O co dokładnie chodzi ze złotymi rozkazami?
(dla uproszczenia - w grze nie występują żadne obszary strategiczne)
starcraft podstawka: możesz zagrać złoty rozkaz tylko wtedy gdy masz odpowiedni moduł wybudowany
starcraft broodwar: możesz zagrać złoty rozkaz nawet gdy nie masz modułu, ale żeby go wykonać musisz ten moduł mieć
różnica jest taka, że w 1 turze w normalnym starcrafcie nie możesz używać złotych rozkazów, a w broodwar możesz je od pierwszej tury klepać - i ma to sens, jeśli przed odkryciem tych położonych złotych rozkazów odkryjesz te z budową - i zbudujesz moduły.
Jest to fajna zasada, pozwala uelastycznić planowanie.
Kolejne pytanie dotyczy nowego pseudo rozkazu obrony. Jak rozumiem, wykłada się go w dowolnym momencie Fazy Planowania na wskazane, przyjazne pole na którejkolwiek planecie.
nie w dowolnej chwili, tylko w momencie gdy przyjdzie twoja kolej na położenie rozkazu - kładziesz obronę ZAMIAST położenia rozkazu
To pole (a nie planeta) otrzymuje natychmiast rozkaz Mobilizacji.
nie otrzymuje żadnego rozkazu, technicznie rzecz biorąc możesz tylko zmobilizować tam jednostki, róznica jest subtelna bardzo, ale należy ją podkreślić!
W takim razie po co w ogóle ten znacznik, skoro pole można wskazać palcem?
być może żebyś nie pomylił i nie położył kilku takich - a tak to masz ograniczenie ze względu na ilość komponentów!
Czy +2 do obrony, wzięte z Kosmosu, to nie za dużo?
nie z kosmosu tylko z umocnień pozycji obronnych. Jest to całkiem sporo, ale w sc przewagę ma zawsze atakujący (bo zabiera więcej jednostek i ustawia skirmishe) więc powinno być ok
Skąd taka, a nie inna ilość znaczników strażników - co zrobić, jeśli się skończą (co, zapewne, przy 6 graczach nastąpi błyskiem)?
mało graliśmy w broodwara, ale z tej obrony to nikt nie korzystał prawie - chyba z 4 żetony w całej grze były użyte. Na takie fortyfikowanie się trzeba zmarnować cenną akcję - cięzka decyzja w grze w której zawsze by się chciało jeszcze więcej zbudować, wynaleźć i upgradować.