
Gwiezdny kupiec
Re: Gwiezdny kupiec
Wszystko do przodu - musiałem poświęcić trochę czasu na drobne poprawki - usunięcie kilku bugów i niedogodności. Nie chciałem udostępniać nowego builda, ponieważ z punktu widzenia użytkownika niewiele się zmieniło. Równolegle tworzona jest faza Hiperskoków i nowy build wkrótce zostanie udostępniony 

Re: Gwiezdny kupiec
generowanie losowe to zły pomysł - żeby mieć szanse na przemyt broni trzeba mieć dobre układy z mafią i już.cracko pisze:Jest to pomysł godny rozważenia, bo komputerowa wersja daje dużo więcej możliwości niż wariant papierowy - nie trzeba samemu przeglądać setek tabelek bo komputer wszystko załatwi. Był jeszcze pomysł żeby poziomy powiązań konieczne do sprawdzenia żetonu były generowane losowo. Wszystko to można zrealizować - jedynie trzeba dopilnować, żeby nie zepsuć balansu gry. Myślę że na to wszystko przyjdzie czas po wydaniu wersji z działającą pełną mechaniką gry.
Naturalnie, jeśli masz pomysł na nowe żetony, możesz przygotować jakieś warianty.
pomysły na żetony - parę lat temu coś kombinowałem, jak dam radę znaleźć to podeśle, albo nawet wrzucę tutaj do oceny czy nadaje się to do czegoś

- Perf
- Posty: 195
- Rejestracja: 28 sty 2011, 01:48
- Lokalizacja: Katowice
- Has thanked: 51 times
- Been thanked: 40 times
Re: Gwiezdny kupiec
Nie chodzi przecież chyba o kompletną losowość (gdzie każda wartość od 1 do 10 miałaby to samo prawdopodobieństwo zaistnienia), a jedynie modyfikowanie w pewnych granicach wartości pierwotnych.Jar pisze:generowanie losowe to zły pomysł - żeby mieć szanse na przemyt broni trzeba mieć dobre układy z mafią i już.
Przykład na algorytm do generowania wartości powiązań:
Powiązania = Oryginalna wartość + (2K-7)
Jeżeli wyjdzie wartość powyżej 10, to po prostu "nadwyżkę" odejmujemy od 10; jeśli wyjdzie coś poniżej 1, to od wyniku odejmujemy jedynkę i zmieniamy znak.
(Wartości podane oczywiście tylko po to, aby zobrazować, o co mi chodzi.)
Coś zbliżonego można również wykombinować dla typu koniecznych powiązań.
Nawet jeśli pojedyncze wartości odbiegną trochę od pierwotnych, takie lub podobne rozwiązanie zapewni nam, że element losowości:
- z jednej strony będzie utrzymany w ryzach na tyle, by nie uleciał kompletnie związek między treścią żetonu a wymaganiami,
- z drugiej zaś zapewni element nieprzewidywalności wystarczający, by praktycznie uniemożliwić zgadywanie treści.
Re: Gwiezdny kupiec
Dokładnie. Jeśli możecie, opracujcie odpowiednie reguły losowości i zostaną wrzucone do gry 

Re: Gwiezdny kupiec
niby ok ale (dla przykladu poziom powiazan 6):Jeżeli wyjdzie wartość powyżej 10, to po prostu "nadwyżkę" odejmujemy od 10; jeśli wyjdzie coś poniżej 1, to od wyniku odejmujemy jedynkę i zmieniamy znak.
losowa + poziom = wynik
-5 -1 = 6 + 6(-2) = 8
-4 - 1 = 5 +6(-1) = 9
-3 -1 = 4 +6 = 10
-2 - 1 = 3 + 6 = 9
-1 - 1 = 2 + 6 = 8
0 - 1 = 1 + 6 = 7
1 + 6 = 7
2 + 6 = 8
3 + 6 = 9
4 + 6 = 10
5 + 6 (-1)= 9
6 + 6 (-2)= 8
7 + 6 (-3) =7
Losowość prawie żadna ogranicza się do czterech liczb (od 7 do 10)...
- Perf
- Posty: 195
- Rejestracja: 28 sty 2011, 01:48
- Lokalizacja: Katowice
- Has thanked: 51 times
- Been thanked: 40 times
Re: Gwiezdny kupiec
Spoiler:
1. Dla wartości wymaganych powiązań
Kod: Zaznacz cały
powiązania = oryginalna_wartość + (2K-7)
Przykład dla 8 jako oryginalnej wartości powiązań:
2K = 2 => powiązania = 3
2K = 3 => powiązania = 4
2K = 4 => powiązania = 5
2K = 5 => powiązania = 6
2K = 6 => powiązania = 7
2K = 7 => powiązania = 8
2K = 8 => powiązania = 9
2K = 9 => powiązania = 10
2K = 10 => powiązania = 11 (zatem zostajemy przy oryginalnej wartości: 8)
2K = 11 => powiązania = 12 (zatem zostajemy przy oryginalnej wartości: 8)
2K = 12 => powiązania = 13 (zatem zostajemy przy oryginalnej wartości: 8)
Szansa, że ostatecznie wyjdzie nam 3 to ok. 2,77%, że wyjdzie 10 - ok. 11,11%, zaś że pozostanie 8 - ok. 33,33%.
Przy tego typu rozwiązaniu żetony z najbardziej skrajnymi wartościami pierwotnymi (1 i 10) miałyby oczywiście największe szanse pozostania niezmiennymi (~58,33%), a dla "najśredniejszych" (5 i 6) szanse te byłyby najmniejsze (~19.44%); ale myślę, że tym bardziej miałoby to sens.
2. Dla typu wymaganych powiązań
Przykładowo: symulujemy rzut 2K i jeżeli pierwotnie wymagane były powiązania polityczne, to jeśli wypadnie 2 lub 3 - zmieniamy na kryminalne; jeśli 11 lub 12 - zmieniamy na gospodarcze; w każdym innym przypadku zostajemy przy politycznych. (Zatem szansa, że typ powiązań się nie zmieni, wynosi 83 1/3 procenta.) Analogicznie dla wszystkich innych typów.
Wszystkie procentowe wartości prawdopodobieństwa obliczone oczywiście przy założeniu, iż będziemy mieli do czynienia z wiernie zasymulowanym 2K (czyli szansa otrzymania 7 jest sześć razy wyższa niż 2).
Re: Gwiezdny kupiec
Rzuty kostkami są symulowane w taki sposób, że najpierw losowana jest liczba od 1 do 6, a potem druga liczba od 1 do 6 i wynik sumowany. Czyli jest to robione w sposób zbliżony do rzeczywistości. Jest to logiczne, bo tak jak napisałeś, 2 można wyrzucić tylko na jeden sposób, a 7 można wyrzucić na 6 sposobów, więc symulowanie rzutu 1xK12 zaburzyłoby ten rozkład.
Re: Gwiezdny kupiec
(Oczywiście, formalnie jest to pseudolosowość, a nie losowość, ale to akurat nie powinien być problem. Można by ewentualnie dobrać generator pod losowanie ze zbiorów sześcioelementowych, a nie np. 2^n-elementowych, ale to już by była chyba przesada...)
Re: Gwiezdny kupiec
Hej, jestem tu nowy, znacie jakies inne podobne gry do Gwiezdnego kupca?
____________________
Czapeczki dla niemowląt Gluck.pl
____________________
Czapeczki dla niemowląt Gluck.pl
Ostatnio zmieniony 20 mar 2018, 14:31 przez Yahoo88, łącznie zmieniany 3 razy.
Re: Gwiezdny kupiec
Na planszy i w kosmosie jest Trans Solar. Prostsza i mniej udana wersja Gwiezdnego Kupca.
Re: Gwiezdny kupiec
mbork: oczywiście że to pseudolosowość, ale w komputerach klasy PC jesteśmy na to skazani
Są co prawda układy generujące liczby "bardziej" losowe wykorzystując do tego zjawisko szumu termicznego albo inne techniki mające na celu minimalizację "deterministycznych" warunków pracy, ale to raczej ciekawostka i zwykły człowiek takiego czegoś w swoim PC nie ma 
Masz jednak rację, że stworzenie generatora maksymalnie zbliżonego do symulacji rzutów kostkami wykorzystywanymi w grze znacznie poprawia jakość rozgrywki. Całe szczęście jest masa opracowań implementacji dobrych symulatorów rzutów kośćmi, więc nie będę tutaj wynajdywał koła od nowa, tylko skorzystam z takich metod, które są sprawdzone i zostały potwierdzone matematycznie.
Yahoo88: sprawdź grę "Endless Space". Mocniej rozbudowana niż GK, ale jak dla mnie jedna z najlepszych gier turowych w kosmosie.


Masz jednak rację, że stworzenie generatora maksymalnie zbliżonego do symulacji rzutów kostkami wykorzystywanymi w grze znacznie poprawia jakość rozgrywki. Całe szczęście jest masa opracowań implementacji dobrych symulatorów rzutów kośćmi, więc nie będę tutaj wynajdywał koła od nowa, tylko skorzystam z takich metod, które są sprawdzone i zostały potwierdzone matematycznie.
Yahoo88: sprawdź grę "Endless Space". Mocniej rozbudowana niż GK, ale jak dla mnie jedna z najlepszych gier turowych w kosmosie.
Re: Gwiezdny kupiec
Cracko, czy plan z buildami co tydzień okazał się za ciężki do zrealizowania, czy coś innego stanęło na przeszkodzie? Czekałem z tym pytaniem na kolejną wersję projektu, ale zadam już. Zwróciłem uwagę, że odkrywane wydarzenia na razie nic nie robią, czyli ceny się nie. Zmieniają itd. Rozumiem, że to zostanie zaimplementowane dopiero na późniejszym etapie?
Re: Gwiezdny kupiec
Prace trwają, niestety musiałem w ostatnim okresie trochę pojeździć z dzieckiem na badania co praktycznie zredukowało mój wolny czas do 0... Obecnie wszystko wróciło do normy i myślę że w przyszłym tygodniu będzie nowy build. Niestety obowiązki zawodowe i rodzinne co jakiś czas rozwalają mi harmonogram prac nad GK 

Re: Gwiezdny kupiec
Spoko, normalna sprawa. Z innej beczki. Ma ktoś namiar na planszę do Gk wysokiej jakości w jednym pliku? Chcę wykorzystać do wirtualnego stlołu. Na necie widzę tylko w czterech kawałkach, albo wielkości znaczka pocztowego.
Re: Gwiezdny kupiec
Faza Hiperskoków jest już na ukończeniu, niestety zwolniło wszystko z uwagi na niespodziewane spiętrzenie obowiązków życiowych... Staram się jak mogę, myślę że w ciągu max 2 tygodni będzie kolejny build.
Re: Gwiezdny kupiec
Proszę, 2 lata temu (niemal dokładnie) przerwałem śledzenie wątku, kiedy temat przeniesienia GK na komputer, jak się wydawało, upadł. Tymczasem widzę, że za projekt wzięła się kolejna osoba, która wyraźnie wie, co robi. cracko, przeczytałem wystko co napisałeś i uważam, że idziesz w słusznym kierunku. Screeny jak dla są super, ale co najważniejsze koncentrujesz się na logice, czyli IMHO stosujesz jedynie słuszne podejście (bynajmniej nie tylko przy grach
Dlatego naprawdę wierzę w ostateczny sukces projektu.
Ponieważ nie mam szans włączyć się na tym etapie w główny nurt projektu (aczkolwiek mam zamiar wspierać Cię przynajmniej odpowiadając na wszelkie pojawiające się wątpliwości), to jeśli Ci to nie przeszkadza zajmę się tym, na czym znam się najlepiej: przygotuję analizę pod kątem rozdzielenia gry na układ klient-serwer, zaproponuję protokoły komunikacji itp.
Z racji swoich aktualnych prywatnych działań postanowiłem wrócić do tematu analizy GK (potrzebowałem dobrego materiału do nauki UML
), więc mam dedykowany czas i niezbędne zaangażowanie.
Napisz proszę, czy Ci to odpowiada.
Oczywiście wszelkie uwagi przyjmę z chęcią, nie tylko od cracko.
Jeszcze jedno: Zakładam, że piszesz obiektowo, więc będziesz w stanie pewne rzeczy względnie łatwo wprowadzić. Chodzi mi po głowie pomysł, żeby umożliwić co najmniej 2 tryby rozgrywki:
1. Komputer robiący wszystkie działania niezależnie od graczy
2. Komputer jako plansza i kalkulator
Różnica byłaby taka, że w 2 wypadku to nie komputer rzucałby kostkami, można by też pominąć niektóre kroki (np. zapisanie ukrytych rzeczy nie musiałoby się odbywać na komputerze tylko starym dobrym systemem kartki i ołówka, tylko gracze (do wykorzystania gdyby ludzie chcieli się spotkać, pograć w GK w towarzystwie, a nie przez komputer, ale ułatwić sam proces rozgrywki). Zresztą pomysłów jak to zrobić i pewnych rozszerzeń na przyszłość mam więcej
Oczywiście (?) zaczynamy od 1.

Ponieważ nie mam szans włączyć się na tym etapie w główny nurt projektu (aczkolwiek mam zamiar wspierać Cię przynajmniej odpowiadając na wszelkie pojawiające się wątpliwości), to jeśli Ci to nie przeszkadza zajmę się tym, na czym znam się najlepiej: przygotuję analizę pod kątem rozdzielenia gry na układ klient-serwer, zaproponuję protokoły komunikacji itp.
Z racji swoich aktualnych prywatnych działań postanowiłem wrócić do tematu analizy GK (potrzebowałem dobrego materiału do nauki UML

Napisz proszę, czy Ci to odpowiada.
Oczywiście wszelkie uwagi przyjmę z chęcią, nie tylko od cracko.

Jeszcze jedno: Zakładam, że piszesz obiektowo, więc będziesz w stanie pewne rzeczy względnie łatwo wprowadzić. Chodzi mi po głowie pomysł, żeby umożliwić co najmniej 2 tryby rozgrywki:
1. Komputer robiący wszystkie działania niezależnie od graczy
2. Komputer jako plansza i kalkulator
Różnica byłaby taka, że w 2 wypadku to nie komputer rzucałby kostkami, można by też pominąć niektóre kroki (np. zapisanie ukrytych rzeczy nie musiałoby się odbywać na komputerze tylko starym dobrym systemem kartki i ołówka, tylko gracze (do wykorzystania gdyby ludzie chcieli się spotkać, pograć w GK w towarzystwie, a nie przez komputer, ale ułatwić sam proces rozgrywki). Zresztą pomysłów jak to zrobić i pewnych rozszerzeń na przyszłość mam więcej

Oczywiście (?) zaczynamy od 1.
Re: Gwiezdny kupiec
Tak naprawdę, to w tej chwili najwięcej pomocy potrzeba przy projektowaniu elementów interfejsu - ikonki, przyciski, poprawa ergonomii, projekt i grafika interfejsu do zarządzania fabrykami/magazynami na planetach, projekt i grafika do interfejsu konstruowania statkow kosmicznych itp.
Tutaj jest link do obecnego wydania ALPHA więc możesz zobaczyć co jak działa: http://coredump.pl/gk/GwiezdnyKupiec-ALPHAv0.2.zip
Jeśli chodzi o elementy sieciowe, to nie ma za dużo do konsultowania, bo wykorzystany będzie tu Unity Networking, który dostarcza wysokopoziomowe API pozwalające na szybką i niezawodną implementację takich rzeczy jak synchronizacja stanu czy zdalne wywoływanie procedur. Robienie tego samemu od zera przy wykorzystaniu gniazd sieciowych byłoby zbyt kosztownym czasowo procesem.
Tutaj jest link do obecnego wydania ALPHA więc możesz zobaczyć co jak działa: http://coredump.pl/gk/GwiezdnyKupiec-ALPHAv0.2.zip
Jeśli chodzi o elementy sieciowe, to nie ma za dużo do konsultowania, bo wykorzystany będzie tu Unity Networking, który dostarcza wysokopoziomowe API pozwalające na szybką i niezawodną implementację takich rzeczy jak synchronizacja stanu czy zdalne wywoływanie procedur. Robienie tego samemu od zera przy wykorzystaniu gniazd sieciowych byłoby zbyt kosztownym czasowo procesem.
Re: Gwiezdny kupiec
Niestety, ja jestem analitykiem wymagań, nie projektantem GUI. W tym zakresie to mogę pomóc o tyle o ile, raczej zwracając uwagę na pewne rzeczy niż projektując od zera.