Alchemicy / Alchemists (Matúš Kotry)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7340
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 460 times
Been thanked: 1116 times

Re: Alchemicy (Alchemists)

Post autor: detrytusek »

Qlczas pisze: Pytanie: czy jak np. mam już w 3ciej rundzie 2 lub więcej ogłoszonych teorii to na konferencji "najłatwiejszej" dostanę tylko 1pkt, czy dostanę 1pkt za każdą ogłoszoną?
Tylko jeden.
Przy okazji wątek z zasadami jest gdzie indziej.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera

Wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
Ink
Administrator
Posty: 2822
Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 107 times
Been thanked: 161 times
Kontakt:

Re: Alchemicy (Alchemists)

Post autor: Ink »

Qlczas pisze:Żeby nie było... szukałem serczem lepszego tematu by zadać pytanie o zasady... nie znalazłem, także jak komuś to pytanie nie pasuje tutaj, to usuncie post.
Mamy całe specjalne podforum na pytania do zasad. O TUTAJ :)
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Alchemicy (Alchemists)

Post autor: Bary »

Wahałem się, wahałem (bo taka męcząca psychicznie, przekombinowana, aplikacja-profanacja, itd.), ale w końcu kupiłem...
Rozpakowałem, zagrałem i jedno mi się ciśnie na usta- cudeńko!
Już samo wypakowywanie gry to jest jedno wielkie woooow. Piękne, wyraźne, bajkowe grafiki, które miażdżą layout prawie każdej obecnie posiadanej gry. Zasłonki i inne elementy wykonane z bardzo grubej tektury. Ta gra robi wrażenie! Niby wypraski nie ma, ale chyba nic sensownego nie dałoby się wymyślić w tym przypadku więc luz. Jedyne, do czego mógłbym się przyczepić to nieco delikatne pudełko (sam dobrałbym tu coś pokroju pudełka do Martwej Zimy).
No dobra, wszystko powypychane, popakowane to teraz instrukcja. I znowu jestem pod wrażeniem. Fakt, jest dość długa, ale jest to moim zdaniem majstersztyk. Już pomijam zabawne wstawki, które umilają czytanie. Chodzi o fakt, że odpowiadała ona na KAŻDĄ moją wątpliwość z rozgrywki. Jak tylko nie byłem pewien czegoś w kilku pierwszych grach to sięgałem po nią i pach, jest wytłumaczenie tego nietypowego przypadku. Widać, że ktoś sporo się napracował, aby osiągnąć taki efekt. Jedynym brakującym elementem jest tutaj karta skrótu zasad, która przydałaby się, zwłaszcza przy kilku pierwszych partiach. W późniejszym czasie odnajdujemy ikony na planszy, które przypominają o najważniejszych z reguł.
Sama rozgrywka, chociaż absorbująca, nie jest moim zdaniem cięższa niż chociażby Osadnicy:NI. Jest przyjemny element dedukcyjny, ale nie ma paraliżu decyzyjnego. Uważam, że troszkę niepotrzebnie kładzie się nacisk i ostrzega przed ciężarem gry. Po kilku rozgrywkach zwróciłem uwagę zwłaszcza na aspekt związany z punktowaniem, który rozwiązano bardzo zgrabnie. Nie ma jednej właściwej drogi do sukcesu. Można uzbierać kilka punktów z publikacji własnych, albo przypinania się do cudzych teorii. Można coś obalić współgraczom. Możesz kolekcjonować kasę i na końcu zamienić jej nadwyżkę na punkty dzięki artefaktowi (osiem dodatkowych punktów potrafi namieszać w wynikach). Ważne przy tym, że nie ma sytuacji, w której brak jakiegoś ruchu czy karty pozbawia Cię praktycznie wygranej. Zawsze masz w tym momencie możliwość alternatywnej drogi. Domyślam się, że po 20+ rozgrywkach pojawi się w grze pewien schemat i wtórność, ale jak na razie po prostu chce mi się ciągle grać w Alchemików. :)
Szkoda jedynie, że samo tłumaczenie zasad trwa tak długo, z chęcią pokazałbym tytuł kilku osobom, ale jak pomyślę, ile trzeba tłumaczyć... W dodatku w pierwszej rozgrywce na pewno ktoś się zagubi w analizie, a inny gracz nie może mu pomóc, bo poznałby jego odpowiedzi.
Reasumując, moje top3- proszę piszcie jeżeli CGE ma jeszcze jakiś tytuł tego pokroju!

ps. Cena to dla mnie jakieś szaleństwo. Jak to możliwe, że ta gra jest tak tania...
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7340
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 460 times
Been thanked: 1116 times

Re: Alchemicy (Alchemists)

Post autor: detrytusek »

Niesamowite jest też to na ile sposobów można wydedukować co jest czym. Tu jest jej problem bo paraliż może być potężny przez to. Nie wyobrażam sobie grać w nią w 4 osoby. W 2 schodzi faktycznie koło 1,5 h. Gdybym ja się miał do czegoś przyczepić to jeśli sobie coś skopiesz na początku partii to jest duża szansa, że jest po grze z Twojej strony. Nie odkręcisz i przegrasz ~50:10. Po drugie ta wystawa na końcu lipna. Prawie nigdy tam nikt nie idzie bo się po prostu nie opłaca. To trochę taka furtka jak ktoś przegnie i ma za dużo składników na ręce pod koniec gry. Jak ktoś planuje jako tako to tego kłopotu nie ma.
Ale zgadzam się z tymi pozytywami, które napisał Bary. Gra jest unikalna pod wieloma względami.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera

Wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
espresso
Posty: 1559
Rejestracja: 22 lut 2010, 12:00
Lokalizacja: poznań
Has thanked: 40 times
Been thanked: 103 times

Re: Alchemicy (Alchemists)

Post autor: espresso »

U nas 4 osoby to ok 2,5h, więc nie ma tragedii. Przy czterech graczach mamy mniej kostek akcji, więc o wiele trudniej jest znaleźć teorie "na pewniaka".
Ale nie zgadzam się, że skopanie czegoś na początku skazuje na przegraną. Umiejętne wykorzystanie obalania teorii i podglądanie, co publikują inni (szczególnie pod koniec), w połączeniu z przechowanymi na ręce kartami przysług, potrafią zdziałać cuda :)

@Bary, takich dedukcyjnych tytułów CGE chyba już nie ma więcej. Natomiast dla mnie nieco podobne odczucia generują Pupile, w zasadzie większość Twojej opinii o Alchemikach, można zastosować też do Pupili (instrukcja, mnogość możliwych akcji, dobrze zaprojektowane punktowanie).
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4060
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 25 times

Re: Alchemicy (Alchemists)

Post autor: AkitaInu »

Z większością achów i ochów się zgodzę ale gra ma niestety jeden poważny problem.

Boryka się z brakiem róznorodności, po kilkunastu grach ciężko wynieść z gry coś nowego a siadając do gry wiemy jak ona przebiegnie i co będziemy robić.
Mam znajomych którzy byli zachwyceni ale grali zbyt wiele razy i w tym momencie nie mają już ochoty za bardzo grać, dokładnie z wyżej wymienionego powodu.

Sam na to wpadłem po 6 czy 7 grze. Siadając do gry zdałem sobie sprawę że jedyne co będzie różnić graczy to artefakty i taktyki dostosowane do nich. Cała reszta będzie strasznie wtórna.

Wiem że dedukcja daje fun i tak dalej. Ale i tak na sam koniec wiem co jest co :) Przydaje się pokaz ostatni żeby mieć te kilka punktów więcej, choć mógłby dawać tak ze dwa razy więcej punktów :)

Mam nadzieje że ten dodatek który kiedyś testowali jednak wydadzą, przyda się tej grze bardzo :)
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7340
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 460 times
Been thanked: 1116 times

Re: Alchemicy (Alchemists)

Post autor: detrytusek »

espresso pisze: Ale nie zgadzam się, że skopanie czegoś na początku skazuje na przegraną. Umiejętne wykorzystanie obalania teorii i podglądanie, co publikują inni (szczególnie pod koniec), w połączeniu z przechowanymi na ręce kartami przysług, potrafią zdziałać cuda :)
Jeśli okazuje się, że Twoja teoria jest fałszywa, a jesteś pewna, że była ok i na tej wiedzy bazujesz dalszą dedukcję to masakra. Bo masz już powiedzmy 3-4 teorie opublikowane i wszystko inne zapewne jest źle...Kartka już się na nic nie przyda bo nie wiadomo gdzie jest błąd. Można zacząć obalać swoje teorie ale przecież nie wiemy co powinno być w zamian. W międzyczasie dostaliśmy pierdylion punktów negatywnych, a inni też obalają nasze teorie i punktują...miałem taką partie - nie było co ze mnie zbierać :)
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera

Wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4060
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 25 times

Re: Alchemicy (Alchemists)

Post autor: AkitaInu »

detrytusek pisze:
espresso pisze: Ale nie zgadzam się, że skopanie czegoś na początku skazuje na przegraną. Umiejętne wykorzystanie obalania teorii i podglądanie, co publikują inni (szczególnie pod koniec), w połączeniu z przechowanymi na ręce kartami przysług, potrafią zdziałać cuda :)
Jeśli okazuje się, że Twoja teoria jest fałszywa, a jesteś pewna, że była ok i na tej wiedzy bazujesz dalszą dedukcję to masakra. Bo masz już powiedzmy 3-4 teorie opublikowane i wszystko inne zapewne jest źle...Kartka już się na nic nie przyda bo nie wiadomo gdzie jest błąd. Można zacząć obalać swoje teorie ale przecież nie wiemy co powinno być w zamian. W międzyczasie dostaliśmy pierdylion punktów negatywnych, a inni też obalają nasze teorie i punktują...miałem taką partie - nie było co ze mnie zbierać :)

Tutaj akurat się zgadzam że po takim złym wytypowaniu można popsuć sobie grę, miałem taki przypadek :)

Po kilku następnych grach powinieneś być w stanie wziąć nową kartkę i sprawdzić gdzie masz błąd :) Ale może być już niestety za późno.
Awatar użytkownika
espresso
Posty: 1559
Rejestracja: 22 lut 2010, 12:00
Lokalizacja: poznań
Has thanked: 40 times
Been thanked: 103 times

Re: Alchemicy (Alchemists)

Post autor: espresso »

detrytusek pisze:
espresso pisze: Ale nie zgadzam się, że skopanie czegoś na początku skazuje na przegraną. Umiejętne wykorzystanie obalania teorii i podglądanie, co publikują inni (szczególnie pod koniec), w połączeniu z przechowanymi na ręce kartami przysług, potrafią zdziałać cuda :)
Jeśli okazuje się, że Twoja teoria jest fałszywa, a jesteś pewna, że była ok i na tej wiedzy bazujesz dalszą dedukcję to masakra. Bo masz już powiedzmy 3-4 teorie opublikowane i wszystko inne zapewne jest źle...Kartka już się na nic nie przyda bo nie wiadomo gdzie jest błąd. Można zacząć obalać swoje teorie ale przecież nie wiemy co powinno być w zamian. W międzyczasie dostaliśmy pierdylion punktów negatywnych, a inni też obalają nasze teorie i punktują...miałem taką partie - nie było co ze mnie zbierać :)
Ok, jeżeli dużo publikowałeś i to punktowanymi pieczęciami, to faktycznie kiepsko... Chociaż ja miałam jedną partię (4 osobową), gdzie najpierw w okolicach 4 rundy jedna osoba poprosiła o nową kartkę i od nowa sobie wszystko zakreślała (na podstawie swoich znaczników na kociołku), a rundę później inny gracz poprosił o to samo i to dwa razy, bo ciągle coś mu nie pasowało! Nie pamiętam kto wtedy wygrał, ale końcowe teorie mieliśmy strasznie pomieszane, bo nawet Ci, którzy się nie pomylili w dedukcji, byli ograniczeni dostępnymi znacznikami teorii :D
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Alchemicy (Alchemists)

Post autor: Bary »

espresso pisze: @Bary, takich dedukcyjnych tytułów CGE chyba już nie ma więcej. Natomiast dla mnie nieco podobne odczucia generują Pupile, w zasadzie większość Twojej opinii o Alchemikach, można zastosować też do Pupili (instrukcja, mnogość możliwych akcji, dobrze zaprojektowane punktowanie).
Dzięki za podpowiedź. :) Sam sprawdzałem Władców Podziemi, ale skreśliłem ten tytuł ze względu na kiepską skalowalność. Ale widzę, że Pupile dobrze działają na dwóch graczy.

@Detrytusek: Myślę, że ten paraliż dedukcyjny, o którym wspominasz, może być w wielu przypadkach związany ze zbyt małym ogarnięciem tego elementu rozgrywki. Niby teoretycznie wiemy, jak to działa, ale w praktyce jeszcze nie mamy doświadczenia w oznaczaniu i eliminowaniu połączeń, jeszcze tego "nie czujemy". Po kilku rozgrywkach można jednak dojść do wprawy i pewne aktualizacje na kartce robić wręcz mechanicznie. Oczywiście określona grupa osób może mieć permanentny problem z dedukcją w grze ze względu na swoje uwarunkowania. Zgadzam się w kwestii błędu przy analizie- może mieć on dość poważne konsekwencje. Miałem taką sytuację i jak już zauważyłem, że coś jest nie tak, było już za późno, żeby odtworzyć prawidłowy schemat. Ale zawsze można się wtedy ratować podpinaniem pod teorie przeciwnika więc jednoznacznie nie skreśla to nas z walki o dobrą lokatę przy podliczaniu punktów.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7340
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 460 times
Been thanked: 1116 times

Re: Alchemicy (Alchemists)

Post autor: detrytusek »

espresso pisze: Ok, jeżeli dużo publikowałeś i to punktowanymi pieczęciami, to faktycznie kiepsko... Chociaż ja miałam jedną partię (4 osobową), gdzie najpierw w okolicach 4 rundy jedna osoba poprosiła o nową kartkę i od nowa sobie wszystko zakreślała (na podstawie swoich znaczników na kociołku), a rundę później inny gracz poprosił o to samo i to dwa razy, bo ciągle coś mu nie pasowało! Nie pamiętam kto wtedy wygrał, ale końcowe teorie mieliśmy strasznie pomieszane, bo nawet Ci, którzy się nie pomylili w dedukcji, byli ograniczeni dostępnymi znacznikami teorii :D
Dokładnie tak było :)
@Bary: Nie podepniesz się pod teorie przeciwnika jeśli Twoje najlepsze pieczęcie (pewniaki przecież :) ) są usmażone gdzie indziej. Co do paraliżu to czasem jest dokładnie odwrotnie. Można coś wydedukować na kilka sposobów więc tym dłużej zabiera mi analiza wszystkiego.
@AkitaInu: Z ta powtarzalnością rozgrywek się zgadzam. Gra traci po iluś tam rozgrywkach.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera

Wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Alchemicy (Alchemists)

Post autor: Bary »

detrytusek pisze:@Bary: Nie podepniesz się pod teorie przeciwnika jeśli Twoje najlepsze pieczęcie (pewniaki przecież :) ) są usmażone gdzie indziej.
Zgoda, tak ostro jeszcze nie popłynąłem. ;)
Jeżeli zaś chodzi o powtarzalność i znużenie po kilkunastu rozgrywkach to może zapowiedziany dodatek coś tutaj zaradzi...
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Awatar użytkownika
espresso
Posty: 1559
Rejestracja: 22 lut 2010, 12:00
Lokalizacja: poznań
Has thanked: 40 times
Been thanked: 103 times

Re: Alchemicy (Alchemists)

Post autor: espresso »

Powtarzalność trochę eliminuje gra z różnymi osobami. Np. miałam też jedną rewelacyjną partię, w której wszyscy gracze (3) przyjęli strategię, żeby publikować na początku błędnie, wprowadzając pozostałych w błąd i potem samego siebie obalać :mrgreen: Oczywiście, przez pierwsze 2-3 rundy każdy myślał, że przechytrzy pozostałych, ale z każdym kolejnym eksperymentem i publikacją, coraz więcej elementów nie pasowało do siebie w naszych notatkach.
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7340
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 460 times
Been thanked: 1116 times

Re: Alchemicy (Alchemists)

Post autor: detrytusek »

Ja miałem taką partię, że jedna os...dobra znów ja... :) opublikowała wszystko źle i reszta nie miała jak publikować własnych teorii bo wszystkie alchemiony były źle porozkładane. Chcieli obalić ale nie mogli jej opublikować ponownie bo tam też leżał kolejny grzmot :)
To i ta powyżej to były moje absolutnie topowe 2 partie :)
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera

Wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
espresso
Posty: 1559
Rejestracja: 22 lut 2010, 12:00
Lokalizacja: poznań
Has thanked: 40 times
Been thanked: 103 times

Re: Alchemicy (Alchemists)

Post autor: espresso »

Ale przyznaj - takie partie są najlepsze :D Jest ten element niepewności, czy przeciwnik naprawdę opracował alchemon, czy tylko blefuje? Albo kiedy wiemy, że jakąś teorię da się podważyć, ale nie wiemy jakim kolorem :) Rozgrywki, w których od początku do końca wszyscy publikują prawdę, znacznie szybciej robią się powtarzalne.
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7340
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 460 times
Been thanked: 1116 times

Re: Alchemicy (Alchemists)

Post autor: detrytusek »

espresso pisze:Ale przyznaj - takie partie są najlepsze :D Jest ten element niepewności, czy przeciwnik naprawdę opracował alchemon, czy tylko blefuje? Albo kiedy wiemy, że jakąś teorię da się podważyć, ale nie wiemy jakim kolorem :) Rozgrywki, w których od początku do końca wszyscy publikują prawdę, znacznie szybciej robią się powtarzalne.
Takie tak...gorzej jak dopiero dowiadujesz się tego jak przeciwnik skutecznie obali teorię :)
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera

Wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1817
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 253 times
Been thanked: 165 times
Kontakt:

Re: Alchemicy (Alchemists)

Post autor: mauserem »

Nadchodzi remedium na brak różnorodności wspomniany w tym wątku (którego sam jakoś nie zauważyłem)
Ale nigdy nie powiem nie, na jeszcze więcej fajnego - bo ta gra jest moim absolutnym top of the top.
na Origin pojawił się Dodatek GOLEM - yay!

Obrazek
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4060
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 25 times

Re: Alchemicy (Alchemists)

Post autor: AkitaInu »

U mnie byłą w top ale ze względu na wielką powtarzalność z niego wypadła:)

Mam nadzieje, że dodatek to rozwiąze, są jakieś informacje co tam dokładnie jest i co się tam będzie działo.
Awatar użytkownika
hutriel
Posty: 1221
Rejestracja: 11 maja 2012, 07:13
Lokalizacja: Legionowo
Has thanked: 1 time
Been thanked: 28 times

Re: Alchemicy (Alchemists)

Post autor: hutriel »

Ależ stół będzie potrzebny na to wszystko :D.
Tony23
Posty: 421
Rejestracja: 03 paź 2014, 18:43
Been thanked: 5 times

Re: Alchemicy (Alchemists)

Post autor: Tony23 »

Awatar użytkownika
crsunik
Posty: 2870
Rejestracja: 03 sty 2014, 12:12
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Been thanked: 2 times

Re: Alchemicy (Alchemists)

Post autor: crsunik »

Nowe sposoby na punktowanie i nowe sposoby na zwiększenie różnorodności setupu przy jednoczesnym zachowaniu starej gry. Jak dla mnie bomba :)
Awatar użytkownika
kudlacz135
Posty: 645
Rejestracja: 15 sie 2013, 21:39
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Alchemicy (Alchemists)

Post autor: kudlacz135 »

Ja też myślę, że jest super. 3 moduły, które można wprowadzić z marszu do aktualnych zasad i zwiększają różnorodność/możliwości. Ten golem jest ciekawy i jest tak naprawdę jedyną kompletną nowością, nie mogę się doczekać... aż zaczną padać pytania do Rebela: "Kiedy będzie po polsku?" :D
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Alchemicy (Alchemists)

Post autor: Bary »

kudlacz135 pisze:Ja też myślę, że jest super. 3 moduły, które można wprowadzić z marszu do aktualnych zasad i zwiększają różnorodność/możliwości. Ten golem jest ciekawy i jest tak naprawdę jedyną kompletną nowością, nie mogę się doczekać... aż zaczną padać pytania do Rebela: "Kiedy będzie po polsku?" :D
Ten pierwszy moduł dość słabo wytłumaczył. Nie grałem w Tzolkina, co dodatkowo utrudnia ogarnięcie. Mnie szczególnie podoba się za to ten z dodatkową planszą teorii. Faktycznie, czasami trafienie tej samej mikstury w 3 różnych testach potrafi zirytować i zablokować proces analizy. Podzielenie dodatku na moduły to także dobry pomysł. Ogólnie podoba mi się kierunek, jaki obrali. :)

btw. Fajnie, jakby dodatek został wydany w pudełku wielkości podstawki, tak jak wygląda prototyp. Czemu? Bo mogliby dać solidniejsze pudełko, do którego można by przesypać też podstawkę. :)
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4060
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 25 times

Re: Alchemicy (Alchemists)

Post autor: AkitaInu »

Obserwacje na szybko:

1. Jak w tzolkinie, 4 startowe karty i wybierasz dwa, są tam nawet artefakty. Ciekawe, nie zmienia za dużo ale zawsze to miły shuffle już na setupie ;)

2. bonusy za kolejność w rundzie - losujemy 6 i na każdą runde są inne - ciekawy pomysł. Regrywalności to nie zmienia co prawda ale dodaje lekką nutkę planowania

3. Extra theory board. Niweluje jak dostajesz np. non stop czerwony plus itp itd. Nowy sposób na formowanie teorii :) - to mi sie podoba bo niweluje fakt szczęścia w grze :)

4. Golem (golem króla). tez sie go testuje, kładzie coś w stylu pieczęci, potem jest za do dodatkowa punktacja. Ciekawy pomysł
:)

Generalnie na plus.
Awatar użytkownika
ChlastBatem
Posty: 1648
Rejestracja: 14 kwie 2014, 15:35
Lokalizacja: Gdynia/Gdańsk
Has thanked: 12 times
Been thanked: 28 times

Re: Alchemicy (Alchemists)

Post autor: ChlastBatem »

Nie rozumiem o co chodzi z tymi kartami na początku. Jakie to są karty?

Reszta bardzo fajna i kolejny must have na ten rok.

Jedynie martwię się trochę o te duże pudełko. Bo elementów jest mało i nie chciałbym dużego pudełka z powietrzem. Gdzieś muszę też inne gry zmieścić :P
ODPOWIEDZ