Strona 17 z 17

Re: Pan Lodowego Ogrodu - pytania i wątpliwości

: 23 wrz 2022, 12:43
autor: grzeslaw90
Dobre Serce pisze: 23 wrz 2022, 11:59 Ile czynnika M kosztuje przywołanie dajmy na to jednostki poziomu 3? Jeden żeton czy trzy?
Jeden z poziomu 3.

Re: Pan Lodowego Ogrodu - pytania i wątpliwości

: 23 wrz 2022, 14:49
autor: yaro_
Trzy z poziomu trzeciego

Re: Pan Lodowego Ogrodu - pytania i wątpliwości

: 23 wrz 2022, 16:22
autor: Ardel12
grzeslaw90 pisze: 23 wrz 2022, 12:43
Dobre Serce pisze: 23 wrz 2022, 11:59 Ile czynnika M kosztuje przywołanie dajmy na to jednostki poziomu 3? Jeden żeton czy trzy?
Jeden z poziomu 3.
To jest prawda.
yaro_ pisze: 23 wrz 2022, 14:49 Trzy z poziomu trzeciego
To nie jest.

Re: Pan Lodowego Ogrodu - pytania i wątpliwości

: 23 wrz 2022, 18:27
autor: yaro_
Wertuje instrukcję w pocie czoła i chyba masz rację.
Niesamowite, wygląda na to zostałem oszukany 7 lat temu i do dziś gram źle :D
Tylko że to miało dla mnie sens że mocniejsza jednostka musi być droższa :roll:

Re: Pan Lodowego Ogrodu - pytania i wątpliwości

: 23 wrz 2022, 22:38
autor: Ardel12
yaro_ pisze: 23 wrz 2022, 18:27 Wertuje instrukcję w pocie czoła i chyba masz rację.
Niesamowite, wygląda na to zostałem oszukany 7 lat temu i do dziś gram źle :D
Tylko że to miało dla mnie sens że mocniejsza jednostka musi być droższa :roll:
Przywołanie jednostki 3 poziomu wcale takie tanie nie jest. Po pierwsze musisz przesunąć ten znaczek na odpowiednie miejsce, a zawsze chce się zrobić coś jeszcze(np pójść w ulepszenia). Po drugie w akcji przywołania postawisz tylko tę jedną jednostkę(a nie 2 drugopoziomowe czy 3 z 1 poziomu), a na początku to często szybki strzał od Vuko i gryzie ziemie.

Z kolei jakbym miał dawać aż 3 żetony M za jednostkę 3 poziomu i do tego jeszcze doliczyć na to dwie akcje przesunięcia(każda daje 5 przesunięć, a do ruchu pojedynczego żetonu potrzeba 2 na max lvl) to szybko leciałbym na torze i marwego śniegu i reputacji. Pomijając, że wystawienie takiej jednostki byłoby holendarnie nie opłacalne(już lepiej lvl ulepszeniami 1 poziomowe). No dla mnie abstrakcja, że tak grając nikt się nie zreflektował. Babeczka od snu w takim układzie to już w ogóle zasysa po całości ze swoim głównym celem :D

Re: Pan Lodowego Ogrodu - pytania i wątpliwości

: 02 wrz 2023, 08:39
autor: Trampon
Przede mną rozgrywka w PLO po naprawdę długiej przerwie. Jako że po mojej stronie będzie wytłumaczenie zasad - chciałbym zebrać w jednym miejscu zmiany między 2 (poprawioną) a 1 (pierwotną) wersją instrukcji. Chodzi mi o takie kwestie które rzeczywiście zostały zmienione a nie o kosmetyczne poprawki szyku zdania czy inne drobne wyjaśnienia, wynikające chociażby z wcześniejszych dyskusji w tym wątku.

Poniżej lista tego co udało mi się zidentyfikować, pytanie czy kompletna. W nawiasach: (1) pierwotna instrukcja, (2) poprawiona instrukcja

A. Kwestia Martwego Śniegu (MŚ)
(1) Każdy gracz może wywołać MŚ i przez to koniec gry. Najpierw ten gracz obniża swoją Reputację o 2, potem każdy z graczy w kolejności wg inicjatywy obniża swoją Reputację o 2 za każdy żeton Vuko
(2) Tylko gracz który wygra w ten sposób - może wywołać MŚ. Dostaje żeton Vuko i gracze w kolejności wg inicjatywy obniżają swoją Reputację o 2 za każdy żeton Vuko

B. Faun w zamkniętym regionie
(1) Znaczniki pozostawione w regionie oraz Faun są w nim uwięzione i gracz nie może ich używać do końca gry
(2) Znaczniki wpływy pozostale w regionie zostają tam do końca gry. Faun może pozostać w regionie dopóki nie zostanie przesunięty przez Callo do innego regionu. Do zamkniętego regionu nie może już wrócić.

C. Zamknięcie regionu i przesunięcie (żetonu) Uroczyska
(1) Żeton Uroczyska z zamkniętego regionu przesuwany jest do regionu o najniższym numerze w którym nie ma jeszcze żetonu Uroczyska - i nie może to być region z Cierniem
(2) (...) Uroczysko zostaje przemieszczone do do sąsiedniego regionu z najniższym numerem, nie posiadającego jeszcze żetoru Uroczyska ani figurki Ciernia.
Jeśli nie ma sąsiedniego regionu spełniającego ten warunek to Uroczysko przemieszcza się do pierwszego, spełniającego te warunki regionu z najniższym numerem.

Jeśli jest coś jeszcze istotnego co pominąłem - to prośba o wskazanie.

Jest jeszcze kwestia sytuacji gdy Vuko się nie przemieszcza - ale to w oddzielnym poście.

Re: Pan Lodowego Ogrodu - pytania i wątpliwości

: 02 wrz 2023, 08:57
autor: Trampon
Pytanie dotyczące wyjątkowej sytuacji gdy Vuko nie zmienia regionu.

Zgodnie z zasadami, taka sytuacji wystąpi gdy gracz o najniższej reputacji ma wpływy tylko w jednym regionie a Vuko aktualnie już się tam znajduje. Tu nie ma rozbieżności miedzy instrukcją 1 i 2 edycji. Tylko co dalej - jakie są konsekwencje tego że Vuko się nie przemieścił?

Cytując dokładnie poprawioną (2 edycja) instrukcję - "Vuko nie może się przemieścić (...)"

Osłabienie wpływu graczy
Po przemieszczeniu Vuko należy wykonać następujące czynności:
- Gracz z najniższą reputacją dostaje żeton Vuko
- Vuko zabija jedną jednostkę tego gracza w regionie do którego się udał (...)
- Vuko tymczasowo wycofuje znaczniki wszystkich graczy w tym regionie (...)" koniec cytatu.

Czytając literalnie - nic z powyższego się nie wydarzy bo Vuko się nie przemieścił.
Pytanie czy faktycznie taka byla intencja i czy tak gracie Czy tez raczej to jest ponownie niefortunnie sformułowane i Vuko musi wykonać swoją robotę

W pierwszej wersji instrukcji wyglądało to tak:
- Vuko pozostaje w regionie
- Gracz z najniższą reputacją otrzymuje żeton Vuko
- Vuko wykonuje swoje działania (zabicie jednej jednostki, blokada wpływów).
Nie było to uzależnione od przemieszczenia tylko od tego gdzie jest figurka Vuko.

Re: Pan Lodowego Ogrodu - pytania i wątpliwości

: 13 wrz 2023, 00:13
autor: Haniel
Trampon pisze: 02 wrz 2023, 08:57 Pytanie dotyczące wyjątkowej sytuacji gdy Vuko nie zmienia regionu.

Zgodnie z zasadami, taka sytuacji wystąpi gdy gracz o najniższej reputacji ma wpływy tylko w jednym regionie a Vuko aktualnie już się tam znajduje. Tu nie ma rozbieżności miedzy instrukcją 1 i 2 edycji. Tylko co dalej - jakie są konsekwencje tego że Vuko się nie przemieścił?

Cytując dokładnie poprawioną (2 edycja) instrukcję - "Vuko nie może się przemieścić (...)"

Osłabienie wpływu graczy
Po przemieszczeniu Vuko należy wykonać następujące czynności:
- Gracz z najniższą reputacją dostaje żeton Vuko
- Vuko zabija jedną jednostkę tego gracza w regionie do którego się udał (...)
- Vuko tymczasowo wycofuje znaczniki wszystkich graczy w tym regionie (...)" koniec cytatu.

Czytając literalnie - nic z powyższego się nie wydarzy bo Vuko się nie przemieścił.
Pytanie czy faktycznie taka byla intencja i czy tak gracie Czy tez raczej to jest ponownie niefortunnie sformułowane i Vuko musi wykonać swoją robotę

W pierwszej wersji instrukcji wyglądało to tak:
- Vuko pozostaje w regionie
- Gracz z najniższą reputacją otrzymuje żeton Vuko
- Vuko wykonuje swoje działania (zabicie jednej jednostki, blokada wpływów).
Nie było to uzależnione od przemieszczenia tylko od tego gdzie jest figurka Vuko.
Z tego co pamiętam to wszystko odpala się tak, jakby Vuko wszedł do regionu, mimo że się nie przemieścił. My to zawsze traktowaliśmy, że przed fazą Vuko on schodzi z planszy i sprawdza się, gdzie ma wejść i wchodzi i robi rzeczy.

Re: Pan Lodowego Ogrodu - pytania i wątpliwości

: 14 lut 2024, 01:57
autor: filip91
Haniel pisze: 13 wrz 2023, 00:13
Trampon pisze: 02 wrz 2023, 08:57 Pytanie dotyczące wyjątkowej sytuacji gdy Vuko nie zmienia regionu.

Zgodnie z zasadami, taka sytuacji wystąpi gdy gracz o najniższej reputacji ma wpływy tylko w jednym regionie a Vuko aktualnie już się tam znajduje. Tu nie ma rozbieżności miedzy instrukcją 1 i 2 edycji. Tylko co dalej - jakie są konsekwencje tego że Vuko się nie przemieścił?

Cytując dokładnie poprawioną (2 edycja) instrukcję - "Vuko nie może się przemieścić (...)"

Osłabienie wpływu graczy
Po przemieszczeniu Vuko należy wykonać następujące czynności:
- Gracz z najniższą reputacją dostaje żeton Vuko
- Vuko zabija jedną jednostkę tego gracza w regionie do którego się udał (...)
- Vuko tymczasowo wycofuje znaczniki wszystkich graczy w tym regionie (...)" koniec cytatu.

Czytając literalnie - nic z powyższego się nie wydarzy bo Vuko się nie przemieścił.
Pytanie czy faktycznie taka byla intencja i czy tak gracie Czy tez raczej to jest ponownie niefortunnie sformułowane i Vuko musi wykonać swoją robotę

W pierwszej wersji instrukcji wyglądało to tak:
- Vuko pozostaje w regionie
- Gracz z najniższą reputacją otrzymuje żeton Vuko
- Vuko wykonuje swoje działania (zabicie jednej jednostki, blokada wpływów).
Nie było to uzależnione od przemieszczenia tylko od tego gdzie jest figurka Vuko.
Z tego co pamiętam to wszystko odpala się tak, jakby Vuko wszedł do regionu, mimo że się nie przemieścił. My to zawsze traktowaliśmy, że przed fazą Vuko on schodzi z planszy i sprawdza się, gdzie ma wejść i wchodzi i robi rzeczy.
Moim zdaniem nie.
Vuko odpala swoje zdolności tylko jak się przemieści. Jako, że nie wykonuje ruchu to ich nie odpala. Możecie wykorzysyać ten region do zrzutu wpływu/jednostek w kolejnej turze ;)
Jedyna pasywna zdolność to wycofanie znaczników wpływu za Żetony Vuko. Kończy się ona kiedy Vuko opuści region.

Re: Pan Lodowego Ogrodu - pytania i wątpliwości

: 19 lut 2024, 15:39
autor: pawwda
Czyli...
Do czerwonego gracza do regionu A przychodzi z regionu B pan Vuko, bo ma on najgorsza reputację w tej rundzie, zabija mu jednostkę, dostaje zeton i wyłącza mu tymczasowo jedna kostkę wpływu.
Kolejna runda
Najgorsza reputacja czarny gracz i przerzuca on wszystkie swoje jednostki i wpływy do regionu A
Więc..
1. Czarny traci jednostkę i dostaje żeton Vuko i wyłączone są: lista czerwona i czarna
2. Czarny dostaje żeton Vuko i wyłączone 1 kostka czarna i czerwona
3 Czarny żadnych negatywnych efektów tylko czerwona kostka nadal wyłączona przez Vuko
4. Vuko musi się przemieścić ale czarny ma tylko wpływy w regionie A i nie może więc Vuko schodzi z planszy odblokowując wpływ czerwonego
Tutaj mieliśmy sporo wątpliwości i dyskusje który tok jest prawidłowy i na drodze kompromisu opcja nr 4 wygrala