Strona 17 z 19

Re: Descent 2ed.

: 21 paź 2019, 08:05
autor: Golfang
Mam pytania do graczy:
1. czy każda postać postać może mieć dowolną ilość przedmiotów? Czy może taszczyć ze sobą topór dwuręczny, pałę + tarczę, procę oraz łuk?
2. I kiedy wybieram czym walczę?
3. Czy atakując mogę walnąć przeciwnika toporem dwuręcznym, ale jak się będę bronił to już używać tarczy (za wyczerpanie dodanie jeden tarczy do rzutu obronnego)?
4. Czy dowolna klasa postaci może korzystać z dowolnych przedmiotów? chodzi mi o rożne zbroje - lekkie/ciężkie, o łuki, o kusze a najbardziej o te magiczne kamienie. Czy wojownik może atakować korzystając z magicznego kryształu? (może gdzieś czegoś nie doczytałem?)

Re: Descent 2ed.

: 21 paź 2019, 09:42
autor: Jacek_PL
ad1 - Każda postać może nieść dowolną liczbę przedmiotów
ad2 - Na początku aktywacji
ad3 - Nie, bo jak na początku aktywacji wybierzesz topór dwuręczny to do następnej swojej aktywacji masz go w rękach
ad4 - Jeśli nie ma wyraźnie zaznaczone, to nie ma takich ograniczeń - np. ciężkie zbroje mają dopisek, że z nimi nie można używać run

Re: Descent 2ed.

: 28 paź 2019, 21:43
autor: Golfang
Grając z apką jak radzicie sobie z targowiskiem oraz przedmiotami.
Podczas przygody w znalezisku znalazłem skrzynię - wylosowałem przedmiot - biorę go. Po powrocie do miasta ten przedmiot:
1. pojawia się niby do kupienia na targowisku - ale nie ma więcej takich kart przedmiotów. Co zrobić w takiej sytuacji?
2. w aplikacji chyba nie da się takich przedmiotów dodać do swoich zasobów?

3. Moja postać ma specjalną umiejętność, że potwory normalne podczas aktywacji zostają ogłuszone jeśli sąsiadują z moją postacią (nie pamiętam imienia postaci). Czy to znaczy że już nigdy się nie aktywują do momentu aż je zabiję?

Ogólnie zauważyłem, że broń dystansowa jest bardzo dobra- mój rycerz walczy z procy :) No i generalnie broń z ogłuszeniem jest bardzo dobra.

Re: Descent 2ed.

: 29 paź 2019, 00:08
autor: Miszon
Ogłuszenie zabiera tylko pierwszą z akcji (jest nią odrzucenie karty ogłuszenia), nadal można wykonać drugą akcję.

Re: Descent 2ed.

: 29 paź 2019, 06:22
autor: zioombel
Dawno czytałem instrukcje, ale z tego co pamiętam podczas gry z aplikacją odrzuca się kartę skrzyni.

Re: Descent 2ed.

: 29 paź 2019, 09:07
autor: Miszon
A także kartę "nic".

Re: Descent 2ed.

: 29 paź 2019, 19:41
autor: Golfang
TO ja myślałem że tylko w pierwszej wprowadzającej kampanii te karty się odrzucało... no nic odłożyłem przedmioty których nie kupiłem i gram teraz już normalnie.
Ogłuszenie mocno straciło na mocy... - pierwsza akcja to przeważnie jest jakaś badziewna akcja wypatrzenia czy też ruchu. W grze papierowej bez apki - ogłuszenie chyba powoduje utratę wszystkich akcji? To znaczy że można się tylko ocucić i koniec?

Re: Descent 2ed.

: 29 paź 2019, 20:07
autor: Miszon
Nie. Jest tak samo: pierwsza akcja to odrzucenie ogłuszenia, druga już normalna. Zapis na karcie jest dziwny, zarówno po angielsku jak po polsku można zrozumieć że jedyna akcja w rundzie to odrzucenie ogłoszenia, ale chodzi o to, że tylko pierwsza akcja jest stracona.
Na wikia jest to tak opisane:
Condition text: - > : Discard this card or token. This is the only action you may perform on your turn while you have this card or token.

Creatures who are stunned must use an action to discard the stunned condition. That is the only action a stunned creature may perform as long as it is stunned. However, after using an action to discard the condition, both heroes and monsters can then use his or her second action per standard rules.
Edit:
Skoro już poznałeś pierwszą powszechną "zgachę" związaną z zasadami Descenta 2, od razu wrzucę drugą, tym razem naszą, polską: zdolność Cień którą ma Smok Cienia działa na każdą postać z nim sąsiadującą, wykonującą atak, nie musi to być atak w niego wymierzony, lecz dowolny.

Re: Descent 2ed.

: 14 lis 2019, 01:14
autor: Torquemada666
1. Z chowańca możemy korzystać dowolną ilość rund po pierwszym przywołaniu, aż do momentu jak nie zginie?
2. Po jego śmierci możemy w następnej rundzie przyzwać go ponownie, wykonując akcję?
3. Z tego co przeczytałem w wątku - Korzystając z punktów wytrzymałości do wykonania ruchu, możemy np. wykorzystać 1 punkt czyli ruch o jedno pole, potem atak w ramach akcji, potem kolejny ruch z wytrzymałości w ramach limitu, a w między czasie drugi atak jako druga akcja. Tak?
4. Czy podobnie jest jak robimy ruch wykorzystując akcję? Tzn. możemy zrobić w trakcie ruchu przerwę na drugą akcje w postaci ataku, a potem dokończyć pierwszą akcję czyli ruch?

Re: Descent 2ed.

: 14 lis 2019, 15:03
autor: miszczu666
Torquemada666 pisze: 14 lis 2019, 01:14 1. Z chowańca możemy korzystać dowolną ilość rund po pierwszym przywołaniu, aż do momentu jak nie zginie?
2. Po jego śmierci możemy w następnej rundzie przyzwać go ponownie, wykonując akcję?
3. Z tego co przeczytałem w wątku - Korzystając z punktów wytrzymałości do wykonania ruchu, możemy np. wykorzystać 1 punkt czyli ruch o jedno pole, potem atak w ramach akcji, potem kolejny ruch z wytrzymałości w ramach limitu, a w między czasie drugi atak jako druga akcja. Tak?
4. Czy podobnie jest jak robimy ruch wykorzystując akcję? Tzn. możemy zrobić w trakcie ruchu przerwę na drugą akcje w postaci ataku, a potem dokończyć pierwszą akcję czyli ruch?
punkty 3 i 4, na oba odpowiedź brzmi TAK :)
1,2 - nie pomogę

Re: Descent 2ed.

: 14 lis 2019, 15:07
autor: c08mk
Torquemada666 pisze: 14 lis 2019, 01:14 1. Z chowańca możemy korzystać dowolną ilość rund po pierwszym przywołaniu, aż do momentu jak nie zginie?
2. Po jego śmierci możemy w następnej rundzie przyzwać go ponownie, wykonując akcję?
O ile dobrze pamiętam to w większości przypadków odpowiedź jest TAK. Są postacie w H&M ze swoimi chowańcami i tam po śmierci chyba nie zawsze się dało go przywołać z powrotem.

Re: Descent 2ed.

: 10 gru 2019, 18:59
autor: Bartoszeg02
Mam pytanie odnośnie zdolności Barda (jeszcze nie do końca ogarniam jak należy czytać te karty :>):
Chodzi o jego podstawową pieśń, jak rozumiem żeby położyć żeton pieśni na karcie musze ją użyć (tapnięcie) oraz zapłacić 2 zmęczenia. Od tej pory efekt pieśni obowiązuje?
Czy w kolejnych turach muszę dalej opłacać ten koszt 2 zmęczenia żeby podtrzymać pieśń czy już nie? Jak rozumiem w kolejnej turze mogę znowu wyczerapć kartę aby umieścić na niej drugi żeton pieśni i co wtedy się dzieje? Otrzymuję cały czas oba efekty? Ale na koniec etapu płacę po 4 zmęczenia? Czy to jest koszt jednorazowy? Czy jak :) ?

Czy pieśni działają na samego barda?

Co w grze z aplikacją oznacza 'wypatrz przeciwnika'? Występuje o potworów ze strzelaniem.

Re: Descent 2ed.

: 10 gru 2019, 21:11
autor: Miszon
Bartoszeg02 pisze: 10 gru 2019, 18:59 Co w grze z aplikacją oznacza 'wypatrz przeciwnika'? Występuje o potworów ze strzelaniem.
Bardem nie grałem, więc z pamięci nie powiem jak to działa.
Co do drugiego, jest w sieci polska instrukcja która mówi:
Wypatrywanie
Kiedy figurka wypatruje, stara się znaleźć korzystną pozycję w relacji
do celu. Wykonuje akcję ruchu i porusza się w stronę najbliższego pola,
które znajduje się promieniu 3 pól i w takim miejscu, aby mieć cel w polu
widzenia. Zatrzymuje się, kiedy dotrze na takie pole lub kiedy wyczerpią
się jej punkty ruchu.
Jeśli potwór nie dysponuje wystarczającą liczbą punktów ruchu, aby
dotrzeć na pole w promieniu 3 pól i z polem widzenia do celu, zatrzymuje
się na polu na tyle bliskim celu, na ile to możliwe, ale tak, aby mieć go
w polu widzenia (o ile to możliwe). Umożliwia to wykonywanie akcji ataku
opisanych niżej na liście akcji danego potwora.
czyli zasadniczo figurka idzie w stronę bohatera dopóki nie znajdzie się w odległości 3 pól i będzie go miała w polu widzenia lub do momentu wyczerpania punktów ruchu.

Re: Descent 2ed.

: 11 gru 2019, 12:02
autor: badoomboom
Bartoszeg02 pisze: 10 gru 2019, 18:59 Mam pytanie odnośnie zdolności Barda (jeszcze nie do końca ogarniam jak należy czytać te karty :>):
Chodzi o jego podstawową pieśń, jak rozumiem żeby położyć żeton pieśni na karcie musze ją użyć (tapnięcie) oraz zapłacić 2 zmęczenia. Od tej pory efekt pieśni obowiązuje?
Czy w kolejnych turach muszę dalej opłacać ten koszt 2 zmęczenia żeby podtrzymać pieśń czy już nie? Jak rozumiem w kolejnej turze mogę znowu wyczerapć kartę aby umieścić na niej drugi żeton pieśni i co wtedy się dzieje? Otrzymuję cały czas oba efekty? Ale na koniec etapu płacę po 4 zmęczenia? Czy to jest koszt jednorazowy? Czy jak :) ?

Czy pieśni działają na samego barda?

Płacisz 2 zmęczenia, ale nie tapujesz karty, ani nie kosztuje Cię to akcji, możesz od razu położyć oba tokeny za 4 zmęczenia i wciąż mieć 2 akcje do wykorzystania. Koszt jest jednorazowy, nie musisz płacić co turę. Płacisz gdy chcesz przełożyć token na inną kartę. Tokeny spadają automatycznie na koniec każdego spotkania. Część piosenek działa na barda, część nie. Akurat w przypadku tej pierwszej górna część działa na na barda a dolna nie

Re: Descent 2ed.

: 12 gru 2019, 00:14
autor: Bartoszeg02
wszystko jasne, dzięki !

Re: Descent 2ed.

: 26 gru 2019, 21:09
autor: Miszon
Czy poplecznik może używać więcej niż jednego przedmiotu? Oczywiście zachowując zasady, że max 1 tarcza, 1 broń dwuręczna itp.
Chodzi rzecz jasna o przedmioty zdobyte przez Mrocznego Władcę w toku kampanii, żeby nie było wątpliwości.

Re: Descent 2ed.

: 27 gru 2019, 08:40
autor: sirafin
Obrazek

Re: Descent 2ed.

: 23 lut 2020, 10:15
autor: trooper
Jacek_PL pisze: 20 paź 2019, 13:43 Dwa pytania (i pewnie nie ostatnie) odnośnie scenariusza "Spoczynek Rellegara" z kampanii "Spadkobiercy Krwi". W przygotowaniu do gry jest napisane : "Należy wziąć 4 niebieskie i 1 czerwony znacznik celu. Następnie zakryte znaczniki należy umieścić na 5 polach wody, wybranych przez mrocznego władcę ..." i dalej w specjalnych zasadach : "Następnie bohaterowie wybierają 1 zakryty znacznik celu na brzegu rzeki. Mroczny władca odkrywa ten żeton i umieszcza go zakrytego na polu wody w stawie."
1. Czy w opisie przygotowania jest błąd i powinno być napisane "na 5 polach wody na brzegu rzeki" czy też mroczny władca może umieścić żetony na innych polach z wodą ?
2. Mroczny władca odkrywa znacznik ale czy pokazuje je graczom zanim położy go zakrytego na polu wody w stawie ?

Biorąc to na logikę myślę, że Tak x2, bo scenariusz byłby nie do przejścia dla bohaterów, ale czasami logika w takich sprawach zawodzi więc wolałbym się upewnić :)
Spoczynek Rellegara
Polska Księga Przygód jest, że tak powiem, niedorobiona.
1. 5 pól na kaflu Brzeg Rzeki.
2. MW odkrywa rewers kafla przed bohaterami, tak, żeby wiedzieli jakiego jest koloru i zakryty kładzie na polu wody kafla Staw.

Źródło:
Spoiler:

Re: Descent 2ed.

: 27 lut 2020, 19:07
autor: smalco
Możliwe, że było to pytanie.
1 Czy jeżeli grupa potworów stoi obok siebie, mogę zaatakować w jednej turze jednym bohaterem każdego czy tylko jednego?
2 Czy mogę wykorzystać obie akcje na atak dwóch potworów?

Re: Descent 2ed.

: 28 lut 2020, 09:46
autor: miszczu666
smalco pisze: 27 lut 2020, 19:07 Możliwe, że było to pytanie.
1 Czy jeżeli grupa potworów stoi obok siebie, mogę zaatakować w jednej turze jednym bohaterem każdego czy tylko jednego?
2 Czy mogę wykorzystać obie akcje na atak dwóch potworów?
Możesz wykorzystać obie akcje na atak dowolnych potworów (nawet 2 różnych) w zasięgu broni i w polu widzenia.

Re: Descent 2ed.

: 29 lut 2020, 09:05
autor: smalco
Dzięki.
A inne moje pytanie. Czy z znacie sklep, albo kogoś kto wydrukował by mi brakującą figurkę potwora z podstawki, niestety nie zauważyłem kupując swój egzemplarz, że j danej nie ma.

Re: Descent 2ed.

: 29 lut 2020, 19:50
autor: trooper
smalco pisze: 29 lut 2020, 09:05 Dzięki.
A inne moje pytanie. Czy z znacie sklep, albo kogoś kto wydrukował by mi brakującą figurkę potwora z podstawki, niestety nie zauważyłem kupując swój egzemplarz, że j danej nie ma.
Piszesz do wydawnictwa Galakta z opisem, którego potwora Ci brakuje i Ci doślą. Mogą ewentualnie zapytać o sklep, w którym kupiłeś grę ale raczej tego nie robią i proces reklamacyjny idzie gładko - mnie dosłali kostkę; w moim egzemplarzu raz, że była przezroczysta, dwa na jednej ściance brak było wymalowanych obrażeń.

Re: Descent 2ed.

: 01 mar 2020, 09:19
autor: smalco
Dzięki

Re: Descent 2ed.

: 15 kwie 2020, 11:35
autor: Fantuchna
Hej,

A ja mam dwa pytania dot. drugiego spotkania „Przeprawy Caladena” w kampanii „Spadkobiercy krwi”.
1. Co oznacza, że „bohaterowie, (...) którzy sąsiadują z wieżą bramną mogą poruszać się (...) przez wieżę bramną? Czy bohater musi stać na polu bezpośrednio przy wieży w chwili aktywacji, żeby przez nią przejść? I czy może przejść przez nią, zrobić np. ruch jeszcze o jedno czy dwa pola, wykonać atak i wrócić znów przez bramę korzystając z niewykorzystanych punktów rychu lub zmęczenia?
2. Co się dzieje z potworami, które wychodzą przez wyjście, żeby zadać obrażenia bramie? W przygodzie jest napisane, że „potwory mogą opuszczać planszę przez wejście do miasta lub wyjście.” Wtedy brama dostaje 3 obrażenia. Ale czy ten potwór może jakoś wrócić na planszę?
W instrukcji w opisie RUCHU POZA PLANSZĘ jest napisane, ze trzeba dojść na skrajne pole kafelkami wejścia/wyjścia, a następnie „wydać” jeden punkt ruchu” - i to jest wyjście poza planszę. Ale czy to „wydanie” oznacza, ze potwór znika z planszy, czy tylko musi mieć niewykorzystany punkt ruchu żeby formalnie „wyjść”, ale fizycznie tam zostaje. Gdyby tak było, w kolejnej turze taki potwór mógłby powtórzyć akcje wyjścia, żeby znów zadać obrażenia bramie :/
Help!

I przy okazji jeszcze jedno pytanie ogólne:
3. Czy jak OL przejmuje kontrolę nad bohaterem (mroczny urok), to może korzystać tylko z „gołego” ataku tego bohatera, czy z przedmiotów i umiejętności też (np. z możliwości przerzucenia kości - u nas konkretnie chodziło o zdolność Pogranicznika „celność”).


Z góry dzięki!

Re: Descent 2ed.

: 16 kwie 2020, 17:00
autor: badoomboom
1. Bohaterowie mogą dowolnie przechodzić przez bramę
2. Są zdejmowanie z mapy po czym mogą wrócić zgodnie z zasadami reinforcementu na ten quest, przy czym najczęściej nie jest to opłacalne, bo będzie to niepełna grupa
3. Może korzystać tylko ze zdolności pasywnych, w tym wypadku z celności jak najbardziej tak