowym pudełkiem rosną i jest tam wiele istotnych kart.
Poza tym - w tej grze zakup każdego pudełka jest opłacalny, bo zawsze jest w nim nowa przygoda, a to scenariusze są solą tej gry.

Taki już urok Władka - przymusza do regularnych zakupów mocniej niż inne LCG, ale każdy zakup gwarantuje nowe emocje.

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

: 14 cze 2013, 22:47
autor: lordg90
godpuppet pisze: edit: czy w adventure packach są po 3 kopie każdej karty (poza hero), czy jest różnie?
W małych dodatkach są po 3 kopie kart gracza, poza bohaterem.

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

: 21 cze 2013, 08:36
autor: Nycte
Witam
Postanowiłem kupić jakąś grę solo i padło na LoTR LCG i mam w związku z tym pytanie. Poza core setem mam zamiar kupić jeden dodatek ( z tych po 50 zł), który będzie dość wymagający. Który polecacie pod względem scenariusza oraz dodatkowych kart? Oprócz core setu i tego dodatku nie będę nic więcej (mam nadzieję!:P) kupował.

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

: 21 cze 2013, 08:49
autor: berni
Nycte pisze:Witam
Postanowiłem kupić jakąś grę solo i padło na LoTR LCG i mam w związku z tym pytanie. Poza core setem mam zamiar kupić jeden dodatek ( z tych po 50 zł), który będzie dość wymagający. Który polecacie pod względem scenariusza oraz dodatkowych kart? Oprócz core setu i tego dodatku nie będę nic więcej (mam nadzieję!:P) kupował.
Nie da się kupić jednego dodatku, wszak to LCG, to musi żyć!
A tak serio, to do samej podstawki przydają się dodatki z cyklu Mrocznej Puszczy, bo dzięki kartom pieśni w nich zawartym można składać porządniejsze talie wielokolorowe (pieśń dodaje kolor bohaterom, dzięki czemu można płacić ich zasobami za sprzymierzeńców i dodatki w tym kolorze). W dodatku podstawka ma słabą talię czerwoną, a Mroczna Puszcza dodaje orły itp., którymi już można siać zamęt. Z fabularnego punktu widzenia z dużych dodatków ciekawe są Hobbity. Natomiast cykl Numenorejczyków ma dostać wiatru w żagle wraz z nowym cyklem, który będzie mocno na nim oparty. Dla mnie najmniej ciekawymi wydawały się cykle z krasnoludami (w tym duży dodatek Khazad-Dum, więc nigdy ich nie kupiłem).

Więc podsumowując... no nie da się nie kupować! :D

Re: Odp: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

: 21 cze 2013, 09:14
autor: zioombel
Zgadzam sie. Jeden dodatek to mało. Ostatnio było pare ofert na forum z używanym Władcą. Poszukaj bedziesz mial więcej za tyle samo. Moge też użyczyc rabatu w planszomanii - 10%

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

: 21 cze 2013, 09:34
autor: wojo
W podstawce masz sporo grania i zawiera najtrudniejszy scenariusz solo jaki wyszedł do tej pory więc być może najlepszą opcją dla Ciebie jest nie kupowanie żadnego dodatku.

Pojedyncze małe dodatki są całkiem fajne, jednak bez kupienia całego cyklu raczej słabo wychodzą bo karty graczy z kolejnych współpracują ze sobą i jedna paczka nie za bardzo Ci rozwinie możliwości moim zdaniem. Jeżeli jednak szukasz kolejnego wyzwania do gry solo to pewnie Powrót do Mrocznej Puszczy będzie najlepszy - wprawdzie spodziewam się że scenariusz będzie Cię miażdżył bez większej puli kart jednak jeżeli lubisz takie "ostre" granie to raczej Cię nie zawiedzie.

Przy tylko jednym dodatku chyba najlepszą opcją (ilość kart + ilość scenariuszy)/kasa będzie pierwszy box hobbita (tam i z powrotem). Wprawdzie jego cena jest wyższa niż 50 złotych i niektóre grafiki są słabe to jednak dostajesz sporo kart graczy, po jednym bohaterze do każdej ze sfer i 3 scenariusze. Dwa z tych ostatnich da się przejść zestawem podstawka + hobbit (sprawdzone osobiście, choć trzeba się napocić), natomiast ostatni będzie nie lada wyzwaniem.

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

: 21 cze 2013, 10:58
autor: tomb
@Nycte
Żywotność podstawki, gdyby Ci było mało, można skutecznie przedłużyć, pogrywając w scenariusze fanowskie (do znalezienia na BGG lub forum Galakty).

Zakup tylko jednego małego pudełka to słaby pomysł. Już raczej zainwestowałbym w jakieś rozszerzenie.

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

: 21 cze 2013, 13:51
autor: Nycte
Nie mam zbyt dużego doświadczenia jeśli chodzi o gry typu LCG. Posiadam netrunnera i też mówili, że warto dokupować dużo dodatków bo to w końcu LCG. Póki co kupiłem tylko 1 mały (tylko takie tam są) i mimo tego bawimy się świetnie. Myślałem, że tak samo będzie w tym przypadku. Skoro jednak uważacie, że posiadanie 1 małego z jakieś serii nie jest słusznym rozwiązaniem to chyba się wstrzymam na samej podstawce. Ew. (znając mnie tak się niestety stanie) jeśliby mnie skorciło na ten większy dodatek, który wg was jest nalepszym rozwiązaniem pod względem kart, scenariuszy, trudności? (dochodzi tam więcej kart do mieszania w tych 3 taliach oraz 3 nowe scenariusze- mam rację?)

Jeśli mowa o ofercie sprzedania LoTR to na forum oferta już jest nieaktualna :P

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

: 21 cze 2013, 14:05
autor: berni
Nycte pisze:Nie mam zbyt dużego doświadczenia jeśli chodzi o gry typu LCG. Posiadam netrunnera i też mówili, że warto dokupować dużo dodatków bo to w końcu LCG. Póki co kupiłem tylko 1 mały (tylko takie tam są) i mimo tego bawimy się świetnie. Myślałem, że tak samo będzie w tym przypadku. Skoro jednak uważacie, że posiadanie 1 małego z jakieś serii nie jest słusznym rozwiązaniem to chyba się wstrzymam na samej podstawce. Ew. (znając mnie tak się niestety stanie) jeśliby mnie skorciło na ten większy dodatek, który wg was jest nalepszym rozwiązaniem pod względem kart, scenariuszy, trudności? (dochodzi tam więcej kart do mieszania w tych 3 taliach oraz 3 nowe scenariusze- mam rację?)

Jeśli mowa o ofercie sprzedania LoTR to na forum oferta już jest nieaktualna :P
Netrunner jest o tyle specyficzną grą, że podstawka zawiera karty dla obu stron i są one na tyle zbalansowane, że można spokojnie grać gotowcami. W LOTR LCG masz swoją talię, którą próbujesz pokonać przeciwności gry. I tu niestety nie każdą talią dobrze się pobawisz. Niektóre (jak wspomniana talia czerwona) są nastawione na późniejsze dodatki. Poza tym ostatnie scenariusze są raczej nie do przejścia z kartami samej podstawki (ciężko będzie spłynąć w dół Anduiny , bo trolle są bardzo silne, a ucieczka z Dol-Guldur wręcz niemożliwa - jeśli komuś udało się uciec z Dol-Guldur samą podstawką niech da znać).

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

: 21 cze 2013, 14:08
autor: Odi
Możesz spróbować pójść w dodatki oparte na dziełach Tolkiena (tzw Saga Expansions), przy zastosowaniu tzw easy mode, opracowanego dopiero niedawno przez FFG. W teorii powinien on umozliwiać przeskoczenie od podstawki do każdego dodatku/cyklu i stwarzać szanse na ich przechodzenie. Jak będzie w praktyce - nie wiadomo.

WP LCG jest o tyle inny od pozostałych LCGów, że pula kart graczy rozwija się wolniej (tylko część kart w dodatku to karty do talii - reszta to spotkania, przygody itp), stąd żeby mieć możliwość konstrukcji talii, trzeba zainwestowac nieco więcej.

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

: 21 cze 2013, 18:17
autor: tomb
berni pisze:W LOTR LCG masz swoją talię, którą próbujesz pokonać przeciwności gry. I tu niestety nie każdą talią dobrze się pobawisz. Niektóre (jak wspomniana talia czerwona) są nastawione na późniejsze dodatki.
Powyższa opinia może sugerować, że część kart w pudełku jest zupełnie nieprzydatna i potrzeba dodatków, by z nich wydajnie korzystać.
Prawdą jest, że, używając jednokolorowych talii z podstawki, niewiele zdziałamy podczas gry solo. I tylko solo. Każda talia jest odpowiedzialna za inny moment/aspekt gry i dlatego każda ma też braki.
Nie oznacza to, że taktyka (czerwona talia) jest niepotrzebna i niegrywalna. Ona działa bardzo dobrze, ale gdy:
- gramy w dwójkę (lub więcej) graczy - talie w ciekawy sposób się uzupełniają,
- gramy solo (lub we dwójkę itd.), tworząc dwu- (lub trzy-) kolorowe talie, które pozwolą nam zapanować nad wszystkimi momentami/aspektami gry - i na tym właśnie polega cały wic w graniu podstawką.

Tyle tytułem uściślenia (na wszelki wypadek).


I jeszcze względem scenariuszy fanowskich - chyba nie wszystkie są przydatne przy posiadaniu tylko podstawki. Należy zwracać uwagę, z jakich kart przeciwności skorzystał autor.

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

: 21 cze 2013, 18:35
autor: berni
Pokuszę się nawet o stwierdzenie, że część kart z podstawki jak i z dodatków jest rzeczywiście niepotrzebną zapchajdziurą ;) Rozumiem, że w dwie osoby talie mogą się uzupełniać, ale już solo ciężko grać talią wielokolorową bez posiadania choćby pieśni. Jak dla mnie gra w duecie jest dużo mniej emocjonująca niż solo. Poziom trudności solo jest znacznie wyższy.

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

: 21 cze 2013, 18:43
autor: tomb
berni pisze:Poziom trudności solo jest znacznie wyższy.
Później pojawią się scenariusze, które utrudniają życie tym bardziej, im więcej jest graczy.

Pieśni są bardzo przydatne, ale można składać talie dwukolorowe bez nich.

Kilka razy już pisałem, że największą wadą WP LCG jest nieprzyjazna podstawka i jej dość niska regrywalność. Tutaj core sety innych LCG wypadają dużo lepiej.
Sytuacja zmienia się diametralnie wraz z dochodzącymi pudełkami - zwłaszcza regrywalność rośnie wręcz wykładniczo. Zaryzykuję stwierdzenie, że to może jedyna LCG, w której po latach można z przyjemnością wrócić do podstawki i kart, które wcześniej zdawały się wypychaczami.

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

: 21 cze 2013, 18:44
autor: Nycte
Z tego co tu czytam to wynika, że albo kupujesz wszystko albo nic :P

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

: 21 cze 2013, 18:56
autor: tomb
Nycte pisze:Z tego co tu czytam to wynika, że albo kupujesz wszystko albo nic :P
Nie jest aż tak źle. Core set daje sporo możliwości, ale są one ograniczone choćby tym, że przeciwnikiem jest gra, czyli rywal, w pewnym sensie, dość przewidywalny (np. nie zmienia nagle strategii) i jeśli znajdziesz patent na scenariusz to trudno stosować go wiele razy. Albo szukasz nowych pomysłów na talię (nakładasz sobie ograniczenia przy jej konstruowaniu, grasz trudniejszym zestawem bohaterów itp.) albo zabierasz się za nowy scenariusz. Tyle, że w podstawce są trzy, i to dobrane dość ektremalnie (banalny, upierdliwy oraz koszmarnie trudny). Starcza na mało-długo - zależy od podejścia.

Nowe pudełko to nowy scenariusz, czyli nowa zabawa, ale i nowe karty gracza, czyli można wrócić do podstawki i rozkminiać stare przygody na nowo, uzupełniając stare talie. Znudzi się z czasem, oczywiście. Zatem kupujemy nowe pudełko, a w nim nowy scenariusz itd.

Jeśli ktoś chce kupić WP po to, żeby rozklepać jeden raz scenariusz i iść dalej to zakup tej gry to pomyłka (albo jest krezusem). Jeśli zaś chce się bawić z jedną przygodą na wiele sposobów to każdy nowy zakup daje coraz więcej i więcej i więcej możliwości do zabawy.

Edycja: Poza tym, co wielokrotnie tu pisano, mechanika jest dość specyficzna i nie każdemu pasuje, zwłaszcza przy dość wysokim poziomie trudności scenariuszy. Porażka za porażką potrafią zniechęcić. Warto spróbować kilka razy przed zakupem. A po zakupie nie poddawać się, tylko kombinować.

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

: 21 cze 2013, 19:22
autor: pan_satyros
TomB pisze:
Edycja: Poza tym, co wielokrotnie tu pisano, mechanika jest dość specyficzna i nie każdemu pasuje, zwłaszcza przy dość wysokim poziomie trudności scenariuszy. Porażka za porażką potrafią zniechęcić. Warto spróbować kilka razy przed zakupem. A po zakupie nie poddawać się, tylko kombinować.
Doszedł tez tryb easy.

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

: 21 cze 2013, 21:21
autor: berni
pan_satyros pisze:
TomB pisze:
Edycja: Poza tym, co wielokrotnie tu pisano, mechanika jest dość specyficzna i nie każdemu pasuje, zwłaszcza przy dość wysokim poziomie trudności scenariuszy. Porażka za porażką potrafią zniechęcić. Warto spróbować kilka razy przed zakupem. A po zakupie nie poddawać się, tylko kombinować.
Doszedł tez tryb easy.
No tak, ale to dla Amerykanów :)

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

: 22 cze 2013, 14:18
autor: Nycte
Mimo wszystko kupię :P Core set oraz duży dodatek. Który najlepszy pod względem kart, scenariuszy, możliwości tworzenia talii?
Ew. 2 małe dodatki zamiast dużego, lecz z tego co od was słyszałem małe pojedyńczo średnio się opłaca.
Ludzie grali na początku na samej podstawce więc jakoś się da :P

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

: 22 cze 2013, 15:18
autor: gregvip
berni pisze:
pan_satyros pisze:
TomB pisze:
Edycja: Poza tym, co wielokrotnie tu pisano, mechanika jest dość specyficzna i nie każdemu pasuje, zwłaszcza przy dość wysokim poziomie trudności scenariuszy. Porażka za porażką potrafią zniechęcić. Warto spróbować kilka razy przed zakupem. A po zakupie nie poddawać się, tylko kombinować.
Doszedł tez tryb easy.
No tak, ale to dla Amerykanów :)
To nie jest prawda.
Jeżeli ktoś nie jest starym wyjadaczem karcianym to ciągłe przegrywanie w pierwszy najłatwiejszy scenariusz z podstawki może być tak frustrujące, że odstawi tą grę i już do niej nie wróci (a szkoda). Tryb "easy mode" ma jedną wadę, powinien być dodany do gry na samym początku zaraz z jej wydaniem a założę się, że liczba graczy we WP LCG była by dzisiaj większa.