Arkham Horror / Horror w Arkham (Richard Launius, Kevin Wilson)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Faello
Posty: 238
Rejestracja: 13 sie 2008, 09:53
Lokalizacja: Breslau
Has thanked: 37 times
Been thanked: 55 times

Re: Arkham Horror / Horror w Arkham (Richard Launius, Kevin Wilson)

Post autor: Faello »

davidstw pisze: 06 lip 2024, 21:20 Cześć Posiad podstawę do AH i dodatek Dunwich. Ogólnie bardzo mi się podoba otwartość gry i zasad w Arkham Horror. Co jakiś czas urozmaicam sobie grę dodając do niej wymyślony przez siebie misję. Stosujecie takie zabiegi w celu dodania nowych celów po za standardowymi wymogami w grze. Posiadam też karty innego rozmIeszczenia wskazówek z Bgg.
Nie koniecznie interesuje się w swojej grze balansem i ścisłym trzymaniem zasad pierwotnych . . wolę traktować Arkham jako trudna przygodę nie koniecznie do wygrania :)
Znam dużo wariantów zasad z Bgg chodzi głównie co myślicie o dodawaniu krótkich misji bez konieczności dodruku własnych kart itp ?
Ogólnie to zraziłem się w 3 edycji długimi scenariuszami ponieważ losowość w grach Ameri moim zdaniem nie współgra z epickimi scenariuszami . . . Z tego względu że chcesz pchnąć scenariusz i masz ku temu możliwości ale kosci ,, nie siedzą,, i w kółko zablokowany rzucadz w kolejnych rundach kośćmi i zapominasz o co w końcu chodzi w fabule gry. Pzdr
Wszystko zależy od tego ile masz czasu - gra na 4 badaczy ("solo") bez żadnych dodatków może trwać i 9-10h, a oficjalne dodatki zawierają bardzo wiele nowych kart i modyfikacji - możesz do tego "roleplayować" postacie i np. uzasadniać w ten sposób pewne wybory w grze (aczkolwiek to gra podatna na zjawisko "gracza Alpha" ponieważ duża dozą kooperacji jest w zasadzie wymagana by ją wygrać). Na pewno możesz mieć poczucie epickiej Lovecraftowej przygody, która za każdym razem jest inna - druga edycja jest znacznie lepsza od pierwszej jeżeli chodzi o miodność bo jest zwyczajnie ciekawsza i bardziej rozbudowana oraz otwarta - AH3ED to przy niej paskudnie oskryptowany koszmarek z wyborami "idziesz w lewo czy w prawo?". Niestety AH LCG również ma ten problem, w dodatku raczej dopiero rozegranie całych cykli (co wymaga łącznie znacznie większego nakładu czasu) daje podobną satysfakcję. AH2ED daje przy tym poczucie konwersji RPG do formatu planszowego - przy tym, w mojej ocenie, podstawka starczy na długo, a dodatki są prawie nie do ogrania dla kogoś z obowiązkami osoby dorosłej. Jeżeli ich nie masz to spokojnie możesz grę modyfikować jak Ci pasuje (na BGG jest co najmniej kilka przykładowych modyfikacji oraz kampanię - dla posiadaczy dodatków) - ze względu na jej sandboxową konstrukcję, AH2ED jest na to zaskakująco podatna.
davidstw
Posty: 92
Rejestracja: 01 kwie 2020, 13:42
Has thanked: 8 times
Been thanked: 35 times

Re: Arkham Horror / Horror w Arkham (Richard Launius, Kevin Wilson)

Post autor: davidstw »

Potwierdzam HA 2 to otwarty świat i jeśli ktoś jest kreatywny to stwarza mnóstwo scenariuszy zakończeń polecam
ODPOWIEDZ