Strona 17 z 42
Re: Eldritch Horror
: 24 kwie 2016, 10:13
autor: Col. Frost
Niestety nic lepszego nie znalazłem:
https://cf.geekdo-images.com/images/pic2869457_lg.jpg
Mimo, że nie można przeczytać całego opisu, widać wyraźnie, że otrzymanie zaklęcia jest niezależne od tego, z którym przedwiecznym się walczy.
Re: Eldritch Horror
: 24 kwie 2016, 10:47
autor: Onishin
Myślę, że ten zrzut z angielskiej wersji faktycznie zamyka dyskusję. Dziękuję bardzo za pomoc, czyli przeczucie mnie nie myliło i dobrze rozegrałem

Re: Eldritch Horror
: 24 kwie 2016, 10:51
autor: raiden25
W takim razie trzeba stwierdzić ze tłumaczenie Polskich kart jest słabe. Czy faktycznie zrobienie tego tekstu poprawnie jest tak trudne i wymaga ogromnej inteligencji...?

Re: Eldritch Horror
: 24 kwie 2016, 11:18
autor: c08mk
Fakt ale też z tego co widać na tej karcie to Koszmar z Dunwich pojawia się dopiero jeżeli Yog-Sothoth nie jest przedwiecznym w grze.
Re: Eldritch Horror
: 24 kwie 2016, 11:47
autor: Col. Frost
c08mk pisze:Fakt ale też z tego co widać na tej karcie to Koszmar z Dunwich pojawia się dopiero jeżeli Yog-Sothoth nie jest przedwiecznym w grze.
To akurat zgadza się z polską wersją

Re: Eldritch Horror
: 24 kwie 2016, 12:09
autor: Onishin
W takim razie trzeba stwierdzić ze tłumaczenie Polskich kart jest słabe.
Nienawidzę takiego generalizowania. Przedyskutowaliśmy jeden błąd i od razu, że całe tłumaczenie jest słabe
Czy faktycznie zrobienie tego tekstu poprawnie jest tak trudne i wymaga ogromnej inteligencji...?
To raczej z inteligencją nie ma związku a z literówką (w tym przypadku brakiem akapitu/entera), która w niektórych przypadkach jest ciężka do wychwycenia. Nie szukając daleko:
stwierdzić ze
brak przecinka i kropki nad z.

Oczywiście nie masz nad sobą osoby, której płacisz za korektę i sprawdzenie tekstu, lecz ludzie to ludzie, pomyłki się zawsze przytrafią.
Re: Eldritch Horror
: 24 kwie 2016, 12:16
autor: raiden25
Onishin pisze:W takim razie trzeba stwierdzić ze tłumaczenie Polskich kart jest słabe.
Nienawidzę takiego generalizowania. Przedyskutowaliśmy jeden błąd i od razu, że całe tłumaczenie jest słabe

Nie do końca, jest wiele kart które podczas gry połowa interpretowała inaczej niż druga połowa, wlasnie przez to ze jakaś informacja była w tym samym akapicie, lub była w drugiej części zdania a nie pierwszej i faktycznie interpretować to można było dwojako. Dlatego ja bym osobiście wymyślił to inaczej, bardziej zrozumiałe dla gracza.
Re: Eldritch Horror
: 24 kwie 2016, 14:16
autor: sirafin
Tłumaczenie ma prawo się nie podobać, całe szczęście w przypadku tej gry mamy szeroki wybór wersji językowych. Może błędy w oryginale są mniej słabe, może wątpliwości na anglojęzycznych forach przesadzone, nie wnikam (
FAQ,
forum), ważne, że możemy wybrać. Jednego jestem jednak pewien, bez względu na wersję językową, pomyłki nie są złośliwością ze strony twórców, niektóre rzeczy po prostu są odkrywane dopiero po tym, gdy tłumy graczy przemaglują grę na milion sposobów, fizycznie sprawdzając ją w praktyce przy stole - taka liczba oczu wyłapie rzeczy, które mogły umknąć korekcie na ekranie monitora. Do komentarza odnoście inteligencji mojej, czy korektorów, odnosić się nie będę.
A wracając do pytań i wątpliwości
raiden25 pisze:Dlaczego zawsze powinien pojawić sie Koszmar z Dunwich? Przecież na karcie jest wyraźnie napisane ze jeśli przedwiecznym nie jest....
Wiec jeśli walczysz to nie pojawia sie koszmar.
Jeśli Przedwiecznym jest Yog-Sothoth, Koszmar z Dunwich zostaje wyłożony wskutek działania karty Tajemnicy "Pomiot Yog-Sothotha".
Jeśli Przedwieczny jest inny, Koszmar z Dunwich zostaje po prostu wyłożony.
Re: Eldritch Horror
: 24 kwie 2016, 15:52
autor: c08mk
sirafin pisze:Jeśli Przedwiecznym jest Yog-Sothoth, Koszmar z Dunwich zostaje wyłożony wskutek działania karty Tajemnicy "Pomiot Yog-Sothotha".
Jeśli Przedwieczny jest inny, Koszmar z Dunwich zostaje po prostu wyłożony.
Czyli już jasne. Koszmar wchodzi do gry albo z karty preludium albo z karty tajemnicy. Wcześniejszy komentarz sugerował że w obu przypadkach wchodzi z karty preludium. Efekt wiadomo taki sam czyli żeton na planszy ale biorąc pod uwagę złe tłumaczenie to trochę dodatkowo miesza w efekcie karty preludium.
Dzięki
Re: Eldritch Horror
: 24 kwie 2016, 16:03
autor: sirafin
c08mk pisze:sirafin pisze:Jeśli Przedwiecznym jest Yog-Sothoth, Koszmar z Dunwich zostaje wyłożony wskutek działania karty Tajemnicy "Pomiot Yog-Sothotha".
Jeśli Przedwieczny jest inny, Koszmar z Dunwich zostaje po prostu wyłożony.
Czyli już jasne. Koszmar wchodzi do gry albo z karty preludium albo z karty tajemnicy. Wcześniejszy komentarz sugerował że w obu przypadkach wchodzi z karty preludium. Efekt wiadomo taki sam czyli żeton na planszy ale biorąc pod uwagę złe tłumaczenie to trochę dodatkowo miesza w efekcie karty preludium.
Dzięki
Bo w obu przypadkach to karta Preludium gwarantuje nam, że Koszmar z Dunwich pojawi się na początku gry. To ona nakazuje wyszukać Tajemnicę "Pomiot Yog-Sothotha" (która wystawia Koszmar z Dunwich) zamiast odkrywać losową Tajemnicę. Gdyby Preludium nie kazało wyszukać tej Tajemnicy, i zdalibyśmy się na los, Koszmar z Dunwich mógłby się w ogóle nie pojawić podczas gry z Yog Sothothem.
Problem jest tutaj z Zaklęciem. W odróżnieniu do wersji ENG to zdanie miało być oddzielone, ale przy składzie nie zostało prawidłowo przesunięte. Powinno to wyglądać tak:
Jeśli Przedwiecznym jest Yog-Sothoth, w trakcie 9 kroku przygotowania do gry (Rozpatrzenie efektów początkowych) wyszukaj kartę Tajemnicy „Pomiot Yog-Sothotha” zamiast odkrywać losową Tajemnicę.
Jeżeli Przedwiecznym nie jest Yog-Sothoth, rozmnóż Potężnego Potwora Koszmar z Dunwich na polu „Arkham”.
Po zakończeniu przygotowania do gry, każdy badacz otrzymuje 1 Zaklęcie Urok.
W tej grze wytrzymałość Potężnego Potwora Koszmar z Dunwich równa jest

+ 4.
Re: Eldritch Horror
: 27 kwie 2016, 06:52
autor: Niko
Witam,
Mam pytanie. Jak rozpatrzyć efekt wstrzymania i uwięzienia gdy występują jednocześnie?
Re: Eldritch Horror
: 27 kwie 2016, 07:34
autor: Bary
Niko pisze:Witam,
Mam pytanie. Jak rozpatrzyć efekt wstrzymania i uwięzienia gdy występują jednocześnie?
W fazie akcji nic nie robisz, bo jesteś wstrzymany. W fazie spotkań rozpatrujesz efekt uwięzienia.
Btw. Witamy na forum.

Re: Eldritch Horror
: 27 kwie 2016, 07:58
autor: Niko
Ok, dzięki za szybką odpowiedź. To jeszcze jedno pytanie. Czy jak posiadam kilka kart "stanów", to podczas akcji odpoczynku mogę rozpatrzyć efekt jednej karty, czy wszystkie po kolei.
Re: Eldritch Horror
: 27 kwie 2016, 08:13
autor: Bary
Niko pisze:Ok, dzięki za szybką odpowiedź. To jeszcze jedno pytanie. Czy jak posiadam kilka kart "stanów", to podczas akcji odpoczynku mogę rozpatrzyć efekt jednej karty, czy wszystkie po kolei.
Możesz spróbować się pozbyć wszystkich po kolei.
Re: Eldritch Horror
: 27 kwie 2016, 23:04
autor: Bary
Udało mi się zaliczyć 2 tajemnice i przy aktywnej 3 przebudzil się Shub Niggurath. Następnie jeden z badaczy wykonał najwyższe poświęcenie i umożliwił rozwiązanie aktywnej tajemnicy. Która tajemnice rozwiązuje? Ostateczna i wygrywam, czy trzecia?
Re: Eldritch Horror
: 27 kwie 2016, 23:23
autor: bulaxyz82
Bary pisze:Udało mi się zaliczyć 2 tajemnice i przy aktywnej 3 przebudzil się Shub Niggurath. Następnie jeden z badaczy wykonał najwyższe poświęcenie i umożliwił rozwiązanie aktywnej tajemnicy. Która tajemnice rozwiązuje? Ostateczna i wygrywam, czy trzecia?
Rozwiązujesz 3 tajemnicę.
Re: Eldritch Horror
: 28 kwie 2016, 07:40
autor: Bary
Dzięki, trochę mnie zmyliło, że na rewersie większości przedwiecznych jest info, że ostateczną tajemnicę podejmujemy po rozwiązaniu 3 podstawowych. Na tej jest jedynie info, że należy zatłuc Shuba, żeby rozwiązać ostateczną tajemnicę, więc wynika z niej, że 3 tajemnicy nie trzeba robić....
Re: Eldritch Horror
: 28 kwie 2016, 07:53
autor: bulaxyz82
Bary pisze:Dzięki, trochę mnie zmyliło, że na rewersie większości przedwiecznych jest info, że ostateczną tajemnicę podejmujemy po rozwiązaniu 3 podstawowych.
Tą wiedzą sugerowałem się odpowiadając Ci na pytanie nie wiedząc, że u Shuba nie ma tej informacji. Ale nie słyszałem żeby jakiś przedwieczny był wyjątkiem od reguły. Skoro przyjęte jest że po 3 tajemnicach dopiero można wziąć się za tą ostateczną to tutaj także zastosowałbym tą zasadę. Można też poszukać angielskiej wersji karty i zobaczyć czy tam jest jakieś pełniejsze info.
Re: Eldritch Horror
: 28 kwie 2016, 07:56
autor: Onishin
Na zetonie shub niggurath, macie napisane, że nie można mu nic zrobić, dopóki nie zostanie rozwiązana 3 tajemnica.
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
Re: Eldritch Horror
: 28 kwie 2016, 08:16
autor: Bary
Onishin pisze:Na zetonie shub niggurath, macie napisane, że nie można mu nic zrobić, dopóki nie zostanie rozwiązana 3 tajemnica.
O widzisz, na żeton nie patrzałem bo mi się do niego doleźć nie udało.

Swoją drogą mogliby konsekwentnie tutaj też odpowiednie info na planszetce dać.
Re: Eldritch Horror
: 28 kwie 2016, 09:05
autor: Eremita
bulaxyz82 pisze:Bary pisze:Udało mi się zaliczyć 2 tajemnice i przy aktywnej 3 przebudzil się Shub Niggurath. Następnie jeden z badaczy wykonał najwyższe poświęcenie i umożliwił rozwiązanie aktywnej tajemnicy. Która tajemnice rozwiązuje? Ostateczna i wygrywam, czy trzecia?
Rozwiązujesz 3 tajemnicę.
To ja jeszcze dodam że "ostateczna tajemnica" mimo mylącej nazwy w ogóle nie jest uważana za tajemnicę.
Wszelkie efekty pozwalającę pchnąć tajemnicę do przodu, rozwiązać ją, itp. - nie mają do niej zastosowania.
Re: Eldritch Horror
: 28 kwie 2016, 09:20
autor: Bary
Eremita pisze:bulaxyz82 pisze:Bary pisze:Udało mi się zaliczyć 2 tajemnice i przy aktywnej 3 przebudzil się Shub Niggurath. Następnie jeden z badaczy wykonał najwyższe poświęcenie i umożliwił rozwiązanie aktywnej tajemnicy. Która tajemnice rozwiązuje? Ostateczna i wygrywam, czy trzecia?
Rozwiązujesz 3 tajemnicę.
To ja jeszcze dodam że "ostateczna tajemnica" mimo mylącej nazwy w ogóle nie jest uważana za tajemnicę.
Wszelkie efekty pozwalającę pchnąć tajemnicę do przodu, rozwiązać ją, itp. - nie mają do niej zastosowania.
Czemu tak uważasz?
Re: Eldritch Horror
: 28 kwie 2016, 09:30
autor: bulaxyz82
Eremita pisze:To ja jeszcze dodam że "ostateczna tajemnica" mimo mylącej nazwy w ogóle nie jest uważana za tajemnicę.
Wszelkie efekty pozwalającę pchnąć tajemnicę do przodu, rozwiązać ją, itp. - nie mają do niej zastosowania.
Też jestem ciekawy tej teorii, jeśli można prosić o przytoczenie treści skąd taka informacja?
Re: Eldritch Horror
: 28 kwie 2016, 09:31
autor: Eremita
bulaxyz82 pisze:Eremita pisze:To ja jeszcze dodam że "ostateczna tajemnica" mimo mylącej nazwy w ogóle nie jest uważana za tajemnicę.
Wszelkie efekty pozwalającę pchnąć tajemnicę do przodu, rozwiązać ją, itp. - nie mają do niej zastosowania.
Też jestem ciekawy tej teorii, jeśli można prosić o przytoczenie treści skąd taka informacja?
Z
oficjalnego faq (sekcja "Ancient Ones & Mysteries"):
Kod: Zaznacz cały
Q. Do effects that “advance the active Mystery” or “solve the active
Mystery” affect the Final Mystery?
A. No. The Final Mystery is not a Mystery card nor is it
considered the active Mystery. As such, effects that advance or
solve the active Mystery do not affect the Final Mystery
Re: Eldritch Horror
: 28 kwie 2016, 09:34
autor: bulaxyz82
Dzięki za szybką odpowiedź, no tego akurat o tajemnicach to nie wiedziałem.