Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)
: 20 paź 2023, 14:41
autor: karmazynowy
sliff pisze: ↑20 paź 2023, 14:26
U mnie w edycji kompletnej też wszystko ok z żetonami. Dla purystów rewesy są przesunięte trochę ale grafika się mieści w całości.
Co ciekawe na głównym pudełku od razu jest nadrukowane że zawiera biokopułe.
Także może ten mini dodatek od teraz będzie na stałe w pudełkach z nowego druku ?
Zielona kopuła była już w poprzednim druku w standardzie.
Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)
: 20 paź 2023, 16:21
autor: cVlad
W pierwszym druku nie było biokopuły w standardzie. Dopiero w dodruku (obecnym druku) się pojawiła.
Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)
: 20 paź 2023, 17:10
autor: litk
Przecież zielona kopuła była już w podstawce jako promka.
Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)
: 20 paź 2023, 17:18
autor: sliff
litk pisze: ↑20 paź 2023, 17:10
Przecież zielona kopuła była już w podstawce jako promka.
Na pewno była jako bonus za zakup w sklepiku portalu, ale w zwkłych sklepach tego chyba nie było. Pozatym z tego co kojarzę na pudełku na pewno nie było tego nadruku że zawiera minidodtatek.
Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)
: 20 paź 2023, 18:18
autor: japanczyk
litk pisze: ↑20 paź 2023, 17:10
Przecież zielona kopuła była już w podstawce jako promka.
Dopiero w nowym druku
Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)
litk pisze: ↑20 paź 2023, 17:10
Przecież zielona kopuła była już w podstawce jako promka.
Dopiero w nowym druku
Którym, tym co teraz był?
Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)
: 20 paź 2023, 20:20
autor: Bart Henry
Biokopuła była w dodruku z końcówki 2022 roku.
Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)
: 20 paź 2023, 23:47
autor: Atk
Ja brałem wszystko w pierwszych rzutach (podstawkę i dodatek) i zielone miasto dokupiłem lub dostałem jako promke (chociaż gdzieś tam głęboko w głowie mówi mi, że dokupiłem ale mam słaba pamięć )
Wiem jedno, że na pewno nie było w pudełku.
Chociaż nie wiem w czym to problem kiedy była do dokupienia, kiedy dorzucona. Na 30+ gier i kilka solo (to jedyna gra, która zagrałem solo) użyliśmy tej kopuły może kilka razy.
Na moje (i ekipy) przez to, że jest tylko jedna, wprowadza losowość, bo jedna osoba gra z bonusem. Poprawcie mnie jeśli się mylę, bo przez natłok nowości dawno w miasta nie grałem.
Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)
: 21 paź 2023, 21:14
autor: Largo
Lekko wygięte plansze i przesunięcie na żetonach mi nie przeszkadza, ale różnice w kolorach rewersu kart z dodatku i podstawki to trochę lipa
Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)
: 21 paź 2023, 21:19
autor: PytonZCatanu
Largo pisze: ↑21 paź 2023, 21:14
Lekko wygięte plansze i przesunięcie na żetonach mi nie przeszkadza, ale różnice w kolorach rewersu kart z dodatku i podstawki to trochę lipa
Wrzuć jakieś foty. Których kart to dotyczy? Jeśli kontraktów albo punktowania końcowego to nic się nie dzieje. Gorzej jak te wtasowane.
Ciągle nie mam czasu zająć się swoim egzemplarzem
Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)
: 21 paź 2023, 21:28
autor: Irka
Atk pisze: ↑20 paź 2023, 23:47
Na moje (i ekipy) przez to, że jest tylko jedna, wprowadza losowość, bo jedna osoba gra z bonusem. Poprawcie mnie jeśli się mylę, bo przez natłok nowości dawno w miasta nie grałem.
Wniosek z gry dwuosobowej: niby jedna osoba gra z małym bonusem, ale też musiała coś poświęcić, żeby szybciej wybudować te miasta. Jedno woleć.
Largo pisze: ↑21 paź 2023, 21:14
Lekko wygięte plansze i przesunięcie na żetonach mi nie przeszkadza, ale różnice w kolorach rewersu kart z dodatku i podstawki to trochę lipa
W wersji angielskiej też mam te różnice w kolorach i w niczym mi to nie przeszkadza. Widać tylko jedną (wierzchnią) kartę, a w takiej sytuacji nie umiem stwierdzić, który to odcień.
Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)
: 21 paź 2023, 21:37
autor: Abizaas
U mnie również występuje różnica w rewersach kart z podstawki i dodatku, kolor zauważalnie inny.
Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)
: 21 paź 2023, 21:44
autor: PytonZCatanu
Który dodatek macie na myśli?
Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)
: 21 paź 2023, 22:04
autor: Irka
Dobre pytanie. Ja mówię o głównym dodatku (Nowe odkrycia).
Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)
: 21 paź 2023, 22:05
autor: Largo
PytonZCatanu pisze: ↑21 paź 2023, 21:44
Który dodatek macie na myśli?
Oba. Duży i minidodatek. Dodatki mają jeden odcień, a podstawka inny. Karty są w stosie to może nie będzie to przeszkadzać. Podobno dawniej też był ten problem i wygląda na to, że wydawnictwo nic z tym nie zrobiło
Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)
: 21 paź 2023, 23:03
autor: bogas
Irka pisze: ↑21 paź 2023, 21:28
W wersji angielskiej też mam te różnice w kolorach i w niczym mi to nie przeszkadza. Widać tylko jedną (wierzchnią) kartę, a w takiej sytuacji nie umiem stwierdzić, który to odcień.
Różnica w odcieniu kart I ery jest na tyle duża, że nawet jak widzę tylko wierzchnią kartę to na 100% mogę powiedzieć czy to z dodatku czy stara. Po prostu te z dodatku są niemal niebieskie, a z podstawki fioletowe. Czy to coś zmienia w grze? U nas nic.
Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)
: 31 paź 2023, 09:12
autor: Nilis
Zagrałem ostatnio kolejne dwie partie w Podwodne Miasta 2-osobowo z dodatkami z rozszerzenia no i niestety w moim prywatnym rankingu jest to pod każdym względem lepsza gra od Terraformacji Marsa.
Wiem że częściowo są to różne gry ale wrzucam je do tej samej kategorii bo: budujemy silniczki produkcyjne, budujemy struktury, walczymy o wspólne cele kto pierwszy ten lepszy, gramy kartami, łatwe do wytłumaczenia nowym graczom, cena nie powala i coś by jeszcze znalazł.
Podwodne mają kapitalny wybór akcji na planszy związany z kartami. Zawsze chce się skombić jak najlepiej karty z ręki z akcjami na planszy ale jak dobrze wiemy czasami trzeba dokonać wyborów i z czegoś zrezygnować. To daje na koniec gry tyle przyjemnego niedosytu co moglismy zrobic lepiej. Kapitalne są też małe cele i karty punktujace na koniec gry, które każdy może sobie teoretycznie wziąć już na początku rozgrywki ale jest to spory koszt. Z drugiej strony im dalej w las tym większe prawdopodobieństwo że ktoś je sprzątnie. Na koniec rozgrywki zawsze jest dyskusja kto co jak i dlaczego tak późno.
Fantastyczna gra. Na szczęście nie widzę póki co strategii wygrywającej czy tych samych powtarzalnych akcji otwarcia
Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)
: 31 paź 2023, 09:27
autor: PytonZCatanu
Krótki komentarz z perspektywy większej ilości partii:
1. Nie ma strategii wygrywającej, widziałem przeróżne partie wygrane w wielu różnych stylach - trzeba czytać grę na bieżąco.
2. Kolory. Mamy 30 ruchów i jeśli 2-3 razy zagramy nie do koloru, to nic się nie stanie. Trzeba jednak mądrze wybierać ten moment, może być decydujące.
3. Dlaczego "niestety" lepsza od TM? Ja ją zawsze reklamuje jako "TM killer".
4. Warto dodać duże wyczucie przy tworzeniu kart. Są naprawdę dobrze przemyślane. Ciężar gry spoczywa na graczu, na tym, jaka strategie przyjmie, a nie na dociągu kart.
Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)
: 31 paź 2023, 12:26
autor: Irka
PytonZCatanu pisze: ↑31 paź 2023, 09:27
Ja ją zawsze reklamuje jako "TM killer".
Nie tylko killer, ale i pożeracz
Podzieliłam insert do TM od ReDrewno na pół i świetnie mi się sprawdza w PM:
Spoiler:
Z tym, że ja nie koszulkuję kart, trzymam pudła poziomo i najczęściej gram w dwie osoby, więc okroiłam trochę zasoby. Mieszczą się wszystkie planszetki i nawet zostaje 5 mm wysokości.
A tutaj TM, która przeżyła to pożarcie:
Spoiler:
Wolę nawet, gdy kosteczki są luzem na stole, bo tak jest najwygodniej. Grupy kart oddzielam tymi specjalnymi kartami, które były w pakietach. Plansze nadal dobrze leżą w takim układzie.
Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)
: 31 paź 2023, 12:30
autor: XLR8
Dodatek spokojnie się mieści w pudełku z podstawki. Wyrzuciłem jedynie plansze z podstawki do pudełka z dodatku. Mam też tokeny z drukarki 3d i jak widać wszystko wchodzi i wieczko nie odstaje.
Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)
: 31 paź 2023, 12:35
autor: PytonZCatanu
XLR8 pisze: ↑31 paź 2023, 12:30
Dodatek spokojnie się mieści w pudełku z podstawki. Wyrzuciłem jedynie plansze z podstawki do pudełka z dodatku. Mam też tokeny z drukarki 3d i jak widać wszystko wchodzi i wieczko nie odstaje.
Hmm....
Mi też się zmieściło, ALE mam niezakoszulkowane karty. Po wsadzeniu je w koszulki pudło chyba się nie domknie...
Dobrze widzę, że ty masz karty w koszulkach?
Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)
XLR8 pisze: ↑31 paź 2023, 12:30
Dodatek spokojnie się mieści w pudełku z podstawki. Wyrzuciłem jedynie plansze z podstawki do pudełka z dodatku. Mam też tokeny z drukarki 3d i jak widać wszystko wchodzi i wieczko nie odstaje.
Hmm....
Mi też się zmieściło, ALE mam niezakoszulkowane karty. Po wsadzeniu je w koszulki pudło chyba się nie domknie...
Dobrze widzę, że ty masz karty w koszulkach?
Tak ale w tym przypadku nie są to koszulki premium tylko zwykłe sloyca i wchodzą na styk pod wieczko.
Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)
: 31 paź 2023, 13:49
autor: k4sper
Potwierdzam. Mam te same koszulki i nawet te same pudełka
Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)
: 31 paź 2023, 14:12
autor: Pomnik
Ja u siebie zrobiłem pseudo big boxa xD
Do pokrywki od dodatku dałem wszystkie kartonowe plansze + instrukcje, na to dałem pudełko od podstawki z resztą elementów.
Wygląda tandetnie ale przynajmniej wciąż to "jedno" pudełko no i miejsca tyle że mogę myśleć o jakichś podmiankach żetonów xD
Z minusów to musi leżeć na szczycie stosu bo pokrywka podstawki nie ma już pełnego podparcia a jakoś jej nie ufam
Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)
: 31 paź 2023, 14:51
autor: Nilis
Spoiler:
PytonZCatanu pisze: ↑31 paź 2023, 09:27
Krótki komentarz z perspektywy większej ilości partii:
1. Nie ma strategii wygrywającej, widziałem przeróżne partie wygrane w wielu różnych stylach - trzeba czytać grę na bieżąco.
2. Kolory. Mamy 30 ruchów i jeśli 2-3 razy zagramy nie do koloru, to nic się nie stanie. Trzeba jednak mądrze wybierać ten moment, może być decydujące.
3. Dlaczego "niestety" lepsza od TM? Ja ją zawsze reklamuje jako "TM killer".
4. Warto dodać duże wyczucie przy tworzeniu kart. Są naprawdę dobrze przemyślane. Ciężar gry spoczywa na graczu, na tym, jaka strategie przyjmie, a nie na dociągu kart.
3. Niestety bo w TM grałem od premiery, jest spory sentyment, żona uwielbia a tu człowiek znalazł lepsze gry i TM kurzy się na półce
4. Karty są świetnie przemyślane bo pola akcji żółtych są trochę mocniejsze i częściej wybierane niż zielone ALE karty zielone są trochę mocniejsze niż karty żółte to daje świetny balans w podejmowaniu akcji