Strona 17 z 102

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 23 sty 2013, 19:10
autor: YuZ
Bea pisze:Czyli karty podnoszą broń jednorazowo, a żetony odkryć tymczasowo?
To zależy od żetonu. Jeżeli nie jest to napisane to żeton podnosi broń jednorazowo, a tymczasowo np. niektóre żetony odkrycia związane ze scenariuszem. Jednak zawsze jest to opisane na karcie scenariusza.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 23 sty 2013, 20:55
autor: Bea
Czy jak się idzie zbierać surowiec ze źródła na kafelku oddalonym o 1 od obozu to na pewną akcję trzeba wysłać aż 3 pionki a na rzut kostkami dwa? Tak jak to jest w przypadku eksploracji?

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 23 sty 2013, 21:07
autor: Ruben$
Masz na myśli, że pomiędzy kafelkiem na którym jest obóz, a kafelkiem ze źródłem z którego chcesz zbierać surowce jest jeszcze jeden kafelek to tak - musisz tam posłać 3 pionki na pewną akcję lub 2 i rzut kośćmi. Jeśli chodzi o kafelek sąsiadujący to odpowiednio dwa i jeden.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 23 sty 2013, 21:09
autor: Bea
Ruben$ pisze:Masz na myśli, że pomiędzy kafelkiem na którym jest obóz, a kafelkiem ze źródłem z którego chcesz zbierać surowce jest jeszcze jeden kafelek to tak - musisz tam posłać 3 pionki na pewną akcję lub 2 i rzut kośćmi. Jeśli chodzi o kafelek sąsiadujący to odpowiednio dwa i jeden.
Ok, a gdzie to jest w instrukcji napisane, bo chyba jestem ślepa. O eksplorowaniu jest, ale o zbieraniu nie widzę. Problem w tym, że informacje na jeden temat są porozrzucane po całej instrukcji.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 23 sty 2013, 21:16
autor: Ruben$
Szczerze mówiąc to nie wiem. Ja już na instrukcje praktycznie nie patrzę... Wiem po prostu, że tak jest :)

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 23 sty 2013, 21:49
autor: powermilk
Ok, a gdzie to jest w instrukcji napisane, bo chyba jestem ślepa
Oj chyba tak ;) Do okulisty idź, bo skończysz jak ja. Str 9, brązowa ramka: "Jeśli Zbieranie Surowców lub Eksploracja odbywa się na kafelkach albo obszarach oddalonych o jeden odkryty kafelek od kafelka Wyspy, na którym gracze mają swój Obóz, to wykonanie Akcji wymaga jednego pionka więcej.".

Nawet fabularnie jest to logiczne. Skoro idę dalej od obozu - podejmuję większe ryzyko. Dlaczego ze zbieraniem miało by być inaczej?

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 24 sty 2013, 19:36
autor: Bea
1.Dla upewnienia. Jeśli zbieram surowce z danego kafelka to czy mogę wysłać jednego pionka po drewno, a drugiego po drugi surowiec na tym samym kaflu? W FAQ jest coś takiego napisane, ale dalej mam wątpliwości:
Czy można zbierać tylko jeden surowiec na jednym kafelku Wyspy? W instrukcji jest podane, że
można otrzymać jeden surowiec z każdego źródła na każdym kafelku Wyspy.

Wysyłając pionek do Zbierania Surowców nie przypisuje się go do kafelka Wyspy, ale do konkretnego
źródła surowców. W fazie akcji Zbierania otrzymuje się więc wybrany surowiec, czyli Pożywienie lub Drewno.
2.Czy kucharz za pomocą swojej unikalnej umiejętności może leczyć też czyjeś rany?
3. Czy przedmiot przypisany do danej postaci nigdy nie będzie mógł być wytworzony przez inną postać? Np czy palenisko może wytworzyć ktoś inny gdy np kucharza nie ma w grze?

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 24 sty 2013, 19:50
autor: Veridiana
ad. 1 możesz
ad. 2 może
ad. 3 może, gdyż przy braku w grze kucharza palenisko traktujemy jak każdą inną kartę pomysłu, pod warunkiem oczywiście, że nam się przed grą wylosuje lub w trakcie gry jakoś ją zdobędziemy

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 24 sty 2013, 19:54
autor: Peter128
1. Tak, wtedy oba pionki zbierają i 2x rzucasz koścmi.
2. Tak
3. Tak, o ile Palenisko jest w grze.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 24 sty 2013, 20:13
autor: Bea
A teraz o scenariuszu gdzie ratujemy Jenny. Wypadła karta, gdzie pisało, że każdy ma odrzucić jeden żeton determinacji. Jenny go nie miała oczywiście, więc dostaje jedną ranę? Czy Jenny można leczyć ziołami z żetonu odkryć zupą kucharza?

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 25 sty 2013, 00:57
autor: tomuch
1. jest to niespełnione wymaganie, ale w tym przypadku nie dostaje rany... nie ma możliwości, żeby mogła jakąkolwiek determinację zdobyć, więc nie może też odrzucać
2. moim zdaniem można

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 25 sty 2013, 10:45
autor: Bea
1.Wiem, że poziom broni może być większy niż 6 a czy poziom dachu możemy wybudować na więcej niż 4?
2. Czy możemy zrezygnować z jedzenia posiłku i dostać w zamian rany (np sucharów) żeby je zaoszczędzić na później np dla Jenny?

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 25 sty 2013, 10:57
autor: Furia
Bea pisze:1.Wiem, że poziom broni może być większy niż 6 a czy poziom dachu możemy wybudować na więcej niż 4?
2. Czy możemy zrezygnować z jedzenia posiłku i dostać w zamian rany (np sucharów) żeby je zaoszczędzić na później np dla Jenny?
1. Wydaj mi się, że tak.
2. W tym przypadku można. Tylko jedzenie które masz normalnie w zasobach musisz zawsze odrzucić jeśli zachodzi taka potrzeba.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 25 sty 2013, 11:26
autor: Bea
Dalej studiuje FAQ:
W naszej ostatniej grze odłożyliśmy jeden znacznik drewna na stos wypełniając pierwszą kolumnę i w
tej samej rundzie zbudowaliśmy Maszt i wypełniliśmy drugą kolumnę. Czy to jest zgodne z zasadami
scenariusza?

Nie. Można odkładać tylko jedną kolumnę w jednej rundzie. Jeśli położyliście 1 Drewno (pierwsza kolumna)
nie możecie kłaść więcej znaczników Drewna w tej samej rundzie. Jeśli zbudowaliście Maszt w tej samej
rundzie, drewno z Masztu zmarnuje się i musi zostać odrzucone.
To, że nie można naraz odłożyć drewna w dwóch kolumnach to oczywiste, ale dlaczego nie można przetrzymać drewna z masztu do następnej rundy? Przecież to nie jedzenie, nie zepsuje się.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 25 sty 2013, 11:36
autor: Edwardo
Bea pisze:To, że nie można naraz odłożyć drewna w dwóch kolumnach to oczywiste, ale dlaczego nie można przetrzymać drewna z masztu do następnej rundy? Przecież to nie jedzenie, nie zepsuje się.
Ale szybko gnije ;)

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 25 sty 2013, 12:03
autor: jolietjake
Bea pisze:Dalej studiuje FAQ:
W naszej ostatniej grze odłożyliśmy jeden znacznik drewna na stos wypełniając pierwszą kolumnę i w
tej samej rundzie zbudowaliśmy Maszt i wypełniliśmy drugą kolumnę. Czy to jest zgodne z zasadami
scenariusza?

Nie. Można odkładać tylko jedną kolumnę w jednej rundzie. Jeśli położyliście 1 Drewno (pierwsza kolumna)
nie możecie kłaść więcej znaczników Drewna w tej samej rundzie. Jeśli zbudowaliście Maszt w tej samej
rundzie, drewno z Masztu zmarnuje się i musi zostać odrzucone.
To, że nie można naraz odłożyć drewna w dwóch kolumnach to oczywiste, ale dlaczego nie można przetrzymać drewna z masztu do następnej rundy? Przecież to nie jedzenie, nie zepsuje się.
Czyli jak budujemy maszt to można wtedy od razu odłożyć to drewno na stos? Nie trzeba czekać do następnej tury? No bo normalnie nie można odłożyć drewna w trakcie fazy akcji/pogody/nocy, tylko trzeba czekać... To by zmieniało fakt że żadne zło nie zabierze nam tego drewna w takim przypadku.

---
Bea pisze:1.Wiem, że poziom broni może być większy niż 6 a czy poziom dachu możemy wybudować na więcej niż 4?
Jeśli się nie mylę nie ma tego w instrukcji a to dobre pytanie. Więc padło w FAQ, ale Portal na nie tak odpowiedział, że de facto na nie wcale nie odpowiedział :D Ani nie ma odpowiedzi wprost, ani nie można się jednoznacznie domyślać. Jeśli można zbudować większy dach to jest to pewna niekonsekwencja graficzna, względem rubryczki broni. Jeśli nie można zbudować większego dachu, to trochę niefair, bo może się zdarzyć aż 6 chmurek. Obie opcję są prawdopodobne, ale stawiałbym, że jednak się da zbudować.

PS. Jeśli zdarzy Ci się megarzadka sytuacja 6 chmurek - odłóż tą grę. Najwyraźniej ta gra Cię musi tak bardzo nienawidzić. :twisted:

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 25 sty 2013, 12:14
autor: Bea
Z tym masztem to dziwna sprawa, bo faktycznie drewno odkładamy na stos po fazie produkcji a przed fazą akcji. Masz jest budowany w fazie akcji, wiec albo drewno odkładamy od razu (wbrew tej pierwszej regule) albo jednak czeka do następnej rundy i nie gnije. Jeśli to pierwsze, to jedynie można maszt budować wtedy kiedy akurat mamy do zapełnienia kolumnę z 3 drewnami.
Jak dla mnie trochę za dużo zawiłości :roll: Jedna reguła zazębia się z drugą i nie wiadomo jak to interpretować.
jolietjake pisze: Jeśli się nie mylę nie ma tego w instrukcji a to dobre pytanie. Więc padło w FAQ, ale Portal na nie tak odpowiedział, że de facto na nie wcale nie odpowiedział :D Ani nie ma odpowiedzi wprost, ani nie można się jednoznacznie domyślać. Jeśli można zbudować większy dach to jest to pewna niekonsekwencja graficzna, względem rubryczki broni. Jeśli nie można zbudować większego dachu, to trochę niefair, bo może się zdarzyć aż 6 chmurek. Obie opcję są prawdopodobne, ale stawiałbym, że jednak się da zbudować.
Doczytałam w FAQ i ponoć da się wybudować więcej poziomów. To ma sens, bo czasami chmur jest więcej (bo jest żeton na planszy) a czasami tracimy część budowy z losowych powodów.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 25 sty 2013, 12:37
autor: Jan Madejski
Dla mnie spójne z zasadami i wytycznymi scenariusza jest: przed fazą akcji dokładamy tylko drewno z puli zasobów, zaś drewno dorzucane Masztem w momencie jego wytworzenia (bo efekty wytworzenia przedmiotu wchodzą do gry od razu po wytworzeniu), a kostki z Oliwy w dowolnym momencie (bo żetony odkryć można wykorzystać w dowolnej chwili). Za to nie można w jednej rundzie dołożyć drewna na więcej, niż 1 kolumnę, niezależnie od fazy - więc jeśli np. w 11 rundzie nie skończy się czwartej kolumny, to wiadomo, że się przegrało. Scenariusz można wygrać:
- pod koniec fazy produkcji 10-12 rundy, kończąc piątą kolumnę drewnem z zaoszczędzonych zasobów;
- pod koniec fazy akcji 10-12 rundy, budując maszt lub tworząc ogień;
- pod koniec dowolnej fazy 10-12 rundy (nawet skrajnie: w fazie wydarzenia 10 rundy albo w fazie nocy 12 rundy), jeśli kończy się stos dorzucając na niego oliwę z żetonu odkrycia.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 25 sty 2013, 12:41
autor: Bea
A czy można drewnem z masztu zapełnić pół/część kolumny i ją uzupełnić normalnie w kolejnej turze?

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 25 sty 2013, 13:06
autor: jolietjake
Bea pisze:A czy można drewnem z masztu zapełnić pół/część kolumny i ją uzupełnić normalnie w kolejnej turze?
Można.
Jan Madejski pisze:(bo żetony odkryć można wykorzystać w dowolnej chwili)
Co do tego jedno pytanko. Jak np mamy żeton jedzenia, to on działa tak jak kostka jedzenia bo gniję - więc tu np nie mozemy "wykorzystać w dowolnej chwili". Ale drążąc temat mam inną wątpliwość, a propos podobieństwa żetonu do zwykłej kostki surowca. Np w fazie pogody nie możemy zdecydować, że nie odrzucimy jedzenia i dostainemy rane. A możemy zdecydować na nie branie jedzenia z żetonu czy tu jest analogiczne wymuszenie? (Osobiście powiedziałbym, że tak samo to działa, żeby nie można było 'przemycić' jedzenia do fazy nocy i stracić jedno życie zamiast dwóch). Dalej: czy jak mamy żeton odkrycia z drewnem albo żeton Oliwa i pojawi sie wydarzenie, że z jakiegoś powodu stracilismy cale drewno - to czy takie żetony też tracimy? Czy żeton z pojedynczym drewnem musimy odrzucić w fazie pogody, jesli nam drewna brakuje?

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 25 sty 2013, 13:33
autor: Jan Madejski
Żetony Odkryć tylko i wyłącznie dające surowce są wyjątkiem - należy zamienić je na odpowiednie kostki w momencie, gdy przenosi się je z przyszłych surowców do dostępnych - i takie kostki już normalnie podlegają gniciu, spaleniu w fazie pogody itd. (opieram to na wypowiedziach w wątku z komentarzami nt. gry - nie mam 100% pewności, ale tak gram i to wydaje mi się logiczne, chociaż drewno akurat jest niedopowiedziane w instrukszyn).
Z Oliwą jest inaczej, bo daje "drewno" tylko do dołożenia na stos (fabularnie to w ogóle nie jest drewno, tylko "zwiększenie wartości opałowej stosu" ;) ), więc nie jest zwykłym żetonikiem surowca - wobec czego nie podlega żadnym zasadom w stylu "odrzućcie całe drewno" i można ją wykorzystać w dowolnej chwili. Analogicznie żeton Odkrycia "Koziołek" nie jest automatycznie zjadany w fazie nocy (nawet, jeśli gracze z tego powodu otrzymują rany), ani też nie gnije - można go zamienić na jedzenie kiedy chcemy (o ile mamy broń).

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 26 sty 2013, 22:10
autor: Bea
1.Pewna karta mówi, e w fazie pogody należy rzucić kością wygłodniałych zwierząt. Ale to jest jedna z ostatnich rund pierwszego scenariusza, gdzie i tak i tak tą kością się rzuca. Należy więc nią rzucić dwukrotnie?
2. Scenariusz 2. Żeby zbudować krzyż na danym kaflu trzeba na nim mieć obóz? A może to musi być kafel sąsiadujący z obozem, czy dowolny?

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 26 sty 2013, 22:24
autor: Ruben$
1. Rzucasz tylko raz. Musiałabyś nią rzucać np. w pierwszych sześciu rundach scenariusza I...
2. Nie trzeba. Jeśli budujesz go na kaflu z obozem lub sąsiadującym z obozem to obowiązuje Cię reguła 1 pion i rzut kością lub 2 = sukces. Jeśli budujesz na kaflu o jeden dalej to już musisz posłać 2 piony i rzut kością lub 3 piony i automatyczny sukces budowy.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 26 sty 2013, 22:56
autor: Bea
Ruben$ pisze:1. Rzucasz tylko raz. Musiałabyś nią rzucać np. w pierwszych sześciu rundach scenariusza I...
2. Nie trzeba. Jeśli budujesz go na kaflu z obozem lub sąsiadującym z obozem to obowiązuje Cię reguła 1 pion i rzut kością lub 2 = sukces. Jeśli budujesz na kaflu o jeden dalej to już musisz posłać 2 piony i rzut kością lub 3 piony i automatyczny sukces budowy.
Ale przecież krzyż się buduje jako przedmiot w scenariuszu. To jeszcze trzeba robić eksplorację kafla? To traktujemy to jako budowę (brązowa akcja) czy jako eksplorację (zielona)?

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 26 sty 2013, 23:03
autor: Ruben$
No tak - krzyże traktujesz jako budowa. Ale już każdy wybudowany krzyż (niebieski znacznik) kładziesz na innym kaflu wyspy... Jeśli planujesz budowę krzyża na kaflu tak jak pisałem to musisz zużyć o jednego pionka więcej. Fabularnie łatwo jest to wytłumaczyć... Nie budujesz krzyża u siebie w obozie tylko idziesz go budować z dala od obozu... Im dalej od obozu tym więcej pionków musisz zużyć, ponieważ dalej wchodzisz w głąb wyspy, tym więcej czasu tracisz na dojście i wybudowanie go... Mam nadzieję, że teraz wszystko jest rozjaśnione ;)